Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 21 по 30 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 31 серпня.

Дихальна гімнастика для дітей початкових класів

Про матеріал

Дихання - це енергія й основа життя, найважливіша функція і потреба організма. Від нашого дихання залежить і наше здоров я. У цому комплексі представлено дихальні вправи, які позитивно впливають на обмін речовин в організмі, його адаптативну здатність та фізіологічну резервність. Поліпшує емоційний тонус та працездатність.

Перегляд файлу

Матвіівська ЗОСШ-інтернат І-ІІІ ст

ЗОР

 

 

 

 

 

Лікувальна фізична культура

«Дихаємо правильно - про здоров’я дбаємо»

Комплекс дихальних вправ для учнів початкових класів

 

 

 

 

 

 

 

 Підготувала інструктор ЛФК

Балута Ю.М.

 

 

 

Запоріжжя 2018

 

 

Завдання:

1Поліпшити пристосовні реакції та нормалізувати порушені функції дихання.

2 Тонізувати ЦНС, сприяти поліпшенню нервових процесів у корі великих півкуль головного мозку і взаємодії кори та підкірки.

3 Поліпшити  крово- і лімфообіг у легенях та плеврі.

4 Сприяти збільшенню дихальної поверхні легень за рахунок залучення до роботи додаткових альвеол, мобілізувати допоміжні механізми кровообігу і підвищети утилізації кисню тканинами.

5 Зміцнити дихальну мускулатуру, збільшити рухливість грудної клітки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Різновиди дихальних вправ

Назва

вправи

Опис

вправи

К-сть

повто-рювань

Переважний вплив на організм

Методичні

рекомендації

Діафрагмове дихання

«Сонячний зайчик на гойдалці»

В.п.: лежачи на спині долоні на животі.

1-2-втягнути носом повітря, випнуті живіт.

3-4- видих повільно через ніс ,якомога більше втягуючи живіт.

 

 

12 р.

Поліпшення кровообігу внутрішніх органів

(печінки, шлунка, тощо).

Щоб не допустити неприємних відчуттів гіпервентиляції легенів ,потрібно суворо дотримувало дозування вправ

Середнє дихання

«Риба кит»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Повітряна кулька»

В.п.: руки покласти на ребра та стиснути їх, ноги на ширині плечей.

1- повільний вдих з ніс, руки чують «розпирання» грудної клітки і повільно відпускають «затискач»;

2- стиснути обома руками ребра-видих-«Фу-у-у».

В.п.- те саме. Але під час видиху діти промовляють «Ш-ш-ш»

8р.

Вентиляція середніх відділів легень.

Вчитель промовляє до дітей:

«Риба-кит пливе і зітхає…»

Очищу-вальне дихання

«Мавпочка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Козацька каша»

 

 

 

 

 

 

«Цуценя»

В.п.: ноги на ширині ступні, руки опущені донизу.

1-руки в різні сторони-вдих;

2-руки зігнуті у ліктях долонями вперед ,пальці нарізно, підняти праве коліно-видих.

3-4- те саме, але лівим коліном.

В.п.: ноги на ширині ступні, руки на поясі.

1-вдих ;

2-видих- «Пих-пих-пих»

 

 

 

 

В.п.: руки опущені донизу, ноги на ширині ступні. Наповнити легені кількома вдихами через ніс. Видих вільний

8р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8р.

Вправи стимулюють відторгнення слизу, накопиченого в дихальних шляхах ,добре вентилюють легені.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Видих робити через стиснуті губи з силою ,кількома поштов-хами

 

 

Різновиди дихальних вправ

Назва

вправи

Опис

вправи

К-сть

повто-рювань

Переважний вплив на організм

Методичні

рекомендації

 

«Лісоруби»

 

 

 

 

 

 

«Хом’ячок»

В.п.: стійка ноги нарізно, руки в «замок».

1- Підняти руки вгору-вдих;

2-опцстити їх, нахиляючись уперед-видих.

В.п.- основна стійка.

1-руки вгору, ноги на ширині ступні, півоберта праворуч –вдих.

2-присід, руки на коліна- видих.

5-6р.

 

 

 

 

 

 

8р.

Тренування м'язової системи дихального апарату і грудної клітки.

 

 

«Долоньки»

В.п.: ноги разом, руки зігнуті у ліктях, лодоні  вперед, лікті вниз .

1-2-3- Ритмічні вдихи.

4-повільний видих.

5-6р.

 

При вдихах учні роблять руками хапальні рухи.

 

«Кішка»

В.п.:стоячи ноги на ширині ступні.

1- присідання з поворотом тулуба вправо - короткий, різкий вдих.

2-Видих повернутись в в.п.

3-4- теж саме в ліво.

12р.

тренування дихальних м'язів,

відновлення енергетичного запасу; зняття спазму бронхів і кровоносних судин.

Діти  не сідають, а легко  пружинятьРуки зліва і справа виконують  хапальні рухи. Спина пряма, поворот в межах поясу. 

 

«Вушка»

В.п.: стоячи ,ноги на ширині пліч.

1-2- Легкий нахил голови управо, вухо до правого плеча – вдих через ніс.

3-4- теж в ліво.

12р.

 

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Остапець Любов Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
1 лютого
Переглядів
319
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку