14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Дихальна гімнастика для дітей початкової школи

Про матеріал
Дуже важливо навчити дітей дихати правильно під час виконання вправ, а особливо бігу. Для оздоровлення організму, ефективності тренувального та навчального процесу, діти мають усвідомити та навчитися цим елементарним, на перший погляд, дихальним вправам. Бажаю успіху!
Перегляд файлу

 

ДГ №1

 

Дихальна гімнастика

«На березі моря»

Вихователь. Вдихнемо морське повітря (діти роблять глибокий вдих – видих 6 разів)

Наберемо синьої морської водички

(нахиляються – вдих, піднімаються руки вгору – видих. Повторюють 6 разів)

Сині хвильки розженемо

(присідають, махають руками від себе і промовляють: «Ух!» 7 разів)

Білий кораблик по морю пливе

(крокують на місці і промовляють «У-у-у-у!»

Сідаємо в корабель і пливемо до дитсадка

 

 

 

ДГ №2

 

Дихальна гімнастика

«Подуємо на листочок»

Мета: тренування навиків правильного носового дихання; формування глибокого видиху.

Хід гри

Фіз.. керівник говорить слова, діти повторюють:

Ми листочки, ми листочки,

Ми веселі листочки.

Ми на гілочках сидимо,

Дує вітер – летимо.

Фіз.. керівник показує правильні рухи , вправи: носом – вдихнули,  склали губи трубочкою і довго дуємо на листочок, як вітер.

Вказівки: слідкувати за тим, щоб під час вдиху рот був закритим.

 

 

ДГ№3

 

Дихальна гімнастика

«Ось які ми великі»

Мета: тренування правильного носового дихання; формування глибокого дихання.

 

З кожним новим днем –

Ми ростем, ростем.

Вище, више тягнемось!

Вирости ми прагнемо.

Фіз.. керівник показує як правильно виконати вправу: підняти руки вгору, потягнутись, піднятись на носки.

Повторити декілька разів.

 

ДГ№4

 

Дихальна гімнастика

«Годинники»

Мета: тренування артикуляційного дихання; узгодження рухів руками з дихальними рухами грудної клітки.

 

Тримаю годинник в руках,

Годинник йде ось так:

Тік-так, тік-так!

(заховати годинник)

Де ж це наш годинник?

Ось наший годинник!

Йде годинник ось так:

Тік-так, тік-так!

Фіз.. керівник показує як правильно потрібно виконувати дану вправу: рот закритий, вдих зробили носом – руки вгору, видихнули ротом – руки вниз.

Тік – так, тік – так!

 

ДГ №5

 

Дихальна гімнастика

«Понюхаємо квіточку»

Мета: формування глибокого дихання; тренування правильного носового дихання.

 

Привіт, люба квіточка!

Посміхнися вітерець!

Сонце променем грайливо

Цілий день тебе голубить!

Фіз.. керівник показує правильні рухи: глибокий вдих, губи стиснень без напруження, видих через рот – губи розімкнути.

 

ДГ№6

 

Дихальна гімнастика

«Пташки»

Мета: узгодження рухів руками із дихальними вправами для грудної клітки; формування глибокого дихання; тренування ритмічного дихання.

 

Сіла пташка на вікно,

Посиділа у нас трішки.

Почекай не відлітай!

Полетіла пташка…Ай!

Фіз.. керівник показує правильні рухи для вправи: на глибокому вдихі піднімаємо руки високо вгору, на видихі – опускаємо.

 

ДГ№7

 

Дихальна гімнастика

«Сніжинки»

Мета: тренування правильного носового дихання; формування поглибленого вихання; підтримка тонусу мязів обличчя.

 

На полянку, на лужок

Тихо падає сніжок.

І летять сніжинки,

Білі, як пушинки!

Фіз.. керівник показує правильне виконання вправи: вдихнути носом, губи зробити трубочкою і дути на сніжинки.

 

ДГ№8

 

Дихальна гімнастика

«Дудочка»

Мета: тренування навиків правильного носового дихання; формування глибокого дихання; підтримка тонусу ротових мязів.

 

Заграла сопілочка,

Вранці рано.

Пастух грає:

«ту –ру-ру-ру-ру!»

А корівки до ладу,

Затягнули: «му-му-му!»

Фіз.. керівник показує правильне виконання вправи: глибокий вдих, видихаємо немов дуємо в сопілку.

 

ДГ№9

 

Дихальна гімнастика

«Прапорець»

Мета: зміцнення лицьових мязів; тренування навиків правильного дихання; формування глибокого ритмічного дихання.

 

подивися друже мій,

який у нас прапорець!

Він у нас такий прекрасний,

Він яскравий, синій, класний!

Фіз.. керівник показує як правильно виконувати вправу: носом зробити вдих, зробити губи трубочкою і довго дути на видиху.

 

 

ДГ№10

 

Дихальна гімнастика

«Як пищать миші?»

Мета: тренування артикуляційного апарату; формування ритмічного дихання.

 

Мишка вилізла із нірки,

Мишка дуже хоче їсти.

Їжа поруч десь була,

Вже немає?

От біда!

Фіз.. керівник показує правильне виконання вправи: вдихнути носом, на видихі сказати:»пі-пі-пі!»

 

ДГ№11

 

Дихальна гімнастика

«Вертушка»

Мета: тренування навиків правильного носового дихання; підтримка тонусу мязів обличчя; формування глибокого дихання.

 

Весела вертушка

Сумувати не дає.

Весела вертушка,

Кличе гратися мене.

Весела вертушка,

Веде мене до води.

Де квакає жабка

В зеленім комиші.

Фіз..керівник показує як правильно виконувати вправу: носом глибоко вдихнути, щоб вітерець сильний був, губи трубочкою скласти, подути сильно., довго.

 

ДГ№12

 

Дихальна гімнастика

«Надуваємо кульку»

Мета: тренування правильного носового дихання; формування ритмічного і глибокого дихання.

 

Надувайся, кулька,

Вирости велика,

Тай не лопни!

Фіз.. керівник показує як треба виконувати вправу: треба встати рівно, розвести руки в сторони, зробити вдих носом (показати, як рости кулька), потім видихнути ротом, видати звук «Ш-ш-ш-ш-ш», якнайдовше.

 

ДГ№13

 

Метод Вилунаса

 

   Зробити вдих через рот — поверховий, спокійний, неглибокий;

видихнути повітря коротко, різко зі звуком «ха», що йдуть із горла;

потім слід пауза в 3 с.

Повторити вправу 3 – 4 рази

 

 

ДГ№14

Дихальна гімнастика після бронхіту

Дихати через ніс, повторювати вправу 8 разів:

Зробити вдих — руки в сторони, видихаючи, руки опустити.

Руки в сторони, вдих — видих, обійняти себе за плечі.

Взяти гімнастичну палицю, завести за спину. Роблячи вдих, нахилятися назад, видихаючи, розпрямлятися, а потім, не зупиняючись, нахилятися вперед.

Взяти гімнастичну палицю, тримати перед собою. Роблячи вдих, піднімати руки вгору, прогинаючись, ставлячи ногу на носок ззаду. Видихаючи, повернутися в початкове положення.

Виконати присідання, торкаючись долонями підлоги на видиху, вдиху розпрямляючись, піднімаючи руки.

Для тренування дихальної мускулатури, збільшення ємності легень дітям слід частіше пропонувати такі іграшки, як свисток, труба, ігри з надуванням кульок, сдуванням уявних порошинок.

 

ДГ№15

 

ДГ№16

 

ДГ№17

 

ДГ№18

 

ДГ№19

 

ДГ№20

 

doc
Додано
15 квітня
Переглядів
135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку