Виховна година "Як відстояти себе"

Про матеріал
Матеріал можна використовувати при проведенні виховних годин у початкових класах. Вчителем підібрані завдання для того, щоб діти вчилися говорити "Ні" своїм друзям та одноліткам, якщо такі дії є для них неприйнятними.
Перегляд файлу

Шевченківський ліцей № 1

 

 

 

Виховна година

за темою:

«Як відстояти себе.»

 

 

 

 

Підготувала вчитель початкових класів

Чугай Світлана Вікторівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема :Як відстояти себе

Мета: показати дітям шляхи протистояння насиллю, вчити відстоювати себе,

 виховувати почуття власної гідності, розвивати навички протидії соціальному тиску.

Обладнання і матеріали:

Класна дошка, кольорова крейда, фломастери, комп’ютер, доступ до Інтернету, мультимедійний проектор , картки для роботи в парах, червона та зелена картки для кожного учня.

Хід заходу.

 

І. Стартові завдання у колі.

1.  Діти  по черзі розповідають випадки, коли на їхнє рішення вплинули друзі (наприклад, запропонували пограти у футбол).

0-02-0a-7e9dad70e419abd83bca8d0b43eb91dca85f2dd1d20fd3b59067fb3457b6e978_65e98d1769bc5cf4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Обговорення ситуацій (учні сигналізують червоною або зеленою картками – позитивний та негативний вплив друзів)

 - порадити прочитати цікаву книжку,

 - запросити разом сходити у спортивну секцію,

 - умовити гратися у небезпечному місці,

 - запропонувати збрехати дорослим,

 - запропонувати разом підготуватися до залікової роботи,

 - вмовляти прогуляти урок,

 -допомогти з прибиранням,

 - навчити робити щось корисне (танцювати, вишивати).

 

C:\Users\PC\Desktop\фото захід\0-02-0a-b391f21977a85aec6af987a634ef1ec2ae5a992f8d7b8b151ea29ceb2f0a543f_22a5e3a5aff0e69.jpg

C:\Users\PC\Desktop\фото захід\0-02-0a-efa4238aea16a7941a2f02a262dc39b39ccd5d086b8edd1bd67c7483390aff14_682c35897ab98541.jpg

 

Підсумок: «Найчастіше вплив друзів є позитивним. Вони можуть запропонувати записатись у спортивну секцію, порадити почитати цікаву книжку або подивитися хороший фільм. Та іноді друзі підмовляють на погані вчинки: збрехати батькам, прогуляти урок, когось образити».

ІІ. Моделювання ситуації, обговорення (відпрацювання навичок протидії тиску однолітків)

  1. Слово вчителя: «Серед ваших однолітків є такі, що полюбляють командувати іншими і не терплять, коли їм відмовляють. Вони настійливо вимагають свого, можуть тиснути: умовляти, канючити, лестити, навіть погрожувати. Але ви не мусите їм підкорятися і робити те, чого вам не хо­четься. Щоб відстояти себе, навчіться твердо казати «Ні!».

Створення плакату «Як сказати «Ні!»

-         Просто скажи «Ні!».

-         Повтори ще раз, але впевненіше «Ні, я не буду, я не хочу!».

-         Поясни причину «Я не  люблю погроз!».

-         Пожартуй «То ти зі мною дружиш, чи з  моїм одягом».

-         Відмовся і спробуй відмовити друга «Я не хочу і тобі не раджу!»

C:\Users\PC\Desktop\фото захід\0-02-0a-1c0b56bae39671dc94b056f9d26f13073aee3cd9704fb0cf695b7cddd3b202ad_76c3c8e6cf598b3d.jpg

 

 

 

 

 

 

 

2. Демонстрація підготовленими учнями сценки розмови Людмили та Рити. Наприклад:

    Вдягнеш завтра джинси?

    Ні.

    Чому?

    Це не мій стиль.

    Без джинсів я з тобою не дружитиму.

    Знаєш, я не люблю погроз. 

  1. Об’єднання дітей у пари за допомогою парних карток зі словом «ні», записаним різними кольорами (два синіх, два зелених...) та пропозиція  у парах потренуватися відмовлятись від пропозиції, яку вчитель роздає на картці:

«ДАВАЙ ПРОГУЛЯЄМО УРОКИ»

«ВІЗЬМИ У МАМИ З ГАМАНЦЯ ГРОШІ»

«НЕ ДРУЖИТИМУ З ТОБОЮ, БО У ТЕБЕ НЕМАЄ ПЛАНШЕТА».

 

 

 

 

 

C:\Users\PC\Desktop\фото захід\0-02-0a-903b77001da38f1e67ce81561075182b3f64b136eb2e4c145d41aa09ee241849_afeafb6469f974de.jpgC:\Users\PC\Desktop\фото захід\0-02-0a-d2d2776947fe79f863bedfda0f06b80daec3106381a5a2fd77357a9b33c60b22_ff664ef0f30c39c9.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Діти у парах тренують навички відмови, бажаючі демонструють сценки класу.

Підсумок: «Не можна дозволяти одноліткам командувати собою. Слід навчитися відстоювати свою точку зору».

 

ІІІ. Перегляд   та обговорення мультфільму: «Корисні підказки. Вчимося відмовляти»

D:\Users\Sony2\Desktop\hqdefault56.jpg

http://qrcoder.ru/code/?http%3A%2F%2Fautta.org.ua%2Fua%2Fmaterials%2Fmaterial%2FKorisn--p-dkazki-2--Vchimosya-v-dmovlyati--%2F&4&0

 

http://autta.org.ua/ua/materials/material/Korisn--p-dkazki-2--Vchimosya-v-dmovlyati--/

 

 

Запитання для обговорення:

  • Про що цей мультфільм?
  • У яких випадках треба казати «Ні»?

 

ІV.  Руханка  «Море» (емоційне розвантаження)

Вчитель промовляє, а учасники імітують рухами: «Море хвилюється, раз. Море хвилюється, два. Море хвилюється, три. Кумедна фігура на місці замри!» Усі завмирають у кумедних положеннях. Ведучий обирає дитину, що показує найкумеднішу фігуру. Це – новий ведучий.

 

 

 

C:\Users\PC\Desktop\фото захід\0-02-0a-39cf0cae74634234b0f19eea575f6f6def56e8eed5137cb6ef91a2bb33cc780b_1abefb406cf188dc.jpg

 

V. Інформаційне повідомлення: «Як боротися з насиллям»

 (ознайомити учнів  з наслідками насилля, переконати у необхідності протидіяти насиллю).

  1. Вчитель пояснює небезпеку насилля для усіх його учасників – жертви, агресора, спостерігачів.
  2. Вчитель наголошує на необхідності звертатися до дорослих для того, щоб припинити насилля.

 

Інколи трапляються ситуації, коли складно розібратися самому. Потрібно поговорити з батьками, дорослими, яким ти довіряєш. Але часом це дуже складно зробити. Не  варто  тримати все в собі, адже існує спеціальна дитяча  лінія довіри. Там працюють люди, які з повагою вислухають та зрозуміють твою проблему.

 

16.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Вправа «Відкритий мікрофон».

 

  1.  Учні по черзі передають умовний мікрофон та діляться своїми враженнями від заняття.
  2. Завершити заняття аплодисментами.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Чугай Светлана
Додано
24 січня
Переглядів
116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку