Тема: Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові, якщо частка містить нулі. Розв’язування задач.
Мета: Ознайомити учнів із діленням багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить нуль всередині. Закріпити вміння розв’язувати задачі. Розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять. Виховувати інтерес до математичних знань.
Обладнання: Підручники, зошити, магнітофон, індивідуальні картки, таблиці, роздатковий матеріал, ілюстрації.
Ось дзвінок нам дав сигнал.
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаєм,
Урок математики починаєм.
Зійшли сніги, шумить вода,
Земля все квіти викида,
Буяє травка молода,
Все мертве оживає.
Коли це буває?
Кожна квітка, як зернятко в колос,
До віночка тулиться й пасує.
Друже мій, послухай квітки голос –
Той хто вміє слухати, той чує.
Подивися, друже, які квіти
Народила Україна – мати!
Кожен з українців мусить вміти
Сплести цей вінок – і прочитати.
- Отож будемо розглядати першу квітку і виконувати її завдання, але перед тим ознайомимося з планом нашого уроку.
План уроку
- Отже ми бачимо, що за планом у нас іде перевірка домашнього завдання. І найперша квітка це ружа (показую) її завдання перевірка домашньої роботи.
Вінок Україні сплітаємо, друже!
Знай, квітка найперша в віночку, то – ружа.
Це квітка тендітна, квітка рум’яна,
Квітка, неначе зоря полум’яна.
Квітку цю знає уся Україна.
Ружа – троянда чи квітка шипшини.
Ружа відома у світі усьому.
Де б не росла вона, скрізь вона вдома!
Де б не цвіла, але ружа віднині
Серце своє віддає Україні.
Пишна троянда чи скромна шипшина –
З ружі почнемо вінок України!
- Перевіряємо домашнє завдання.
№670
15 годівниць може зробити юннати за 5 годин.
48:8:2*5
48:2:8*5
№671
Зачитати найбільший результат обчислення виразів ( 13491 )
3 Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
1.Індивідуальна робота з картками.
- А ось і друга квітка мальва.
Ружа – найперша! Початок це, друже.
Тулиться, тулиться мальва до ружі.
Тулиться мальва і дружбі радіє,
Тулиться, наче до віри надія.
Місце своє у вінку вона знає.
Мальва півонію сестру чекає.
Мальва в вінку, як в садочку квітує.
Мальва себе, як надію дарує.
- Вона має своє завдання. Це робота з картками. (Роздаю декільком учням.)
4. Усний рахунок.
- Слідуюча квітка – півонія.
От і півонія не забарилась
І до вінка в свою чергу з’явилась.
Квіти, як сестри, зустрілись в вінку.
Квітне півонія. Знаєш таку?
Пишна й тендітна. Розхристана трохи.
Квітка любові, її перемоги,
Квітка весни, квітка травня рум’яна,
Квітка, як і сестри: красива, духмяна.
- А завдання вона має ось яке.
210 : 70 420 : 2
100 * 100 7 * 60
2700 : 100 560 : 80
5. Каліграфічна хвилинка.
- А ще вплітають у вінок ось яку квітку ( показую ) Це безсмертник.
Квітка смерть перемагає,
Тож ніколи не вмирає.
От безсмертником і зветься.
На здоров’я нам дається.
Квітка ця. Вона безсмертна!
Подивись, яка шляхетна!
Як її не поважати?
Всім здоров’я може дати
І безсмертям наділити.
Як цю квітку не любити?
Як її не поважати?!
До віночка як не взяти?
4. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Барвінок до вінка в’яжи.
У квітці цій – життя душі.
Як небо квітка ця блакитна,
В вінку займає місце гідне.
Хоробра квітка! Від морозу
Чи їх ховати взимку носа?
Морозом квітку цю не вб’єш.
Людська душа безсмертна теж!
Барвінок у віночку є.
Він наче неба додає.
Групова робота. Картки з зашифрованим текстом.
Зашифрована тема Картки потрібно розташувати в порядку зменшення. |
5. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.
« Садок вишневий біля хати »-
Про це для нас писав Тарас.
Почне як вишня квітувати –
Той квіт в вінок вплітати час.
З цим квітом в серці материнськім
Я вічну відданість знайду.
В вінок дівочий український
Квіт вишні навесні вплету!
- Вона принесла нам пояснення нового матеріалу.
Пояснення.
Перше неповне ділене 12 тисяч. У частці буде 4 цифри. 12 тисяч поділити на 6, буде 2 тисячі. Остачі немає.
Друге неповне ділене 2 сотні, 2 сотні не ділиться не 6 так, щоб у частці були сотні. У частці на місці сотень пишемо 0.
Третє неповне ділене 28 десятків. 28 десятків поділити на 6, буде 4 десятки і в остачі 4 десятки.
Четверте неповне ділене 42 одиниці. 42 поділити на 6 буде 7. Остачі немає. Частка 2046.
Згадайте, як красиво в саду коли цвітуть яблуні. Такі пахучі, красиві, ніжні.
Квіти яблуні, квіти вишневі
Доплітаємо ми до вінка.
Поруч з білими – ніжно – рожеві
Подивіться, краса це яка!
Материнська любов у цих квітах
І вони захистять від біди.
Від усіх бід врятують вас, діти!
Принесуть найсмачніші плоди!
І вони нам підготували роботу з підручником. ( с. 110, № 674).
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить всередині нуль. Перевірка відповідей множенням.( Виконують діти біля дошки з коментуванням)
7. Фізкультхвилинка.
- Крім квітів, які ми розглянули вплітали до віночка, ще цвіт калини, як символ рідної землі рідного краю.
До вікна вплетем калину –
Нагадає хату рідну,
Нагадаєм землю рідну –
До вінка вплетем калину.
Адже став цей квіт калини
Головним до України.
Як побачимо калину –
Наче бачим Україну
У усій красі дівочій.
Україна дуже хоче
У вінку калину мати.
Не забудьмо рідну хату!
І при цій чудовій квітці, ми з вами трішки відпочинемо. (Фізкультхвилинка)
8. Узагальнення і систематизація знань учнями.
Обов’язково ще в українському віночку повинна бути ромашка.
Ромашка у вінку – дівоча чистота.
Із сонцем в серці квітка ця цнотлива.
На запитання всі вона відповідала
Цю ніжну квітку не лякають зливи.
Ромашка у вінку, як сонячний бурштин,
А навкруги бурштину – білі вії.
Ромашки погляд! В нього стільки вже годин
Дивлюсь й ромащині читаю мрії.
Це символ ніжності, краси. Вона має цілющі властивості, які відганяють злі сили. Квітка ця оберіг. І зараз ми виконаємо задачу №677.
Задача.
Умова задачі |
Розв’язок |
Розв’язуємо диференційовано.
Сильні учні самостійно. №1.
Середні за планом №2.
1). 72 : ? = ? (в )
2). ? : ? = ; ( в \ хв. )
3). 28 : ? = 7 ( хв. )
Сильніші учні виконують самостійно задачу №678.
Відповідь: 40 кг пшона.
Робота з геометричним матеріалом.
Ой, я візьму хмелю,
Ой, візьму три жмені.
Гілка хмелю означає
Розум. Той, хто хміль вплітає
До вінка – розумний буде.
Три пучечки беріть, люди.
Адже розуму багато
Треба усім людям мати.
Чом хміль розум означає?
Бо великі вуса має.
Вуса довгі, кучеряві.
Весь вінок у цій оправі.
Ой, я візьму хмелю,
Ой, візьму три жмені.
( Учитель тримає табличку, а діти намагаються запам’ятати геометричні фігури, їхню кількість, колір)
- Які геометричні фігури були зображені?
- Якого кольору?
- Скільки було всього прямокутників?
- Скільки було всього кругів?
- Скільки було всього трикутників?
( Потім всі разом перевіряємо)
Самостійна робота.
В любові щоб жити , щоб щастя мати,
В любистку в дитинстві купала нас мати.
І ось у віночку любисток духмяний.
На вірну любов і на відданість даний.
Любисток в вінок недаремно ти тулиш,
Любисток – це відданість тому, що любиш.
9. Підсумок уроку.
Слідуюча квітка – це волошка.
Волошка в віночку – любистку сусіда,
Волошка – в віночку – від неба, від літа.
Волошка нас в свята церковні вітає,
В відварі з волошок нас мати купає,
Волошка – це квітка , що вміє дружити.
Згадай лише як вона дружить із житом.
Волошка любисток в сусідах тримає,
І відданість – так як і він – означає.
Лише одну квітку залишилось нам вплести у вінок. Цій квітці – найпочесніше місце. Це – квітка нескореності.
Чом найпочеснішого місця
Ця квітка гідна у вінку?
Могла би здивувати листям.
А квітка? … Та її таку
Побачиш завжди при дорозі.
Де кинеш оком – там вона.
Та видно, що вона не в змозі
Красу нам дати. Не дана
Була краса їй надзвичайна,
Здається сірою вона.
Та є в ній сила життєдайна,
І не схиляється вона.
Нескорена і мужня квітка,
Вона нескореності знак.
Її в віночку завжди видко…
Звичайна?! Та хіба ж це так ?
Ось тепер усі квіти є у нашому віночку.
10. Домашнє завдання.
- Молодці ви всі гарно працювали на уроці . Багато дізналися. А хто скаже, що за квіти складають український вінок?
- Так вірно, усі квіти в українському віночку – лікарські рослини. Вони усі вміють лікувати людину. І ще – кожна квіточка у віночку – це оберіг від людського ока.
Кожна квітка України
Ще й лікарська рослина.
Усі разом – оберіг,
Щоб ніхто лихий не зміг
Наробити лиха злого,
Щоб не мав для цього змоги.
Отакий він цей віночок
В України, в її дочок.