Конспект уроку на тему: Стиль рококо . Характерні риси стилю. Архітектура. Скульптура.

Про матеріал

Розробка уроку мистецтва на тему "Стиль рококо . Характерні риси стилю. Архітектура. Скульптура."


Перегляд файлу

Мистецтво, 8 клас

Тема: Стиль рококо . Характерні риси стилю. Архітектура. Скульптура.

Мета:

  • ознайомити учнів з поняттям «рококо». Розглянути визначальні риси мистецького стилю, основні декоративні елементи рококо. Надати знання про архітектуру, скульптуру  рококо та їх характерні риси. Розглянути приклади стилю рококо  в архітектурі та скульптурі .
  • розвивати вміння учнів за ілюстраціями визначати характерні риси рококо, вміння надавати характеристику художньому образу споруд, здійснювати аналіз основних характерних засобів виразності скульптур рококо.
  • виховувати інтерес до архітектури та скульптури рококо, ціннісне ставлення до шедеврів мистецтва ,почуття прекрасного.

Формувати  такі предметні мистецькі компетентності учнів:

  • світоглядні:на основі оволодіння досягненнями світової та вітчизняної культури формувати сприйняття цілісної картини світу, загальнолюдські цінності, повагу до традицій, звичаїв, стимулювати сприйняття та розуміння національної та інших культур;
  • пізнавальні: сприяти вмінню бачити красу оточуючого світу, чуттєво-емоційно сприймати твори мистецтва, виявляти пізнавальну активність;
  • комунікативні: вчити розумінню мови мистецтва як форми міжособистісного спілкування; почуттів інших людей; усно описуватитвори мистецтва; вміти брати участь  у дискусіях; долучатись до співнавчання та взаємонавчання; уміти працювати у групі та  усвідомлювати взаємозв'язок та відповідальністьі під час виконання спільної  роботи;
  • інформаційні: формувати вміння користуватися літературою,  репродукціями творів художників, стимулювання до роботи з  комп’ютером; формування вмінь користуватися новими інформаційними технологіями;
  • методологічні – розвивати поняттєво-логічне мислення; вміння визначити мету, способи та організацію її досягнення; здатність до самоаналізу та самооцінки.

Тип уроку: комбінований

Обладнання:  Підручник «Мистецтво» 8 клас, інтерактивна дошка, комп’ютер, картки, відеозаписи.

Музичний матеріал: Записи творів Й.С. Баха, А. Вівальді,  Г.Генделя, .

Ф. Куперена

Художній матеріал: репродукції робіт, презентація

 

 

 

 

 

 

Перебіг уроку

І. Організація класу .

Вітання.

Обмін очікуваннями, сподіваннями.

 

На дошці ви бачите 3 предмета   рюкзак, м’ясорубка і  корзина. На партах у вас є стікери.    Ваше завдання на кінець уроку записати на них і покласти :

у  Рюкзак,  якщо із  уроку  ви взяли для себе щось нове, корисне, цікаве;

у  М’ясорубку, якщо те, що  побачили чи почули, вам треба обміркувати;

у  Корзину, якщо вважаєте, щось вам зовсім не сподобалось, не потрібне і зайве для вас.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

На минулих уроках ми з вами ознайомились із кращими зразками мистецтва бароко. Давайте пригадаємо  деякі поняття з вивчених тем.

  1. Фронтальне опитування
  • Що таке бароко?  Де виник ?
  • Як ще  називають  період українського бароко?  Чому?
  1. Гра-вікторина «Пригадаймо разом» (8 завдань)

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності.  Повідомлення теми, мети, головних завдань уроку.

 1. Сьогодні ми продовжимо вивчати  художні  стилі та познайомимось з кращими шедеврами нового художнього стилю.

2. Щоб дізнатись тему сьогоднішнього уроку пропоную ваш розгадати наступну анаграму:

 

 

 

(Розгадують тему - РОКОКО)

3. Інструктаж щодо заповнення опорної схеми.

Тема буде вивчатись 3 уроки. На сьогоднішньому уроці ми почнемо  заповнювати опорну схему «Рококо».  Наше завдання опрацювати 3 блоки: «Загальна характеристика рококо», Архітектура» і «Скульптура».

Отже, відкрили зошити, зробили розбивку на основні блоки:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Вивчення нового матеріалу

 

  1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА стилю.

На початку 18 століття у Франції зародився  і поширився по всій Європі новий мистецький стиль -  Рококо (Rococo).

В перекладі з французької означає «раковина, черепашка, мушля»

Рококо виник при дворі французького короля Людовіка ХV. Тому його часто називають «королівським стилем», «стилем французької аристократії», «галантним стилем».

запис у схему

  1. Характерні риси

   Хтось говорить про те, то рококо - наступник пізнього бароко, однак, за своїм настроєм  і формам це щось інше.

Цей стиль відрізнявся граціозністю, легкістю, витонченістю, дещо навіть кокетливим характером.

З бароковим стилем Рококо об'єднує прагнення до завершеності форм, однак якщо бароко тяжіє до монументальної урочистості, то Рококо віддає перевагу витонченості і легкість. Більш темні кольори і пишна, важка позолота барочного декору змінюються світлими  пастельними тонами - рожевими, блакитними, зеленими, з великою кількістю білих деталей, кольору слонової кістки та золота.

З одного боку легковажність, а з іншого - витонченість, досконалість форми, відмінний художній смак.

запис у схему   Характерні риси

с. 158

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         3. Основні елементи

Для рококо характерні  важливі характерні  декоративні  елементи.

Рокайль, картуш, маскарони

запис у схему

 

 

 

 

 

 

 

4. Первинне закріплення

- Що таке рококо? Що означає слово?

- Де і  коли виник?  - Які елементи рококо бачите на фото? 

слайд

ігровий флеш-тест

 

 

 

 

 

 

 

 

5. АРХІТЕКТУРА рококо

Більшість будівель того часу – це резиденції аристократії: багаті міські особняки та заміські палаци.

 Архітектура рококо прагнула  бути не пихатою, а легкою, зверненої до людини. Їй не знайоме суворе дотримання канонів і форм.

Вільність, відсутність суворої симетрії, неймовірна кількість орнаменту і дрібних деталей - це робить архітектуру рококо   одним з найбільш вигадливіших стилів в історії.

слайди

       Робота з підручником  с. 159

Прочитати основні риси архітектури рококо

Перегляд фотограій і пошук основних рис

  • Які риси рококо помітили?

 

 

 

Яскравим прикладом архітектури рококо є резиденція  німецького короля                  Фрідріха Великого Палац Сан –Сусі            слайди

 Король назвав палац “Sans Souci”, що в перекладі означає                                       “без турбот”.  Прекрасні ландшафти, різноманітні  рослини, в цій країні озер наштовхнули  короля на мрію просто і “без турбот” відпочивати і розважатися.

  Палац Сан-Сусі знаходиться на вершині пагорба з виноградниками.

 На території парку також були споруджені портал і обеліск, грот Нептуна, картинна галерея, китайський чайний будиночок, Античний храм і Храм дружби,  будиночок з драконами.

 

На території комплексу  Сан –Сусі розташований китайський чайний будиночок

(повідомлення учня)

запис у схему

 

 

 

 

 

 

 

 

6.  Хвилинка релаксу (вправи  для профілактики втоми, для очей)

7. СКУЛЬПТУРА рококо

Із середини 18 століття в скульптурі рококо з’являється тяжіння до простоти, строгості, лаконізму. Значного поширення в той час набули портретні бюсти і маленькі скульптурні групи або статуї купальниць, німф, амурів.

запис у схему

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайомство із скульптурами Пігаля, Фальконе

слайди

 

 

відео  Фальконе «Амур погрожує пальчиком»

-  Хто такий Амур?

- Чому так названо скульптуру?

- Чому він погрожує?          - Яким зобразив його скульптор?  

    - Чи подобається вам ця скульптура?     - Які почуття викликає?

 А зараз хочу познайомити вас з творчість дивовижного, загадкового  скульптора. Про нього достеменно не відомо нічого. І досі залишається таємницею, ким був Пінзель за походженням, де вчився, коли помер і де похований, яку мистецьку школу предсталяв, чому матеріалом для роботи в основному використовував дерево. Відомо лише, що розквіт його творчості відбувся на Галичині в середині 18 ст. і досяг він такої вершини  майстерності в скульптурі  пізнього бароко і рококо, що його  називають українським Мікеланджело.

  • Хто такий Мікеланджело?

Ім’я талановитого митця – Йоган Георг Пінзель.  Доля його творінь трагічна. Більшість не збереглася. А ті, що вціліли у 2013 році після ретельної реставрації  виставлялись у найвідомішому світовому музеї – Луврі (27 скульптур)

Прогляньте відео і скажіть, чому скульптора називають українським Мікеланджело?
відео «Йоган Пінзель – український Мікеланджело»

- Чому Пінзеля називають так?

( його скульптурам характерна монументальність, духовна наповненість образів, виразність, деталізація облич, складок одягу)

Розгляд інших скульптур

Скульптура Св. Онуфрія

На відміну від більшості робіт скульптора, цю фігуру вирізьблено з місцевого каменю. Зважаючи на манеру виконання, експресію, дослідники вважають її однією з останніх робіт геніального майстра

 Іоанна Ґеорґа Пінзеля.

Тернопільські прихожани не дозволили чиновникам вивезти на виставку в Лувр цю скульптуру  Пінзеля. Навіть міністр культури Михайло Кулиняк не зумів переконати мешканців села Рукомиш Бучацького району Тернопільщини віддати роботу легендарного скульптора Пінзеля — фігуру Святого Онуфрія — на виставку до Лувру.

Зараз св. Онуфрія оцінили приблизно в 10 млн. доларів. Хоча самі французи визнали, що це не остаточно ціна.

У чому причини – раджу вам самостійно знайти інормацію

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в парах

Встановити відповідність (на картках - диференційовано)
Перевірка – флеш-анімація

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Підсумок уроку. 

-       З яким художнім стилем познайомились на уроці?

-       Що означає слово «рококо»?

-       Коли і де виник?

Перевірка очікувань.  Прийом « Рюкзак. М’ясорубка. Корзина»

-  Що ви покладете

у  Рюкзак,  якщо із  уроку  ви взяли для себе щось нове, корисне, цікаве;

у  М’ясорубку, якщо те, що  побачили чи почули, вам треба обміркувати;

у  Корзину, якщо вважаєте, щось вам зовсім не сподобалось, не потрібне і зайве для вас.

-      Що найбільше сподобалось і вразило? Чим саме?

-      Які шедеври рококо запам’ятали?

Оцінювання

VІІ. Домашнє завдання (інструктаж)

  1. Підручник с. 157-161 прочитати
  2.  Опорну схему РОКОКО вивчити
  3. 3аповнити блок “МОДА” (с.164)

Творче завдання  (за бажанням)

     Виконати  ескіз маскарона, картуша  чи декоративного щита, герба у стилі рококо

 

 

Резервний час – флеш-анімація «Відгадай шедевр»

 

 

 

 

 



Встановити відповідність:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Встановити відповідність:


                Встановити  відповідність:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Встановити  відповідність:

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Анадруцька Світлана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бурнусус Галина Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Корінько Валентина Миколаївна
    Дуже дякую за змістовний конспект уроку, а також презентацію до нього. Натхнення Вам!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Теслюк Ольга
    Дякую за креативність.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Іванова Ганна Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Цоток Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Савченко Тетяна Терентіївна
    Маргарита Іванівна, дякую за чудовий урок!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
docx
Додано
8 лютого 2018
Переглядів
21040
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку