Дидактичні матеріали Математика 2 клас ( робота в парах)

Про матеріал
Дидактичні матеріали до уроків математикм НУШ у 2 класі . Цікаві завдання для роботи в групах на закріплення вивчених тем
Перегляд файлу

1.Таблиця множення числа 3

Гра «Віконечко».

Поділ на групи. Із чарівної  скриньки діти обирають кожен собі  будиночок.

Розподіл ролей у групі. Пригляньтеся уважно до своїх будиночків. У кого на  ньому жовтий дах – він спікер групи, синій – секретар, зелений –презентатор, а червоний – охоронник часу. Ми попрацюємо у групах і обчислимо вирази

        1 група

                  3 *  = 6

                  3  *  = 15

                  3  *   = 21

                  3  *    = 12

                  3  *   = 27

    

      2 група

                  3 *  = 9

                  3  *  = 18

                  3  *   = 15

                  3  *    = 12

                  3  *   = 24

    

 

 

 

     3 група

                  3 *  = 12

                  3  *  = 6

                  3  *   = 18

                  3  *    = 21

                  3  *   = 27

    

 

Кожен з учасників розв’язує приклади, секретар записує результати.

Презентатор формулює відповідь.

 

 

 

 2.Обчислення виразів

Гра «Зимові розваги».

Поділ на групи.   Діти,  ви любити грати у сніжки?  Ми сьогодні пограємо у  сніжки,  обчислюючи математичні ланцюжки ви дізнаєтесь скільки  снігових кульок  було зроблено. Оберіть кожен собі сніжиночку за кольором.

Розподіл ролей у групі. Пригляньтеся уважно до своїх сніжиночок. У кого на сніжиночці жовтий кружечок – він спікер групи, синій – секретар, білий – презентатор, червоний – охоронник часу. Зараз ви попрацюєте у групах та обчислити ланцюжки

1 група 

                   *5                 +32             - 24               +56             - 45           +27

 __________________________________________________________________

            

 

 2 група 

                   *6                +42             - 23              +44            - 15           +13

 _________________________________________________________________

 

 

 

3група  

                   *7                 +58            - 33               +48            - 23          +19

 __________________________________________________________________

 

Група сигналізує про закінчення роботи.

Презентатор  формулює відповідь

 

3. Множення на число 3.

 Гра «Лісова школа»

 Поділ на групи.   Діти, ми побуваємо в гостях і тітоньки Сови і дізнаємось хто навчався у лісовій школі,  якщо попрацюємо у групах і обчислити вирази. Виберіть кожен собі листочок  дуба, берізки, клена.

Розподіл ролей у групі. Пригляньтеся уважно до своїх листочків. У кого на листочку  жовтий кружечок – він спікер групи, синій – секретар, білий – презентатор, червоний – охоронник часу

 1 група

 

 

 

 

 

 2 група

 

 

 

 

 

 3 група

 

 

 

.

 

  Кожен з учасників розв’язує приклад, спікер розміщує результати  в порядку спадання, секретар записує слово. Презентатор  формулює відповідь

 

 

 4. Задачі на збільшення числа у кілька разів.

 Гра : « Квіткова галявина»

Поділ на групи.   Діти я запрошую вас на  галявину, де цвіте багато квітів. Виберіть кожен квіточку,  яка вам подобається і станьте біля корзинки з ромашками, тюльпанами або  трояндами.

Розподіл ролей у групі. Пригляньтеся уважно до своїх квітів. У якій квіточці   жовта серединка – він спікер групи, біла – секретар, голуба  – презентатор, оранжева – охоронник часу

Група 1 Ромашки

Складіть і  розв’яжіть задачу за скороченим записом:

Зошитів – 5 штук

Олівців - ?  у 3 рази більше

Разом - ?

Група 2  Тюльпани

Складіть і  розв’яжіть задачу за скороченим записом:

Помідор    7 кг

Огірків  - ? у 3 рази більше

Разом - ?

Група 2  Тюльпани

Складіть і  розв’яжіть задачу за скороченим записом:

Яблук –  8 кг

Груш - ? у 3 рази більше

Разом - ?

Кожна група   розв’язує задачу, секретар записує дії задачі,  презентатор формулює  розв’язок.

 

5. Обчислення виразів.

Гра «Кольорова вежа».

Поділ на групи.   Діти,  виберіть кожен   з чарівної скриньки геометричну фігуру. На першому столику стоїть трикутник, на – другому квадрат, на третьому – п’ятикутник. Підійдіть до того столика,  яку ви вибрали фігуру.

Розподіл ролей у групі. Пригляньтеся уважно до своїх геометричних фігур. У кого на геометричній  фігурі  жовта мітка – він спікер групи, синя – секретар, зелена   – презентатор, червона –охоронник часу.

 Кожна група обчислює вирази і за  їх результатами складає вежу з цеглинок LEGO  відповідного кольору.

           3 * 8 + 10 =                             3 * 9  + 13 =

          3 * 7  - 11 =                              3 * 4 + 20  =

          3 * 6 – 5  =                                3 * 3 + 18 =

        10, 11

      блакитний

        13, 14

      оранжевий

         26, 27

      синій

         31, 32

      червоний

         34,35

       зелений

         40, 41

       жовтий

 

    Кожен з учасників обчислює  вираз, секретар записує результати, спікер складає цеглинки, презентатор  формулює відповідь.

 

6. Сутність дії ділення

  Поділ на групи.   Діти, підійдіть до чарівної торбинки і виберіть грибочок. 

Розподіл ролей у групі. Пригляньтеся уважно до своїх грибочків, якщо на грибочку   жовта шапочка  – він спікер групи, біла  – секретар, оранжева  – презентатор, коричнева  – охоронник часу. Ми попрацюємо у групах та розв’яжемо задачі

1 група

1).  Розклали 15 вареників на 3 тарілки. Скільки вареників на кожній тарілці?

2). Скільки зошитів по 2 гривні можна купити  на 10 гривень?

3). 12 літрів води розлили у 3 банки . Скільки води в одній банці?

 2  група

1). 18 літрів соку розлили у 3 банки. Скільки літрів  соку в одній банці?

2). 15  кілограми помідор розклали у три банки. Скільки  помідор в одній банці?

3). Скільки цукерок по 2 гривні можна купити за 14 гривень ?

3 група

1). Учні посадили 18 дерев у 3 ряди . Скільки дерев в одному ряді?

2). Скільки олівців по 2 гривні можна купити за 16 гривень ?

3). В їдальню  привезли 21кілограм картоплі у 3 сітках. Скільки кілограм картоплі в одній сітці ?

Кожна група   розв’язує задачі, секретар записує дії, презентатор формулює   розв’язок.

 

7. Обчислення значень виразів

 Гра «Лісова школа»

 Поділ на групи.   Діти, ми побуваємо в гостях і тітоньки Сови і допоможемо мешканцям лісової школи  обчислюють вирази.  Із корзини виберіть кожен собі  лісову ягоду малини, шипшини, калини.

Розподіл ролей у групі. Пригляньтеся уважно до своїх ягід. У кого на ягодах   жовтий мітка – він спікер групи, синя – секретар, біла – презентатор, червона – охоронник часу

 1група

Сума

Добуток

Частка

Різниця

Добуток

Сума

Частка

Різниця

17 і 23

   2 і 6

24 і 3

59 і 34

3 і 9

47 і 25

16 і 2

62 і  17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 група 

Сума

Добуток

Частка

Різниця

Добуток

Сума

Частка

Різниця

15 і 24

   2 і 7

27 і 3

49 і 24

3 і 8

57 і 24

18 і 2

72 і  16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 група.

Сума

Добуток

Частка

Різниця

Добуток

Сума

Частка

Різниця

18 і 22

   2 і 8

21 і 3

66  і 23

3 і 7

67 і 26

14і 2

82 і  24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Кожен з учасників обчислює  вираз, секретар записує результати, презентатор  формулює відповідь.

 

8. Взаємозв’язок  дій множення і ділення.

  Поділ на групи.   Діти, підійдіть до чарівної торбинки   і виберіть кожен собі фрукти: яблука, груші, сливи. Ми  попрацюємо у групах і обчислити добуток і частку.

Розподіл ролей у групі. Пригляньтеся уважно до своїх фруктів. На якому фрукті   жовтий кружечок – він спікер групи, синій – секретар, білий – презентатор, червоний – охоронник часу

1група 

3 * 8 =

24 : 3 =

24 : 8 =

2 * 6 =

12 : 2 =

12 : 6 =

 3 * 5 =

15 : 3 =

15 : 5 =

2 * 5 =

10 : 2 =

10 : 5 =

3 * 6 =

18 : 3-

18 : 6 =

2 * 7 =

14 : 2 =

14 : 7 =

 

 2група 

2 * 4 =

8 : 2 =

8 : 4 =

3 * 6 =

18: 3 =

18 : 6 =

 2  * 5 =

10 : 2 =

10 : 5 =

3  * 9 =

27 : 3  =

27  : 9 =

3 * 4 =

12 : 3=

12 : 4 =

2 * 8 =

16 : 2 =

16: 8 =

 

 3група

2 * 6 =

12 : 2 =

12 : 6 =

3 * 7  =

21: 3 =

21 :7  =

 2  * 9 =

18 : 2 =

18 : 9 =

3  * 3 =

9 : 3  =

9 : 3 =

3 * 8 =

24 : 3=

24  : 8 =

2 * 3 =

6 : 2 =

6: 3  =

   Кожен з учасників обчислює  вираз, секретар записує результати, презентатор  формулює відповідь.

9. Задача на ділення на рівні  частини

 Гра « Допоможи  Білочці»

 Поділ на групи Діти, білочка у лісі назбирала багато горіхів, шишок та грибів. Підійдіть до мене і кожен виберіть собі.  Давайте допоможемо їх порахувати.

Розподіл ролей у групі. Пригляньтеся уважно до своїх горішків, шишок, грибів. Якщо ви бачите на них   жовтий кружечок – він спікер групи, синій – секретар, білий – презентатор, червоний – охоронник часу.  Ми допоможемо білочці порахувати,  яка група  швидше розв’яже  задачі

1). За дві однакові книжки заплатили 10 гривень. Скільки кощтує одна книжка ?

2). 14 зошитів розклали у дві папки . Скільки зошитів в одній папці ?

3). 16 горіхів поділили порівну між двома білочками. Скільки горіхів отримала кожна білочка ?

4 ). 15 бананів розклали на 3 тарілки. Скільки бананів на одній тарілці ?

   Кожна група розв’язує задачі, секретар записує дії задачі, презентатор  формулює відповідь.

 

10. Обчислення значень виразів

 Гра «Математичні ланцюжки »

 Поділ на групи.   Діти підійдіть до корзинки і виберіть собі грибочки.

Розподіл ролей у групі. Пригляньтеся уважно до своїх грибочків, якщо на грибочку   жовта шапочка  – він спікер групи, біла  – секретар, оранжева  – презентатор, коричнева  – охоронник часу.  Кожна група обчислить математичні ланцюжки

                * 4        + 16               - 15               + 28             - 20              

 __________________________________________________

                * 5        + 15               - 12              + 27             - 10              

 ___________________________________________________

 

                * 6        + 16               - 16               + 29            - 19              

 ___________________________________________________

 

 

   Кожна група обчислює ланцюжки, секретар записує результати, презентатор  формулює відповідь.

11. Таблиця ділення на число  3.

Гра « Допоможи Незнайкові»

Поділ на групи Діти, підійдіть і виберіть кожен зірочку .

Розподіл ролей у групі. Пригляньтеся уважно до своїх зірочок.  Якщо ви бачите на зірочці   один кружечок  – він спікер групи, два кружечки – секретар, три  – презентатор, чотири – охоронник часу.  Ми допоможемо Незнайкові правильно обчислити вирази, тому що він не ходив до школи, не любив вчитися і часто помилявся. Ви  попрацюєте  у групах і перевірити чи правильно обчислив Незнайко вирази і виправити помилки.

1 група

12 : 3 + 9 = 13                                   15 : 3 + 26 = 37

24 : 3 – 4 = 4                                     21 : 3 – 3 = 12

18 : 3 + 44 = 20                                 9 : 3 + 17 = 20

27 : 3 + 32 =81                                  6 : 3  -2  = 0

2 група

12 : 3 + 14  = 23                                 15 : 3 + 24 = 39

24 : 3 – 5 = 3                                     21 : 3 – 7 = 0

18 : 3 + 42 = 92                                 9 : 3 + 18 = 26

27 : 3 + 43 =55                                  6 : 3  + 20  = 22

 

3 група

12 : 3 + 16  = 21                                 15 : 3 + 63 = 97

24 : 3 – 6 = 30                                    21 : 3 + 18= 25

18 : 3 + 64 = 70                                 9 : 3 + 76 = 79

27 : 3 + 71 =85                                  6 : 3  + 87  = 99

   Кожен з учасників перевіряє  обчислений   вираз, секретар виправляє помилки, презентатор  формулює відповідь

12. Обчислення значень виразів

Гра «Рибалки»

Поділ на групи Діти підійдіть і виберіть собі кружечок червоного, синього і зеленого кольору .

Розподіл ролей у групі. Пригляньтеся уважно до своїх кружечків.  Якщо ви бачите на зірочці   одну мітку   – він спікер групи, дві  – секретар, три  – презентатор, чотири – охоронник часу. 

  Діти, три  рибки потрапили в біду, їх посадили в акваріум. Рибам дуже тісно, ми звільнимо їх,  розв’язавши завдання від кожної рибки і таким чином виловимо їх.

1 група

Запиши вирази та обчисли їх значення

Число 18 зменшити втричі

Суму чисел  7 і 8 поділити на 3

Різницю чисел  28 і 20  помножити на 3

До частки чисел 27 і  3 додати число 76

Добуток чисел 2 і 9 зменшити на 7

 

1 група

Запиши вирази та обчисли їх значення

Число 24 зменшити втричі

Суму чисел  13 і 8 поділити на 3

Різницю чисел  27 і 20  помножити на 3

До частки чисел 18 і  3 додати число 69

Добуток чисел 2 і 7 зменшити на 9

 

3 група

Запиши вирази та обчисли їх значення

Число 27 зменшити втричі

Суму чисел  16 і 8 поділити на 3

Різницю чисел  32 і 26  помножити на 3

До частки чисел 24 і  3 додати число 85

Добуток чисел 2 і 6 зменшити на 9

Кожен з учасників складає і обчислює  вираз, секретар записує результати, презентатор  формулює відповідь.

13. Обчислення  значень виразів.

Гра « Математичні знаки»

Поділ на групи Діти, підійдіть і виберіть кожен листочок.

Розподіл ролей у групі. Пригляньтеся уважно до своїх листочків.  Якщо ви бачите на листочку    один кружечок  – він спікер групи, два кружечки – секретар, три  – презентатор, чотири – охоронник часу. Ми попрацюємо в групах обчислимо вирази та порівняємо їх.

1 група

4 * 2            3 * 2                                          18: 2             24  : 3   

12 :  2          18 : 3                                        5 * 3             2 * 9   

27  : 3          5 * 2                                        16 : 2              4 * 2   

2 група

5 * 2           3 * 3                                         16 : 2              27  : 3   

12 :  3          8 : 2                                        6 *   2              3 * 2  

21  : 3          7 * 2                                        10 : 2              15  :3    

 

3 група

2 * 3            9  * 2                                        12 : 2              21  : 3   

14 :  2          15 : 3                                       3 * 3             27  : 3 

24   : 3          3 * 2                                       18  : 2             7  * 2   

Кожен з учасників  обчислює і порівнює  вираз, секретар записує результати, презентатор  формулює відповідь

14. Обчислення значень виразів.

Гра « Склади вежу »

Поділ на групи Діти, підійдіть і виберіть кожен геометричну фігуру.

Розподіл ролей у групі. Пригляньтеся уважно квадратів, трикутників, прямокутників. .  Якщо ви бачите на фігурі     один кружечок  – він спікер групи, два кружечки – секретар, три  – презентатор, чотири – охоронник часу. Ми попрацюємо в групах і обчислимо значення виразів та складемо кольорову веже з цеглинок LEGO. Відповіді закодовані кольором.

( 45 – 24 ) : 3 =                    2 * 8  + 46 =

( 70  - 54 ) : 2 =                   3 * (48 – 8) =

2 * 8 + 46  =                        3 * 4 + 49  =

Код

     7

    зелений

    20

    червоний

    15

    жовтий

    62

    синій

    24

    блакитний

    61

   оранжевий

 

Кожна група обчислює вирази і за  їх результатами складає вежу з цеглинок LEGO  відповідного кольору.

15.Порядок виконання дій у виразах.

Гра « Шифрувальник »

Поділ на групи Діти, виберіть кожен квіточку,яка вам подобається.

Розподіл ролей у групі. Пригляньтеся уважнодо своїх квітів..  Якщо ви бачите на квіточці одну мітку на пелюстці  – він спікер групи, дві  – секретар, три  – презентатор, чотири – охоронник часу. Ми попрацюємо в групах  обчислимо значення виразів та розшифруємо шкільне приладдя, яке потрібне нам у школі

1 група

38 - 2 *7

57 + 24 : 3

5 + 5 * 3  - 7

74 – 7 * 3

 

80 – 5 * 3 + 5

 

 

 

 

 

 

Шифр

      13

      53

      24

      67

       65

      ч

      к

      р

      а

        у

2 група

48 - 2 * 7

37 + 24 : 3

6 + 6 * 3  - 7

78 – 5 * 3

 

50 – 5 * 2 + 7

 

 

 

 

 

 

Шифр

      45 

       17   

       63 

      24

      47  

      о

       ш

       и

      з

       т

 

3 група

25 + 2 * 4

56 – 18 : 3

8 * 3 + 34

57 – 2 * 6

40 – 16 : 2

76 + 3 *3

 

 

 

 

 

 

 

Шифр

     45

    85

     33

     50

     32

      58

      ж

    а

      к

     н

     к

      и

 

Кожна група обчислює вирази і за  їх результатами складає зашифровані слова

16. Гра «Смачні задачі»

Поділ на групи Діти, виберіть кожен апельсин , ківі , банан.

Розподіл ролей у групі. Пригляньтеся уважно до своїх фруктів.  Якщо ви бачите на фруктах  одну мітку   – він спікер групи, дві  – секретар, три  – презентатор, чотири – охоронник часу. Ми попрацюємо в групах і  обчислимо смачні задачі.

  1.     В одній коробці було 4 кілограм цукерок. Скільки цукерок у 3 таких коробках ?
  2.     Мама спекла 18 пиріжків з картоплею, а з сиром у двічі менше. Скільки пиріжків з сиром спекла мама?
  3.     Бабуся посмажила  5 млинців з яблуками, а з варенням  у двічі більше.
  4.     Для приготування пюре мама почистила 16 картоплин, а для борщу у двічі менше. Скільки картоплин почистила мама на борщ?

Кожна група розв’язує задачі  секретар записує дії задачі, презентатор  формулює відповідь.

17.  Урок узагальнення і систематизації знань

Гра-естафета  « Хто швидше»

Поділ на групи Діти, виберіть кожен листочок.

Розподіл ролей у групі. Пригляньтеся уважно до своїх листочків.  Якщо ви бачите на листочках   одну мітку   – він спікер групи, дві  – секретар, три  – презентатор, чотири – охоронник часу. Ми попрацюємо в групах, обчислимо як найшвидше  вирази та поставимо знаки порівняння, передаючи картку із завданням по колу в групі

2 * 2           3 * 7                                         14 : 2              6  : 3   

12 :  3          18 : 2                                        4 * 3             2 * 9   

1 5 : 3          10 : 2                                       16 : 2              4 * 2   

9 * 2          3 * 3                                         12 : 2              24  : 3   

27 :  3          8 : 2                                        6 *   2              3 * 2  

18  : 3          7 * 2                                        10 : 2              15  : 3    

Кожна група сигналізує по закінчення роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Дидактичні матеріали

2, 3 клас

Математика

                ( робота в парах)

 

2020р.

 

docx
Додано
27 січня
Переглядів
126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку