Інтегрований урок з математики і культури добросусідства "Закріплення додавання і віднімання у межах 100 з переходом через розряд. Кишенькові гроші".

Про матеріал
Цей урок можна використовувати вчителям, які працюють за програмою нової української школи, за програмою курсу "Культура добросусідства".
Перегляд файлу

Інтегрований урок математики і культури добросусідства  «Закріплення додавання і віднімання у межах 100 з переходом через розряд. Кишенькові гроші»

 

Що таке гроші? Їхні різновиди. Навіщо людині потрібні гроші? Що таке кишенькові гроші? Про всі ці питання дитині слід починати розповідати змалечку, щороку додаючи більше інформації та фінансових понять, що з ними пов’язані. Дитина повинна знати головне — гроші є невіддільною частиною нашого життя, їх необхідно вміти заробляти, рахувати,заощаджувати та економити. Утім, не все можна купити за гроші. Людські цінності повинні переважати.

Мета:надати елементарні відомості про історію національної грошової 

          одиниці; шляхом спостережень вчити розрізняти номінали купюр 

          національної валюти України, зображення на купюрах; 

          познайомити з поняттями банк, договір, купюра, споживач, торгівля,

          заощадження, заробітна платня, пенсія, кишенькові гроші;

          практикувати свідоме ставлення до грошей; розвивати економічну 

          компетентність.

 

                                                          Хід заняття

I.Релаксація. Емоційне налаштування на роботу

(Вчитель заходить с парасолькою)

 

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

Раз рука,два рука,

Раз плече, два плече.

Голова вліво, вправо подивилась,

Посміхнулась, привіталась.

 

Доброго дня, шановні учні. У мене в руках парасолька. Як ви гадаєте, навіщо вона мені? А парасолька для того, аби ніяка мряка, похмура погода не обтяжила і не зіпсувала сонячного настрою, який, я сподіваюсь, буде царювати у нас на уроці.

  • Любі друзі, запрошую вас у подорож країнами Математики і Добросусідства. А екскурсоводом, як завжди, буде наша знайома бджілка Меліса.

 

(Діти) – Привіт, Мелісо!

  • Ось у такому доброму настрої ми і почнемо нашу подорож.

II Актуалізація знань учнів

  1.                  Ігрова вправа «Валіза»

- Діти, а що нам буде потрібне для цікавої подорожі? Давайте складемо у валізу всі потрібні речі. (Діти передають по колу валізу і називають слово – назву речі для подорожі, аргументуючи її необхідність).

       2.Робота над загадкою.

- А я візьму з собою у подорож…Спробуйте відгадати, що саме…

Без рук, без ніг, без голови,

А всю країну обійшли.(Гроші)

III   Мотивація навчально - пізнавальної діяльності учнів

1.Вправа «Припущення»

- Про що ми поведемо мову?

                        Отже, мої хороші,

                        Поговоримо про гроші.

- А чому гроші  так потрібні і під час подорожі, і взагалі у житті людини?

- Чи можна жити без грошей? Чому?

- Чи відомо вам, які бувають гроші?

- А чи знаєте ви коли народилися наші гроші?

- Чи вмієте ви заощаджувати і накопичувати гроші?

IV Ознайомлення учнів із темою та метою тематичного дня

 - На ці та інші цікаві питання ми і будемо шукати сьогодні відповіді. Бо героями подорожі будуть дійсно гроші. Отож вмощуйтеся зручніше і послухайте розповідь про наших сьогоднішніх героїв. Їх рівно дев’ять. Це паперові гроші. Є в них і молодші «сестрички» - копійки. Але про все по порядку.

V Робота над матеріалом подорожі

1.Розповідь вчителя

-  Дуже давно в якості грошей вибирався рідкісний і цінний предмет. Грошима служили: бики, риба, хутра, морські раковини. Але все це треба було десь зберігати, воно псувалося з часом. І тоді на зміну цим грошам прийшли металеві гроші - злитки заліза, олова, золота, срібла. Але металеві монети важкі і незручні. І люди придумали вихід: здавати золото на зберігання в банк, а замість монет брали паперові розписки. Так і з'явилися гроші - паперові банкноти.

2. Бесіда з учнями

 - Хто з вас знає, як називаються гроші- паперові купюри в Україні?

- Чи звертали ви увагу, хто зображений на купюрах 100 грн? 20 грн?

3. Інсценізація

 - Ну що, давайте знайомитися ближче. Сьогодні у нас у гостях – несподівані герої із своїми цікавими історіями.

Гаманець :

  • Добрий день, друзі. Я – «домівка» для грошей. «Домівки» ж такі є в кожної мами і тата. Можливо, таку «домівку» маєте і ви. Хто ж я такий? (Гаманець)
  • Швидше відкривайте мене, щоб послухати цікаві історії.
  •  

1 гривня:

 

  • Привіт, діти, мене звуть 1 гривня. На одному боці моєї купюри зображений Володимир Великий. Він розвивав країну, за що отримав від людей прізвище Великий.

 

2 гривні:

 

  • А я – 2-гривнева купюра. На мені ви бачите іншого князя – Ярослава Мудрого. На зворотньому боці купюри зображений старовинний собор Святої Софії.

 

5 гривень

  • А я запрошую вас, друзі, познайомитись з давнім містом Суботів Черкаської області. Цікава назва пов’язана з річкою Субою. На звороті банкноти зображена Іллінська церква, яку звели за наказом Богдана Хмельницького, відомого гетьмана України і дуже освіченої людини.

 

10 гривень

  • На мені ви бачите  гетьмана Івана Мазепу. Дуже багато він зробив для відновлення Києво-Печерської Лаври, яка і зображена на моїй зворотній стороні .

 Гаманець:

  • Діти, а чи відомо вам з якої казки ці рядки?

Був собі дід Андрушка, а в нього — баба Марушка, а в баби — донечка Мінка, а в дочки — собачка Хвінка, а в собачки — товаришка, киця Варварка, а в киці — вихованка, мишка Сіроманка.

  • А хто автор цієї казки?
  •  

20 гривень

  • На лицьовій стороні моєї купюри зображено відомого українського письменника Івана Франка.

Його твори досить легко читаються, тому що письменник дуже вдало підбирав слова. Будівля Львівської опери зображена на тильній стороні банкноти.

50 гривень

  • На лицьовій стороні моєї банкноти зображений Михайло Грушевський. Він був дуже освіченою людиною. Також він дуже любив писати твори, перші з яких він створив іще будучи учнем, трохи старшим за вас. На моїй зворотній стороні зображений сучасний будинок вчителя у м.Києві.

 

100 гривень

  • Привіт усім! Я -  банкнота – модниця, бо свій «кожушок» - я змінювала частіше за всіх. На моїй лицьовій стороні незмінно зображали Тараса Шевченка, вже відомого вам поета. Крім віршів Тарас Григорович був талановитим художником. На зворотньому боці ви можете побачити краєвид над Дніпром у місті Каневі з бандуристом і хлопчиком-поводарем.

 

200 гривень

  • Я – банкнота 200 гривень. І я хочу познайомити вас з цікавою, обдарованою та незвичайною пані – Лесею Українкою. Вона була письменницею.  Одним з її улюблених міст був Луцьк, старовинний Луцький замок – місце частих ігор і забавок у дитинстві. Саме цей замок зображено на звороті банкноти.

 

500 гривень

  • Мої вітаннячка усім! Отже, знайомтесь із Григорієм Сковородою. Він був філософом і людиною з нестандартним мисленням. Все життя подорожував, але в останні роки життя він жив на Харківщині. А на звороті купюри ви побачите Києво-Могилянську Академію, в якій він з перервами навчався маже 19 років.

 

Гаманець:

  • Ось, діти, для кого я є домівкою. Ростом вони невеликі, але цінні.

 

4.Ознайомлення учнів з поняттям «банк», «банкомат»

- Діти, як ви думаєте, а де, окрім гаманця, можуть «жити» гривні?

- Що таке банк? (це «будинок», де багато людей виконують операції з грошима), а банкомат? (це за «машина», яка видає гроші).

5. Групова робота з цеглинками Lego

- За допомогою цеглинок побудуйте банк, у якому будуть зберігатись гроші.

  1.             Гра «Заощадження» (у групах)
  • Давайте перевіримо, наскільки уважними ви були під час зустрічі з паперовими банкнотами. Перед собою ви бачите зворотній бік різних купюр з історичними будівлями та подіями. Придивіться уважно до зображених на звороті об’єктів та напишіть поруч відповідну цифру 1, 2, 5 гривень і т.д. , а потім зробіть заощадження і покладіть банкноту до банку.

 

  1.             Ігрова вправа на розвиток творчої уяви «Гривня майбутнього»

  Наразі за розробку дизайну, облік та друк грошей на території України відповідає головний банк країни – Національний Банк України.

Робота з технологічними картками.

  Ви запропонували новий дизайн гривні.  Можливо, колись саме «вашими» гривнями ми будемо сплачувати покупки.

Фізкультхвилинка

Пісня «Деньги- лепесточки»

8.Вправа «Чарівна скринька»

 Діти передають скриньку по колу, ставлять питання до вчителя стосовно предмета, що знаходиться у торбинці.

  • Що у цій скриньці?
  • Так, це монетка, «маленька» гривня. Цікаво, а навіщо , окрім паперових грошей, мати ще й монети?
  • Як називають монети?
  •  
  • 10. Ігрове завдання «Скринька Меліси»
  •  
  • - Бджілка Меліса пропонує вам із закритими оченятами навмання впізнати монетки з її скриньки. Серед монет є 1-2 гривні.
  • В технологічній картці запиши всі номінали монет. (25 к., 50 к., 2к., 1 к., 10к., 5 к., 1грн., 2 грн.) Найменшу монету обведи червоним олівцем, найбільшу – зеленим.
  •  
  • 12. «Цікавинки звідусіль»
  •  
  •       Інформація про дивовижні монети світу
  •  
  • Найбільшою монетою в світі є канадська монета вартістю 1 мільйон канадських доларів. Важить вона 100 кг і створена з чистого золота.
  • У Сомалі замість монет використовують ось такі геометричні фігури конуса, кулі , піраміди, циліндра і куба .
  • Славиться ця країна й іншими незвичайними монетами у формі авто, гітар та мотоциклів.

 

14. Практичні вправи на формування життєвих компетентностей

- Чи вмієте ви користуватись грошима?

Вправа «Магазин»

Уявіть собі, що у нас в класі – свято. Нам треба купити продукти. 1-група купує фрукти, 2 група – солодощі, 3 група – все на бутерброди, а 4 група – напої.

Картинки по запросу фрукти Картинки по запросу банан Картинки по запросу яблуко   Похожее изображение   Картинки по запросу виноград

Картинки по запросу корисні солодощі    Картинки по запросу зефір Картинки по запросу мед Картинки по запросу мармелад Похожее изображение

Картинки по запросу бутерброди Похожее изображение Похожее изображение Картинки по запросу слабосоленая семга Похожее изображение

Картинки по запросу напитки для детей Картинки по запросу молочный коктейль Картинки по запросу фреш Картинки по запросу несквик Картинки по запросу пачка мятного чая

На екрані ви бачите ціни товарів. Ваше завдання – обрати потрібні вам товари, записати їх ціни і порахувати – скільки грошей ви витратили на покупки.

Запиши лист витрат у технологічну карту.

  •              Гра «Не помились!»

- Подивіться на ціну цих речей і виконайте наступне завдання.

 

Картинки по запросу набор карандашей рисунок   Похожее изображение      Похожее изображение    Похожее изображение

                                     33 грн     5 грн         14 грн           15 грн       

- Кожне звірятко купило по дві речі. Хто що купив, якщо вони витратили:

  Картинки по запросу мишка рисунок Картинки по запросу крот рисунок

     19 грн 47 грн 29 грн      48 грн

 

  •              Практична робота «Склади число»

Кожній групі вчитель видає конверт з однаковими наборами штучних паперових купюр і монет та картки з певним числом (на­приклад, 3 грн). Учні у різні способи утворюють задане число.

Наприклад: 1 грн + 2 грн, 1 грн + 1 грн + 1 грн, 50 к. + 50 к. + 2 грн тощо.

1 група 5 грн,

2 група – 3 грн,

3 група – 4 грн,

4 група – 6 грн.

https://nuschool.com.ua/lessons/elementary/1thematic/1thematic.files/image093.jpg

15.Ознайомлення з поняттями «заробітня платня», «пенсія», «кишенькові гроші» тощо (стіна слів).

-Як ми вже казали, гроші великі «мандрівники», сьогодні вони живуть у одній «домівці» - гаманці, а завтра їдуть до іншого міста і з новим господарем.

- А як гроші потрапляють взагалі до господаря, до гаманця?

- А як називаються гроші, які заробляють ваші батьки? А дідусь з бабусею?

- Дійсно, гроші, які отримують ваші батьки, можуть називатися заробітною платнею, гонораром (оплатою за виконану роботу), частиною прибутку тощо. Гроші, які отримують за навчання студенти, називають стипендією. Ваші дідусь чи бабуся, мабуть, отримують гроші у вигляді пенсії.

 Усі отримані гроші в родині називають дохід сім’ї. Гроші сімейного бюджету треба берегти, економити.

16.Вправа «Продовж речення» (з мікрофоном)

 Щоб економити гроші моєї сімї, я … .

  • А як називаються гроші, які видають вам , вашим одноліткам?
  • А чи є у вас власні гроші?
  • Навіщо вам кишенькові гроші?
  • А чи вмієте ви користуватись власними грошима?

 «Цікавинки звідусіль»

 Маленькі турки перші ліри на кишенькові витрати отримують за поцілунки.

Американські діти, щоб отримати кишенькові гроші, повинні щось зробити у будинку: помити посуд, вигуляти собаку…

А як ви можете отримувати кишенькові гроші?

  • Пропоную вам з батьками або бабусею та дідусем обговорити договір про отримання кишенькових грошей. Наприклад таких, як наведено нижче.

 

Договір про кишенькові гроші

Я, _____________________________________________________________________

(твоє прізвище, ім’я та по-батькові)

Вмію добре рахувати у межах 100. Буду отримувати кишенькові гроші з «__»___________ 20___року у розмірі ______гривень на тиждень. І буду їх витрачати або накопичувати на наступні цілі:

  1.                   _________________________________________________________________
  2.                   _________________________________________________________________
  3.                   _________________________________________________________________

Всю відповідальність за збереження кишенькових коштів я беру на себе і, у разі втрати, батьки не будуть відшкодовувати витрати. Я маю право радитися з батьками, просити про допомогу у розрахунках. Але остаточне рішення про витрати буду нести сам/сама.

Я не буду просити про дострокову виплату кишенькових грошей «наперед» у разі, якщо вже витратив тижневий запас.

Підписи сторін:

 

_____________________       _________________

(твій підпис)        (підпис батьків)

18.Вправа «Склади прислівя» (у групах)

1 група – розмістивши купюри від найменшої до найбільшої.

1 гривня – Як

2 гривні – копійка

5 гривень – ведеться,

10 гривень – то

20 гривень – й

50 гривень – добре

100 гривень – живеться.

2 група – розмістивши купюри від найбільшої до найменшої.

50 гривень – Гроші

20 гривень – рахувати,

10 гривень – треба

5 гривень – розум

2 гривни – мати.

3 група – розклавши монети від найменшої до найбільшої.

1 копійка – Коли

2 копійки – гроші

5 копійок – говорять,

10 копійок – тоді

25 копійок – правда

50 копійок – мовчить.

4 група – розмістивши купюри від найменшої до найбільшої.

1 гривня – Гроші

2 гривні – маленькі,

5 гривень – та

10 гривень – велику

20 гривень – справу

50 гривень – роблять.

Гості – розмістивши купюри від найбільшої до найменшої.

1 гривня – Людина

2 гривні – без

5 гривень – грошей,

10 гривень – як

20 гривень – птах

50 гривень – без

100 гривень – крил.

 

19.Розповідь учителя про безпечне поводження з грошима.

А) Знай купюри мити не можна,

Не пробачать тебе вони,

А зважся ти їх скрутити,

Можуть повік тебе забути.

Коли в будинку кран тече,

Він всі гроші забире,

Говорять люди не с проста,

Течуть гроші, як вода.

Б) Гра «Так – ні» (з цеглинками червоного і зеленого кольору)

  • Іванко в автобусі показував свій гаманець і голосно перелічив гроші.
  •                 Оксанка взяла гроші з гаманця своєї матусі.
  •                 Оленка порадилася з батьками і пожертвувала 20 грн на допомогу хворому        однокласнику.
  •                 Іванко розповів незнайомцю, де працюють його батьки і скільки вони заробляють.
  •                 Тетянка завжди залишала гроші у кишенях свого верхнього одягу.
  •                 Олежик ніколи не тримає на видноті свій гаманець.
  •                 Марійка знайшла картку банкомата і повідомила про це своїм батькам.
  •                 Оля натискала на клавіши банкомату біля банку без дорослих.
  •                 Софійка дала кілька гривень, які залишились в неї після купування хліба, своїй подружці.

20. Дидактична гра «Чи все можна купити за гроші?»

- Діти, чи все можна купити за гроші?

Учитель називає різні слова, а діти передають м’яч по колу. Якщо звучить слово, яке означає те, що можна купити за гроші, м’яч передають до наступного гравця. Якщо названо щось, що за гроші купити не можна (повітря, сонце, здоров’я, любов, довіра… тощо) – він залишається в руках попереднього гравця.

22. Бесіда про правила гігієни під час користування грішми.

23.Враження від тематичного дня

Подаруйте бджілці квіточки: якщо ви вважаєте, що були на уроці активними - червону квітку, спокійними – блакитну квітку, могли б більше – жовту.

 

 

Технологічна карта учня

Завдання 

Виконання

Намалюй гривню майбутнього              

Запиши всі номінали монет. Червоним олівцем  обведи найменшу монету, зеленим – найбільшу.

 

Лист витрат:

 

 

 

 

 

Запиши, хто що купив.

Картинки по запросу мишка рисунок

Картинки по запросу крот рисунок

 

 

Склади число.

 

 

Склади прислівя

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коросташова Елена
    Урок надихнув мене впровадити у власну практику!!!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Хопіна Аліна
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
9 червня 2019
Переглядів
2112
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку