Дидактичний матеріал з теми "Вчимося досліджувати природу" (підручник Т.Коршевнюк))

Про матеріал
Дидактичний матеріал містить загадки, ребуси, ігри для уроків "Пізнаємо природу" 5 кл. (Т.Коршевнюк) .Розподілено за уроками курсу. Набір різних типів завдань дозволяє використовувати матеріали для учнів різного рівня навчальних досягнень, обираючи певні завдання для індивідуальної роботи.
Перегляд файлу

Великоновосілківська гімназія з загальноосвітньою школою І ступеня

Великоновосілківської селищної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звідки дізнаємось про природу?

 

Краса природи — справжнє диво

Краса природи — справжнє диво.
Все неповторне і живе.
Де не поглянь, скрізь так красиво:
По небу сонечко пливе,
Навколо височіють гори,
Між горами дзюрчить вода.
А ліс зелений, наче море,
І всюди казка ожива!
Надія Красоткіна

 

Привітання. Вправа «Букет квітів»

Назвіть по черзі назву квітки, яка починається на ту літеру, на яку починається ваше ім’я.   Подивіться, який букет ми отримали.  

-         Чи готові ваші вуха чути?

-         Чи готові ваші очі бачити?

-         Чи готові ваші ручки писати?

 

Які асоціації викликає у тебе слово «наука»?

(винаходи, науковці, експеримент, знання, дослідники, інновації, об’єктивність)

 

Ярослав Мудрий відповідально ставився до навчання, знав, що знання – безцінні, та любив книги. Саме цей князь побудував Софію Київську, заснував найбільшу на той час на теренах Русі бібліотеку задля освіти й науки, задля майбутнього.

 

Гра «Жива і нежива природа»

1. Комаха, яка збирає квiтковий нектар i перетворює його на мед. (Бджола)

2. Низький та колючий, солодкий, не пахучий.

   Ягiдку зірвеш - руку обдереш. (Аґрус)

З. Птахiв змушує летiти у вирiй голод чи холод? (Голод)

4. Сам маленький, а шубка дерев’яна. (Горiх)

5. Комаха, яку бояться птахи. (Сонечко)

6. Влiтку — в шубi, а взимку — голе. (Дерево)

7. Сам чорний, та не ворон, є роги, та не бик, шiсть нiг без копит. (Жук)

8. Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина)

9. Очi — на ногах, а будиночок — на спинi. (Равлик)

10.У водi купалася, та все ж сухою залишилася. (Качка)

11. Б’ється, стука молоток, поправляє нам садок. (Дятел)

12. Хто любить перестрибувати з гiлки на гілку? (Бiлка)

13. Хто ранiше всiх встає? (Пiвень)

14.Уночi гуляє, вдень спочиває, має круглi очi, бачить серед ночi. (Сова)

15. Яка пташка ніколи собі гнізда не в’є? (Зозуля)

16. Як сонце заходить, Він чарівний спів заводить. (Соловейко)

17. Скатертина біла весь світ накрила. (Сніг)

18. Всі його люблять, всі його чекають,

      А кожен, хто подивиться, той одразу скривиться. (Сонце)

19. Що на небі біліє,

      Світить та зовсім не гріє? (Місяць)

20 Летить орлиця по синьому небу,

     Крила розкрила, сонце затулила .(Хмара)

 

 

Жива і нежива природа. Рукотворні предмети

 

 

Поєднай колонки, щоб утворилося прислів’я. Вивчи й познач прислів’я, яке тобі найбільше сподобалося. Поясни, як ти його розумієш.

Чого Івась не навчиться,                           а неук слідом спотикається.

Хто вчиться змолоду,                                того й Іван не буде знати.

 Хто добре учиться,                                   пригодиться на старість!

Учений іде,                                                 не зазнає на старість голоду.

Учись змолоду –                                         той буде й добре робить.

Джерела інформації

 

Метод «Асоціативний кущ»

(Підручник, музеї, довідники, атласи, карти, телепередачі, газети, журнали, інтернет, енциклопедії, туристичні подорожі, визначники рослин, тварин)

 

Ознайомся із запропонованими довідковими виданнями про   природу.

Склади характеристику довідкових видань, заповни таблицю.

 

Назва видання

Яку інформацію містить

Кому адресовано

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

Віртуальна екскурсія

до Національного науково-природничого музею

Національної академії наук України

Знайди імена природодослідників. Підготуй повідомлення про одного з них.

 

Якими методами та інструментами досліджують природу

 

Розгадайте ребуси

(метод)

(наука)

(пізнання)

 

Група 1

Встановіть відповідність між зовнішнім виглядом термометра та його призначенням :

 В С

Похожее изображениеКартинки по запросу картинки термометр для тіла ,повітря, водиКартинки по запросу картинки термометр для тіла ,повітря, водиА

 

 

 

 

  1.               Для вимірювання температури повітря.
  2.               Для вимірювання температури тіла.
  3.               Для вимірювання температури води.

 

Група 2

Зображено терези. Що можна вимірювати цими приладами?

1. Терези для зважування продуктів харчування.

2. Напільні терези для зважування важких предметів.

3. Терези для вимірювання маси людини.

4. Терези для зважування немовлят

C:\Users\Lena\Downloads\image175.jpg    C:\Users\Lena\Downloads\4986.jpg   C:\Users\Lena\Downloads\_________________4d6a665978fa4.jpg 

 

 

Запишіть, які методи дослідження знадобляться вам для того, щоб

 

Створити новий лікарський засіб………………………………………………..

Визначити час повного місяця й молодика……………………………………..

Дослідити поведінку птахів ……………………………………………………..

Дізнатися температуру води у морі ……………………………………………

Установити швидкість пересування черепахи………………………………….

З’ясувати, які тіла притягуються магнітом

Вправа   «Впiзнайте мене»

1. Цей гарний i цiнний птах заслуговує на увагу людей i охорону. В однiй iз вiдомих дитячих казок його назвали «гидким каченям». (Лебiдь)

2. Пташеня цього птаха малесеньке — 3 г, але воно хоч і слiпе, несе на спинi iнше пташеня. Що ж воно робить? Викидає всiх iз гнiзда. Але мине 4 днi, i цей iнстинкт зникне. Цi птахи не висиджують i не виховують своїх дiтей, а пiдкидаютъ їх рiзним птахам. (Зозуля)

3. Великий птах iз довгими ногами й прямим дзьобом, полює в мiсцях, багатих на воду. Про нього в народi кажуть: «Птах, що приносить дiтей, щастя». (Лелека)

4. Ці птахи відомі як маленькі барометри, володіють здатністю передбачати погоду. За народним повір'ям, якщо вони літають низько над землею, це може означати наближення дощу. (Ластiвка)

5. Ми з’являємося найпершими, коли ще лежить сніг. Нас вважають сміливими і сильними. Але тільки – но ми зацвітаємо, нас зривають. Нам сумно. Через це ми потрапили до Червоної книги України. (Підсніжник)

6. Ця квітка пов’язана з ім’ям людини. Означає кохання і бажання зустрічі. Лікарська рослина, в ній купають немовлят. (Ромашка)

 

 

Розділіть обладнання по групах

 

ВИМІРЮВАЛЬНІ                ЗБІЛЬШУВАЛЬНІ              ЛАБОРАТОРНІ

                               

 

 

                            

 

          

                   

 

                       

 

Що таке наука та хто її творці

 

З’єднайте лініями назви наук та їх визначення. Намалюй емблему до кожної науки.

 

ФІЗИКА

Наука про речовини, їхні властивості та перетворення

ХІМІЯ

 

Наука про природні явища, властивості та будову матерії, закони її руху

БІОЛОГІЯ

 

Наука про зв’язки організмів між собою та з довкіллям

ГЕОГРАФІЯ

 

Наука, яка вивчає небесні тіла та Всесвіт в цілому

АСТРОНОМІЯ

 

Наука про Землю, її природу, населення, господарську діяльність

ЕКОЛОГІЯ

 

Наука про живі організми, їх різноманіття, будову, процеси життєдіяльності

 

Щоб робити наукові відкриття і стати науковцем, необхідно розвивати в собі певні риси характеру. Вибери їх з «хмаринки»

 

 

 

docx
Додано
17 березня
Переглядів
24
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку