Дидактичний посібник «Музичні ігри для дітей дошкільного віку»

Про матеріал
Дидактичний посібник «Музичні ігри для дітей дошкільного віку» Для дітей молодшого, середнього та старшого дошкільного віку.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Дидактичний посібник

«Музичні ігри для дітей дошкільного віку»

Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

Виконала - Прохорчук Віра

 

Київ – 2019

  1. Гра «Чарівна торбинка»

Вік дітей: Молодший дошкільний вік

Мета: виявити вміння дітей порівнювати музичні звуки за висотою і тембром звучання та зіставляти їх зі звуками навколишнього середовища.

Дидактичний матеріал: невелика кольорова торбина , музичні інструменти ( барабан , бубон , металофон , дзвіночок , брязкальце ) .

Методика проведення: Музичний керівник із чарівної торбинки дістає будь – який інструмент , грає на ньому й запитує дитину : « Що нагадує цей музичний звук ?»

     Наприклад :

     Барабан - Грім чи спів пташок ?

     Бубон - Шурхіт листя чи грім ?

     Металофон  - Дощик чи вітер ?

 

  1. Гра «Сонечко і дощик»

Вік дітей: Молодший дошкільний вік

Мета: виявляти вміння дітей сприймати та розрізняти різний характер музики (весела, сумна).

Дидактичний матеріал: картинки із зображенням сонечка – «весела» музика і хмаринки - «сумна» музика.

Музичний репертуар: «Сонечко», муз. М. Раухверга; «Прогулянка і дощик», муз. А. Філіпенка.

Методика проведення: Дітям роздають по дві картинки із зображенням «сумної» хмаринки та «веселого» сонечка. Діти слухають музичний твір, визнають характер музики (веселий або сумний), піднімають картинку, що відповідає характеру музики.

 

3) Гра «Що звучить?»

Мета: виявити вміння дітей розрізняти музичні іграшки, інструменти на слух за тембром звучання, знання їх назв (брязкальця, бубон, барабан, металофон, сопілка , дзвіночок ).

Вік дітей: Молодший дошкільний вік

Дидактичний матеріал: музичні інструменти (барабан, бубон, металофон, сопілка , дзвіночок, брязкальце), ширма.

Методика проведення: Музичний керівник за ширмою грає на музичному інструменті та запитує у дитини: «Який музичний інструмент звучить ?»

Якщо дитина не може відповісти, музичний керівник ще раз пропонує послухати. Якщо й цього разу дитина не може назвати інструмент, то музичний керівник пропонує знайти серед музичних інструментів, які розкладені за ширмою, той, який звучав.

 

 

4) Гра «Упізнай хто це»

Вік дітей: Середній дошкільний вік

Мета: перевірити здатність дітей створювати музично-ігрові образи.

Дидактичний матеріал: картки із зображенням різних казкових героїв, музичний супровід до казкових героїв.

Методика проведення: 6-8 дітей стоять по колу. Педагог пропонує одній дитині взяти картку із зображенням казкових героїв, показати її вихователю, інші діти карту не бачать.

Вихователь добирає мелодію відповідно до характеру персонажа з народної, класичної або сучасної музики, програє її. Дитина рухами має передати ігровий образ свого персонажа.

 

5) Гра «Знайди, з якого віконця лунає музика»

Вік дітей: Середній дошкільний вік

Мета: визначити рівень знань дітей про різний характер музики (весела, сумна), вміння визначати темп( швидка чи повільна ) та динаміку (голосна  чи тиха ) музики .

Дидактичний матеріал: Площинний будиночок ( 20 * 30), який має шість віконець. У верхніх двох віконцях намальовані сонечко та хмаринка , що умовно відповідає різному характерові музики ( весела та сумна) ; у середніх двох віконцях – дитина біжить та йде ( темп музики: швидка чи повільна) ; у нижніх  – великий дзвіночок та маленький дзвіночок ( динаміка музики : голосна чи тиха).

Музичний репертуар: «Мелодія» В. Косенка , «Марш» О. Гречанінова, «Козачок» Т. Шутенко, «Котик захворів», «Котик видужав» О. Гречанінова тощо.

Методика проведення: Педагог пропонує дітям уважно послухати музику та знайти, з якого віконця може лунати музика, а потім розказати про музику.

 

6) Гра «Кого зустрів Колобок?»

Вік дітей: Середній дошкільний вік

Мета: визначити вміння дітей визначати регістр звучання музичної фрази (високий, середній, низький).

Дидактичний матеріал: площинний ліс; дерева, кущі, стежка; площинні зображення звірят та Колобка.

Методика проведення: Діти пригадують казку « Колобок», усіх персонажів , що зустрілися Колобкові у лісі. Педагог пропонує дітям пофантазувати, кого ще міг зустріти Колобок. Кожна п’єса звучить в різному регістрі та у послідовності ( муз. Г. Левкодимова):

« Зайчик»     у високому ;                   « Горобчик « – у високому ;

« Лисиця»  – у середньому ;               « Білочка» – у середньому ;

«Ведмідь! – у низькому ;                     « Вовк» – у низькому .

 

 

7) Гра «Скільки нас співає»

Вік дітей: Старший дошкільний вік

Мета: Вчити дітей на слух розрізняти скільки дітей виконує твір.

Дидактичний матеріал: картонні картки з зображенням дітей, що співають – соло, дует, тріо, хор.

Методика проведення: Педагог пояснює дітям значення термінів: соло, дует, тріо, хор, показуючи відповідні картки, також пояснюючи на прикладах співу дітей. Далі одна дитина повертається і слухає спів інших, відгадуючи тим самим скільки співало дітей (бере відповідну карточку).

 

8) Гра «Музичні сходинки»

Вік дітей: Старший дошкільний вік

Мета: учити сприймати послідовність звуків, розрізняти напрямок руху мелодії, аналізувати мелодію.

Дидактичний матеріал: сходинки, металофон, іграшка.

Методика проведення: Діти слухають і визначають куди іде дівчинка (вверх,вниз, залишається на місці), показуючи рух мелодії рукою. Потім педагог грає на металофоні, а дитина іграшкою по сходинках показує, куди рухається мелодія (вверх, вниз, на місці).

 

9) Гра «Карусель»

Вік дітей: Старший дошкільний вік

Мета: Вчити дітей відчувати зміни темпу музики від повільного до помірного, від помірного до швидкого.

Методика проведення: Діти слухають музику в якій чітко виражені зміни темпу (від помірного до швидкого і навпаки). При повторному слуханні діти стають в коло ніби карусель змінюючи темп від темпу музики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "скрипічний ключ фото"

docx
Додано
29 травня 2019
Переглядів
2642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку