Диференціація звуків з-ж. Лексична тема "Тварини і птахи"

Про матеріал
Логопедичне заняття, яке формує правильну вимову звуків з-ж, в ізольованій вимові, складах і словах. Удосконалює навички фонематичного аналізу і синтезу. Розвиває мислення, корегує зорову і рухову пам"ять, дрібну моторику. Формує вміння диференціювати звуки з-ж у словах і складах. Розвиває вміння співвідносити звуки з-ж з відповідними буквами.
Перегляд файлу

 

 

Тема: Диференціація звуків [з] – [ж]  та букв «з – ж». лексична тема: Тварини і птахи.

Мета: навчальна: формувати правильну вимову звуків [з] – [ж]  в ізольованій вимові, складах і словах; удосконалювати навички фонематичного аналізу і синтезу;

            корекційна: а) розвивати мислення, коригувати зорову і рухову пам'ять, дрібну моторику; б) виробити вміння диференціювати букви з – ж у словах і складах; в) уточнити і порівняти подібність і відмінність звуків [з] – [ж]; г) уміння співвідносити звуки [з] – [ж]  з відповідними звуками;

            виховна: виховувати інтерес до заняття,  дбайливе ставлення до природи, пташок, тварин, уміння оцінювати свою працю.

І. Хід заняття:

1. Психологічна підготовка. 2. Повідомлення теми:

- Відгадай загадку: «Хто гнізда свого немає, яйця іншим підкидає? Та у лісі в  холодку, все кує ку-ку, ку-ку?» (Зозуля)

- Який 1-й звук? (З)

- Так, перший звук [з], він стоїть на початку слова.

- В цьому слові є ще звук [з]? де він стоїть? (Посередині) (на дошці вивішую букву З, малюнок зозулі, підпис).

- Це пташка чи тварина?

Артикуляція звука [з] (показую профіль на моніторі комп’ютера).

Губи розтягнуті в посмішку;

Зуби розкриті на декілька міліметрів, трохи оголені;

Широкий кінчик язика за нижніми зубами;

Спинка язика піднімається до твердого піднебіння, утворюючи щілину;

Струмінь повітря проходить посередині спинки язика, по утвореному жолобку;

Голосові зв’язки відрують.

-         Послухайте віршик і скажіть про кого він?

«Журавель по жабенят

Вийшов на купання,

А вони усі підряд –

Жух – у жабуриння:

Журавлику – журко!

Нумо грати в жмурки»

(про журавля і жабеня)

-         На який звук починається слова: журавель, жабенята? (Ж)

-         - Хто пташка, хто тварина?

-         Вивішую букву [ж], малюнок журавля, підпис під малюнком.

Артикуляційна гімнастика звука [ж].

Профіль артикуляції [ж] показую на моніторі комп’ютера.

Губи трохи натягнуті вперед;

Зуби злегка розкриті;

Широкий кінчик язика піднімається до твердого піднебіння, утворюючи з ним щілину;

Бічні краї язика притиснуті до верхніх кутків зубів;

М’яке піднебіння закриває прохід у носову порожнину;

Голосові зв’язки вібрують.

Запам’ятай:

-         Під час звука [з] язичок      , губи розтянуті;

-         Під час вимови звука [ж] язичок      .

Логопед роздає учням палички.

 – Завдання скласти букву Ж.

ІІ. Тема уроку.

-         Сьогодні на занятті ми будемо розрізняти звуки [з і ж], згадаємо назви пташок і тварин.

-         Роздаю учням малюнки: зозуля, казарка, їжак, стриж, жайворонок, дрізд.

Учні вимовляють разом з логопедом назви малюнків.

-         Хто не підходить? (їжак)

-         Чому? (порівнюють пташку і тварину)

ІІІ. Розвиток фонематичного слуху.

Логопед роздає учням морську сіль.

Завдання: - Я називаю слова, ви пишете букву, звук якої чуєте. Запам’ятати останнє слово.

– Заєць, жирафа, їжак, зозуля, казарка, жаба, жайворонок, зебра.

- На який звук починається?

 

Логопед роздає малюнки.

Завдання: допоможи зебрі знайти свій хвіст. На моніторі комп’ютера склади. Учні вимовляють їх разом з логопедом.

Завдання: допоможи жукам знайти свою квітку, зайцям свою капустину.

IV. Фізкультхвилинка.

Логопед роздає учням антистресові кульки. Учні занурюють руки у кульки, закривають очі. Лунає спів пташок.

V. Завдання: розтав букви по порядку, склади слово (логопед роздає дітям картки).

                                                   4         1         3         2

К         Ї        А        Ж

                                                     2        3        1        4

О        З       К       А

4      3      1     2      5

А    Ж     К     А     Н

Завдання: Замалюй зашифровані слова, знайди їх серед букв.

Т Н Б М О Р Ж В К Г

Р М Н В У Ж Ф В П

Г Д М З У Б Р Л Р Н

Б В П З А Є Ц Ь Ф К Т

VI. Гра: «Чарівний мішечок».

Завдання: опусти руку в мішечок, впіймай не витягуючи руку, впізнай її, назви. Опиши тварину.

VII. Робота з мнемотаблицями.

  1. Розглядання предметної картини «Журавель».

Запитання: - Чи знайомий вам цей птах? Опишіть журавля: який він? Якого кольору пір’я  у цього птаха? Які ноги, хвіст, крила, дзьоб, голова в журавля? Де живе журавель?  Чим живиться?

  1. Виразне читання вірша педагогом.

Журавлі летять, курличуть,

Шлють останнє «Прощавай»,

Літечко з собою кличуть,

Забирають в теплий край.

Ой, як жалко мені літа.

І журавликів моїх!

Та не буду я тужити,

Бо весною стріну їх.

XIII. 1. З’єднай малюнки в пари. Поясни свій вибір.

 

  1. З’єднай частини в слова.

жа       вток                                         ле        жан                  

жо       беня                                          ка        жак

жу       рафа                                         рі         жур

жи       нка                                           аба       жок

же        йка                                           га         рож 

жі        рдина                                       сто      раж

  1. Заміни першу букву на Ж і запиши.

баба________________                                 бабка________________

макет_______________                                 валити_______________

палко_______________                                 сало_________________

даль________________                                 дар__________________

парко_______________                                 латка________________

мах_________________                                дерти________________

бетон_______________                                 сила_________________

мир_________________                                сирок________________

XІ. Оцінювання знань учнів.

Х. Підсумок заняття.

ХI. Роздаю дітям картки з завданням.

Д/з: Картки «Сховалась буква».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Боклан Ірина
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
3 квітня
Переглядів
349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку