Дидактичні та розвиваючі ігри на уроках мистецтва у 8 класі.

Про матеріал

Даний матеріал містить дидактичні, творчі, логічні ігри для використання їх на уроках мистецтва з метою розвитку пам'яті, уваги, креативності і т.д.

Перегляд файлу

 Дидактичні та розвиваючі ігри на уроках мистецтва у  8 класі.

 

1.1. Ігри для розвитку пам’яті та уваги.

Гра   «Картки» 

Учням роздаються картки, вчитель називає (або показує) архітектурну споруду, а учень, має вказати стиль до якого вона належить, піднявши  відповідну картку.

Мета: засвоїти зоровий ряд архітектурних споруд при вивченні певних стилів, розвивати зорову пам’ять.

Наприклад:

1.Храм Ерехтейон  -  

 

2. Храм Афіни Парфенос –

 

3. Замок Ельц   - 

 

4. Собор Паризької Богоматері –

 

5. Хотинська фортеця –

 

6. Собор Святого Петра –

 

7. Віденський палац Штенбрунн -

 

8. Андріївська церква -                                            

 

9.  Церква Св. Женев’єви –

 

10.Спасо-Преображенський  кафедральний собор –

 

 


Гра « Сходинки на вершину».

Вчитель на дошці малює гору, на якій прикріплює малюнок архітектурної споруди (скульптури, картини, що вивчається). Два учасника одержують картки з певною кількістю ознак. Учні по черзі називають ознаки, які належать цій споруді (скульптурі, картині). У разі правильного визначення учень переміщується по «сходинках» гори ближче до вершини. Перемагає той, хто швидше дійде до вершини.

Мета: розвивати пам’ять, увагу, вміння швидко зосередитись.

Гра  «Лото»

Отримавши картинки – роз’єднані елементи: назви понять та їх ілюстрації, –учні мають їх скласти.

Мета: вчитися розрізняти мистецькі стилі за допомогою характерних ознак, рис, притаманнних  певному стилю, розвивати  пам'ять.

Наприклад:

Готичного

Якій культурі характерний світський характер?

 

Ренесанс

Якому стилю притаманна масивнсть та неприступність, товсті стіни?

 

Романському

Скульптурі якого стилю належать слова: «Людина – міра всіх речей»

 

Античному

Характеризується примхливістю форм і декоративною пишністю.

 

Бароко

Для цього  стилю характерний культ грації,шляхетність,     вишуканість.

 


 

Гра « Світлофор»

Гра використовується для перевірки дамашнього завдання. Учням роздаються картки (круглі) кьольори світлофору.  Вчитель задає питання, учень який  знає правильну відповідь піднімає зелену картку, який невпевнений – жовту, а який незнає червону. За допомогою цієї гри вчитель може перевірити знання всього класу.

Мета: перевірити домашнє завдання та загальний рівень знань учнів, розвивати увагу та пам'ять.

27471815-A-green-a-yellow-and-a-red-smiley-from-happy-to-sad-looking-Stock-Photo.jpg

 

Гра «Підбери пару».

Вчитель записує на дошці у довільному порядку дві колонки, наприклад в одній назву картини ( скульптури, архітектури, музичного твору і.т.д.), в іншій його автора. Учень має з’єднати стрілками відповідні пари. Час виконання вказується.

Мета: навчитися швидко визначати авторів мистецьких творів, розвивати пам’ять та увагу.

Гра «Хто такий, що таке…»

Учням пропонуються картки з малюнками (визначеннями, термінами). Вони повинні вказати , що це таке чи хто це такий.

Мета: розвивати спостережливість, увагу, вміння сприймати та аналізувати твори  мистецтва.


Гра «Пазли».

Умови гри учні знають відразу коли відкривають конверт, адже пазли віміють і люблять складати всі, як дорослі так і малі. Завдання учнів не просто скласти якусь картину, але їм потрібно вказати її назву та автора.

 Мета: розвивати зорову пам’ять, увагу.

 

Гра «Упізнай  стиль»

Вчитель розповідає характеристику якогось стилю, а учні мають відгадати що це за стиль.

Мета: розвивати  увагу та пам'ять.

Наприклад:

  • Характерними ознаками даного стилю є культове призначення мистецтва, релігійна тематика й водночас інтерес до людських почуттів, повернення до індивідуальності. Будуються гостроверхі собори зі стрілчатими склепіннями, великою кількістю арок, вікон і галерей.

                                                                                    (Готичний)

  • Основними ознаками цього стилю є парадність , урочистість, пишність та видовищність, складність композицій та яскравість кольорів, динамічність та емоційна виразність, прагнення до синтезу мистецтв.

                        (Бароко)

  • Характерне відродження інтересу античної культурної спадщини, використання симетрії, правильних пропорцій, упорядкованих складових (колон, півколових арок, ніш), повернення до системи ордерів в архітектурі.

                                                  (Ренесанс)

  • Для архітектури даного стилю характерні масивні стіни, вузькі прорізи вікон, поглиблені портали, високі вежі.

                                                   (Романський)

  • Характерними рисами даного стилю є  вишуканість, елегантність, демонстративна розкіш, перевага симетрії, декоративності, театралізації, занурення у світ мрій і фантазій.

 (Рококо)

  • Визначальними рисами  стилю є раціоналізм, який виражався у прагненні будувати художні твори на засадах доцільності, наслідувати зразки античного мистецтва, дотримання канонічних правил написання творів (пропорційність усіх частин). Використання строгих симетрично-осьових композицій, стриманість декоративного оздоблення, розташування колонних портиків із фронтонами на кожному з фасадів  в архітектурних спорудах.

 (Класицизм)

  • Характерними рисами стилю є синтез видів та жанрів мистецтва, відмова від суворих норм і правил у художній творчості, захоплення фольклором та історизмом, тяжіння до символіки.

 (Романтизм)

  • Характерними  особливостями є точна відповідність реальній дійсності, вільна побудова творів, раціоналізм, правдивість, історична конкретність. В архітектурі використовувалась простота і доцільність форми композицій, поєднання елементів різних стилів та напрямів, використання нових будівельних матеріалів. 

                                                                                  (Реалізм)


1.2. Ігри на розвиток креативності.

Гра «Розшифруй карту»

   Необхідно охарактеризувати мистецький стиль за допомогою малюнків, знаків, схем і передати таку шпаргалку сусідові по парті. Після чого кожен робить доповідь за даним текстом, використовуючи малюнки чи схеми свого сусіда.

Мета:  розвивати творчі здібності, винахідливість, логічне та образне мислення учнів, вчитися висловлювати та обґрунтовувати власну думку.

Гра « Видатні митці»

В даній грі пропонується учням побути у ролі скульптора, архітектора, композитора чи художника. Вчитель готує смужки з паперу, на яких вказує слова «скульптор», «архітектор» і т. д. Учні по черзі обирають смужки, кому випало слово «архітектура», той має розповісти про архітектурне мистецтво того стилю який вивчається і т. д. Дану гру можна використовувати при закріпленні вивченого матеріалу, а також перед вивченням якогось нового, давши наперед підготуватися.

Мета: вчитися аналізувати твори мистецтва, самостійно робити висновки та узагальнення щодо розвитку того чи іншого виду мистецтва данного періоду.

Гра  «Митці»

Об’єднуються у команди, їм пропонується створити свій витвір мистецтва на вибір( намалювати на аркуші паперу, виліпити з пластиліну тощо): живопис, скульптура, архітектура.

Дати назву, та визначити стиль в якому створений шедевр.

Мета: розвивати творчі здібності учнів.


1.3. Ігри на розвиток критичного мислення.

Гра «Вірю – не вірю!»

Гру можна використати при вивченні будь-якої теми, краще підходить для підсумкових (узагальнюючих)  уроків. Кожна фраза починається зі слів: «Чи вірите ви, що..». Учні повинні погодитися з цим твердженням або ні, аргументувавши свою думку.

Мета: навчити учнів відстоювати власну думку та аргументовано довести відповідь.

Наприклад:

  •                 Чи вірите ви, що Храм Ерехтейон (кін. V ст.до н. е.) – унікальна пам’ятка готичного стилю? ( Ні, тому вона належить до архітектурних споруд  античного стилю)
  •                 Чи вірите ви що скульптурі античного стилю притаманні лише створення бюстів відомим полководцям? (Ні, тому що в цей період, крім бюстів  створювалися  і статуї, що зображували людину в русі «Дискобол»?
  •                 Чи вірите ви,що в мистецтві античної культури розвивалося скульптурне мистецтво? ( Так, тому що було створено багато скульптур: «Дискобол», «Зевс Олімпійський та інші)
  •                 Чи вірите ви,що у живописі візантійського стилю набув великого поширення іконопис? (Так, тому  що іконопис був одним із провідних видів живопису візантійського стилю)
  •                 Чи вірите ви, що замок Ельц у Східній Німеччині ( ХІІ ст.) належить до архітектурних споруд романського стилю?  (Так, тому що для споруди цього стилю притаманні  риси романського стилю: масивні стіни, маленькі вікна..і т. д.)
  •                 Чи вірите ви, що архітектурні споруди готичного стилю майже не відрізнялися від архітектурних споруд романського стилю? ( Ні, тому що вони були зовсім різними…)
  •                 Чи вірите ви, що Собор Паризької Богоматері ( Нотр-Дам де Парі) був створений у стилі бароко? ( Ні, тому що за своїми характерними ознаками він належить до готичного стилю).
  •                 Чи вірите ви, що архітектори стилю ренесанс зверталися до античного стилю? (Так, про це свідчать колони, система ордерів…)
  •                 Чи вірите ви, що що Мікеланджело Боунаротті був представиком мистецтва стилю бароко? (Ні, тому що Мікеланджело представник стилю ренесансу).
  •                 Чи вірите ви, що скульптуру «П'єта» створив Мірон? ( Ні, тому що її скульптором є Мікеланджело Боунаротті).
  •                 Чи вірите ви, що Палац Шенбрунн ( 1696-1713 рр. у Відні) був створений в античному стилі? ( Ні, тому що ця архітектурна споруда належить до споруд австрійського бароко).
  •                 Чи вірите ви, що Леонардо да Вінчі, художник доби бароко? (Ні, тому що Леонардо да Вінчі художник стилю бароко).
  •                 Чи вірите ви, що Вілла Ротонда (бл. 1570р. Італія) належить до архітектурних споруд стилю бароко? ( Ні, тому що їй властиві характерні ознаки стилю класицизму).                                                    

Гра « Дуель»

Правила гри дуже прості. Учні готують вдома запитання за пройденою темою. Один учень обирає собі іншого якому він буде задавати запитання. Хто переможе той обирає іншого учня і задає питання. Уся дія триває не більше 5 хв. (Тому ставити запитання і відповідати потрібно швидко).

Мета: навчити учнів працювати в парі, розвивати комунікативні здібності.

Гра  «Продовж ланцюжок»

Умови гри дуже прості, учні мають розмістити у послідовному  порядку (по стилях) картинки  архітектурних споруд, картин, скульптур та ін.. Відповідно до того як змінювалися стилі один за одним.

Мета: засвоїти знання щодо хронології стилів та їх основних візуальних відмінностей.

лоррimage013index.jpвпр

 

камянець-подільськийреймськийсидорівський замок

  

вапро   

    

400px-Saint_Jean-Baptiste_du_Béguinage_Bxl_01 

 

baroco2                                      

 

 

chto-my-znaem-o-stile-rokoko-v-odezhdeлорппа 

 

 


Гра «Так – ні»

Учитель загадує певну архітектурну споруду, або скульптуру, чи картину. Учні намагаються знайти відповідь, ставлячи питання. На ці питання вчитель відповідає словами «так» або «ні». Питання треба ставити так, щоб звужувати коло пошуку. Після гри треба обов'язково обговорити питання : які з них були найвдалішими, які менш вартісними. Головне в цьому прийомі – навчити виробляти стратерію пошуку, а не закидати вчителля безліччю запитань.

Мета: навчає систематизувати відому інформацію, зв’зувати воєдино окремі факти в загальну картину, навчає уважно слухати й аналізувати питання.

Гра « Аукціон».

Вчитель показує якийсь  твір мистецтва, який виставлений на аукціон. Учні для того щоб купити даний шедевр, мають назвати  якомога більше відомостей про нього.

Мета: навчити вибирати найважливіше і головне.

Наприклад:

Продається картина «Повернення блудного сина»

Учні: Рембрандт ван Рейн, стиль бароко,релігійна тематика, і т.д.


  1.        Ігри на розвиток логічного мислення.

 

Гра «Підказка»

В цій грі потрібно за 1хвилин у  відгадати 5 картинок.

Вчитель показує катринки, учні вказують назву твору мистецтва який зображено.

Мета: розвивати уяву, логічне мислення.

 

Гра «Детектив»

Змагаються  дві команди, які пропонують одна одній офіційну справу для розкриття незнайомця за стильовими ознаками, ознаками – «доказами» (жанр, стиль, засоби виразності, і т.д.). Перемагає команда та кращий детектив. Оцінюється оригінальність «Особової справи злочинця».

Мета: розвивати логічне мислення, спостережливість, кмітливість, вміння аналізувати.

Наприклад:

І команда – Леонардо да Вінчі   ІІ команда – Лоренцо Гіберті


 

 

 

 

 

 

 

 

 


Гра «Що зайве».

На дошці вчитель прикріплює малюнки картин відомих художників, серед них учні мають вибрати тільки ті які належать якомусь художнику.

Мета: навчити розрізняти спільні та відмінні риси індивідуального стилю митця, та епохи, розвивати логічне мислення.

Наприклад: Картини Леонардо да Вінчі

indexlkjh1127_12111bigkjhgfd1127_12112bigлорпimagesimages

 

Гра «Пошта».

Для гри використовуються шість кишень(конвертів) розміром 16х11см, з відповідними написами  (наприклад назви музичних творів, картин, скульптур,і т. д.). Учасники гри отримують однакову кількість карток ( кожному або групі). Потім ці картки ( з назвам чи малюнками) учні повинні покласти у відповідну кишеню і не помилися за адресою.

Мета:розвивати кмітливість та логічне мислення.


 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Цоток Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
До підручника
Мистецтво 8 клас (Назаренко Н.В., Чен Н.В.. Галегова Д.О.)
Додано
26 січня
Переглядів
571
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку