«Диференціація звуків [р]-[л] в словах, словосполученнях, чистомовках». Заняття

Про матеріал
Конспект індивідуального заняття «Диференціація звуків [р]-[л] в словах, словосполученнях, чистомовках»
Перегляд файлу

Конспект індивідуального заняття

 Тема: «Диференціація звуків [р]-[л] в словах, словосполученнях, чистомовках»

Мета: вчити дитину розпізнавати на слух звуки [р]-[л]; чітко вимовляти звуки у словах, словосполученнях, чистомовках; розвивати фонематичний слух, зорове сприймання, зорову увагу, словотворення, пам'ять, увагу; активізувати, розширювати словниковий запас.

Завдання:

Корекційно-розвиваючі: розвиток пам'яті, мислення, зорового гнозису, артикуляційної, тонкої та загальної моторики, спритності, розвиток фонематичних уявлень, мовного слуху.

Корекційно-виховні: формування навичок співробітництва, доброзичливості, самостійності, ініціативності, відповідальності.

Обладнання: дзеркало, Профілі артикуляції, картинка із зображенням космосу, ромашки та пелюстки, клоун Ромашка, картинки зі звуками [р], [л], кольорові листки, трафарети.

  1. Організаційний момент

-        Доброго дня, Даша, сідай і подивись у віконечко: яка чудова за вікном погода, сонечко нам усміхається, давай і ми йому усміхнемось.

  1. Артикул. гімнастики

- Дивись на себе в дзеркало і повторюй вправи за мною:

1) «лопаточка»;

2) «трубочка»;

3) «чашка»;

4) «годинник»;

5) «гойдалка»;

6) «конячка»;

7) «грибочок»;

8) «футбол»;

9) «індик»

3. Ознайомлення з темою

-Даша, до нас у гості сьогодні прийшов гість – клоун Ромашка. Він хоче загадати тобі загадки. Відгадаємо? Тоді слухай уважно першу загадку:

Крил немає, а летить, космонавт у ній сидить.
Не літак і не комета, а космічна це …

-Ракета.
-Правильно, молодець. Який перший звук в слові ракета?
-В слові ракета перший звук [р].

-Друга загадка:
Яка машина їде по місяцю?
-Це лунохід.

-Правильно, де стоїть звук [л] в цьому слові?
-Перший, на початку слова.
-Молодець. А тепер повтори «Ракета – Лунохід». Ми сьогодні з тобою поговоримо про звуки [р] та [л].

4. Характеристика звуків

-Клоун Ромашка погано вміє розрізняти звуки [р] - [л]. Допоможемо йому? Навчимо? Давай з тобою розповімо йому який звук [р].

Характеристика звуків.

-звук [р]: приголосний, дзвінкий, твердий, але може бути і м'яким. Під натиском повітря кінчик язика тремтить.
-А який звук [л]?
-звук [л]: приголосний, дзвінкий, твердий, але може бути м'яким. Повітря, що видихається, проходить з боків язика.

-Подивись в дзеркало та правильно вимов звуки.

5. Гра «Ромашки»

-Клоун Ромашка має клумбу квітів. Що то за квіти? Правильно, але це не прості ромашки, у них у серцевині написані літери. Знайди мені ромашку з літерою Р і з літерою Л. На пелюстках намальовані картинки. Треба взяти пелюсточку, правильно назвати слово та покласти на ромашку з тією буквою, яка є в назві слова.

6. Фізхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніми

І спокійно опусти.

Плесни, Даша, кілька раз.

За роботу, все гаразд!
7.  Гра «Четвертий зайвий»

-А зараз Клоун Ромашка хоче пограти ще одну дуже цікаву гру «4 зайвий». Даша, уважно подивися на картинки, що на них зображено? Яка зайва картинка? Чому?

-Тому що в назві всіх слів є звук [р], а в слові дятел нема.

8. Гра «Розфарбуй картинку» або «Трафарети»

-Дивись скільки трафаретів. Зараз ти будеш художником. Перед тобою лежать кольорові листочки (А4). Ти повинна покласти трафарет на будь який колір і сказати, що вийшло. Наприклад: трафарет «дерево» я покладу на зелений листок і вийшло «зелене дерево».

-Червоний квадрат, золотий трикутник, сірий слон, фіолетова слива, білий лак, блакитна рукавичка, коричневий лев.

9. Гра «Повторюшка»

-Клоуну Ромашці дуже сподобалося грати з тобою. Він пропонує пограти в «Повторюшку». Я говорю, ти уважно слухаєш і повторюєш. Готова?

Лот-лот-лот — керує літаком пілот.

Ра, ра, ра — прибігла дітвора.

Ло-ло-ло-ло — в небі сонечко зійшло.

Ра, ра, ра — на небі хмара.

Ли-ли-ли-ли — шишки в лісі ми знайшли.

Ор, ор, ор – виріс мухомор.

Іл-іл-іл — вдома новий стіл.

Ел-ел-ел — зелень їсть козел.

Ро, ро, ро — їдемо на метро.

Ра, ра, ра — закінчилася в нас гра.

Оло-оло-оло — квадрат, трикутник, коло.

Ла-ла-ла — на квіточці — бджола.

Іл-іл-іл-іл — у вулику багато бджіл.

Ол-ол-ол-ол — гратимемо у футбол.

Ала-ала-ала-ала — з’їла евкаліпт коала.

Ру, ру, ру — ручку в школу я беру.

Ур, ур, ур – потягни за шнур.

-Молодець! Клоуну Ромашці дуже сподобалося з тобою грати, але йому треба йти вигадувати нові ігри. Але він обов'язково прийде до нас ще.

10. Підсумок

-Даша, давай згадаємо які звуки ми вчилися сьогодні розрізняти?

-Ми вчилися розрізняти звуки [р] - [л].

-Ще раз згадаємо характеристику звуків [р] - [л].

-Звук [р]: приголосний, дзвінкий, твердий, але може бути і м'яким. Під натиском повітря кінчик язика тремтить.

Звук [л]: приголосний, дзвінкий, твердий, але може бути м'яким. Повітря, що видихається, проходить з боків язика.

-Що тобі сьогодні сподобалося на занятті?

-Ти молодець, до наступного заняття!

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
26 лютого
Переглядів
1150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку