Дидактичні матеріали з інтегрованого курсу ЯДС
з теми: «Пори року»
Враз у лісі посвітліло,
Стало всюди чисто й біло,
А тепла чомусь нема -
Це прийшла до нас … (зима)
Снігом все позамітала,
Ріки в кригу закувала.
Холоднішої нема,
Аніж тітонька… (зима)
З кінцем зими прийде вона,
Улюблениця всіх … (весна).
Тане сніжок, оживає лужок,
День прибуває, коли це буває? (весною)
Чути звуки комарів,
Це - час ягід і грибів,
Озеро теплом зігріте,
Всіх купатись кличе … (літо)
Сонце пече, липа цвіте,
Жито поспіває, коли це буває? (влітку)
Ліс гостинно закликає,
Нас грибами пригощає.
Неба потускніла просинь,
У права вступає… (осінь)
Прохолодно, жовкне листя.
Горобина у намисті.
Птахи в вирій відлітають,
В яку пору це буває? (восени)
2. Гра «Знайди пару»
(З’єднай стрілками правильну відповідь)
Мороз, холодно літом
Листя опадає з дерев весною
Сонце світить променисте зимою
Квіти розцвітають восени
3. Цифровий диктант
(запишіть правильну цифру)
4. Метод «Лего 6 цеглинок»
Гра «Так або ні»
(Учні піднімають почергову зелену або червону цеглинку
Так – зелена цеглинка;
Ні – червона цеглинка.)
Синичка – перелітний птах.
Восени птахи відлітають у теплі краї
Всі дерева влітку стоять голі.
Влітку дітлахи катаються на санчатах.
Взимку до нас прилітають перелітні птахи.
Влітку дні довгі, а ночі – короткі.
Восени збирають урожай з полів….
5. Вправа «Збери прислів’я»
Літо прогуляєш - а зима з’їдає.
Весна гарна квітами, літо без хліба.
Літо збирає, взимку з торбою пошкандибаєш.
Зима без снігу - а осінь пирогами.
Зимою сонце світить якщо літом не спітнієш.
Взимку не зігрієшся, та не гріє.
6. Вправа «Обери зайвий місяць»
(На картці записані місяці, підкресліть зайвий місяць).
7. Гра «Закінчи речення»
Улітку дні довгі, а короткі …
Деякі птахи летять у теплі краї …, а повертаються до нас …
Ми граємо в сніжки …
На деревах починають жовтіти листочки …
Діти починають навчання у школі …
8. Метод «Передбачення»
Уявіть себе на місці будь якого місяця, який вам найбільше подобається і розпочніть свою розповідь так:
Я – перший місяць осені…
9. Метод «Дискусія»
Ділова гра «За і проти»
10. Метод «Асоціативний кущ»
(Записати слова, фрази,що спадають на думку здобувачів освіти з обраної теми. Клас можна розподілити на 4 групи і кожній дати певне завдання)
11.Розв’яжи кросворди
Кросворд «Літо»
1. |
|
|
|
|
|
||
2. |
|
|
|||||
|
3. |
|
|
|
|
||
4. |
|
|
|
|
|||
Кросворд «Осінь»
1. |
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|||
|
|
3. |
|
|
|
|
|||||
4. |
|
|
|
|
|
|
|
||||
5. |
|
|
|
|
|
|
|||||
Кросворд «Зима»
1. |
|
|
|
|||
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|||
4. |
|
|
|
|
||
Кросворд «Весна»
|
1. |
|
|
|
|||||||
2. |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|||
5. |
|
|
|
|
|
|
|||||