"Ділення двоцифрового числа на одноцифрове (48:3) Розв’язування простих задач способом складання рівняння (алгебраїчний метод)" з використанням методики критичного мислення

Про матеріал
Ознайомити учнів з прийомами ділення чисел виду 48 : 3; розвивати вміння розв’язувати прості задачі способом складання рівняння; формувати навички усних обчислень; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
Перегляд файлу

КЗ"Сотенський НВК"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Ділення двоцифрового числа на одноцифрове (48:3)

Розв’язування простих задач способом складання рівняння (алгебраїчний метод)"

з використанням методики критичного мислення

 

 

 

 

 

 

 

Фастова Олена Сергіївна

вчитель початкових класів,

 

 

 

 

 

 

Тема: Ділення двоцифрового числа на одноцифрове (48:3). Розв’язування простих задач способом складання рівняння (алгебраїчний метод).

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Об’єкти пізнання: ділення двоцифрового числа на одноцифрове (48:3)

Вид уроку: урок з використанням інформаційно-комунікативних технологій та технології розвитку критичного мислення.

Обґрунтування вибору уроку: застосування методів критичного мислення не потребує великих фінансових затрат на нові матеріали чи обладнання, ці методи сприяють мотивації навчання, легко вбудовуються в будь-який урок.

Мета: ознайомити учнів з прийомами ділення чисел виду 48 : 3; розвивати вміння розв’язувати прості задачі способом складання рівняння; формувати навички усних обчислень; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Навчально-дидактичне забезпечення: Підручник «Математика» (автори Ф. М. Рівкінд, Л. В. Оляницька); картки з виразами; ілюстрації до задач; відео «Хлібне дерево».

Регламент уроку.

  1. Вступна частина - 7 хв.
  2. Основна частина - 25 хв.
  3. Заключна частина - 8 хв.

 

Міжпредметні зв’язки: я у світі, природознавство, українська мова.

 

 

 

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • розв’язувати приклади ділення двоцифрового числа на одноцифрове (48:3);
  • застосовувати цей прийом (заснований на діленні суми на число) для ров’язання задач;
  • оцінювати власний рівень досягнутих результатів і пояснювати свою думку;
  • пояснювати логіку математичних дій.

 

План змісту уроку

  1. Розв’язання прикладів ділення двоцифрового числа на одноцифрове (48:3).
  2. Застосування прийому ділення двоцифрового на одноцифрове при розв’язуванні задач.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Ділення двоцифрового числа на одноцифрове (48:3). Розв’язування простих задач способом складання рівняння (алгебраїчний метод).

Організація пізнавальної діяльності

І. Організаційний момент

Дзвоник пролунав веселий,

Дружно всіх покликав в клас

І цікаве на уроці .

Пропоную я для вас.

 

Ми вам раді, гості добрі,

І вітаєм щиро вас.

Та запрошуєм ласкаво

На урок у третій клас.

 

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці.

Що у нашім третім класі

Усі діти молодці.

 

ІІ. Актуалізація знань

  1. Перевірка домашнього завдання

Завдання 768

  •    Прочитайте розв’язання рівнянь. ( x =11; x =12)
  •    Що допомогло вам розв’язати рівняння?

1-й спосіб

  1.     36 : 3 = 12 (кг) - з’їдають 6 овець за 1 день;
  2.     12 : 6 = 2 (кг)

2-й спосіб

  1.     36 : 6 = 6 (кг) - з’їдає 1 вівця за 3 дні;
  2.     6 : 3 = 2 (кг)

Відповідь: 2 кг сіна з’їдає 1 вівця за 1 день.

  1. Усні обчислення

Метод критичного мислення

(Вилучення «зайвого», логічні ланцюжки)

  1.               Гра «Ланцюжок»

7 · 8 – 2 : 9 · 5 + 30 + 5 = 65

Знайди закономірність. Яке наступне число?

2, 4, 8,16…( х 2- 32)

1, 2, 4, 7,…( +1, +2, +3… -11)

  1. Розв’язування «кругових» прикладів

48  - 30                      36 : 6                            42 + 18

6 · 7                           18 · 2                            2 · 13

26 + 22                      60 : 30

  1.     Фронтальна робота

На дошці – ряд чисел.

7; 21; 14; 35; 48; 49; 56

  •    Назвіть «зайве» число і поясніть свій вибір (7 – одноцифрове, всі решта – двоцифрові.)
  •    А ще? (48 – не ділиться на 7.)
  •    Прочитайте у порядку зростання числа, які діляться на 7. (7; 14; 21; 35; 49; 56).
  •    А на яке число ділиться 48? (На 6).
  •    Подайте число 48 у вигляді суми розрядних чисел. (48 = 40 + 8).
  •    А чи можна подати число 48 у вигляді суми двох таких чисел, кожне з яких ділилося б на 4? (48 = 40 + 8; 48 = 36 + 12; 48 = 28 + 20; 48 = 24 + 24).
  •    Складімо приклад на ділення суми цих двох чисел на 4 та розв’яжемо з поясненням.

(36 + 12) : 4 = 36 : 4 + 12 : 4 = 9 + 3 = 12

  •    Яке число ділили? (48)

(28 + 20) : 4 = 28 : 4 + 20 : 4 = 7 + 5 = 12

  •    Яке число ділили? (48)
  1. Хвилинка каліграфії

Зошит свій я відкриваю

З нахилом його кладу,

Ручку я ось так тримаю,

Cяду рівно, не зігнусь,

Буду я писати гарно,

До роботи я берусь.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  •    Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новим прийомом ділення двоцифрового числа на одноцифрове, продовжимо роботу над задачами.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота за підручником (с. 120 – 121)

Завдання 770

Учні пояснюють за записом, як виконали ділення.

48 : 3 = (30 + 18) : 3 = 30 : 3 + 18 : 3 = 10 + 6 = 16

Ознайомлення з памяткою

Пам’ятка «Ділення двоцифрового числа на одноцифрове»

(Прийом, заснований на діленні суми на число)

  1.     Двоцифрове число розкладаю на зручні додатки.
  2.     Поділю на одноцифрове число кожен із доданків, а знайдені частки додам.

Завдання 771. Письмове виконання з коментуванням правил.

Учні завершують обчислення та знаходять значення інших виразів, працюючи у зошитах.

Метод критичного мислення

(Незакінчені речення)

(При розвязанні цих прикладів для мене найбільшим відкриттям було…

Ця інформація дозволяє нам зробити висновок, що…

Це рішення було прийнято тому, що…)

 

  1. Фізкультхвилинка.

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться.

За щасливий день вчорашній

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз -  присядьте,  два – присядьте

І за парти тихо сядьте.

  1. Розвиток математичних знань.
  1.     Продовження роботи за підручником (с. 121-122)

Загадка.

Солоденька, червоненька

Оця ягідка маленька.

Має кісточку тверду.

З'їм її, коли знайду.

  • Що це?
  • Які слова допомогли вам відгадати загадку.

Завдання 772

Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують, склавши вираз.

Розв’язання

(28 + 32) : 4 = 15 (пак.)

Відповідь: 15 пакетів використали.

Поясніть вибір дій.C:\Users\Школа\Desktop\вишня.jpgC:\Users\Школа\Desktop\черешня.jpg

Завдання 773

Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання біля дошки.

                               З першої вишні – k кг ягід

                               З другої - ?, у 3 рази <

Розв’язання

k + k : 3, якщо k = 45, то 45 + 45 : 3 = 60 (кг)

Відповідь: 60 кілограмів ягід зібрали з двох дерев разом.

Завдання 774

Учні розв’язують задачу способом складання рівняння.

x · 5 = 55

x = 55 : 5

x = 11

Відповідь: Тетяна задумала число 11.

  • Що вам допомогло правильно розв'язати рівняння?

Завдання 775.

Метод критичного мислення

(Передбачення на основі опорних слів)

Учні читають умову задачі.

Опорні слова: хлібне дерево, плоди схожі на гарбуз.

  • Про яке дерево ви прочитали?
  • Яким ви уявляєте це дерево? Опишіть.
  • Чому його так назвали?

Демонстрація відео «Хлібне дерево» і розповідь учнів.

Повідомлення про це дерево.

Учениця: Батьківщиною хлібного дерева є Нова Гвінея, звідки доставили його на острови Океанії. У дорослому стані рослина виглядає як могутнє дерево заввишки 26 метрів. У нього непоказні зеленуваті квітки.

Учень: Унікальність хлібного дерева надає різноманітність листя. З достоїнств цієї рослини варто відзначити високу врожайність. За один рік з одного дерева можна отримати 150-700 плодів. З одного дерева можна збирати врожай протягом 70 років. Ця рослина за рік виростає на 1 м у висоту.

Учениця: Хорошими смаковими якостями володіють і недостиглі зелені плоди. Вони замінюють фрукти.

Згодом вони стають жовтими, а самими стиглими вважаються плоди жовто-коричневого забарвлення. Ці плоди можуть замінити звичайний хліб.

  • Чи справдились ваші очікування?

Учні вибирають із запропонованих рівнянь, те що  для розв’язання задачі.

x = 15

Завдання 776

Учні креслять ламану, довжина якої обчислюється так:

60 + 40 · 2 = 140 (мм).

  • Що можна сказати про цю ламану? (Вона складається з трьох ланцюгів, два з яких мають однакову довжину. )
  • Чому вибрали дію множення?
  • (Замінили однакові доданки)
  1.               Офтальмологічна пауза
  2.               Розв’язування логічних задач

 

Завдання 777.

C:\Users\Школа\Desktop\кушают.png

Словникова робота.

Горнятко – маленький горщик або чашка.

Розв’язання

  1.                    (11 + 15 + 14) : 2 = 20 (гор.) - з’їли всього;
  2.                    20 – 11 = 9 (гор.) - з’їв Вінні-Пух;
  3.                    15 – 9 = 6 (гор.) - з’їв П’ятачок;
  4.                    14 – 9 = 5 (гор.) - з’їв Ослик Іа.
  1.               Василь, Геннадій та Євген змагалися з бігу. Хто з них прибіг першим, другим та третім, якщо істинні такі твердження:
  •                   Василь прибіг не першим, а Євген – не другим.
  •                   Геннадій прибіг не третім, а Василь – не другим.

Розв’язання. Розв’язання цієї задачі запишемо за допомогою таблиці.

 

1

2

3

В

 

 

 

Г

 

 

 

Є

 

 

 

 

Якщо  всі твердження істинні, то з 1-го зрозуміло, що Василь міг прибігти або другим, або третім, а Євген – або першим, або третім; Василь ніяк не міг бути першим, а Євген – другим. У відповідних клітинках таблиці поставимо знаки « - ».

      З 2-го твердженя зрозуміло, що Євген прибіг не третім, а Василь – не другим.

 

1

2

3

В

-

-

+

Г

-

+

-

Є

+

-

-

 

Таким чином, Василь прибіг третім, а Євген – першим. У відповідних клітинках поставимо знаки « + «. Отже, Геннадій був другим.

Відповідь: Євген прибіг першим, Геннадій – другим, Василь – третім.

2) Виконайте обчислення і, підставивши результати до літер, утворіть слово.

 

12      13      14      15      16      17      18

і         л        о         м       о       д        ц

 

60:4=15               51:3=17

42:3=14               90:5=18

52:4=13               84:7=12

96:6=16                           (слово   МОЛОДЦІ)

 

ІV. Підсумкова частина. Рефлексія

Пропоную оцінити свої знання (ділення двоцифрового числа на одноцифрове - 48 : 3), вибравши один з варіантів, записати його:

ДД (дуже добре); Д (добре); ТП (треба ще попрацювати).

  •    Назвіть і прокоментуйте свої результати.

Обговорення у загальному колі запитань:

  • Чи потрібні вам в житті набуті на уроці знання і навички? Чому ви так думаєте?
  • Як вам працювалося на уроці? Чому ви так вважаєте?
  • Що вам допомагало на уроці вчитись ділити двоцифрові числа на одноцифрові? А що заважало?
  • Що виявилося складним?
  • Як ви вважаєте, що нам належить зробити завтра на уроці математики?

Чому ви так думаєте?

ІІV. Домашнє завдання.

С. 121 – 122, завдання 778; 779.

 

 

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
1039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку