ДІЛОВА ГРА «ЕКОЛОГІЧНИЙ БУМЕРАНГ»

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із наслідками впливу людини на природу, екологічними проблемами, які необхідно розв’язувати на сучасному етапі; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати дбайливе ставлення до навколишнього світу.
Перегляд файлу

КЗО «Криворізька загальноосвітня школа-інтернат №7 І-ІІ ступенів»ДОР»

 

 

 

 

 

Ділова гра

Тема

«Екологічний бумеранг»

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

ВИШНЕВСЬКА Т .

 

 

 

 

Кривий Ріг

2017-2018 н.р.

ДІЛОВА ГРА «ЕКОЛОГІЧНИЙ БУМЕРАНГ»

Мета: ознайомити учнів із наслідками впливу людини на природу, екологічними проблемами, які необхідно розв’язувати на сучасному етапі; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати дбайливе ставлення до навколишнього світу.

Обладнання: картки для роботи в групах, відео супровід.

 

ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ

I. Вступне слово вчителя

Учитель.

Наш дім — планета Земля! Ми знаємо вісім планет Сонячної системи, та не можна порівняти Землю із замороженим Марсом, Ураном, киплячою Венерою.

Що ж робить нашу Землю такою прекрасною серед планет Сонячної системи? (Життя)

— Звісно, життя. А без чого неможливе життя, відгадайте!

• Зірка, завдяки якій існує життя на Землі.

• Речовина, яка існує на планеті в трьох станах.

• Родючий шар Землі.

• Суміш газів.

Учитель.

Так! Життя неможливе без сонця, води, ґрунту, повітря. Природа переживає чимало потрясінь. Часто звучать слова: «несприятлива екологія», «екологічна криза», «екологічна катастрофа».

Проблема екології сьогодні є найважливішою у світі. Як вижити? Яким буде наше майбутнє? Ці питання постають перед кожною людиною. Адже ніякі блага цивілізації не замінять чистого повітря, прозорої води та нешкідливого харчування.

Наша гра називається «Бумеранг». Це означає: нерозумні дії людей планети Земля у найближчий час можуть обернутися великим нещастям, бідами для всього людства, адже «бумеранг» — це повернення.

Саме від нас залежить, чи будемо ми дихати чистим повітрям, чи залишимо ми своїм нащадкам гарну зелену планету.

 

II. Ділова гра

Учитель.

 А зараз проведемо ділову гру, під час якої розглянемо екологічні проблеми та їх наслідки.

(Учена рада й опоненти підготовлені заздалегідь.)

• Питання 1

— З розвитком цивілізації вплив людей на природу ставав щодалі більш потужнішим і на сьогоднішній день став проблемою всіх людей на Землі. А чи існують у світі екологічні проблеми?

Учена рада. 

Сьогодні перед людством постала низка екологічних проблем:

• забруднення ґрунтів і повітря;

• забруднення водойм токсичними речовинами;

• вимирання десятків видів рослин і тварин;

• озонові діри та ін.

Учитель.

Якими ви вважаєте ці проблеми: реальними чи надуманими?

Опоненти (по черзі):

— Проблема забруднення повітря і водойм є у кожному місці, де діють фабрики і заводи. Як часто показують у новинах, у водойми зливають відходи, з труб підприємства відходять стовпи диму.

— Автомобіль став найтихішим ворогом природи та самої людини. Автомобіль посідає перше місце за викидами шкідливих речовин. Рухаючись, транспорт відлякує диких тварин, і вони змушені лишати звичні місця проживання. А скільки необережних тварин гине під колесами автомашин!

— Сьогодні не в кожному місці можна побачити метелика, який живе тільки там, де чисте повітря.

— Жаби теж живуть тільки у чистих водоймах, який тепер не скрізь побачиш. І тому збільшується кількість комарів, яких поїдали жабки.

— У наш час стали дуже часто використовувати отрутохімікати для знищення комах, бур’янів. Ці речовини згубно впливають на структуру ґрунту, повітря й води на планеті.

Учитель.

Отже, на нашій планеті глобальних проблем більше, ніж радісних моментів.

 

• Питання 2

— А чи людина значно впливає на те, що відбувається на планеті?

Опоненти.

Так, саме людина є причиною різних екологічних криз. Наприклад, донедавна багато хто вважав болота «хворобливими лишаями» землі. І взялися їх осушувати. Ні до чого доброго це не призвело: почали пересихати річки. Все це призвело до зруйнування місць проживання багатьох рослин і тварин, деякі з них зникають, і тому занесені до Червоної книги.

Учена рада.

 Хоча і пізно, та люди зрозуміли свою помилку і припинили осушувати болота. На території України болота охороняються державними заповідниками — це 35 великих болотяних ділянок.

Учитель.

Отже, людина частково винна в екологічних проблемах, але все ж вона намагається виправляти свої помилки.

 

• Питання 3

— Благородними справами займаються вчені, досліджуючи різні природні процеси. Чи повинні ми якось допомагати, чи, можливо, маємо просто стояти осторонь?

Опоненти.

У природі виникло таке явище, як ерозія. Учені довели, що прості люди є причиною ерозії ґрунту. При розпушуванні землі руйнувався шар родючого ґрунту: він з легкістю видувався, а опади вимивали поживні речовини. Від того чорноземи стали не такими родючими.

Ми ж не можемо прожити без продуктів харчування, а вони ж усі ростуть на землі. Хоча люди і завдають певної шкоди землі, але ж і створюють організації, партії із захисту навколишнього середовища.

Учена рада. 

Так, у 1948 р. було створено спеціальну комісію з охорони зникаючих видів рослин і тварин, а згодом — Міжнародну Червону книгу.

У 1982 р. в Україні прийнято закон про Червону книгу, до якої занесено понад 800 видів рослин і тварин.

Ще в Україні існують спеціальні території — заповідники, заказники, ботанічні сади. Найбільший заповідник — Асканія-Нова.

Учитель.

Природа — це джерело краси, природа викликає в нас різні почуття — радість, здивованість, а іноді печаль. Коли ви бачите взимку голодних пташок, зламану гілку, поранену тваринку, які виникають почуття? (Сум, жаль, біль)

Отже, природа — джерело доброти. Будьте до неї уважнішими: вона вам обов’язково віддячить.

 

III. Робота в групах

Учитель. 

Розвиток науки і техніки потребує величезної кількості вугілля, нафти, деревини. Для розвитку сільського господарства освоюються все нові землі. При зведенні гідроелектростанцій споруджуються греблі, змінюються русла річок, затоплюються великі території. За один рік у річки всього світу викидається 10 тонн сміття. Ми отримуємо світло і тепло, але при цьому губимо тисячі тварин і рослин. Заводи викидають в атмосферу десятки тисяч шкідливих речовин: газів і пилу. Йдуть кисневі дощі. Людина викидає тонни сміття.

Природа переробляє:

• пластикову склянку — за 100 років;

• телефонну карту — за 1000 років;

• скляну пляшку — за 4000 років.

Природа з цим уже не може впоратися самостійно.

Кожен знає, як повинні виглядати робоче місце, прибрана кімната.

Завдання для груп: перелічіть заходи підтримання порядку в довкіллі.

1-ша група. Охорона повітря

• Не вирубувати дерева.

• Не викидати сміття.

• Вихлопи машин.

• Викид фабрик і заводів.

• Аерозолі.

2-га група. Охорона води

• Економія води.

• Сміття.

• Миття машин, прання.

• Відходи заводів.

3-тя група. Охорона природи

• Не ламати дерева.

• Не рвати оберемками квіти.

• Не рвати гриби.

• Не брати до рук тварин і птахів.

• Не галасувати в лісі.

4-та група. Охорона ґрунту

• Видобуток корисних копалин.

• Хімічні відходи.

• Сміття.

• Вогнища.

 

Учитель.

Незабаром — Новий рік. У багатьох містах заборонено масове вирубування ялинок. Тільки одна з десяти доходить до покупця. Інші гинуть на торговельних майданчиках.

Шум у наш час є забрудником довкілля, оскільки сучасні машини, літаки видають такі сильні звуки, від яких люди можуть захворіти. Гучна музика викликає шумове сп’яніння, діє як наркотик. Різка музика руйнує слуховий апарат. А ось спокійна музика і розмова створюють комфорт.

У природі немає сміття, немає відходів. Давайте вчитися, друзі, у природи. Людина — істота розумна і користується всім, чим багата Земля. Але вона не повинна шкодити їй, адже тим самим вона шкодить собі.

 

IV. Складання ланцюгів забруднення

Учитель. 

Ви вже знаєте, що таке ланцюг живлення. А тепер поміркуйте, що таке ланцюг забруднення?

— Складіть ланцюг забруднення.

• Дорога — гриби, зібрані край дороги, — споживання — отруєння.

• Скидання брудних вод — купання — захворювання шкіри тощо.

• Брудна вода — погане очищення — використання в їжу — захворювання.

• Несвіжі продукти — споживання — отруєння.

• Брудні руки — забруднення продуктів — отруєння.

• Довге знаходження у непровітреному приміщенні — потрапляння забрудненого повітря до організму — головний біль, погіршення здоров’я.

 

V. Підсумок заходу

Складання правил екологічної безпеки

Учитель.

Як же убезпечити себе? Які правила екологічної безпеки ви знаєте?

Орієнтовні відповіді дітей

— Не залишатися у зачиненому приміщенні під час роботи двигуна автомобіля.

— Провітрювати приміщення.

— Розводити кімнатні рослини.

— Робити вологе прибирання в приміщенні.

— Не купатися біля промислових стоків.

— Пити кип’ячену воду або очищену за допомогою побутових фільтрів.

— Не збирати гриби, ягоди, лікувальні трави поблизу доріг, звалищ, заводів.

— Мити руки перед їжею.

— Не вживати в їжу немиті овочі, фрукти.

 

 

 

Висновки

  • Цікавий матеріал.
  • Підготовка заходу відповідає тематиці.

Але

  • Багато усного обговорення, мало практичної діяльності.
  • Діти мало-активні,
  • Мова вчителя з російськомовними словами.

 

 

docx
Додано
19 лютого
Переглядів
178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку