Тема. Уявлення про звичайні дроби.
Мета: закріпити знання учнів щодо читання, запису звичайних дробів та розв'язування задач на знаходження дробу від числа, а також доповнити ці знання алгоритмом розв'язання задачі на знаходження числа за його дробом.
Тип уроку: засвоєння знань, умінь, навичок.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
Письмову частину домашнього завдання вчитель перевіряє лише у слабких учнів, зібравши їхні зошити перед уроком. На уроці перевіряються засвоєння теоретичних знань та способів дій. Учням пропонується виконати усні вправи.
1) ; 2) ; 3) ; 4) ; 5) .
1) знаменник якого на 5 більший за чисельник;
2) чисельник якого втричі менший від знаменника.
1) дм і 5 см; 2) год і 18 хв; 3) т і 695 кг; 4) прямого кута і 49°.
II. Актуалізація опорних знань
Здійснюється під час виконання учнями усних вправ, якщо вчитель вимагає від них робити пояснення.
III. Доповнення знань
[Розв'язання. 1) 10 : 2 = 5 (м2) — на скільки вистачить банки;
5 · 5 = 25 (м2) — на скільки вистачить усієї банки;
5 · 8 = 40 (м2) — площа підлоги;
25 < 40, отже, не вистачить.]
Після розв'язання задач учитель наголошує, що поняття звичайних дробів допомагає розв'язувати як задачі на знаходження якоїсь частини (дробу) від даного числа, так і обернені задачі (за дробом знайти число), розбираються задачі № 2, 3, що розв'язані в п. 22 підручника.
IV. Закріплення знань. Розв'язування вправ
Додаткові (логічні) вправи
V. Домашнє завдання
п. 222, № 667; 669; 676; 678; 686; на повторення № 691 (2).