Ділення на 1. Ділення рівних чисел

Про матеріал
Конспект уроку з математики, 2 клас. На тему: Ділення на 1. Ділення рівних чисел
Перегляд файлу

Урок 121

Ділення на 1. Ділення рівних чисел

Мета: ознайомити учнів із діленням на 1, діленням рівних чисел; удосконалювати вміння розв’язувати задачі вивчених видів; повторити таблиці множення і ділення; розвивати пам’ять; виховувати самостійність.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (с. 145, завдання 978; 979)

Завдання 978

— Яка вартість покупки?

Завдання 979

— Прочитайте вирази, у яких відповіді однакові; відповідь — найменше двоцифрове число; число, що передує числу 5.

2. Робота за таблицею

Ділене8118365463

Дільник9999

Частка256

3. Які рівності та нерівності істинні, а які — хибні? 

4 • 9 = 9 • 4 (і)9 • 8 > 9 • 7 (і)54 : 9 < 63 : 7 (і)

27 : 9 = 21 : 7 (і)81 : 9 = 32 : 8 (х)45 : 9 > 8 • 5 (х)

4. Хвилинка каліграфії

— Запишіть три числа, кожне з яких ділиться на 2; 4; 6; 8.

5. Математичний диктант

Добуток чисел 4 і 9 збільшити на 64.

Добуток чисел 9 і 2 зменшити у 3 рази.

Частку чисел 49 і 7 збільшити у 9 разів.

Число 64 зменшити у 8 разів і результат збільшити у 9 разів.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з діленням на 1 і діленням рівних чисел.

IV. Вивчення новогоматеріалу

1. Робота за підручником (с. 145–146)

Завдання 980. Колективне опрацювання матеріалу

Учні розглядають записи і дають відповіді на запитання.

1 • 8 = 8

8 : 1 = 8

8 : 8 = 1

1 : а = а

а : 1 = а

а : а = 1

Що дістаємо в частці при діленні будь-якого числа на 1? Те саме число.

Що дістаємо в частці при діленні будь-якого числа на це саме число, крім нуля? Один.

Завдання 981

Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Один учень працює біля дошки.

Завдання 981. Ширина прямокутника в 3 рази менша від його довжини. Знайди периметр прямокутника, якщо його довжина 12 см.

Розв'язання:      

1) 12 : 3 = 4 (см)  - ширина прямокутника.

Пригадаймо: периметр прямокутника – це сума довжин всіх сторін.

2) 12 + 12 + 4 + 4 = 32 (см) – периметр прямокутника.

Відповідь: 32 сантиметри.

2. Фізкультхвилинка 

V. Узагальнення й систематизація знань 

1. Обчислення значень виразів 

Завдання 982 

Учні «ланцюжком» складають вирази та обчислюють їх значення. 

Розв'язання.

36 – (6 : 1) = 36 – 6 = 30

83 – (17 – 9) = 83 – 8 = 75

9 • 3 – 0 = 27 – 0 = 27

9 – (0 • 3) = 9 – 0 = 9

16 – (6 : 6) = 16 – 1 = 15

18 • 1 – 2 = 18 – 2 = 16

Завдання 983. Самостійна робота 

Двоє учнів працюють за закритою дошкою. 

(18 : 3) : 6 = 6 : 6 = 1

(18 : 3) : 1 = 6 : 1 = 6

(4 + 5) : (4 + 5) = 9 : 9 = 1

(37 + 17 + 8) : 1 = 62 : 1 = 62

36 : 1 + 5 = 36 + 5 = 41

36 : (1 +5) = 36 : 6 = 6

Завдання 984 

Перший муляр за 6 хв уклав 54 цеглини. Другий муляр за 5 хв уклав 35 цеглин. На скільки менше цеглин укладав другий муляр за хвилину?

План розв'язування:

Після колективного ознайомлення зі змістом задачі сильніші учні, скори- ставшись планом, самостійно записують її розв’язання у зошити. 

Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії. 

План розв’язання: 

1) Скільки цеглин укладав перший муляр за 1 хв? 

2) Скільки цеглин укладав другий муляр за 1 хв? 

3) На скільки менше цеглин укладав другий муляр за хвилину? 

Розв'язання:                  54 : 6 – 35 : 5

1) 54 : 6 = 9 (ц.)  - цеглин укладав перший муляр за 1 хв.

2) 35 : 5 = 7 (ц.) – цеглин укладав другий муляр за 1 хв.

3) 9 – 7 = 2 (ц.) – на стільки менше цеглин укладав другий муляр за хвилину.

Відповідь: на 2 цеглини.

3. Офтальмологічна пауза 

4. Розв’язування логічних задач 

1) Завдання 985*. 

У дівчинки стільки ж сестер, скільки братів. Брат сказав, що має 3 сестри. Скільки всього дітей у сім’ї? (2 + 2 + 1 = 5) 

2) 10 жуків вишикувалися в хоровод, і кожен узяв за лапку кожного зі своїх сусідів. Скільки всього лапок виявилися вільними? 

Розв’язання. У кожного жука 2 лапки зайнято, а решта 4 вільні. 

Відповідь: 40. 

3) У сім’ї троє братів. Кожен наступний молодший за попереднього на 3 роки. А сума їх віків дорівнює 15 рокам. Скільки років кожному? 

Відповідь: 2; 5; 8. 

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія 

VII. Домашнє завдання 

С. 146–147, завдання 986; 987.

1 • 5 – 1 = 5 – 1 = 4

5 : 1 + 0 = 5 + 0 = 5

(14 : 2) : 7 = 7 : 7 = 1

(81 : 9) : 9 = 9 :  9 = 1

9 : 9 + 9 = 1 + 9 = 10

9 • 9 + 9 = 81 + 9 = 90

6 : 6 + 6 – 6  = 1 + 0 = 1

8 • 1 – 1 • 1 = 8 – 1 = 7

Завдання  987°. В одному мішку було 48 кг цибулі, а в іншому — 24 кг. Частину цибулі розклали в 5 ящиків, по 8 кг у кожний. Скільки кілограмів цибулі ще треба розкласти?

1 спосіб.

Розв'язання:               (48 + 24) – 8 • 5

1) 48 + 24 = 72 (кг) – всього цибулі у мішках.

2) 8 • 5 = 40 (кг)  - цибулі розклали.

3) 72 – 40 = 32 (кг) – цибулі ще треба розкласти.

Відповідь: 32 кілограми.

2 спосіб.

Розв'язання:              (48 – 8 • 5) + 24

1) 8 • 5 = 40 (кг)  - цибулі розклали.

2) 48 – 40 = 8 (кг) – залишилося цибулі у першому мішку (якщо розклали  у ящики з нього).

3) 8 + 24 = 32 (кг) – цибулі ще треба розкласти.

Відповідь: 32 кілограми.

 

docx
Додано
3 червня
Переглядів
157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку