Дихання - це енергія й основа життя, найважливіша функція і потреба організма. Від нашого дихання залежить і наше здоров я. У цому комплексі представлено дихальні вправи, які позитивно впливають на обмін речовин в організмі, його адаптативну здатність та фізіологічну резервність. Поліпшує емоційний тонус та працездатність.
Матвіівська ЗОСШ-інтернат І-ІІІ ст
ЗОР
Лікувальна фізична культура
«Дихаємо правильно - про здоров’я дбаємо»
Комплекс дихальних вправ для учнів початкових класів
Підготувала інструктор ЛФК
Балута Ю.М.
Запоріжжя 2018
Завдання:
1Поліпшити пристосовні реакції та нормалізувати порушені функції дихання.
2 Тонізувати ЦНС, сприяти поліпшенню нервових процесів у корі великих півкуль головного мозку і взаємодії кори та підкірки.
3 Поліпшити крово- і лімфообіг у легенях та плеврі.
4 Сприяти збільшенню дихальної поверхні легень за рахунок залучення до роботи додаткових альвеол, мобілізувати допоміжні механізми кровообігу і підвищети утилізації кисню тканинами.
5 Зміцнити дихальну мускулатуру, збільшити рухливість грудної клітки.
Різновиди дихальних вправ |
Назва вправи |
Опис вправи |
К-сть повто-рювань |
Переважний вплив на організм |
Методичні рекомендації |
Діафрагмове дихання |
«Сонячний зайчик на гойдалці» |
В.п.: лежачи на спині долоні на животі. 1-2-втягнути носом повітря, випнуті живіт. 3-4- видих повільно через ніс ,якомога більше втягуючи живіт. |
12 р. |
Поліпшення кровообігу внутрішніх органів (печінки, шлунка, тощо). |
Щоб не допустити неприємних відчуттів гіпервентиляції легенів ,потрібно суворо дотримувало дозування вправ |
Середнє дихання |
«Риба кит»
«Повітряна кулька» |
В.п.: руки покласти на ребра та стиснути їх, ноги на ширині плечей. 1- повільний вдих з ніс, руки чують «розпирання» грудної клітки і повільно відпускають «затискач»; 2- стиснути обома руками ребра-видих-«Фу-у-у». В.п.- те саме. Але під час видиху діти промовляють «Ш-ш-ш» |
8р. |
Вентиляція середніх відділів легень. |
Вчитель промовляє до дітей: «Риба-кит пливе і зітхає…» |
Очищу-вальне дихання |
«Мавпочка»
«Козацька каша»
«Цуценя» |
В.п.: ноги на ширині ступні, руки опущені донизу. 1-руки в різні сторони-вдих; 2-руки зігнуті у ліктях долонями вперед ,пальці нарізно, підняти праве коліно-видих. 3-4- те саме, але лівим коліном. В.п.: ноги на ширині ступні, руки на поясі. 1-вдих ; 2-видих- «Пих-пих-пих»
В.п.: руки опущені донизу, ноги на ширині ступні. Наповнити легені кількома вдихами через ніс. Видих вільний |
8р.
8р. |
Вправи стимулюють відторгнення слизу, накопиченого в дихальних шляхах ,добре вентилюють легені.
|
Видих робити через стиснуті губи з силою ,кількома поштов-хами
|
Різновиди дихальних вправ |
Назва вправи |
Опис вправи |
К-сть повто-рювань |
Переважний вплив на організм |
Методичні рекомендації |
|
|
«Лісоруби»
«Хом’ячок» |
В.п.: стійка ноги нарізно, руки в «замок». 1- Підняти руки вгору-вдих; 2-опцстити їх, нахиляючись уперед-видих. В.п.- основна стійка. 1-руки вгору, ноги на ширині ступні, півоберта праворуч –вдих. 2-присід, руки на коліна- видих. |
5-6р.
8р. |
Тренування м'язової системи дихального апарату і грудної клітки. |
|
|
|
«Долоньки» |
В.п.: ноги разом, руки зігнуті у ліктях, лодоні вперед, лікті вниз . 1-2-3- Ритмічні вдихи. 4-повільний видих. |
5-6р. |
|
При вдихах учні роблять руками хапальні рухи. |
|
|
«Кішка» |
В.п.:стоячи ноги на ширині ступні. 1- присідання з поворотом тулуба вправо - короткий, різкий вдих. 2-Видих повернутись в в.п. 3-4- теж саме в ліво. |
12р. |
тренування дихальних м'язів, відновлення енергетичного запасу; зняття спазму бронхів і кровоносних судин. |
Діти не сідають, а легко пружинятьРуки зліва і справа виконують хапальні рухи. Спина пряма, поворот в межах поясу. |
|
|
«Вушка» |
В.п.: стоячи ,ноги на ширині пліч. 1-2- Легкий нахил голови управо, вухо до правого плеча – вдих через ніс. 3-4- теж в ліво. |
12р. |
|
|
|