Ділення двоцифрового числа на одноцифрове виду 72 : 3 і 50 : 2.

Про матеріал
Конспект до підручника Лишенко 2020 року НУШ Ділення двоцифрового числа на одноцифрове виду 72 : 3 і 50 : 2. Мета: ознайомити учнів з прийомами ділення чисел виду 72 : 3 і 50 : 2; розвивати вміння розв’язувати складені задачі які містять зменшення (збільшення) числа в кілька разів; формувати навички усних обчислень; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
Перегляд файлу

Ділення двоцифрового числа на одноцифрове виду 72 : 3 і 50 : 2.

Мета: ознайомити учнів з прийомами ділення чисел виду 72 : 3 і 50 : 2; розвивати вміння розв’язувати складені задачі які містять зменшення (збільшення) числа в кілька разів; формувати навички усних обчислень; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

Завдання 406

36 : 3 = 12               24 ∙ 4 = 96              32 • 2 : 8 = 8                 84 : 4 • 3 = 63

48 : 2 = 24               2 ∙ 18 = 36              21 : 7 + 8 = 11              55 : 5 • 6 = 66

2. Математичний диктант

- Яке число в 7 разів менше 280?

- Яке число на 7 менше 280?

- У скільки разів 600 більше 100?

- На скільки 600 більше 100?

- У скільки разів 10 менше 200?

- На скільки 10 менше 200?

- Яке число в 4 рази більше 13?

- Яке число на 4 більше 13?

- Яке число в 6 разів менше 66?

- Яке число на 6 менше 66?

- Яке число зменшили в 8 разів і отримали 40?

- Яке число зменшили на 8 і отримали 40?

Відповіді: 40; 273; 6; 500; 20; 190; 52; 17; 11; 60; 320; 48.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з прийомами ділення чисел виду 72 : 3 і 50 : 2.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Обчислення з коментуванням (с. 68, завдання 407)

2. Пояснення способу обчислень (с. 68, завдання 408)

Під час усних пояснень мають бути чітко виділені такі моменти:

1) замінюємо ділене сумою розрядних доданків;

2) користуючись правилом ділення суми на число, ділимо спочатку десятки, а потім — одиниці, отримані результати додаємо.

72 : 3

60 : 3 = 20

12 : 3 = 4

20 + 4 = 24

— Число 70 на 3 не ділиться, тому число 72 ми не можемо замінити сумою розрядних доданків. Замінимо число 72 сумою зручних доданків. Виділимо з числа 72 найбільше число десятків, яке ділиться на 3. Це число 60. Отже, 72 — це 60 і 12. Тепер кожен з отриманих доданків розділимо на 3, а результати додамо.

72 : 3 = 24

50 : 2 = (40 + 10) : 2 = 40 : 2 + 10 : 2 = 20 + 5 = 25

Примітка. Слід звернути увагу учнів на підбір зручних доданків: зручно, щоб при діленні першого доданка на число ми отримували 10 або 20, або будь-яке кругле число. Тому при підборі зручних доданків треба міркувати так: перший доданок — це дільник, збільшений у 10, або в 20, або в 30... разів, а другий доданок — це те, що залишається від діленого.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

3. Гра «Кінцівка» (с. 68, завдання 409)

4. Первинне закріплення (с. 68, завдання 410)

— Виконайте ділення, розклавши ділене на зручні доданки.

Фізкультхвилинка

V. Роз виток математичних знань

1. Робота над задачею (с. 68, завдання 411)

Після складання плану розв’язання учні записують розв’язання самостійно.

План розв’язання

1) Чи можемо ми дізнатися відразу, на скільки менше комп’ютерів у початкових класах, ніж у старших?

2) Як дізнатися, яка кількість комп’ютерів у початкових класах?

3) Тепер можемо дізнатися кількість комп’ютерів у старших класах.

4)Як дізнатися на скільки менше комп’ютерів? Якою дією? Давайте пригадаємо правило.

2. Складання задачі за виразом та схемами (с. 68, завдання 412,413)

3. Геометрична робота(с.69, завдання 414)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Підсумок уроку

— Що треба зробити, щоб знайти частку 72 : 3? 50 : 2?

VІІ . Домашнє завдання

С. 69, завдання 415,416.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 квітня 2023
Переглядів
2190
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку