Дидактичний матеріал з української мови 4 клас (карти з української мови, можуть використовуватися для оцінювання навчальних досягнень учнів)
Новостепанівський навчально-виховний комплекс
«Школа-дошкільний заклад»
Новомосковської районної ради
Дніпропетровської області
Дидактичний
матеріал з української мови 4 клас
Підготувала
вчитель початкових класів
Новостепанівського НВК
«Школа-дошкільний заклад»
Сітковська Валентина Олександрівна
Новостепанівка – 2016 рік
ІМЕННИК |
|||||||||||||||||||||||
КАРТКА 1 С – 1
Серед даних іменників випиши власні іменники:
Козак, фіалка, Київ, народ, дівчинка |
|||||||||||||||||||||||
КАРТКА 2 С – 1
Утвори і запиши від поданих прикметників іменники:
Морський – Мудрий – Чесний – Зимовий – |
|||||||||||||||||||||||
КАРТКА 3 С – 1
Прочитай речення. Слова, що в дужках, постав в потрібному відмінку. Випиши і визнач відмінки іменників.
Восени діти з радістю повернулися у рідну (школа). У лісі діти побачили прудку (білка). Заспівали діти (пісенька) нову. Атлети вийшли на бігову (доріжка). На сонну (травиця) прилягла спочити киця. |
|||||||||||||||||||||||
ІМЕННИК |
|||||||||||||||||||||||
КАРТКА 4 С – 1
Коханій матусі я квіти дарую, співаю найкращі пісні.
Містом, вишень, волі, соку. |
|||||||||||||||||||||||
КАРТКА 5 С – 1
Ніжність, кров, річ, тінь.
Радість - Весна - |
|||||||||||||||||||||||
КАРТКА 6 С – 1 Провідміняй подані іменники: зозуля, гай
|
|||||||||||||||||||||||
ІМЕННИК |
|||||||||||||||||||||||
КАРТКА 7 С – 1
Добери іменники на шкільну тему, склади з ними декілька речень, об’єднавши їх темою.
|
|||||||||||||||||||||||
КАРТКА 8 С – 1
Сорока, голуб, синичка, гніздо, ворона.
|
|||||||||||||||||||||||
ІМЕННИК |
КАРТКА 9 С – 1
Човен, блискавка, ґудзик, голуб, бузок
Батько Море Сестра
|
КАРТКА 10 С – 1 Добери зимові іменники, склади з ними речення, об’єднавши їх темою
|
ПРИКМЕТНИК |
КАРТКА 1 С – 2 Серед даних питань випиши питання прикметника:
Хто? Де? Який? Скільки? Що робить?
|
КАРТКА 2 С – 2 Утвори і запиши від кожного іменника прикметники чоловічого, жіночого і середнього роду:
Мороз – Радість – Розум – |
КАРТКА 3 С – 2
Знайди в реченні прикметники і запиши їх в жіночому роді.
Яскраве сонце заглянуло в густий ліс.
|
ПРИКМЕТНИК |
КАРТКА 4 С – 2
Виділи закінчення поданих прикметників і поєднай лінією з назвою відповідного роду
Лапатий • • чоловічий рід Синє • • жіночий рід Холодна • • середній рід
|
КАРТКА 5 С – 2 Познач прикметники в множині, виділи в них закінчення.
гладенька веселих кучеряві щира кольоровими добрі
|
КАРТКА 6 С – 2
Житомирський, київський, полтавський, волзький, чернівецький.
|
ПРИКМЕТНИК |
|||||||||||||||||||||||||||
КАРТКА 7 С – 2
Допиши закінчення у прикметниках
|
|||||||||||||||||||||||||||
КАРТКА 8 С – 2 Встав суфікси –ськ-, -зьк-, -цьк-
|
ЧИСЛІВНИК |
КАРТКА 1 С – 3
Сім, сьомий.
70 + 20 = 90 |
КАРТКА 2 С – 3
Хлопчик, окунь, зловив, п’ять.
Два, подвоїти, подвоєння, двійка.
|
КАРТКА 3 С – 3
Підкресли числівники в даному прислів’ї .
Три дні молов, а за півтора дні з’їв. |
ЧИСЛІВНИК |
КАРТКА 4 С – 3 Спиши приказки. Запиши числівники словами. Постав до них питання.
а) Знати як свої 5 пальців.
б) Почувати себе на 7 небі.
в) 10 дорогою обходити.
г) 1 нога тут, а 2 там.
д) 7 раз відмір, 1 раз відріж.
|
КАРТКА 5 С – 3 Склади й запиши словосполучення в родовому відмінку. Постав питання до числівників.
50 (груші);
60 (липи);
70 (ящики);
80 (зірки);
|
ЧИСЛІВНИК |
КАРТКА 6 С – 3
Запиши числівники словами.
60 – 10 – 16 – 90 – 12 – 11 – 5 – 600 – 9 – 750 –
|
КАРТКА 7 С – 3
Запиши числівники словами.
700 – 100 – 17 – 9 – 14 – 200 – 48 – 650 – 900 – 50 –
|
ЗАЙМЕННИК |
КАРТКА 1 С – 4 Серед даних частин мови випиши займенники:
Трава Десять Я Зелений Літає
|
КАРТКА 2 С – 4 Поєднай лінією слова-числівники з числами, які вони означають.
Одинадцять • • 7 Сто двадцять два • • 11 Сорок • • 40 Сім • • 122
|
КАРТКА 3 С – 4 Розподіли займенники на три групи за особами й запиши їх:
вони, я, ти, він, ми, воно, ви, вона.
|
ЗАЙМЕННИК |
КАРТКА 4 С – 4
Визнач число і особу займенників
Мені тринадцятий минало. Я пас ягнята за селом. Як радісно мені! Так довго надія у нас живе. Ми живемо в Україні.
|
КАРТКА 5 С – 4
Визнач число і особу займенників
Він вчить вірш напам’ять. Співають нам у лісі солов’ї. А я у гай ходила. Ми любимо наш клас. Вчителька запитала мене. |
ПРИСЛІВНИК |
КАРТКА 1 С – 5
Серед даних частин мови випиши прислівник.
Веселий Сьогодні Співає Слива Сім |
КАРТКА 2 С – 5
Від поданих іменників утвори прислівники.
День Ранок Вечір Місяць |
КАРТКА 3 С – 5
Добери антоніми до поданих прислівників. Запиши словосполучення.
Зверху; зранку; спереду; справа; навесні; ліворуч; сумно. |
ПРИСЛІВНИК |
КАРТКА 4 С – 5 З кожної поданої групи слів склади речення і запиши. Прислівники підкреслити.
а) ліс, попереду, темний, виднівся;
б) стрічкою, ззаду, вилася, синьою, річка;
в) праворуч, пшениця, від, жовтіла, дороги.
|
КАРТКА 5 С – 5 У якому пункті записані тільки прислівники?
а) гарний, чесно, дивно;
б) легко, ніжно, вільно;
в) сум, бадьоро, охайний.
|
КАРТКА 6 С – 5 Добери синоніми до поданих прислівників. Склади з ними на вибір два речення
Радісно; чимало; навкруги; високо. |
ПРИСЛІВНИК |
КАРТКА 7 С – 5 Утвори прислівники Радісний – Сумний – Зимовий – Ранковий – Осінній – Важкий – Тихий – Ніжний – |
КАРТКА 8 С – 5
Доповни речення прислівниками Соловей щебече (як?) Весняне сонце світить (як?) Листя з дерев опало (коли?) Ми стояли (де?) Дорога в’ється (куди?) Нам було дуже (як?) Я відвідав бабусю (коли?) |
ДІЄСЛОВО |
КАРТКА 1 С – 6
Коли?
Яким?
Що зробив?
Скільки?
Смієшся –
Лягаєш –
Піднімаєшся – |
КАРТКА 2 С – 6 До поданих дієслів дібрати спільнокореневі дієслова з префіксами ви -, на -, під -
Лети –
Говорити –
Їхати – |
ДІЄСЛОВО |
КАРТКА 3 С – 6
Ніс – Віз – Гра – Дружба –
Запрос…те; стогн…ш; біж… те; сто…те.
|
КАРТКА 4 С – 6 Від поданих іменників утвори дієслова.
Читання –
Радість –
Письмо –
Спів –
Шепіт –
Зима – |
ДІЄСЛОВО |
КАРТКА 5 С – 6
Іду, пишу, читаю, знаю, лежу.
Яблуня, дика, в лісі, росла.
|
КАРТКА 6 С – 6
Прочитай речення. Встав слова, які називають дії предметів.
У нашій школі… зелена ялинка. На ній … гарні іграшки. … яскраві лампочки.
|
ДІЄСЛОВО |
КАРТКА 7 С – 6
Встав пропущені букви
Ріж…ш, бач…те, береж…мо, запрос…те, ход…мо, перемага…те, чита…те, грі...ш.
|
КАРТКА 8 С – 6
Встав пропущені букви
Раху…мо, розкле..мо, розкаж…ш, друж…те, прос…ш, дума…те, плив…ш, пиш…мо, поклич…мо, воз…те.
|
ТЕКСТ. РЕЧЕННЯ.СЛОВО |
КАРТКА 1 С – 7
полі, у, долині, при, прозоре, б’ється, джерельце.
Учні посадили в саду … .
|
КАРТКА 2 С – 7
Встанови зв'язок слів у реченні.
В повітрі повівав легкий вітерець.
|
КАРТКА 3 С – 7
Побудуй і запиши речення за схемою.
Хто? і хто? як? що роблять? ___ ___ … _________
|
ТЕКСТ. РЕЧЕННЯ.СЛОВО |
КАРТКА 4 С – 7
Поширити речення запитаннями:
а) Марійка пише (кому?) (що?).
б) Олег вітає (кого?) (з чим?).
в) Літак (як?) набирає (що?).
|
КАРТКА 5 С – 7
Пронумеруй речення так, щоб вийшов текст.
У ньому знаходилося дупло.
У лісі росло дерево.
Там жила білка.
Ці тварини були маленькі.
Вона мала білченят.
|
ТЕКСТ. РЕЧЕННЯ.СЛОВО |
|
КАРТКА 6 С – 7
Складіть два речення, в яких слово добрий вжите у прямому, а потім у переносному значенні.
|
|
КАРТКА 7 С – 7
Визнач граматичну основу і встанови зв'язок слів у реченні.
Над ставом задумливу пісню співає плакуча верба.
|
|
ТЕКСТ. РЕЧЕННЯ.СЛОВО |
|
КАРТКА 8 С – 7
Добери й запиши по троє слів, які мають таку будову:
|
|
КАРТКА 9 С – 7
Придумай і запиши слова, які складаються:
а) тільки з кореня
б) тільки з кореня і суфікса
в) з кореня, суфікса і закінчення
г) з префікса, кореня, суфікса і закінчення |
|
РОБОТА НАД ДЕФОРМОВАНИМИ ТЕКСТАМИ |
КАРТКА 1 С – 9
Склади і запиши зв’язний текст із поданих речень.
А за тиждень бабуся одужала. Він і в хаті прибере, і до магазину сходить, поговорить зі старенькою і навіть почитає їй уголос. Поки бабуся хворіла, Єгорка жив у неї. Тоді вже Єгорка досхочу награвся з хлопцями.
|
КАРТКА 2 С – 9
Склади і запиши зв’язний текст з деформованих речень.
Усе в лісі співає
до, пішли, лісу, ми, весною; легенький, повіяв, вітерець; в, заспівали, всі, лісі, дерева; кожне, свою, співало, пісню, дерева; співала, білокора, пісеньку, красуня, ніжну, береза; піснею, дуб, мужньо, вчив, своєю, бути, і, відважними, нас, сильними. |
РОБОТА НАД ДЕФОРМОВАНИМИ ТЕКСТАМИ |
КАРТКА 3 С – 9
З поданих слів склади речення. Запиши їх.
сніжинки, повітрі, летять, у, легкі; струшують, землю, хмари, легкі, важкі, на, сніжинки; вітер, холодний, з, зривав, дерев, листя, пожовкле; сумно, з, жовті, перед, листочки, розлукою, деревом, прощалися.
|
КАРТКА 4 С – 9
Поділи текст на речення. Запиши і постав потрібні розділові знаки.
Андрійко й Назар дружили якось хлопці їхали в автобусі на зупинці зайшла бабуся Андрійко повернувся до вікна Назар швидко підвівся, посадив бабусю йому було соромно за друга.
|
ЦІКАВІ ЗАВДАННЯ |
||||||||||||||||
КАРТКА 1 С – 10
3. З «л» - риба хороша, з «т» - проста огорожа. |
||||||||||||||||
КАРТКА 2 С – 10
|
||||||||||||||||
ЦІКАВІ ЗАВДАННЯ |
||||||||||||||||
КАРТКА 3 С – 10
Люблять нас усі збирати Після дощику в ліску. Та як букву «г» відняти, Будем плавати в ставку.
|
||||||||||||||||
КАРТКА 4 С – 10
Старим людям я в пригоді – Помічниця у поході. З «о» ти можеш, не перечу, Поскладать на мене речі.
|
||||||||||||||||
ЦІКАВІ ЗАВДАННЯ |
||||||||||||||||
КАРТКА 5 С – 10
Запиши слова, які читаються однаково зліва направо і справа наліво.
|
||||||||||||||||
КАРТКА 6 С – 10
Для Толі той день видався найдовшим за всі його канікули. |
ЗМІСТ
Серія 1. Іменник
Серія 2. Прикметник
Серія 3. Числівник
Серія 4. Займенник
Серія 5. Прислівник
Серія 6. Дієслово
Серія 7. Текст. Речення. Слово
Серія 8. Прийменник
Серія 9. Робота над деформованим текстом
Серія 10. Цікаві завдання