Ділення розрядних чисел на одноцифрове. Задача.

Про матеріал
— Порівняйте приклади на множення і ділення. (В обох випадках ми множимо або ділимо розрядне число на одноцифрове.) — Що є спільного в міркуваннях при множенні і при діленні розрядних чисел на одноцифрове число? (В обох випадках розрядне число замінюємо більш крупними розрядними одиницями: десятками або сотнями, а потім множимо або ділимо число розрядних одиниць на одноцифрове число, в результаті отримуємо число, виражене в розрядних одиницях: десятках або сотнях; відповідь записуємо в одиницях.) Узагальнена пам’ятка Множення (ділення) розрядного числа на одноцифрове число
Перегляд файлу

Сімнадцяте(17) березня

Класна робота
Ділення розрядних чисел на одноцифрове. Задача.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

                    Зараз урок математика

  1. Усний рахунок

60 = ... дес.,

600 = ... сот.

2.  обчисли

9 ∙ 10          24 ∙ 10                7 ∙ 100

10 ∙ 5          10 ∙ 32               100 ∙ 9

3 ∙ 10           55 ∙ 10               2 ∙ 100

60 : 6           400 : 10             200 : 100

90 : 10         800 : 10             420 : 10

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимось із способами  ділення розрядних чисел на одноцифрове число .

1. Фронтальна робота (с. 121, завдання 766)

— Кожне із чисел замініть добутком за зразком.

30 = 3 ∙ 10             300 = 3 ∙ 100

2 ∙ 100 ∙ 3 = 2 ∙ 3 ∙ 10 = 600           10 ∙ 4 ∙ 2 = 10 ∙ (2 ∙ 4) = 80

— Які закони множення використали? (Переставний і сполучний закони множення)

Учні пропонують замінити кругле число 30 більш крупними лічильними одиницями — десятками: 30 = 3 дес.; помножити число десятків на 3:

30 ∙ 3 = 3 дес. ∙ 3 = 9 дес. = 90

— Що по кроках слід робити для обчислення значення такого добутку?

Аналогічно: 200 ∙ 4 = 2 сот. ∙ 4 = 8 сот. = 800

Пам’ятка

1) Замінюю кругле число більш крупними розрядними одиницями.

2) Множу число розрядних одиниць на одноцифрове число, отримую певне число розрядних одиниць.

3) Результат подаю в одиницях.

— Розгляньте записи праворуч.

— Чи можна так само міркувати при діленні розрядного числа на одноцифрове число?

60 : 3 = 6 дес. : 3 = 2 дес. = 20

600 : 3 = 6 сот. : 3 = 2 сот. = 200

— Порівняйте приклади на множення і ділення. (В обох випадках ми множимо або ділимо розрядне число на одноцифрове.)

— Що є спільного в міркуваннях при множенні і при діленні розрядних чисел на одноцифрове число? (В обох випадках розрядне число замінюємо більш крупними розрядними одиницями: десятками або сотнями, а потім множимо або ділимо число розрядних одиниць на одноцифрове число, в результаті отримуємо число, виражене в розрядних одиницях: десятках або сотнях; відповідь записуємо в одиницях.)

Узагальнена пам’ятка

Множення (ділення) розрядного числа на одноцифрове число

1) Замінюю кругле число більш крупними розрядними одиницями.

2) Множу (ділю) число розрядних одиниць на одноцифрове число, отримую результат, виражений в тих самих розрядних одиницях.

3) Результат подаю в одиницях.

40 ∙ 2 = 4 дес. ∙ 2 = 8 дес. = 80

40 : 2 = 4 дес. : 2 = 2 дес. = 20

400 ∙ 2 = 4 сот. ∙ 2 = 8 сот. = 800

400 : 2 = 4 сот. : 2 = 2 сот. = 200

V. Розвиток математичних знань

2. Робота над задачею (с. 121, завдання 771)

Розв’язання

1) 10 ∙ 4 = 40 (кг) — загальна маса моркви;

2) 30 ∙ 2 = 60 (кг) — загальна маса буряків;

3) 40 + 60 = 100 (кг) — загальна маса овочів.

х ∙ 4 = 800           600 : х = 100              х : 3 = 200

х = 800 : 4            х = 600 : 100             х = 200 ∙ 3

х = 200                     х = 6                       х = 600

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
17 грудня 2023
Переглядів
133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку