"Конспект уроку з предмету Мистецтво 8 клас на тему "Стилі та напрями в різних видах мистецтва".

Про матеріал

За типом - урок - узагальнення з використанням інтерактивної дошки. Потребує підключення до мережі Інтернет. Є інтерактивні завдання, розроблені в інтернетному ресурсі LearningApps

Перегляд файлу

 ТЕМА: Стилі та напрями в різних видах мистецтва

МЕТА: закріпити знання учнів з періодизації стилів та напрямів мистецтва за епохами; навчити учнів класифікувати твори мистецтва за художніми напрямками та стилями; використовувати спеціальну термінологію, набуті знання у процесі художньо-творчої діяльності; закріпити поняття «мистецтво», «стиль», «індивідуальний стиль митця»; зосередити увагу на взаємозв’язку  історичного та художнього розвитку;

Розвивати вміння уважно сприймати твори мистецтва, вміння учнів розуміти різновиди мистецтва та знаходити відмінності між видами мистецтва, впізнавати вид мистецтва за ілюстрацією, надавати характеристику художньому образу твору живопису, висловлювати свої власні судження від перегляду твору, розвивати вміння знаходити спільні риси між видами мистецтва.

Виховувати інтерес до різних видів мистецтва, творчості відомих митців, до історії розвитку видів мистецтва та індивідуального стилю митця.

ТИП УРОКУ: урок-узагальнення.

ОБЛАДНАННЯ: мультимедійна дошка, комп’ютер, аудіотехніка.

 

 

ХІД УРОКУ

Простота, правда і природність –                                                                                                       ось три принципи справжнього мистецтва.                                                                                                        К.Г.Глюк

І. Організаційний момент.

1. Вступне слово вчителя.

«Наука безупинно йде вперед, перекреслюючи саму себе…Наука – сходинки. Поезія – змах крил. Шедеври мистецтва народжуються навіки», - так писав в одному з листів Віктор Гюго.

Шедеври мистецтва… Складові мистецтва подібні до сходинок, які безупинно йдуть угору, де кожна, виконавши свою функцію, поступається місцем іншій, а перед людиною, що йде по цих сходинках, відкривається небачена краса і насолода. Тож давайте разом підніматись по цих сходах і насолоджуватись красою.

C:\Users\user\Desktop\урок 34\карта подорожі .JPG

ІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

Я вас запрошую у цікаву подорож крізь століття, під час якої ви зможете не тільки пригадати вивчений протягом року матеріал, а й перевірити свої знання. Маршрут нашої подорожі буде таким:

 

 

І першою зупинкою в нашій подорожі буде архітектура.

(Звучить лірична музика).

Колонны, портики и шпили –

Архитектура разных стилей.

Соборы, здания, проспекты.

Кариатиды и атланты –

Следы застывшего таланта.

В полете замершие звуки.

Плоды строительной науки,

Волшебных снов изображенье,

Свободной мысли выраженье,

Проектировщиков искусство

В  сердцах людских разбудит чувство:

Благоговенье, блаженство,

Непостижимость совершенства.

Фантазии людской полет

В шедеврах каменных живет.

 

Кожна людина живе у певному предметному середовищі. У створенні його образу, характеру, більше того, у створенні настрою, підтримці психічного та емоційного здоров’я непомітно, але постійно присутній один з найдавніших видів мистецтва — архітектура. М.В. Гоголь архітектуру називав музикою, що застигла у камені. Поет А. Вознесенський, архітектор за фахом, говорив, що архітектура — це розмова з нащадками. Адже, дійсно, твори архітектури, архітектурні пам’ятки можуть багато розповісти про побут, звички, культуру минулого, коли та ким вони були створені. Згадаймо, наприклад, затишні будівлі епохи зрілого класицизму та помпезні споруди 40—50-х років XX ст. у нашій країні. Архітектура, на відміну від багатьох інших видів мистецтва, крім декоративно-побутового призначення, виконує ще й естетичну та практичну функції у житті людини.

Завдання №1 «Знайдіть відповідність»

Перше завданнями ми виконаємо всі разом, користуючись мультимедійною дошкою. Для цього зайдіть в Інтернет за посиланням:  http://LearningApps.org/2879767                                               Перед нами таке завдання: Знайдіть відповідність між характерними особливостями архітектурних споруд та мистецькими стилями. 

Завдання №2  «Шедеври архітектури різних стилів» у формі вікторини

Це завдання індивідуальне. Зайдіть в своїх комп’ютерах за посиланням: http://LearningApps.org/display?v=pk7nq0bha16  і виконайте завдання вікторини.

 

Завдання №3 «Замки різних стилів»

Це завдання спробуємо виконати на час. Хто швидше.

Зайдіть в своїх комп’ютерах за посиланням: http://LearningApps.org/display?v=pnubx2dgt16

Розгляньте зображення замків різних стилів. доберіть до кожного відповідну назву: замок у готичному стилі, замок у романському стилі, замок у стилі романтизму.

 

 

Друга зупинка - скульптура

 

Вчитель. Прослухайте уважно вірш і спробуйте визначити, який вид мистецтва буде нашою  другою зупинкою подорожі.

 

Тщедушно мраморное тело

«Прекрасной Ольмиер».

Уж нет былой красы снаружи,

Чтоб скрасить интерьер.

Проходят зрители все мимо

И вскользь глядят…

Ну задержите на скульптуре подольше взгляд…

 

Один із геніальних скульпторів та архітекторів Італії XVII ст. Лоренцо Берніні говорив: «Мабуть й сам Бог — скульптор, він створив людину не за допомогою чар, а шматок за шматком, як різьбяр». У цьому вислові підкреслюється, що скульптура як мистецтво створює просторовий образ людини з давнини. Назва цього виду мистецтва виникла від латинського sculpо — вирізаю; часто скульптуру називають також пластикою (грец. рlaste — ліплю). Ці дві назви одного виду мистецтва вказують на існування різних технік створення скульптурних образів. Скульптура проста, зрозуміла та переконлива, в усі часи вона втілює ідеальні уявлення про красу людської постаті та особливості моральних якостей епохи.

У сприйнятті скульптурних творів бере участь усе тіло людини, а не тільки очі. Очевидно, тому Д. Дідро висловив таку думку: «Живопис звертається тільки до очей, скульптура існує і для видючих, і для сліпих». Людина відчуває м’язове напруження, розумом сприймає близький стан, відчуває схоже напруження душі. Кращий спосіб сприйняття скульптури — спроба провести по її силуету рукою.                                                                                                                      А як ви думаєте, чи можна за зовнішнім виглядом скульптури визначити час її створення? А це ми і перевіримо з вами, виконавши завдання на інтерактивній дошці.

Завдання №3  http://LearningApps.org/watch?v=pc7ndpwaj16

Розгляньте зображення скульптурних творів. Визначте і назвіть стилі, до яких вони належать.

 

Третя зупинка – музичне мистецтво

Вчитель. Світ людських почуттів, роздумів надзвичайно складний і різноманітний. Саме музика найбільш повно може передати найтонші відтінки переживань та емоцій людини. І я пропоную зробити третю зупинку – музичне мистецтво.

Музыка из грез

Сегодня не уснуть. Горят несмело свечи.

Окно я распахну – и ветер, словно шаль,

Осенней ночи шарм накинет мне на плечи…

Чайковского «Октябрь» играет мой рояль…

Кленовая листва под музыку кружится.

Минорные лады, анданте си бемоль…

Ах, если бы суметь во сне к тебе явиться

Спросить, какую я в судьбе твоей играю роль…

Сияют звезды в такт и нотными рядами,

Пьяниссимо аккорд, сквозь исповедь тиши,

Заменит форте дня и мили между нами

На музыку из грез… признание души…

 

Музика. Вона завжди визнавалася надзвичайним видом мистецтва. Відомий, наприклад, вислів Конфуція: «Якщо хочеш дізнатися, чи гарно йдуть справи з правління будь-якої країни та чи здорова її вдача, прислухайся до її музики».

З давнини використовується цілющість музики не тільки для духовного здоров’я, але й для фізичного, у тому числі й психічного. Ще Піфагор застосував музику для лікування людей. Він вважав, що ритми музики — це відтворення світового порядку. Музикою, як зазначають психологи, можна викликати будь-який ефект — від жаху до захоплення. Платон та Арістотель усю систему естетичного виховання будували на музичному вихованні та, знаючи силу цього виховного знаряддя, пропонували встановити державний контроль за використанням музики. 

Отже, давайте поринемо в світ музики.

Завдання №4 «Музичні інструменти минулого»

Це завдання індивідуальне. Зайдіть за посиланням: http://LearningApps.org/watch?v=pt08cjms316   та спробуйте знайти до назви відповідний музичний інструмент.

Завдання №5 «Композитори та їх шедеври». Кожна епоха мала своїх геніальних композиторів. Давайте разом, прослухавши музичні шедеври, спробуємо визначити автора.

Завдання на мультимедійній дошці. http://LearningApps.org/watch?v=p0evrs6fa16

 

Четверта зупинка – живопис

 

Художник

Поймав на холст безумное мгновенье,

Рисует снег и отблески костра…

Под кистью пляшет демон озаренья,

Он не уйдет до самого утра.

Художник сам – в плену своей картины,

В каком-то зачарованном кругу.

… Прозрачный лед на веточке рябины

И черно-красный пепел на снегу…

И счастлив ли? Кому судить о счастье?

Он так живет – в пожаре красоты,

Кропим вину и кровью из запястья

Пока еще безликие холсты.

Довольный демон смотрит с интересом.

Он много душ сманил на этот дар:

На алый свет за незамерзшим лесом,

Рябину, снег и сладостный пожар.

 

Великий живописець М. Ге говорив: «Живопис — не слово, у ньому дається одна мить, але у цій миті повинно бути усе, а якщо немає — немає й картини».

Ми дивимось на художнє полотно. У душі народжується захоплення красою образів, умінням художника передати їх життєву силу. І раптом ми починаємо усвідомлювати, що картина «розмовляє » з нашим серцем. Ті почуття, думки та емоції, які володіли автором під час її створення, якимось дивним чином знаходять відгук і в нашій душі, свідомості.

Недарма великий Леонардо називав живопис божественним мистецтвом.

І наступна, четверта наша зупинка –це живопис.

 

Завдання №6 «Стилі образотворчого мистецтва (античність-ренесанс)»

Спробуємо разом визначити стилі, до яких належать зображені твори образотворчого мистецтва. Зверніть увагу: період від античності до ренесансу.

http://LearningApps.org/watch?v=p0ku6biut16

Завдання №7 А далі спробуйте самостійно виконати подібне завдання, але в стилях бароко-реалізм: http://LearningApps.org/watch?v=p9h86vntj16

П’ята зупинка – театральне мистецтво

Якось непомітно, але впевнено і назавжди увійшов у наше життя театр. Можливо, скаже хтось, що в добу інтернету театром не здивуєш нас.

І тільки відкривається завіса.                                                                                                                           Як озивається схвильовано душа.                                                                                                                          Театр для тих, у кого серце,                                                                                                                                          Де поєдналися і радість, і журба.

Театр — це життя, це мудрість народу, яка застигла в майстерній грі акторів. Відомо, що колискою світового театрального мистецтва є давньогрецький театр, вистави в якому відбувалися просто неба на колоподібному майданчику — орхестрі. Лави для глядачів були на схилах каменистого пагорба. Така зала для глядачів називалася театром.                                                     В. Гюго говорив; «Театр — країна дійсного на сцені — людські серця, за лаштунками — людські серця, у залі — людські серця».

Завдання №8  http://LearningApps.org/watch?v=pr3p6ck0c16

За назвою або ключовим словосполученням, що стосується театру, знайдіть стиль відповідної епохи. Виконавши правильно завдання, отримаєте відео-приз - уривок із французької рок-опери "Моцарт"!                                                                                                            Спливли часи, але театральне мистецтво розвивається і досі. Театр — це вічна казка. Кого хоч раз торкнулася магія мистецтва перевтілення, той ніколи не залишиться байдужим до «життя на підмостках», бо театр — це живе слово.

Шоста зупинка – декоративне мистецтво

Декоративно-прикладне мистецтво є національним за своєю природою, воно народжується із звичаїв, навичок, вірувань народу та безпосередньо наближається до його виробничої діяльності, його побуту.                                                                                                                                                      У давні часи творіння декоративно-прикладного мистецтва являли собою предмети розкоші (Стародавній Єгипет); красиві та корисні речі (Стародавня Греція); речі, що відрізнялися строгістю виконання (Рим епохи Республіки). Середньовічний аскетизм наклав відбиток на побутове мистецтво, надав йому суто конструктивного, раціонально строгого характеру, утилітарного за спрямованістю. У подальшому розвитку феодального суспільства для побутових речей стає характерним сполучення декору та конструкції.

Завдання №9 Для виконання наступного завдання звернемося до нашого підручника: стр.278. Розгляньте ілюстрації. Назвіть вид декоративного мистецтва та стилі, у яких виготовлені зображені вироби. 

Ось ми з вами дійшли до останньої нашої зупинки. Мода.

 

Шоста зупинка – мода

Безліч мудреців людства міркували про таємниці й закони краси, про природу прекрасного. Кожна епоха мала свою моду, смаки, інтереси й пануюча мораль. Як би не відрізнялася неповторна єгипетська цариця Нефертіті від античної Венери Мілоської, прекрасна флорентійка Симонетта від таїтянських красунь Гогена або пишнотілі жінки, оспівані Рубенсом, від тренованого, спортивного типу нашої сучасниці - всі вони передбачають певну гармонію, таку взаємну відповідність всіх рис і пропорцій, що створює закінчений і цілісний образ. Природно, що за всіх часів цінителями жіночої краси були чоловіки, і першим з них (по грецькій міфології) був син троянського царя Паріс. Зевс доручив йому розсудити Геру, Афіну й Афродіту, що сперечаються між собою про красу. "Яблуко розбрату" з написом: "Найпрекраснішій" - Парис передав Афродіті, котру згодом викрили у використанні пудри й губної помади.                                                                                     Так, майже водночас з появою людини виникає косметика, що зберігає красу, що підкреслює достоїнства й маскує недоліки. Уже на самих ранніх етапах свого розвитку людина прагне до чистоти й прикрашання тіла, до порятунку за допомогою різних засобів від видимих недоліків зовнішності.

 

Поняття про красу в усі часи були різними.

Завдання №10 «Мода різних епох»

http://LearningApps.org/watch?v=pus2sn4pt16

Розгляньте зображення костюмів різних епох. Назвіть стилі, до яких вони належать.

 

ІІІ. Підсумок уроку.

Заключне слово вчителя.

Ви добре попрацювали на уроці, сподіваюсь, отримали насолоду від спілкування з різними видами мистецтва. Незважаючи на різні смаки й уподобання людей , кожний мистецький твір цікавий, адже він створений  під впливом емоцій, вражень і покликаний знайти відгук в серцях людей. Кожна картина , кожна пісня, фільм чи вистава знаходить  бодай кількох своїх шанувальників, а значить створена вона була недаремно. Всі види мистецтва мають право на існування.

 

(Звучить пісня «Вечная любовь»)

Ему подвластно все. Отражено

В нем все и вся, природы блеф и буйство.

И пусть бывает разное оно –

Мне ближе бескорыстное искусство.

Ему служу. И славы не хочу.

Живу стихами, рифмами играя.

Кому придет на ум хвалить свечу

За то, что свет дарит она, сгорая?

А струны зазвучат. Их чистота

Наполнит мир любовью и участьем.

Что деньги, слава, шум и суета,

Что блеск и власть в сравненье с этим счастьем!

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Мистецтво 8 клас (Кондратова Л.Г.)
Додано
6 лютого 2018
Переглядів
5448
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку