Тема. Ділення з остачею. Площа прямокутника. Прямокутний паралелепіпед і його об'єм.
Мета: підготувати учнів до тематичної атестації.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання: таблиці «Ділення з остачею», «Площа прямокутника», «Об'єм прямокутного паралелепіпеда».
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання (Зібрати зошити)
II. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
1) 49 на 10; 2) 49 на 9; 3) 49 на 7; 4) 49 на 48.
1) 4 см, 6 см, 12 см; 2) 5 см, 6 см, 8 см; 3) 3 см, 5 см, 10 см.
II. Узагальнення і систематизація знань
Після розв'язання усних вправ учитель ще раз повторює з учнями основний теоретичний матеріал розділу (зручніше буде зробити це за допомогою таблиць «Ділення з остачею», «Площа прямокутника», «Об'єм прямокутного паралелепіпеда»). Ставить запитання:
Повторивши теоретичний матеріал, учні можуть переходити до розв'язання письмових вправ. (Бажано звернутись до робочих зошитів — тематичне оцінювання № 5.)
Вчитель може організувати роботу учнів на уроці різними способами: самостійна з подальшою перевіркою і поясненнями незрозумілих моментів; робота учнів на місцях з коментарем кого-небудь з учнів з місця; фронтальне розв'язування вправ біля дошки. У будь-якому разі треба стежити за тим, щоб учні якомога частіше повторювали відповідний теоретичний матеріал (у разі пояснень, коментарів тощо).
Додаткові завдання
Завдання 1. Як обчислити кількість коробок із сірниками в ящику, не розпаковуючи його, якщо є одна з таких коробок?
Завдання 2. Коробку, зображену на рис. 92, необхідно обклеїти папером так, щоб ліва і права бічні грані залишилися необклеєними. Який вираз задає площу необхідного для цього аркуша паперу (у см2)?
1) (15 + 20) · 2а;
2) (15 + 20) · a;
3) (а + 15) · 20;
4) (а + 20) · 15.
III. Домашнє завдання
Повторити пп. 18-21, №№ 536 (4-6); 539 (знайти 5); 590; 619; 620; 637.