Тема : Свійські тварини
Мета: продовжувати формувати уявлення дітей про свійських тварин, про їхній зовнішній вигляд, характер харчування, яку користь дають людям свійські тварини; вправляти дітей у назвах свійських тварин та їхніх дитинчат; закріпити в активному словнику дітей назви свійських тварин: кінь, корова, коза, свиня, кріль, курка, собака, кіт; розвивати та коригувати вміння утворювати зменшувально-пестливу форму іменників, добирати прикметники та дієслова до іменників-назв тварин, складати невелику описову розповідь, вправляти у правильному вживанні прийменників;
Виховувати навички дружньої взаємодії; усвідомлення необхідності дотримання правил при роботі у групі; інтерес, дбайливе ставлення та навички безпечної поведінки зі свійськими тваринами
Обладнання: мультимедіа, магнітна дошка, модель потяга; картинки домашніх тварин, та їх дитинчат, іграшки диких і домашніх тварин, модель лісу та господарського подвір’я; роздатковий матеріал, таблиці «Свійські тварини», «Розкажи про тварину»
Хід заняття
Психогімнастика з елементами пальчикових вправ
Я всміхаюсь сонечку:
Здрастуй, золоте.
Я всміхаюсь квіточці:
Хай вона росте.
Я всміхаюсь дощику:
Лийся, мов з відра.
Друзям усміхаюся:
Зичу їм добра
Нейровправа на знаходження пар (на лівому та правому полях картки дитина знаходить та одночасно показує зображення тварин вказівними пальцями обох рук відповідно)
Актуалізація знань з теми «Дикі та свійські тварини». Гра « У лісі чи на подвір’ї» (ТАН-вправа з використанням макаронів у вигляді естафети. Діти відшукують макети тварин та розміщують на відповідних полях)
Комунікативна діяльність.
- Діти, чи любите ви подорожувати?
Сьогодні ми вирушимо у цікаву подорож за новими знаннями на ось такому веселому потязі. Бачите, вагончики поки порожні. Хочете дізнатись, хто мандруватиме разом з нами? Дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадки.
Хто пасеться на лужочку
Товстобокий, наче бочка?
Любить сіном ласувати,
Молочко дає малятам.
— Будьте, му-му-му, здорові
І подякуйте…(Корові)
“Ко-ко-ко”— лунає зранку.
Принесе нам до сніданку
Пташка золоте яйце —
І корисне, і смачне.
Що ж оце за чаботурка?
Це ряба матуся… (курка).
В неї замість носа — рило,
Весь город ним перерила.
Хрюкає вона: “Хрю-хрю,
Дуже їсти я люблю!”
У багнюці спить щодня
Ця замурзана… (свиня).
Пухната, вусата
По коморі шугає,
Сметану шукає.
Лапою вмивається,
А з водою не знається (кішка)
Вірний друг у мене є,
Мені лапу подає.
Заглядає щиро в очі,
Мовби щось сказати хоче.
Замість слів лиш чути гав,
Всіх котів порозганяв.
Хто скажіть цей розбишака,
Знають всі, що це… (собака)
Як і зайчик, має вушка,
Весь пухнастий,як подушка,
Любить моркву, капустину,
Лагідний, немов дитина.
Білий, ніби заметіль,
В клітці спить маленький…(кріль)
Здавна людям помагає,
Довгий хвіст і гриву має,
Любить сіно пожувати,
“І-го-го!” — ірже завзято,
Бо не відає про лінь,
Як працює в полі… (кінь).
- Здогадались, про кого буде наше заняття? (Про свійських тварин)
- А як ще називають таких тварин? Чому?
- Отож, з нами подорожують свійські тварини. Наш потяг буде зупинятись на станціях, де ви матимете завдання від кожної тварини. За виконане завдання ви отримуватимете літеру, а для чого – дізнаєтесь у кінці подорожі. Згода?
Дихальна вправа
Набрали повітря і на видиху сказали: « Чух – чух - чух!».
- На першій станції вас чекає кріль. Давайте скажемо, який він? (маленький, пухнастий, швидкий). А що ця тварина вміє робити? (бігає, стрибає, гризе).
- Як ласкаво можна назвати кроля? (кролик)
- Знаєте, кролик, як і інші тварини, любить ласку. Він хоче, щоб ми з вами назвали лагідно і інших домашніх тварин. (Діти називають).
- Молодці! Ви гарно впорались із завданням, і отримуєте від кролика ось таку гарну літеру «М».
- Рушаймо далі!
- Діти, тут нас зустрічає кішка. Давайте розкажемо, яка вона?(пухнаста, спритна, ніжна). А що вона вміє робити?(відповіді дітей)
- А ще киця дуже грайлива. Вона хоче з вами погратись. Ось погляньте, куди вона заховалась? (у кошик)? А зараз? (під кошик, на кошик, за…, біля…, над…).
Діти отримують літеру «О»
- Напевно ви трішечки стомились? Тож запрошую трохи порухатись!
Фізкультхвилинка з використанням медіа
- Яка свинка, якими словами можна її описати??(діти добирають слова: рожева, велика, брудна…)
- Що робить ця тварина? (хрокає, риє, чавкає…)
- Діти, чи знаєте ви, що свинки – дуже гарні мами. У них народжується багато малят. Тож вона приготувала вам гру «Знайди маляті маму». (Круги Лулія. Діти розміщують і називають).
За виконане завдання - літера «Л»
- Діти, яка курочка?(ряба, зозуляста, …) А який звук вона видає?(ко-ко-ко)
А що вміє робити курочка? (бігає, клює, несеться)
- А ще вона увесь час клопочеться. Так, клопочеться – турбується, щоб усі були нагодовані.
- Наша курочка нанесла яєчок, та й поховала їх у нашій кімнаті. Тож, хутко вставайте, яєчка збирайте! Їх відкривайте, і швиденько називайте: хто чим живиться. Відповідати слід повними реченнями!
Курка живиться зерном. Собака їсть кістки і м'ясо….
Діти отримують літеру «О»
- Собака який?(вірний, ласкавий, сміливий, галасливий…)
- Які дії виконує собака?(охороняє, гавкає, кусає…)
- Собака охороняє все господарство. Тому найкраще знає, кому яке місце належить у господарстві. Отож, наш песик приготував вам маленький іспит.
Діти, напевно ви знаєте, що тваринок, що живуть у людській оселі ще називають домашніми улюбленцями. Тому люди дозволяють їм жити ближче, під одним дахом з ними.
- Якщо чуєте назву домашнього улюбленця, гукаєте «Оселя», якщо інших домашніх тварин – «Ферма».
Отримуємо літеру «Д»
- Корова яка?
- Що робить?
- Чи не найбільше користі приносить господарям корова. Корів люди вирощують заради молока, молочних продуктів, м’яса, шкіру корів використовують для виготовлення взуття, одягу, сумок. Тому така корисна наша корівка.
- Гляньте, у яких пакетах з молока принесла корівка вам завдання!
Складання пазлів «Хто яку користь приносить» та обговорення дітьми.
У наголоду - літера «Ц»
- Кінь який?
- Що робить?
- Кінь – найбільша домашня тварина. Дуже працьовита і відповідальна. Тож і завдання приготував найскладніше.
За зразком вчителя і з допомогою описової таблиці діти складають опис обраної разом тварини.
Остання - літера «І»
З зібраних літер діти складають слово «Молодці»
Підсумки
- Ось ми і побували у світі свійських тварин.
- Чи вам сподобалося подорожувати на занятті?
- Про кого ми з вам розмовляли?
- Діти, ніколи не забувайте, що домашніх тварин потрібно берегти, піклуватися про них.
Але не завжди тваринки бувають добрими, тому пам'ятайте:
Не можна підходити до чужих собак і розмахувати палицею.
Не можна годувати чужу собаку, під час їжі підходити до неї.
Не можна тягати кота за хвіст, за вуса.
Треба обов'язково мити з милом руки після ігор з тваринами.
Кінь, собака, кіт, корови,
Кози, вівці - всі готові
З нами поруч в дружбі жити
І на радість нам служити
Ось і підійшла наша подорож кінця. Дякую вам за старанність!