"Диференціація звуків і букв Ж і Ш"

Про матеріал
Буде корисний для вчителів початкових класів, корекційних педагогів, помічнику вчителя, дефектологам. логопедам. Мета логопедичного заняття: уточнити і порівняти артикуляцію звуків Ж і Ш, практикувати у вимові Ж і Ш в словах, словосполученнях і пропозиції; • Розвивати фонематичний аналіз на матеріалі слів, словосполучень і пропозицій; • Уточнити і розширити словник за темами «Фрукти» і «Ягоди»
Перегляд файлу

"Диференціація звуків і букв Ж і Ш"

Мета:
· Уточнити і порівняти артикуляцію звуків Ж і Ш, практикувати у вимові Ж і Ш в словах, словосполученнях і пропозиції;
· Розвивати фонематичний аналіз на матеріалі слів, словосполучень і пропозицій;
· Уточнити і розширити словник за темами «Фрукти» і «Ягоди»;
· Розвивати граматичні навички в ході вправ на узгодження прикметників та іменників, на вживання форми родового відмінка іменників, утворення якісних прикметників і префіксальних дієслів;
· Розвивати зв'язне мовлення в ході складання пропозицій і повних відповідей на запитання;
· Розвивати просторові уявлення, емоційну стійкість;
· Виховання позитивної мотивації.
Обладнання:
· Ігрові персонажі;
· Індивідуальні дзеркала;
· М'яч;
· Складова таблиця;
· Предметні картинки фруктів і ягід;
· Магнітні дошки для малювання на кожного учня;
· 4 коробочки соку (грушевий, вишневий, Агрусовий, ожиновий);
· Натуральні ягоди ожини, м'яка свіжа груша;
· Ручки і зошити.
індивідуальнідзеркалаи

«Розрізна азбука»

Хід заняття
1. Організаційний момент:
1. Привітання. Активізація позитивного настрою.
· Привітання, повернувшись спиною один до одного.
· Привітання, повернувшись обличчям один до одного, але сумним тоном.
· Привітання веселим, бадьорим голосом.
- Яке привітання сподобалося найбільше? З таким настроєм і будемо сьогодні займатися.
2. Введення ігрових персонажів - двох сестер Жені і Тані. Вони принесли багато цікавих завдань і сюрпризів.
2. Повідомлення теми уроку:
· Старшу сестру звати Женя. Назвіть перший звук у слові Женя.
· Дайте характеристику звуку Ж.
· Назвіть парний звук по дзвінкості звуку Ж? Ш
· Як ви думаєте звуть молодшу сестру? Таня. Назвіть ласкаво. Танюша.
Сьогодні на занятті будемо працювати зі звуками та літерами Ж та Ш.
3. Арт. уклад звуків Ж і Ш: (робота з індивідуальнимидзеркалами) губи висунуті вперед рупором, мова у формі «чашечки», зуби зближені, тепла повітряна струмінь йде посередині мови. Голосові складки при звуці Ж зімкнуті і вібрують, при звуці Ш розімкнуті.
Вимова ізольованих звуків.
4. Диференціація в складах:
Гра з м'ячем: шу, жи, шва, винна, шов, жув, жим.
5. Літери Ж і Ш.
Гра «Розрізна азбука»
· Знайдіть серед  літер ті, якими позначимо звуки Ж і Ш.
· З якої літери напишемо ім'я Женя.
· Яку літеру напишемо в імені Танюша?


6. Читання складів:
Дидактична гра «Хто швидше?»
· Завдання Жені: хто швидше прочитає склади з буквою Ж?
· Завдання Танюші: хто швидше прочитає склади з буквою Ш?
· Хто швидше прочитає склади в 1 стовпчику?
· Хто швидше прочитає склади у 2 стовпчику?
· Хто швидше знайде 2-й склад знизу в лівому стовпчику?
· Хто швидше знайде третій склад зверху у правому стовпчику?

жув
шов
жда
ждо
виш

воші
шер
Карташов
дож
штука

- Що ми зараз читали? (Зазначити читали без помилок)
7. Фонематичний аналіз та узгодження з прикметником в роді.
- Подивіться на дошку. Лялька принесли вам картинки. Назвіть їх. (Яблуко, агрус, лимон, груша, вишня, ожина)
- На які групи їх можна розділити? (Фрукти і ягоди)
- Назвіть ті фрукти і ягоди, які жовтого кольору. (Жовте яблуко,, жовта груша, і т.д.)
- Відберіть для Жені ті фрукти і ягоди, в назві яких є звук Ж, для Танюші - зі звуком Ш. ( вишня, груша, ожина)
- Яка з цих ягід вам знайома? (Ожина). Гості принесли вам спробувати кілька ягід.
- Визначте місце звуків Ж і Ш в словах. (Робота з дошками для малювання: 3ж, 3ш, 4ш, 2ж).

- Звірте свої записи.Хто виконав вірно?

       8.Фізпауза: Женя і Танюша приготували для вас сюрпризи. Тільки їх необхідно знайти.
· Перший сюрприз знаходиться праворуч від дверей на верхній полиці шафи, між білкою і чебурашкою.
· Другий сюрприз - на нижній полиці, між жовтим відром і кубиком.
· Третій - ліворуч від дверей за правій нижній дверцята шафи.
· Четвертий - з правої сторони стола.
- Що це за сюрпризи? Правильно це соки.
       9.Узгодження прикметників.
- Цей сік з чого? (З вишні). Як його назвемо? (Вишневий).
- Цей сік з чого? (З груші). Як його назвемо? (Грушевий).
- Цей сік з чого? (З ожини). Як його назвемо? (Ожиновий).
- Наші гості люблять соки з своїх фруктів і ягід. Як ви думаєте, чому? (Вони дуже смачні і корисні, оскільки містять багато вітамінів). Назвіть їх улюблені соки (за наявності в їх назві звуків ж і ш).
Танюша любить вишневий і грушевий соки.
Женя любить ожиновий сік.
       10.Узгодження префіксальних дієслів.
- Як з фруктів і ягід отримують соки? Вичавлюють.
- Я буду виконувати дії, а ви називайте, що я роблю. (Натискаю, стискаю, вичавлюю). Повторіть за мною назви дій.
      11. Складання речень за  картинкою.
Женя вичавила грушевий сік.
- Складіть схему речення.
- Скільки слів у реченні?
- У яких словах зустрілися звуки Ж і Ш?
Стиснули кулачки сильно, розслабили.
- Запишіть реченняу зошит.
- Як ви напишите  початок речення?
- Підкресліть букви ж і ш.
- Перевірка.


12. Релаксаційні вправа«розгойдуються дерева».
- Вставаймо. Давайте уявимо себе деревом. Коріння це ноги, стовбур-тулуб, крона - руки і голова. Починає дути вітер, і дерево плавно розгойдується - нахиляється вправо-вліво, вперед-назад. Вітер вщухає, гілки плавно опускаються, і ми спокійно сідаємо за парти.
12. Підсумок заняття:
- З якими звуками і буквами працювали на занятті?
- З якою нової ягодою ви сьогодні познайомилися?
- Дівчата прощаються з вами, дякують за активну роботу і хочуть пригостити вас своїми улюбленими соками.
 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
1483
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку