Тема. Звуковий аналіз слів
Мета: вправляти учнів у визначенні голосних та приголосних ( м'яких та твердих ), звуків у слові, у визначенні кількості складів , наголосу у слові , вправляти у підборі звукової схеми до слова ( за малюнком) та складати самому ; розвивати фонематичний слух, уміння аналізувати й порівнювати мовні звуки; виховувати самостійність та наполегливість; перевірити вміння учнів.
Для досягнення даної мети пропоную авторську інтерактивну вправу.
https://learningapps.org/watch?v=p7yjchmx218
Серед поданих схем треба обрати ту, яка відповідає обраному малюнку. Спочатку треба чітко вимовити слово, визначити кількість складів, з якого звуку починається, які звуки далі в слові тощо. Наприклад, слову "відро" ( має два склади, другий склад наголошений , починається слово з м'якого приголосного, в другому складі два приголосних підряд, закінчується слово на голосний)відповідає схема . Мишкою треба перетягнути цю схему до малюнка відра. Правильно складені пари зникають.
Виконуючи таку інтерактивну вправу дитина може не боятися допускати помилки, адже неправильно з'єднану пару ( вона виділяється червоним контуром) можна " розірвати", клікнув мишкою на місце їх з'єднання. .
За потреби , діти можуть звернутися за допомогою до букварика . (Українська мова. Буквар. Автор К.Пономарьова)
Для перевірки засвоєння даної теми пропоную матеріал для самостійної роботи ( або роботи в парі). Треба з'єднати олівцем малюнок та відповідну схему. Матиме місце і самостійно складена і записана звукова схема до слова, яке не знайшло пари .
Побудуй сам
__________________________________________________________________________________________