Дидактичний матеріал з української мови 4 клас

Про матеріал

Дидактичний матеріал з української мови 4 клас (карти з української мови, можуть використовуватися для оцінювання навчальних досягнень учнів)

Перегляд файлу

 

 

 

Новостепанівський навчально-виховний комплекс

 «Школа-дошкільний заклад»

Новомосковської районної ради
Дніпропетровської області

 

 

 

Дидактичний

матеріал з української мови 4 клас

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів

Новостепанівського НВК

 «Школа-дошкільний заклад»

Сітковська Валентина Олександрівна

 

 

Новостепанівка – 2016 рік

 

 

ІМЕННИК                                              

КАРТКА 1                                                                  С – 1

 

Серед даних іменників випиши власні іменники:

 

Козак, фіалка, Київ, народ, дівчинка

КАРТКА 2                                                                  С – 1

 

Утвори і запиши від поданих прикметників іменники:

 

Морський –                      Мудрий –

Чесний –                           Зимовий –

 

КАРТКА 3                                                                  С – 1

 

Прочитай речення. Слова, що в дужках, постав  в потрібному відмінку. Випиши і визнач відмінки іменників.

 

Восени діти з радістю повернулися у рідну (школа).

У лісі діти побачили прудку (білка).

Заспівали діти (пісенька) нову.

Атлети вийшли на бігову (доріжка).

На сонну (травиця) прилягла спочити киця.

ІМЕННИК                                             

КАРТКА 4                                                               С – 1

  1. Підкресли в реченні іменники. Визнач їх відмінки.

 

Коханій матусі я квіти дарую, співаю найкращі пісні.

 

  1. Постав іменники в початкову форму. Запиши.

 

Містом, вишень, волі, соку.

КАРТКА 5                                                              С – 1

  1.  Запиши іменники в орудному відмінку однини.

 

Ніжність, кров, річ, тінь.

 

  1. Добери антоніми до слів:

Радість -

Весна -

КАРТКА 6                                                             С – 1

Провідміняй подані іменники: зозуля, гай

Н.

хто?

що?

Р.

кого?   

чого?

Д.

кому?  

чому?

З.

кого?   

що?

О.

ким?   

чим?

М.

на кому? 

на чому?

Кл.

-

 

ІМЕННИК                                             

 

КАРТКА 7                                                              С – 1

 

Добери іменники на шкільну тему, склади з ними декілька речень, об’єднавши їх темою.

 

 

 

 

 

КАРТКА 8                                                               С – 1

 

  1. Склади речення про осінь. Використай якнайбільше іменників чоловічого роду.

 

 

  1.  Серед поданих іменників випиши назву неістоти.

 

       Сорока, голуб, синичка, гніздо, ворона.

 

 

ІМЕННИК                                              

 

КАРТКА 9                                                             С – 1

  1.  Серед даних іменників випиши назву істот:

 

    Човен, блискавка, ґудзик, голуб, бузок

 

  1.  Подані іменники постав в родовому, давальному, орудному відмінках однини.

 

Батько

Море

Сестра

 

 

КАРТКА 10                                                             С – 1

Добери зимові іменники, склади з ними речення, об’єднавши їх темою

 

 

 

ПРИКМЕТНИК                                          

КАРТКА 1                                                             С – 2 

Серед даних питань випиши питання прикметника:

 

Хто?

Де?

Який?

Скільки?

Що робить?

 

КАРТКА 2                                                              С – 2 

Утвори і запиши від кожного іменника прикметники чоловічого, жіночого і середнього роду:

 

Мороз –

Радість –

Розум –

КАРТКА 3                                                             С – 2 

 

Знайди в реченні прикметники і запиши їх в жіночому роді.

 

Яскраве сонце заглянуло в густий ліс.

 

ПРИКМЕТНИК                                          

 

КАРТКА  4                                                            С – 2  

 

Виділи закінчення поданих прикметників і поєднай лінією з назвою відповідного роду

 

Лапатий                             • чоловічий рід

Синє                                   • жіночий рід 

Холодна                             • середній рід

 

КАРТКА 5                                                           С – 2   

Познач прикметники в множині, виділи в них закінчення.

 

  гладенька                    веселих

  кучеряві                      щира

  кольоровими              добрі

 

 

КАРТКА 6                                                          С – 2   

  1. Добери синоніми до прикметників різні, радісні. Склади з ними речення.

 

  1. Спиши прикметники й познач  суфікси.

 

Житомирський, київський,  полтавський, волзький, чернівецький.

 

 

 

 

ПРИКМЕТНИК                                          

КАРТКА  7                                                            С – 2    

 

Допиши закінчення у прикметниках

У синь

 

небі

Осіннь

 

ранку

В сусідн

 

кімнаті

Літн

 

пори

В соломян

 

капелюсі

Сонячн

 

промінням

Раннь

 

весною

Житн

 

хлібом

З морськ

 

берега

 

КАРТКА 8                                                              С – 2 

Встав суфікси –ськ-, -зьк-, -цьк-

Маляр

 

ий

Завод

 

ий

Лікар

 

ий

Тваринни

 

а

Грузин

 

і

Селян

 

ий

Батьків

 

ий

Вчитель

 

а

Богатир

 

ий

 

ЧИСЛІВНИК                                         

 

КАРТКА 1                                                           С – 3  

 

  1.  Склади й запиши речення з числівниками.

 

    Сім, сьомий.

 

  1.  Запиши приклад словами, вживаючи прийменник до.

 

70  +  20  =  90

 

КАРТКА 2                                                           С – 3  

  1. Зі слів склади речення.

 

    Хлопчик, окунь, зловив, п’ять.

 

  1. Підкресли числівники.

 

Два, подвоїти, подвоєння, двійка.

 

КАРТКА 3                                                          С – 3  

 

Підкресли числівники в даному прислів’ї .

 

Три дні молов, а за півтора дні зїв. 

 

ЧИСЛІВНИК                                         

КАРТКА 4                                                          С – 3  

Спиши приказки. Запиши числівники словами. Постав до них питання.

 

а) Знати як свої 5 пальців.

 

б) Почувати себе на 7 небі.

 

в) 10 дорогою обходити.

 

г) 1 нога тут, а 2 там.

 

д) 7 раз відмір, 1 раз відріж.

 

 

КАРТКА  5                                                              С – 3                     

 Склади й запиши словосполучення в родовому відмінку. Постав питання до числівників.

 

50 (груші);

 

 60 (липи); 

 

70 (ящики);

 

 80 (зірки);

 

 

 

ЧИСЛІВНИК                                         

 

КАРТКА 6                                                            С – 3  

 

Запиши числівники словами.

 

60 –                   10 –

16 –                   90 –

12 –                   11 –

5 –                   600 –

9 –                   750 –

 

 

 

КАРТКА 7                                                           С – 3  

 

Запиши числівники словами.

 

700 –                   100 –

17 –                     9 –

14 –                     200 –

48 –                     650 –

900 –                   50 –

 

 

 

ЗАЙМЕННИК                                       

КАРТКА  1                                                           С – 4   

Серед даних частин мови випиши займенники:

 

Трава

Десять

Я

Зелений

Літає

 

КАРТКА 2                                                            С – 4   

Поєднай лінією слова-числівники з числами, які вони означають.

 

Одинадцять                             7

Сто двадцять два                    11

Сорок                                       40   

Сім                                           122

 

КАРТКА 3                                                              С – 4   

Розподіли займенники на три групи за особами й запиши їх:

 

вони, я, ти, він, ми, воно, ви, вона.

 

 

ЗАЙМЕННИК                                       

 

КАРТКА  4                                                          С – 4   

 

 

Визнач число і особу займенників

 

Мені тринадцятий минало.

Я пас ягнята за селом.

Як радісно мені!

Так довго надія у нас живе.

Ми живемо в Україні.

 

 

КАРТКА 5                                                          С – 4    

 

 

Визнач число і особу займенників

 

Він вчить вірш напамять.

Співають нам у лісі соловї.

А я у гай ходила.

Ми любимо наш клас.

Вчителька запитала мене.

 

 

ПРИСЛІВНИК                                    

КАРТКА 1                                                           С – 5

 

Серед даних частин мови випиши прислівник.

 

Веселий

Сьогодні

Співає

Слива

Сім

КАРТКА 2                                                                С – 5

 

Від поданих іменників утвори прислівники.

 

День

Ранок

Вечір

Місяць

КАРТКА 3                                                                С – 5

 

Добери антоніми до поданих прислівників. Запиши словосполучення.

 

Зверху; зранку; спереду; справа; навесні; ліворуч; сумно.

 

 

 

ПРИСЛІВНИК                                    

 

КАРТКА 4                                                             С – 5

З кожної поданої групи слів склади речення і запиши. Прислівники підкреслити.

 

а) ліс, попереду, темний, виднівся;

 

б) стрічкою, ззаду, вилася, синьою, річка;

 

в) праворуч, пшениця, від, жовтіла, дороги.

 

КАРТКА  5                                                            С – 5

У якому пункті записані тільки прислівники?

 

а) гарний, чесно, дивно;

 

б) легко, ніжно, вільно;

 

в) сум, бадьоро, охайний.

 

КАРТКА 6                                                             С – 5

Добери синоніми  до поданих прислівників. Склади з ними на вибір два речення

 

Радісно; чимало; навкруги; високо.

ПРИСЛІВНИК                                    

 

КАРТКА 7                                                        С – 5

Утвори прислівники

Радісний –

Сумний –

Зимовий –

Ранковий –

Осінній –

Важкий –

Тихий –

Ніжний –

 

КАРТКА 8                                                          С – 5

 

Доповни речення прислівниками

Соловей щебече (як?)

Весняне сонце світить (як?)

Листя з дерев опало (коли?)

Ми стояли (де?)

Дорога в’ється (куди?)

Нам було дуже (як?)

Я відвідав бабусю (коли?)

ДІЄСЛОВО                                 

КАРТКА 1                                                             С – 6

  1. Серед даних питань випиши питання дієслова.

 

Коли?

 

Яким?

 

Що зробив?

 

Скільки?

 

  1.  До поданих дієслів допиши антоніми.

 

Смієшся –

 

Лягаєш –

 

Піднімаєшся –

 

КАРТКА 2                                                           С – 6

До поданих дієслів дібрати спільнокореневі дієслова з префіксами ви -, на -, під -

 

Лети –

 

Говорити –

 

Їхати – 

 

ДІЄСЛОВО                                 

 

КАРТКА 3                                                          С – 6

 

  1.  Від іменників утворіть дієслова.

 

Ніс –

Віз –

Гра –

Дружба –

 

  1.  Вставити пропущені букви.

 

Запрос…те; стогн…ш; біж… те; сто…те.

 

 

КАРТКА 4                                                         С – 6

Від поданих іменників утвори дієслова.

 

Читання –

 

Радість –

 

Письмо –

 

Спів –

 

Шепіт –

 

Зима –

 

ДІЄСЛОВО                                 

 

КАРТКА 5                                                            С – 6

 

  1.  Від дієслів теперішнього часу утвори дієслова майбутнього час.

 

Іду, пишу, читаю, знаю, лежу.

 

  1.  Склади речення. Дієслова підкресли.

 

Яблуня, дика, в лісі, росла.

 

 

КАРТКА  6                                                         С – 6

 

Прочитай речення. Встав слова, які називають дії предметів.

 

У нашій школі… зелена ялинка. На ній … гарні іграшки.     … яскраві лампочки.

 

 

 

 

 

 

 

ДІЄСЛОВО                                 

 

КАРТКА 7                                                          С – 6

 

 

Встав пропущені букви

 

Ріж…ш, бач…те, береж…мо, запрос…те, ход…мо, перемага…те, чита…те, грі...ш.

 

 

КАРТКА  8                                                           С – 6       

 

 

Встав пропущені букви

 

 

Раху…мо, розкле..мо, розкаж…ш, друж…те, прос…ш, дума…те, плив…ш, пиш…мо, поклич…мо, воз…те.

 

 

 

 

 

 

ТЕКСТ. РЕЧЕННЯ.СЛОВО

 

КАРТКА 1                                                             С – 7

  1. Із поданих слів побудуй і запиши речення.

 

полі, у, долині, при, прозоре, б’ється, джерельце.

 

 

  1. Доповни речення однорідними членами.

 

Учні посадили в саду … .

 

 

КАРТКА 2                                                             С – 7

 

Встанови зв'язок слів у реченні.

 

В повітрі повівав легкий вітерець.

 

 

 

 

КАРТКА 3                                                             С – 7

 

Побудуй і запиши речення за схемою.

 

Хто? і хто? як? що роблять?

___     ___      _________

                          

 

 

ТЕКСТ. РЕЧЕННЯ.СЛОВО                       

 

КАРТКА 4                                                            С – 7

 

Поширити речення запитаннями:

 

а) Марійка пише (кому?) (що?).

 

б) Олег вітає (кого?) (з чим?).

 

в) Літак (як?) набирає (що?).

 

 

 

КАРТКА 5                                                            С – 7

 

Пронумеруй речення так, щоб вийшов текст.

 

У ньому знаходилося дупло.

 

У лісі росло дерево.

 

Там жила білка.

 

Ці тварини були маленькі.

 

Вона мала білченят.

 

 

 

 

ТЕКСТ. РЕЧЕННЯ.СЛОВО          

 

 

КАРТКА 6                                                              С – 7

 

 

Складіть два речення, в яких слово добрий вжите у прямому, а потім у переносному значенні.

 

 

 

КАРТКА 7                                                               С – 7

 

 

Визнач граматичну основу і встанови зв'язок слів у реченні.

 

Над ставом задумливу пісню співає плакуча верба.

 

ТЕКСТ. РЕЧЕННЯ.СЛОВО

 

КАРТКА 8                                                              С – 7

 

Добери й запиши по троє слів, які мають таку будову:

 

  1. Префікс + корінь + закінчення.

 

  1. Корінь + суфікс + закінчення.

 

  1. Префікс + корінь + суфікс + закінчення.

 

 

КАРТКА 9                                                             С – 7

 

Придумай і запиши слова, які складаються:

 

а) тільки з кореня

 

б) тільки з кореня і суфікса

 

в) з кореня, суфікса і закінчення

 

г) з префікса, кореня, суфікса і закінчення

 

 

РОБОТА НАД ДЕФОРМОВАНИМИ ТЕКСТАМИ

 

КАРТКА 1                                                               С – 9     

 

Склади і запиши зв’язний текст із поданих речень.

 

А за тиждень бабуся одужала. Він і в хаті прибере, і до магазину сходить, поговорить зі старенькою і навіть почитає їй уголос. Поки бабуся хворіла, Єгорка жив у неї. Тоді вже Єгорка досхочу награвся з хлопцями.

 

 

КАРТКА 2                                                                С – 9     

 

Склади і запиши зв’язний текст з деформованих речень.

 

Усе в лісі співає

 

до, пішли, лісу, ми, весною;

легенький, повіяв, вітерець;

в, заспівали, всі, лісі, дерева;

кожне, свою, співало, пісню, дерева;

співала, білокора, пісеньку, красуня, ніжну, береза;

піснею, дуб, мужньо, вчив, своєю, бути, і, відважними, нас, сильними.

 

РОБОТА НАД ДЕФОРМОВАНИМИ ТЕКСТАМИ

 

КАРТКА 3                                                               С – 9     

 

З поданих слів склади речення. Запиши їх.

 

сніжинки, повітрі, летять, у, легкі;

струшують, землю, хмари, легкі, важкі, на, сніжинки;

вітер, холодний, з, зривав, дерев, листя, пожовкле;

сумно, з, жовті, перед, листочки, розлукою, деревом, прощалися.

 

 

КАРТКА 4                                                                  С – 9     

 

Поділи текст на речення. Запиши і  постав потрібні розділові знаки.

 

Андрійко й Назар дружили якось хлопці їхали в автобусі на зупинці зайшла бабуся Андрійко повернувся до вікна Назар швидко підвівся, посадив бабусю йому було соромно за друга.

 

 

ЦІКАВІ ЗАВДАННЯ

 

КАРТКА 1                                                               С – 10     

 

  1. У назві рослини зміни один приголосний звук на інший і рослина перетвориться в комаху, що родичається з бджолою.

 

  1. З «м» - на городі росте, з «р» - у воді живе.

 

3. З «л» - риба хороша, з «т» - проста огорожа.

 

КАРТКА 2                                                               С – 10           

 

  1. Вони на клумбах розцвітають, а без «к» - з дерев звисають.

 

  1. З «т» - скрізь тихо, з «м» - від кішки лихо.

 

  1. Якщо з «т» - то учень на ній сидить, а без «т» - коли вода кипить.

ЦІКАВІ ЗАВДАННЯ

 

 

КАРТКА 3                                                                С – 10     

 

Люблять нас усі збирати

Після дощику в ліску.

Та як букву «г» відняти,

Будем плавати в ставку.

 

 

 

 

КАРТКА 4                                                                 С – 10     

 

Старим людям я в пригоді –

Помічниця у поході.

З «о» ти можеш, не перечу,

Поскладать на мене речі.

 

 

ЦІКАВІ ЗАВДАННЯ

 

КАРТКА 5                                                             С – 10     

 

Запиши слова, які читаються однаково зліва направо і справа наліво.

 

 

І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У

 

 

 

 

О

 

О

 

КАРТКА 6                                                           С – 10     

 

  1. Утвори слова, які пишуться з апострофом.

 

 

’ЮТЬ

 

 

 

 

 

 

 

Я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Уважно прочитай речення. Які пори року «заховалися» в них?

Для Толі той день видався найдовшим за всі його канікули.

 

 

 

ЗМІСТ

 

Серія 1.   Іменник

Серія 2.   Прикметник

Серія 3.   Числівник

Серія 4.   Займенник

Серія 5.   Прислівник

Серія 6.   Дієслово

Серія 7.   Текст. Речення. Слово

Серія 8.   Прийменник

Серія 9.   Робота над деформованим текстом

Серія 10. Цікаві завдання

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Білявець Валентина Василівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Тегза Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
26 квітня 2018
Переглядів
19100
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку