Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Прості задачі на додавання. Складання і розв’язування рівнянь

Про матеріал
Формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із прийомом письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд; учити складати та розв’язувати рівняння;удосконалювати вміння учнів розв’язувати прості задачі, які розв’язуються дією додавання та розширені задачі на зведення до одиниці; розвивати аналітичне мислення, техніку швидких обчислень, пам’ять, увагу;виховувати допитливість, інтерес до математи- ки. Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою (уміння усно та письмово висловлювати власну думку, тлумачити поняття та ін.); уміння навчатися впродовж життя (уміння сприймати й аналізувати інформацію, визначати головне, формулювати, складати алгоритм навчальної діяльності та дотримуватися його, організовувати робоче місце, оцінювати результати роботи — своєї та однокласників); соціальні та громадянські (здатність працювати в групі (команді) на результат, досягати компромісів,виховувати почуття відповідальності за успіх команди); загальнокультурну грамотність (бережливе ставлення до підручника і охайність при письмі.)
Перегляд файлу

Картинки для математики - 81 фото - картинки и рисунки: скачать бесплатно

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Конспект уроку з

    математики для 3 класу

 

 

Тема:

Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Прості задачі на додавання. Складання і розв’язування рівнянь.

 

 

 

 

Картинки для математики - 81 фото - картинки и рисунки: скачать бесплатно

 

Підготувала

Сумська А.В

 

 

 

 

 

 

Тема. Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Прості задачі на додавання. Складання і розв’язування рівнянь.

Мета:

Формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із прийомом письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд; учити складати та розв’язувати рівняння;удосконалювати вміння учнів розв’язувати прості задачі, які розв’язуються дією додавання та розширені задачі на зведення до одиниці; розвивати аналітичне мислення, техніку швидких обчислень, пам’ять, увагу;виховувати допитливість, інтерес до математи- ки.

Формування ключових  компетентностей:

спілкування державною  мовою (уміння усно та  письмово висловлювати власну думку, тлумачити поняття та ін.);

 уміння навчатися впродовж життя (уміння сприймати й аналізувати інформацію, визначати головне, формулювати, складати алгоритм навчальної діяльності та дотримуватися його, організовувати робоче місце, оцінювати результати роботи — своєї та  однокласників);

соціальні та  громадянські (здатність працювати в  групі (команді) на  результат, досягати компромісів,виховувати  почуття відповідальності за успіх команди);

загальнокультурну грамотність (бережливе ставлення до підручника і охайність при письмі.)

 

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.

 

Форма проведення  уроку: урок – казка

 

Обладнання: ІКТ, магнітна дошка,малюнок дверей,  картки з числами, картки з виразами, таблиця зі схемою – опорою  до задачі, підручник «Математика» 3 клас, М.Богданович.

 

Очікуваний результат:

Після цього уроку ви зможете:

  • розв’язувати вирази на додавання трицифрових чисел письмово;
  • розв’язувати прості задачі, які обчислюються дією додавання та задачі на зведення до одиниці;
  • працювати в парі;
  • працювати в групі;

Хід уроку

І. Організація класу

1. Привітання

Проспівав дзвінок –

Починається урок.

З ласки,

Маминої казки,

З щирого старання,

Цікавого навчання

Клас готовий працювати? (так)

Додавати й віднімати, (так)

Числа й вирази рівняти, (так)

Вчасно руку піднімати, (так)

Щоб складну задачу розв’язати. (так)

Емоційна настанова

- У мене зараз гарний настрій, ось такий! А у вас? Покажіть

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки смайликов"

- Я хочу, щоб гарний настрій у вас залишився до кінця уроку.

2. Перевірка готовності до уроку

Приготуйте без мороки

Все, що треба до уроку.

Книжку, зошит, ручку, олівці.

Приготувались?

Молодці!

Все у нас уже на місці,

залишилось тільки сісти!

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

 

  • Сьогодні у нас незвичайний урок.   

 У казку сьогодні ми зробимо крок.

 Із казкою ми зустрічались не раз,

 І знову вона завітає до нас.

 

  • Тільки що я отримала листа, адресованого учням нашого класу. Давайте разом прочитаємо його.(слайд 2)

(Учень читає листа)

 

  • Любі  діти! У моєму королівстві Математики трапилося велике лихо. У моєї  доньки  – принцеси  Цифрочки - завтра повинно бути весілля. Але її викрав злий чаклун Безлад . Він закрив її у вежі за 10 дверима з 10  замками. Допоможіть врятувати мою любу доньку, бо в царстві Математики почався безлад. Мешканці королівства – цифри -  геть чисто все забули, бо поряд немає принцеси Цифрочки. Врятуйте, будь ласка, моє королівство! А це під силу лише вам. Бажаю успіхів. Король Цифрон ІІ.
  •  Що ми відповімо королю Цифрону? Допоможемо врятувати його донечку?
  • Ми залишити це так не можемо,

Давайте Цифрону ІІ допоможемо.

Принцесу визволим з полону,

Повернем її до додому!

  • Але на нас чекають різні перешкоди. На сьогоднішньому уроці ми навчимося  письмово додавати трицифрові числа, попрацюємо над задачами на зведення до одиниці та згадаємо зв’язок між компонентами арифметичних дій. Щоб добре впоратися з цими завданнями, треба бути дуже уважними,зосередженими та дружними. Вирушаймо в дорогу.

ІІІ. Контроль, корекція та закріплення знань учнів.

  1. «Числові східці»
  • Ну що ж, ми прийшли до вежі і щоб відкрити перші двері, нам потрібно піднятися по східцях до дверей. (слайд 3)                                                                    440+360

                                                                                        630+250

 

                                                                       820+110

 

                                                      270+420

 

                                      510+270

 

                        160+430

 

        350+320

 

260+420

 

 

  1.  «Математична карусель»
  2. 2) Перші двері «»Хвилинка каліграфії»».

- Чаклун Безлад хоче перевірити, чи вмієте ви писати каліграфічно.

- Діти, запишіть  сусідів числа 457, 212, 688.

- Запишіть найменше трицифрове число(100)

- Запишіть найбільше трицифрове число(999).

-  Впав замок і відкрилися перші двері. А це означаєЩо?  Ми справилися із завданням і писали дуже охайно і старанно.

  1. 2)  Другі двері «Математичні вузлики» (слайд 4)
  • Щоб відкрити замок, нам потрібно виконати завдання чаклуна Безлада. Якщо ми його виконаємо правильно, тоді замок впаде і двері відчиняться. 
  • 564, 985, 39, 543, 178,51, 989, 317, 675,100,  789, 760, 943, 290,47, 380, 62.
  • А тепер в рядочку потрібно знайти і  виписати:
  1. всі двоцифрові числа;
  2. три трицифрових числа;
  3. всі круглі  числа
  •   Впав  другий  замок  і  другі двері відчинилися. А це означає, що ви правильно справилися із завданням.

 

           3.Треті двері «Математичний диктант».(слайд5 )

- Запишіть число, в якому:

  • 2 сот ., 7 дес., 4 од.
  • 6 сот.,8 дес.,3 од.
  • 9 сот., 7 од.
  • 3сот., 6 дес.
  • 8 сот.
  • 4 дес.,5од.
  • Запишіть число, яке на 1 менше за 1000.

 (Перевірка виконання завдання)

  • Перед нами відкрилися ще одні двері –треті. Як ми виконали завдання? На відмінно. Що нам це допомогло зробити? Знання розрядних чисел.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Рольова гра «Я – вчитель»

( Учень в ролі вчителя пояснює іншим алгоритм розв’язування прикладу № 606  біля дошки за допомогою таблиці).

- Записуємо перший доданок 325. Другий доданок 413 записуємо під першим. Сотні записуємо під сотнями, десятки під десятками, одиниці під одиницями. Починаємо додавати з одиниць. До 5 одиниць додати 3 одиниці, буде 8 одиниць. Цифру 8 записуємо під одиницями. До 2 десятків додати 1 десяток, буде 3 десятки. Цифру 3 записуємо під десятками. До 3 сотень додати 4 сотні, буде 7 сотень. Цифру 7 записуємо під сотнями. Одержали суму 738.

2.Робота з підручником стор. 95.Опрацювання правила.

При додаванні трицифрових чисел одиниці додають до одиниць, десятки до десятків, сотні до сотень.(слайд 6)

- Як потрібно ставитися до підручника? Повторення правил користування підручником.

3. Четверті двері «Інтерактивна гра «Мікрофон » (слайд 10)

Коментоване розв’язування прикладів № 607.

 

- Перед нами відкрилися ще одні двері – четверті. Тому ми з вами молодці!

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1.  П’яті двері «Закріплення вивченого матеріалу. Робота в парах» (слайд 7)

- Запишіть приклади в стовпчик та обчисліть.                Два учні працюють індивідуально.

543+251       342+127         231+647        354+245                    538+321     579+357

( Перевірка:

  •  Встаньте ті дітки, в яких у першому прикладі відповідь 794,сідайте; у другому – 469,сідайте; у третьому – 878, сідайте; у четвертому – 599, сідайте.)
  • З якою метою ви робили цю вправу?
  • Які думки та почуття вона у вас викликала?
  • Впав і п’ятий замок і відкрилися п’яті двері.
  1.             Фізкультхвилинка

Час прийшов для відпочинку,

Проведемо фізкультхвилинку.

Раз! Два! Всі присіли.

Потім вгору підлетіли.

Дружно всі присіли, встали.

І руками помахали.

Три! Чотири! Нахилились.

Зі струмочка гарно вмились.

П’ять! Шість! Всі веселі.

Крутимось на каруселі.

А тепер всі руки в боки.

Як зайчата скоки-скоки!

Сім! Вісім! В потяг сіли,

Ніжками затупотіли.

Дев’ять! Десять! Відпочили

І за парти дружно сіли.

VІ. Розвиток математичних знань.

- Скільки в нас відкрито дверей? Хто пам’ятає? (5 дверей)

1. Шості двері «Математика з другом».

 Робота над задачею № 608 (1)

Алгоритм дій:(слайд 8)

-  Прочитайте задачу . Про що в ній розповідається?

-  Чи можемо одразу відповісти на запитання задачі?

-  Запишіть розв’язок у зошити.

-  Давайте звіримо ваші відповіді.( 758 корів.)

- Давайте подивимося, чи відкрилися наші двері? Так, відкрилися.. Який висновок ми можемо зробити?...

 Це вже відкрилися  шості двері.

2. Сьомі двері «Робота в групах».

- На цих дверях аж два замки. Нам потрібно впоратися із двома завданнями.

Робота над задачами. Диференційовані завдання.

І група розв’язує задачу № 608 (2) (884  кг)

 ІІ група  розв’язує задачу № 608 (3) (769 овець)

ІІІ група  розв’язує задачу № 608 (4) (655 ц)

(Перевірка виконаної роботи)

3.Колективна робота над задачею № 609.

( Під час аналізу задачі вчитель заповнює таблицю на дошці)

 

 

Найменування товару

Витрати на 1 пальто

Кількість пальт

Всього витратили

Дитяче пальто

?

9

18 м

Пальто для дорослого

?, на 1 м більше

6

?

  • Прочитайте задачу. Про що в ній розповідається?

- Чи можемо одразу відповісти на запитання задачі?

- Про що потрібно дізнатися спочатку?

- Якщо ми будемо знати, скільки метрів тканини потрібно для одного дитячого пальта, чи зможемо дізнатися, скільки метрів тканини знадобиться для пошиття одного пальта для дорослого ?

- А якщо будемо знати, скільки метрів потрібно для пошиття одного пальта для дорослого, чи зможемо дізнатись, скільки потрібно тканини для пошиття шести пальт?

- Запишіть розв’язок задачі. Диференційовано.

Сильніші діти записують самостійно, а слабші діти під керівництвом вчителя.

 

1) 18 : 9 = 2 (м) – потрібно для пошиття 1-го дитячого пальта

 

2) 2 + 1 = 3 (м) – потрібно для пошиття 1-го пальта для дорослого

 

3) 3 • 6 = 18 (м) - тканини потрібно для пошиття пальт для дорослих.

Відповідь: 18 м тканини.

- А зараз настав час подивитися, чи відкрилися наші двері? Так. Це вже сьомі двері. 

- А скільки ще дверей нам залишилося відкрити, щоб звільнити принцесу Цифрочку?(3)

4.Восьмі  двері «Розв’язування рівнянь»

- Перед нами ще одні двері. Але я впевнена, що ми обов’язково їх подолаємо.

 Інтерактивна гра  « Мозковий штурм».

- Як називаються числа при додаванні?

- Як знайти невідомий доданок?

- Як називаються числа при відніманні?

- Як знайти невідомий від’ємник?

- Як знайти невідоме зменшуване?

  Розв’язування рівнянь № 610  біля дошки.

- Відкрилися ще одні двері. Які?(8)

5.Дев’яті двері «Математика самостійно».

 Розв’язування рівнянь № 611

   Перевірка виконання.

  • Чи відкрилися двері? Так. Отже…ми правильно справилися із завданням!
  • Скільки ще потрібно відкрити дверей? (1)

6. Десяті двері «Порівняння іменованих чисел. Гра « Безлад» (слайд 9)

- Злий чаклун Безлад хоче нам перешкодити і не відпустити Цифрочку до нас. Тому влаштував вам перевірку. Якщо справитесь із завданням, то чаклун Безлад відпустить принцесу Цифрочку. Вставте потрібний знак, і чаклун Безлад  зникне.

        6 дм ; 5м        50 см ; 2 дм 5см      2дм 50см ; 10 кг       1 ц  ; 3гр 50 коп        305 коп.

- Ми впоралися з усіма перешкодами. Злий чаклун Безлад не зміг нас побороти і тому йому прийшлося відпустити  принцесу Цифрочку з полону. І принцеса пропонує нам декілька цікавих завдань з математики.

7. Цікаві завдання з математики. (слайд 10)

- Ми з вами впоралися з усіма завданнями, виконали прохання короля Цифрона ІІ і врятували принцесу Цифрочку. І принцеса Цифрочка вирішила вам віддячити. Вона приготувала вам дуже цікаві  завдання.

1. Назви слова, в яких є число 7.

Наприклад: зовсім,….     усім, , передовсім, , сім’ я, вісім.

 

 2. Дятлові чобітки

Влітку дятел–швець  спішив –

Чобітки на зиму шив

І складав їх у мішок

Для звіряток і пташок:

Совам -10 чобітків,

Ще 12 – для вовків,

14- для синичок.

Підкажіть, щоб я повірив:

Скільки дятел взув пташок і звірів?

3. Що їх об’єднує?

Яка цифра об’єднує райдугу, музику, дні тижня, чудеса світу?

4. Знайди число, яке загубилося.

Переставляючи між собою цифри 1,2,3, ми отримали трицифрові числа. Серед поданих варіантів бракує одного числа. Знайди його.

                             

                            123     312    132     321    213    (231)

5. Розділи чобітки

Чотирьом котикам мама Киця купила чобітки, однак за розміром вони їм не підійшли. Тоді Киця запропонувала їх півникам. Скільки півників можуть взути ці чобітки?

 

VІI. Підведення підсумків уроку.

Інтерактивна гра «КУБУВАННЯ »

- От і закінчилась наша пригода. Ми перемогли злого Безлада, впоралися з усіма завданнями.

- Що допомогло  нам це зробити? (слайд 11)

  • Вміння додавати трицифрові числа;
  • Вміння розв’язувати прості задачі і задачі на зведення до одиниці;
  • Знання нумерації чисел;
  • Вміння перетворювати іменовані числа;
  • Вміння працювати в парі та групі, самостійно.
  • Чого нового навилися робити на уроці?
  • Яке правило вивчили?
  • «Тепер я знаю…»
  • «Після цього уроку я зможу...».
  • «Мені найбільше вдалося…»

VIІI. Домашнє завдання

 

  • Для того, щоб злий чаклун Безлад  знову  не накоїв лиха в королівстві Математики, вам потрібно вдома пригадати і закріпити знання, отримані на уроці. Для цього ви повинні:

1) обчислити приклади № 613, стор.96, вивчити правило стор.95;

2)розв’язати задачу № 614.(слайд 12)

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 квітня 2023
Переглядів
219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку