"Диктанти з біології для 9 класу"

Про матеріал
Біологічний диктант – це форма письмового контролю знань і вмінь учнів. Він являє собою перелік питань на які учні мають дати стислі відповіді. Час на кожну відповідь суворо регламентований, тому питання диктанту формулюються чітко і вимагають однозначних відповідей, які не потребують тривалих розмірковувань.
Перегляд файлу

Біологічний диктант – це форма письмового контролю знань і вмінь учнів. Він являє собою перелік питань на які учні мають дати стислі відповіді. Час на кожну відповідь суворо регламентований,  тому питання диктанту формулюються чітко і вимагають однозначних відповідей, які не потребують тривалих розмірковувань. Головна ознака диктанту – стислість, що відрізняє його від інших форм контролю.

Зазвичай біологічний диктант – це фронтальна письмова робота, розрахована на 5-7 хвилин. Він являє собою систему питань або завдань, які диктує вчитель і відповіді на які школярі дають у письмовій формі. Відповіді на питання або завдання мають бути дуже короткими, але досить місткими,  унаслідок чого неможливе використання описово-оповідної форми.

Запропоновані біологічні диктанти допоможуть учителеві проводити систематичний контроль навчальних досягнень учнів не тільки в письмовій, але в усній формі. Питання диктанту можна також використовувати для усного опитування. За кожну правильну відповідь учень одержує 1 бал. 

Біологічні диктанти можна використовувати на різних етапах уроку: закріплення знань, актуалізації опорних знань, засвоєння нового матеріалу. Окремі питання біологічних диктантів можуть бути використані на етапі мотивації навчальної діяльності. Деякі диктанти можна давати на узагальнюючих уроках.

Біологічні диктанти можна використовувати як для диференційованого, так і для інтерактивного навчання. Їх застосування в умовах інтерактивного навчання стає можливим завдяки елементам гри змагання, коли школярі змагаються одне з одним.

Отже, біологічний диктант – це один із засобів виховання у школярів уваги, точності й акуратності в навчальній діяльності. Системне їх застосування сприяє навколишні дисципліні та реалізації принципу індивідуалізації навчання.

Дана робота містить збірку біологічних диктантів, які я використовую в курсі біології 9 класу.

 

 

 

 

9 клас

Тема уроку: Екосистема. Різноманітність екосистем

Вибірковий (графічний) диктант

Учитель читає твердження.

Якщо учень згодний з ним, він відповідає «так», а якщо незгодний – «ні».

  1. Основні систематичні категорії запропонував Ж. – Б. Ламарк. ( ні )
  2. Таксономічна одиниця, яка відсутня в класифікації тварин порядок. ( так )
  3. До домену Еукаріоти належить царство Архей. ( ні )
  4. Таксон, що включає кілька царств, у сучасні біологічній класифікації має назву Віра. ( ні )
  5. Відображення родинних зв’язків між різними групами організмів у вигляді філогенетичних дерев запропонував німецький вчений Е. Геккель. ( так )
  6. Бактерії вивчає наука вірусологія. ( ні )
  7. Спадковий матеріал Архею представлений кільцевою молекулою РНК. ( ні )
  8. Вірус спричиняє смертельне захворювання людини СНІД. ( так )
  9. Організми здатні розкладати органічні речовини до простих речовин – продуценти. ( ні )
  10. До складу оболонок вірусу входять білки, ліпіди та вуглеводи. ( так )
  11. Основоположник науки про віруси А. Ковалевський. ( ні )
  12. Лишайники є добрим індикаторами навколишнього середовища в умовах його забруднення двоокисом сірки, важкими металами. ( так )

 

Тема уроку: Еволюція людини. Етапи еволюції людини

Фразеологічний диктант

Доповніть речення

  1. Назвіть ученого, який створюючи свою систему тваринного світу на підставі подібності будови помістив людину у ряд примати ......(К. Лінней).
  2. Процес походження та еволюції людини має назву ......(антропогенез).
  3. Рушійними силами антропогенезу були не тільки біологічні чинники, а й …….(соціальні).
  4. Потреба у спілкуванні між собою сприяла появі ………………(членороздільної мови).
  5. Єдиний сучасний вид роду Люди .....(Вид Людина розумна).
  6. Під впливом певних умов проживання в різних регіонах нашої планети сформувалися різні ......(раси людей).
  7. Перші представники виду Людина розумна з’явилися приблизно …...…….(200 тис.р. тому).
  8. На 99,5% геном Людини розумної, збігається із геномом ….....…..(неандертальців).
  9. Найбільш близьким до роду людини вважають .....(Австралопітеків).
  10. Яка сигнальна система людини сприймає за допомогою відповідних сенсорних систем різні подразники (сигнали) .....(перша сигнальна система).
  11. Вважають, що прабатьківщиною людства найймовірніше була ..……………(Африка).
  12. Найдавнішим видом родом Людини вважають .....(Людину умілу).

 

Тема уроку: Обмін речовин та енергії

Диктант.

Правильне твердження познач знаком «+», неправильне знаком «-».

  1. Процес видалення із організму продуктів обміну має назві екскреція.
  2. Процес розщеплення складних сполук до найпростіших називається асиміляція.
  3. Енергія, що вивільняється внаслідок процесів дисиміляції, може переходити у різні форми: теплову, енергію світла (біолюмінесценція), механічну.
  4. Енергетичний обмін, або процес дисиміляції ґрунтується на реакції окислення.
  5. Асиміляція забезпечує клітину енергією для синтезу речовин.
  6. Гліколіз – процес безкисневого розщеплення вуглеводів.
  7. Під час гліколізу виділяється приблизно 100 кДж енергії.
  8. Кисневий етап енергетичного обміну відбувається у рибосомах.
  9. Організми, які здійснюють розщеплення органічних сполук за участю кисню називаються «аеробними».
  10. Під час безкисневого етапу молекули глюкози розщеплюються на дві молекули піровиноградної або молочної кислоти.
  11. Під час кисневого етапу синтезуються 26 молекул АТФ.
  12. Реакції циклу Кребса відбуваються в матриксі мітохондрій.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

+

-

+

+

-

+

-

-

+

+

-

+

 

docx
Додав(-ла)
Дмитрук Любов
Додано
13 березня 2023
Переглядів
1056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку