Гра „Щасливий випадок”
Мета: в ігровій формі перевірити рівень знань учнів з предмету «Технологія лицювальних робіт»; розвивати активне творче мислення учнів та вміння працювати в команді; виховувати поняття дружби та колективізму.
Форма проведення: ділова гра
Підготовчий етап:
Умови гри:
Гра „Щасливий випадок”
Перший етап:
Всім командам задається одне питання. За одну хвилину вони повинні підготувати відповідь. Коли журі прослухає три відповіді виставляється кількість балів. Максимальна кількість балів – 2.
Підсумок першого етапу: команда, яка набрала найменшу кількість балів вибуває із гри.
Питання.
Відповідь: легкоукладаність, водоутримувальна здатність розчину, міцність, морозостійкість, пластичність.
Відповідь: глибиною занурення у розчин металевого конуса.
Відповідь: засобами приготування правильним підбором його складу, властивостями матеріалу.
Відповідь: якщо під кельмою утворюється гладенька, без щілин смуга.
Відповідь: здатність розчину витримувати у насиченому водою стані кількість циклів поперемінного заморожування і відтаювання.
Відповідь: «шов у шов», «врозбіг», «по діагоналі».
Відповідь: «шов у шов».
Відповідь: санітарно-гігієнічні, захисні, декоративні.
Відповідь: лінія чистої підлоги.
Відповідь: провішують і встановлюють маячні плитки.
Другий етап:
Кожній команді задаються по п’ять питань. За кожну правильну відповідь – 1 бал. За неповну відповідь – 0,5 б. За неправильну – 0 б.
Питання I команді.
Скільки маячних плиток встановлюють на підготовленій до облицювання поверхні, якщо довжина її до 4м?
Відповідь: чотири.
Відповідь: правилом.
Відповідь: 5 – 6 см.
Відповідь: насікають, очищують від пилу і перед облицюванням змочують водою.
Відповідь: від розміру підлоги, малюнку, форми і розмірів плитки.
Питання II команді.
Відповідь: після перевірки якості основи, затвердіння стяжки.
Відповідь: рівня, прикріпленого до рейки.
Відповідь: спеціальною рейкою з рівнем.
Відповідь: до початку опорядження на всіх стінах приміщення.
Відповідь: коли відстань між маячними плитками більше 3 м.
По результатам правильних відповідей команда, яка менше набрала балів, вибуває із гри і залишається одна команда. Ця команда розбивається на трійки по 2 чоловіка і починається третій етап.
Третій етап:
Кожній трійці задається по три питання з трьома відповідями. Вони повинні вибрати правильну (правильна відповідь позначена *).
Питання I команді.
а) 1: 3;
б) 1: 4;
в) 1: 3, 1: 4, 1: 5.*
а) до рівня маячних рядів*;
б) до рівня попередніх плиток;
в) до рівня пристінного ряду плиток.
а) контрольного правила*;
б) шаблону;
в) рівня.
Питання II команді.
а) в захисних окулярах;
б) в рукавицях;
в) в захисних окулярах та рукавицях.*
а) довговічна*;
б) волого – вогнестійка*;
в) водонепроникна і гігієнічна*.
а) вапно;
б) глина*;
в) гіпс.
Питання III команді.
а) глина;
б) цемент*;
в) вапно.
2. Що є основною складовою білих глин?
а) каолініт*;
б) монморилоніт;
в) гідрослюда.
3.Які властивості матеріалів визначає шпаристість?
а) міцність*;
б) морозостійкість*;
в) водовбирання*.
Журі підраховує бали і визначає дві двійки.
Четвертий етап:
Проводиться міні-вікторина „Так чи ні”.
Обидві команди приймають участь. Хто перший дав правильну відповідь, тому зараховується 1 бал (правильна відповідь позначена *).
Перелік питань:
а) так*;
б) ні.
а) так*;
б) ні.
а) так;
б) ні.*
а) так*;
б) ні.
а) так*;
б) ні.
а) так;
б) ні*.
7. Чи можна використовувати, як вихідну сировину для отримання гіпсових в’яжучих природний гіпсовий камінь?
а) так*;
б) ні.
Та двійка, яка набрала меншу кількість балів вибуває із гри.
П’ятий етап:
Запитання – відповіді проходять у вигляді: «Далі – далі – далі…»
За 1 хв. – той гравець, який дав більшу кількість правильних відповідей - є переможцем.
Питання 1-му учаснику:
Відповідь: цемент.
Відповідь: пісок.
Відповідь: глина.
Відповідь: каолініт.
Відповідь: толь, руберойд.
Відповідь: з цементного розчину.
Відповідь: міцність, водовбирання, морозостійкість.
Відповідь: штучні кам’яні матеріали.
Відповідь: каолініт.
10. Чи зменшується вапно в об’ємі при гасінні?
Відповідь: ні*.
Відповідь: розширюються.
Відповідь: ні.
Відповідь: міцність.
Відповідь: білий.
Що є основним компонентом скла?
Відповідь: двоокис кремнію.
Питання 2-му учаснику:
Відповідь: гідравлічне вапно, портландцемент.
2.Який заповнювач додають до вапняного розчину?
Відповідь: пісок.
3.Які допускаються відхилення від вертикалі при облицюванні стін плитками на цементному розчині?
Відповідь: до 15 мм.
Відповідь: цоколь, поле облицювання, фриз і карниз.
Відповідь: цементним.
Відповідь: 5 - 6 см.
Відповідь: не менше 7 мм, не більше 15мм.
Відповідь: рівня, рейки з рівнем.
Відповідь: затиркою для швів, цементним розчином.
Відповідь: 1-2 години.
Відповідь: шпателем з зубчиками.
Відповідь: піраміди.
Відповідь: від кількості води.
Відповідь: скляній.
Відповідь: хрестики.
Журі підводить підсумки і оголошує переможця гри. Видаються грамоти:
„Супер майстер – клас”, „Майстер – клас”.