Шевченківський ліцей № 1
Виховна година
за темою:
«Як відстояти себе.»
Підготувала вчитель початкових класів
Чугай Світлана Вікторівна
Тема :Як відстояти себе
Мета: показати дітям шляхи протистояння насиллю, вчити відстоювати себе,
виховувати почуття власної гідності, розвивати навички протидії соціальному тиску.
Обладнання і матеріали:
Класна дошка, кольорова крейда, фломастери, комп’ютер, доступ до Інтернету, мультимедійний проектор , картки для роботи в парах, червона та зелена картки для кожного учня.
Хід заходу.
І. Стартові завдання у колі.
1. Діти по черзі розповідають випадки, коли на їхнє рішення вплинули друзі (наприклад, запропонували пограти у футбол).
2. Обговорення ситуацій (учні сигналізують червоною або зеленою картками – позитивний та негативний вплив друзів)
- порадити прочитати цікаву книжку,
- запросити разом сходити у спортивну секцію,
- умовити гратися у небезпечному місці,
- запропонувати збрехати дорослим,
- запропонувати разом підготуватися до залікової роботи,
- вмовляти прогуляти урок,
-допомогти з прибиранням,
- навчити робити щось корисне (танцювати, вишивати).
Підсумок: «Найчастіше вплив друзів є позитивним. Вони можуть запропонувати записатись у спортивну секцію, порадити почитати цікаву книжку або подивитися хороший фільм. Та іноді друзі підмовляють на погані вчинки: збрехати батькам, прогуляти урок, когось образити».
ІІ. Моделювання ситуації, обговорення (відпрацювання навичок протидії тиску однолітків)
Створення плакату «Як сказати «Ні!»
- Просто скажи «Ні!».
- Повтори ще раз, але впевненіше «Ні, я не буду, я не хочу!».
- Поясни причину «Я не люблю погроз!».
- Пожартуй «То ти зі мною дружиш, чи з моїм одягом».
- Відмовся і спробуй відмовити друга «Я не хочу і тобі не раджу!»
2. Демонстрація підготовленими учнями сценки розмови Людмили та Рити. Наприклад:
— Вдягнеш завтра джинси?
— Ні.
— Чому?
— Це не мій стиль.
— Без джинсів я з тобою не дружитиму.
— Знаєш, я не люблю погроз.
«ДАВАЙ ПРОГУЛЯЄМО УРОКИ»
«ВІЗЬМИ У МАМИ З ГАМАНЦЯ ГРОШІ»
«НЕ ДРУЖИТИМУ З ТОБОЮ, БО У ТЕБЕ НЕМАЄ ПЛАНШЕТА».
Діти у парах тренують навички відмови, бажаючі демонструють сценки класу.
Підсумок: «Не можна дозволяти одноліткам командувати собою. Слід навчитися відстоювати свою точку зору».
ІІІ. Перегляд та обговорення мультфільму: «Корисні підказки. Вчимося відмовляти»
|
|
http://autta.org.ua/ua/materials/material/Korisn--p-dkazki-2--Vchimosya-v-dmovlyati--/
Запитання для обговорення:
ІV. Руханка «Море» (емоційне розвантаження)
Вчитель промовляє, а учасники імітують рухами: «Море хвилюється, раз. Море хвилюється, два. Море хвилюється, три. Кумедна фігура на місці замри!» Усі завмирають у кумедних положеннях. Ведучий обирає дитину, що показує найкумеднішу фігуру. Це – новий ведучий.
V. Інформаційне повідомлення: «Як боротися з насиллям»
(ознайомити учнів з наслідками насилля, переконати у необхідності протидіяти насиллю).
Інколи трапляються ситуації, коли складно розібратися самому. Потрібно поговорити з батьками, дорослими, яким ти довіряєш. Але часом це дуже складно зробити. Не варто тримати все в собі, адже існує спеціальна дитяча лінія довіри. Там працюють люди, які з повагою вислухають та зрозуміють твою проблему.
VІ. Вправа «Відкритий мікрофон».