Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові, якщо частка містить нулі. Розв’язування задач.

Про матеріал
Ознайомити учнів із діленням багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить нуль всередині. Закріпити вміння розв’язувати задачі. Розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять. Виховувати інтерес до математичних знань.
Перегляд файлу

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Тема: Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові, якщо частка      містить нулі. Розв’язування задач.

    Мета: Ознайомити учнів із діленням багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить нуль всередині. Закріпити вміння розв’язувати задачі. Розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять. Виховувати інтерес до математичних знань.

Обладнання: Підручники, зошити, магнітофон, індивідуальні картки, таблиці, роздатковий матеріал, ілюстрації.

 

  1.                    Організаційний момент.

Ось дзвінок нам дав сигнал.

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаєм,

Урок математики починаєм.

 

  1.        Вступна бесіда.

 

  •                         Сьогодні до нас завітала у гості…. А хто завітав, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Зійшли сніги, шумить вода,

Земля все квіти викида,

Буяє травка молода,

Все мертве оживає.

Коли це буває?

  •                         Так до нас завітала весна. На вулиці зима, кругом лежить сніг холодно, і щоб нам було трішки веселіше і тепліше вона прийшла зі своїми подарунками – квітами. А з якими саме ми будемо дізнаватися протягом уроку. Але це не прості квіти, а чарівні тому, що саме з цих квіток сплітають український віночок. І кожна квіточка віночка має для вас завдання.

Кожна квітка, як зернятко в колос,

До віночка тулиться й пасує.

Друже мій, послухай квітки голос –

Той хто вміє слухати, той чує.

Подивися, друже, які квіти

Народила Україна – мати!

Кожен з українців мусить вміти

Сплести цей вінок – і прочитати.

- Отож будемо розглядати першу квітку і виконувати її завдання, але перед тим ознайомимося з планом нашого уроку.

 

План уроку

  1.                                 Перевірка домашнього завдання.
  2.                                 Усний рахунок.
  3.                                 Каліграфічна хвилинка.
  4.                                 Знайомство з темою і метою уроку.
  5.                                 Знайомство з новим матеріалом.
  6.                                 Закріплення вивченого.
  7.                                 Фізкультхвилинка.
  8.                                 Розв’язування задач.
  9.                                 Робота з геометричним матеріалом.
  10.                           Самостійна робота учнів.
  11.                           Підсумок уроку.
  12.                           Домашнє завдання.

 

- Отже ми бачимо, що за планом у нас іде перевірка домашнього завдання. І найперша квітка це ружа (показую) її завдання перевірка домашньої роботи.

 

  1. Перевірка домашнього завдання.

 

Вінок Україні сплітаємо, друже!

Знай, квітка найперша в віночку, то – ружа.

Це квітка тендітна, квітка рум’яна,

Квітка, неначе зоря полум’яна.

 

Квітку цю знає уся Україна.

Ружа – троянда чи квітка шипшини.

Ружа відома у світі усьому.

Де б не росла вона, скрізь вона вдома!

 

Де б не цвіла, але ружа віднині

Серце своє віддає Україні.

Пишна троянда чи скромна шипшина –

З ружі почнемо вінок України!

 

 

- Перевіряємо домашнє завдання.

№670

15 годівниць може зробити юннати за 5 годин.

48:8:2*5

48:2:8*5

№671

Зачитати найбільший результат обчислення виразів ( 13491 )

 

3 Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

 

1.Індивідуальна робота з картками.

- А ось і друга квітка мальва.

 

Ружа – найперша! Початок це, друже.

Тулиться, тулиться мальва до ружі.

Тулиться мальва і дружбі радіє,

Тулиться, наче до віри надія.

Місце своє у вінку вона знає.

Мальва півонію сестру чекає.

Мальва в вінку, як в садочку квітує.

Мальва себе, як надію дарує.

- Вона має своє завдання. Це робота з картками. (Роздаю декільком учням.)

 

4. Усний рахунок.

- Слідуюча  квітка – півонія.

От і півонія не забарилась

І до вінка в свою чергу з’явилась.

Квіти, як сестри, зустрілись в вінку.

Квітне півонія. Знаєш таку?

Пишна й тендітна. Розхристана трохи.

Квітка любові, її перемоги,

Квітка весни, квітка травня рум’яна,

Квітка, як і сестри: красива, духмяна.

- А завдання вона має ось яке.

 

210 : 70                                              420 : 2

100 * 100                                             7 * 60

2700 : 100                                            560 : 80

5. Каліграфічна хвилинка.

 

- А ще вплітають у вінок ось яку квітку ( показую ) Це безсмертник.

Квітка смерть перемагає,

Тож ніколи не вмирає.

 От безсмертником і зветься.

На здоров’я нам дається.

 

Квітка ця. Вона безсмертна!

Подивись, яка шляхетна!

Як її не поважати?

Всім здоров’я може дати

 

І безсмертям наділити.

Як цю квітку не любити?

Як її не поважати?!

До віночка як не взяти?

  •                         Вона має завдання для каліграфічної хвилинки. Так, як вона по рахунку четверта, то ми напишемо цифру 4.
  •                         Записати число, яке буде містити 4 десятки, 4 сотні 4 одиниці; наступне 4 тисячі , 4 сотні , 4 одиниці; 4 тисячі та 4 одиниці; 4 сотні та 4 десятки.( перевіряємо)

 

4. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

 

  •                         П’ята квітка -  барвінок. (показую).

Барвінок до вінка в’яжи.

У квітці цій – життя душі.

Як небо квітка ця блакитна,

В вінку займає місце гідне.

Хоробра квітка! Від морозу

Чи їх ховати взимку носа?

Морозом квітку цю не вб’єш.

Людська душа безсмертна теж!

Барвінок у віночку є.

Він наче неба додає.

  •                         Тут зашифрована тема нашого сьогоднішнього уроку. Давайте її розшифруємо і прочитаємо.

Групова робота. Картки з зашифрованим текстом.

 

Зашифрована тема

Картки потрібно розташувати в порядку зменшення.

 

5. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.

 

  •                         Наступна квітка це квітка вишні.

 

« Садок вишневий біля хати »-

Про це для нас писав Тарас.

Почне як вишня квітувати –

Той квіт в вінок вплітати час.

 

З цим квітом в серці материнськім

Я вічну відданість знайду.

В вінок дівочий український

Квіт вишні навесні вплету!

 

        - Вона принесла нам пояснення нового матеріалу.                                                   

  •                         А тепер всі уважно мене слухають. ( с. 110, № 673 – Вчитель пояснює біля дошки).

Пояснення.

    Перше неповне ділене 12 тисяч. У частці буде 4 цифри. 12 тисяч поділити на 6, буде 2 тисячі. Остачі немає.

    Друге неповне ділене 2 сотні, 2 сотні не ділиться не 6 так, щоб у частці були сотні. У частці на місці сотень пишемо 0.

    Третє неповне ділене 28 десятків. 28 десятків поділити на 6, буде 4 десятки і в остачі 4 десятки.

    Четверте неповне ділене 42 одиниці. 42 поділити на 6 буде 7. Остачі немає. Частка 2046.

  •                         Переписуючи приклад, подумки проговорюйте розв’язання.

 

  1. Первинне осмислення знань.

 

Згадайте, як красиво в саду коли цвітуть яблуні. Такі пахучі, красиві, ніжні.

 

 

Квіти яблуні, квіти вишневі

Доплітаємо ми до вінка.

Поруч з білими – ніжно – рожеві

Подивіться, краса це яка!

 

Материнська любов у цих квітах

І вони захистять від біди.

Від усіх бід врятують вас, діти!

Принесуть найсмачніші плоди!

 

І вони нам підготували роботу з підручником. ( с. 110, № 674).

Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить всередині нуль. Перевірка відповідей множенням.( Виконують діти біля дошки з коментуванням)

 

7.  Фізкультхвилинка.

 - Крім квітів, які ми розглянули вплітали до віночка, ще цвіт калини, як символ рідної землі рідного краю.

 

До вікна вплетем калину –

Нагадає хату рідну,

Нагадаєм землю рідну –

До вінка вплетем калину.

 

Адже став цей квіт калини

Головним до України.

Як побачимо калину –

Наче бачим Україну

 

У усій красі дівочій.

Україна дуже хоче

 У вінку калину мати.

Не забудьмо рідну хату!

 

І при цій чудовій квітці, ми з вами трішки відпочинемо. (Фізкультхвилинка)

 

8. Узагальнення і систематизація знань учнями.

Обов’язково ще в українському віночку повинна бути ромашка.

Ромашка у вінку – дівоча чистота.

Із сонцем в серці квітка ця цнотлива.

На запитання всі вона відповідала

Цю ніжну квітку не лякають зливи.

 

Ромашка у вінку, як сонячний бурштин,

А навкруги бурштину – білі вії.

Ромашки погляд! В нього стільки вже годин

Дивлюсь й ромащині читаю мрії.

 

 Це символ ніжності, краси. Вона має цілющі властивості, які відганяють злі сили. Квітка ця оберіг. І зараз ми виконаємо задачу №677.

Задача.

 

Умова задачі

Розв’язок

  •                         Прочитайте задачу, і скажіть, про що в  ній йдеться?  -
  •                         Прочитайте лише умову задачі.
  •                         Скільки вареників зліпили кухарі? ( 72 )
  •                         За який час вони це зробили? ( 6 )
  •                         Прочитайте запитання до задачі.
  •                         Яку величину потрібно знайти? ( час )
  •                         Подумайте, що у нас для цього є?

Розв’язуємо диференційовано.

Сильні учні самостійно. №1.

Середні за планом №2.

1). 72 : ? = ? (в )

2). ? : ? = ; ( в \ хв. )

3). 28 : ? = 7 ( хв. )

 

Сильніші учні виконують самостійно задачу №678.

Відповідь: 40 кг пшона.

 

 

Робота з геометричним матеріалом.

 

  •                         Наступна квітка віночка – хміль.

Ой, я візьму хмелю,

Ой, візьму три жмені.

Гілка хмелю означає

Розум. Той, хто хміль вплітає

До вінка – розумний буде.

Три пучечки беріть, люди.

Адже розуму багато

Треба усім людям мати.

Чом хміль розум означає?

Бо великі вуса має.

Вуса довгі, кучеряві.

Весь вінок у цій оправі.

Ой, я візьму хмелю,

Ой, візьму три жмені.

  •                         Так як ця квітка символ розуму, то завдання у неї це перевірити, які ви уважні .

( Учитель тримає табличку, а діти намагаються запам’ятати геометричні фігури, їхню кількість, колір)

 

- Які геометричні фігури були зображені?

- Якого кольору?

-  Скільки було всього прямокутників?

-  Скільки було всього кругів?

- Скільки було всього трикутників?

( Потім всі разом перевіряємо)

 

 

Самостійна робота.

 

  • Наступна квіточка нашого віночка – це любисток.

 

В любові щоб жити , щоб щастя мати,

В любистку в дитинстві купала нас мати.

І ось у віночку любисток духмяний.

На вірну любов і на відданість даний.

Любисток в вінок недаремно ти тулиш,

Любисток – це відданість тому, що любиш.

  • І підготувала вона самостійну роботу № 675.

 

 

9. Підсумок уроку.

Слідуюча квітка – це волошка.

 

Волошка в віночку – любистку сусіда,

 Волошка – в віночку – від неба, від літа.

 Волошка нас в свята церковні вітає,

В відварі з волошок нас мати купає,

 

Волошка – це квітка , що вміє дружити.

Згадай лише як вона дружить із житом.

Волошка любисток в сусідах тримає,

І відданість – так як і він – означає.

 

Лише одну квітку залишилось нам вплести у вінок. Цій квітці – найпочесніше місце. Це – квітка нескореності.

 

Чом найпочеснішого місця

 Ця квітка гідна у вінку?

Могла би здивувати листям.

А квітка? … Та її таку

 

Побачиш завжди при дорозі.

Де кинеш оком – там вона.

Та видно, що вона не в змозі

Красу нам дати. Не дана

 

Була краса їй надзвичайна,

Здається сірою вона.

Та є в ній сила життєдайна,

І не схиляється вона.

 

Нескорена і мужня квітка,

Вона нескореності знак.

Її в віночку завжди видко…

Звичайна?! Та хіба ж це так ?

Ось тепер усі квіти є у нашому віночку.

 

 

10. Домашнє завдання.

 - Молодці ви всі гарно працювали на уроці . Багато дізналися.  А хто скаже, що за квіти складають український вінок?

- Так вірно, усі квіти в українському віночку – лікарські рослини. Вони усі вміють лікувати людину. І ще – кожна квіточка у віночку – це оберіг від людського ока.

 

Кожна квітка України

Ще й лікарська рослина.

Усі разом – оберіг,

Щоб ніхто лихий не зміг

 

Наробити лиха злого,

Щоб не мав для цього змоги.

Отакий він цей віночок

 В України, в її дочок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
1509
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку