Україна у нас єдина. Сім чудес України.
Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів про Сім чудес України, учити шанувати минуле нашого народу; пробуджувати інтерес до культурної спадщини рідного краю; прищеплювати бажання розвивати і приумножувати знання про національні надбання своїх пращурів, виховувати любов до рідної землі.
Хід заняття.
Организація початку заняття. ( Слайд 1) «Україна у нас єдина»
1.Психологічна настанова.
Доброго дня, мої діти!
Дуже рада вас вітати.
У нас сьогодні з вами свято, гостей зібралося багато.
Наберем в долоні сміху,
Кинем всім гостям на втіху.
А тепер тихенько поверніться, один одному всміхниться, На заняття старання не забудьте взяти, Сядьте всі рівненько будем починати.
. Вступна частина.
1. Оголошення теми.
— А заняття в нас сьогодні незвичайне і дуже цікаве.
Що це в мене в руках? (Глобус)
— Глобус — це модель нашої планети Земля. На ньому багато блакитного кольору — це моря й океани. А ось ці різнокольорові «латочки» позначають різні держави. І серед них є найрідніший для нас клаптик суші — це наша держава.
— Діти, як називається наша держава? (Україна) Ось Україна позначена на глобусі сірим кольором. Україна — це наша земля, рідний край. А щеУкраїна — це наша Батьківщина. Там, де народилася людина, там і є її Батьківщина.
1-ша дитина
Андрій
Батьківщина — це рідний край!
Батьківщина — це ліс і гай!
Батьківщина — це рідна земля.
Батьківщина — це ти і я!
— Діти, пригадайте прислів’я про Батьківщину.
Діти(по черзі):
— Батьківщина — мати, умій за неї постояти.
— Наша слава — Українська держава.
— Всюди добре, а дома найкраще.
— Кожному мила своя сторона.
— Людина без Батьківщини — пташка без крил.
— Без верби й калини нема України.
- Діти! Сьогодні на заняті ми будемо говорити про чарівну землю, багату і щедру, співучу, сповнену краси, землю прекраснішої від якої немає в світі.
- Діти, а ви чули що-небудь про Сім чудес України? (Слайд 2) « Сім чудес України»
Сьогодні тема нашого заняття історико-архітектурні чудеса України. А щоб дізнатися більше по цій темі, ми разом з гостями вирушаємо в уявну подорож по куточках нашої країни.(Відеоролик «Найкрасивіші місця України») 1
III. Основна частина
1. Вирушаєм в подорож - В Україні багато прекрасних природних чудес, замків, фортець, палаців, церков… І звичайно, це не всі місця, які ми назвемо. Але на цьому занятті ми заочно побуваємо і поговоримо саме про ті, які гідні того, щоб відвідати їх. 2. – Дітки, послухайте будь ласка цей вірш, скажіть, які будуть згадуватися відомі куточки нашої країни.
З давніх віків відчуваєм ми подих
Грізних і славних років:
Як Україну вороги руйнували,
Як князі її захищали,
А потім в часи тишини та спокою,
Красу будували, та світ дивували.
Як диво, як казка, як пісня гір,
Велич дарує Софійський собор,
На північ, на південь, на захід. на схід
Несе вітер його славний священний дзвін.
А поруч стоїть у вікнах велична і славна-
Києво – Печерська лавра.
І Кам’янець-загадка для всіх.
Його коріння-з середніх віків.
Славу найбільшого острова має
Хортиця-колиска козаків,
Всяк про це знає!
Ось Умань чарує красою творінь,
Хотинська фортеця-витвір умів,
Щоб ворог силу козаків розумів!
Софіївка-парк, понад двісті років!
Місто-держава з ім’ям Херсонес-
Це справді чудо із чудес!
Ми горді за тебе, моя Україно.
Що маєш перлини такі!
І хай же слава про тебе лунає,
На многїї - многі віки!
- А зараз починаємо нашу невеличку подорож... А щоб було цікавіше та зрозуміліше нам будуть допомагати експерти, які заздалегідь приготували цікавинки – додатки по кожному з чудес України.
– Дякуємо!
Послухайте цікавінку про Херсонес Таврійський. (відеоролик 2)
Туристи стверджують, що Херсонес - це немов машина часу, що переносить людей за часів завоювань, гладіаторських боїв і перших театральних вистав. Адже історію не однієї держави тут можна прочитати на кожному камінчику. З ним пов’язані гучні імена таких великих правителів, як царя Мітрідата, імператора Гая Юлія Цезаря, князя Володимира. А місто Херсон був так названий імператрицею Катериною II на честь стародавнього Херсонеса.
Коли проходила Кримська війна пам'ятка була вивезена в столицю Франції. Лише в 1913 році колокол повернули на його законне місце.
-Друге чудо це, Києво – Печерська лавра. Слайд 4
(моя цікавінка) (відеоролик 3)
У дванадцятому столітті монастир отримав статус «лаври». Назва лаври «Печерська» походить від слова «печери», бо саме у печерах на її території оселялись перші монахи. Києво-Печерська лавра входить до списку Всесвітньої культурної спадщини ЮНЕСКО.
На території Києво-Печерської лаври знаходиться більше 20-ти церков, кілька музеїв, ближні та дальні печери, братські корпуси, готель, трапезна і величезна кількість інших споруд.
Площа території Києво-Печерської Лаври становить практично 30-ть гектарів.
-Ось ми вже подорожуємо до третього чуда нашої країни Парк «Софіївка»Слайд 5
А знаходиться цей парк у місті Умань Черкаської області (вішаю прапорець). І я хочу запросити експерта, який нам розповість, що ж це за парк, чим він цікавий. (доповідь дітей з мультимедійною презентацією).
У 2007 році парк увійшов до числа переможців конкурсу Сім чудес України.
4.Фіз-хвилина «Перлина Україна» (відеоролик 5)
-Наша подорож продовжується і четверта зупинка острів « Хортиця» Слайд 6
- А де було найбільше поселення козаків? Так, на Запорізькій Січі і знаходиться вона на острові Хортиця. (вішаю прапорець)
- У нас є дітки, які хочуть більш детальніше розповісти про четверте чудо Україна. (доповідь дітей з мультимедійною презентацію).
Алексей - Хортиця - це унікальний, мальовничий та неймовірно красивий острів, який омивається широким Дніпром. Хортиця є не тільки найбільшим річковим островом України, а й Європи. Найяскравіші сторінки історії Хортиці пов'язані із запорізьким козацтвом. Острів прославлений поетами, художниками, істориками та краєзнавцями. На території комплексу ставлять театралізовані шоу, знімають фільми (наприклад «Тарас Бульба»)
Моя цікавинка.(відеоролік 6)
- Там діє музей історії запорізького козацтва, козацький кінний театр, щоб подивитися вистави туди приїжджають люди з усього світу.
Тут перед вами відкриється чудова панорама на околиці, від якої перехоплює дух. Білосніжні піщані береги, ліс, скелі, ароматні квітіи та трави створюють неповторну атмосферу.
- І наступна наша зупинка «Кам`янець-Подільський» Слайд 7
- Знаходимо його на карті, це Хмельницька обл., (вішаємо прапорець).
-Молодець!
Моя цікавинка (відеоролик 7)
Одна з легенд свідчить, що коли в 1621 році хан Осман зі своїм військом підійшов до міста і побачив стіни фортеці, то здивувався їхній міцності. Хан запитав, хто побудував це диво. Йому відповіли: «Аллах». Тоді Осман вигукнув: «Нехай аллах і бере її» та відступив. Кам’янець-Подільський – перлина Поділля.
Релакційна хвилина « Осінь» 8
- Шосте Чудо України, це «Хотинська фортеця». Слайд 8 Знаходимо на карті України. Місто Хотин на Дністрі, що у Чернівецькій області. (Вішаємо прапорець)
(доповідь нашого експерта з мультимедійною презентацією).
Денис - Хотинська фортеця – свідок численних війн та баталій
- центр розвитку ремесел і торгівлі, культури та економіки
Упродовж XVII ст. Хотин переходив з рук до рук, ним володіли і польські королі, і турецькі феодали, не раз місто визволяли запорозькі козаки. Під час Визвольної війни у Хотині перебували війська Богдана Хмельницького.
Моя цікавинка (відеоролик 9)
Хотинська фортеця — це справжня перлина архітектури XIII–XVIII століть з багатовіковою та цікавою історією, яка бере свій початок ще від Хотинського форту, який було побудованого у X столітті князем Володимиром Святославичем. Вона є місцем де поєднуються християнська та мусульманська релігії
(-Послухаемо доповідь нашого останнього експерта з мультимедійною презентацією)
Анна – Софійський собор створений в XI сторіччі. Заввишки храм приблизно з 13-поверховий будинок. Він уміщує до трьох тисяч людей.
Саме тут коронували князів на київський престол.
Тут містилася перша на Русі бібліотека. В ній було понад тисячу книжок.
Софійський собор та його пам'ятки архітектури XVIII ст. викликають постійний інтерес у туристів і гостей Києва,
Моя цікавинка (відеоролик 10)
-Софія Київська – одне з 100 чудес світу, яке охороняється ЮНЕСКО. Це найстаріша споруда Києва. Київський Софіївський собор, закладений 1037 року великим князем київським Ярославом Мудрим.
7. Хвилинка рукотворної фантазії
- Тепер, я пропоную вам проявити свою творчість. Поділимося на дві команди, у кожної команди є заготовки для виготовлення частини моделі одного з чудес України, тобто скласти картинку з пазлів. Даю вам 3 хвилин на роботу.
А перед тим як мі почнемо, давайте повторимо правила роботи в групах. (на дошці).
Правила:
1. Дотримуватися відведеного часу.
2. Працювати так, щоб не заважати іншим.
3.Бути доброзичливим.
4. Говорити по черзі, не перебивати один одного.
5. Взаємодопомога.
8. Звучить пісня про Україну (відеоролик 11)
А ваша група отримає таке завдання: скласти пазл і презентувати свою роботу.
Тепер давайте разом складемо модель одного із чудес України.(діти складають модель). А що у вас вийшло? Так, це наша Україна, наша єдина Україна.
IV.Підсумок заняття.
Наша подорож добігає кінця, і я хочу згадати, а про що ми говорили на початку заняття, про які з семи чудес України ми дізналися (острів Хортиця, дендропарк Софіївка, Херсонес Таврійський,Хотинська фортеця, Києво-Печерська лавра). Що цікавого з цього заняття ви винесли для себе?(що в Умані є Софіївський парк, дзвіниця Херсонесу була відзнята в «Пригодах Буратіно» тощо).
А де ви можете про них більше дізнатися? (на уроці історії, бібліотеці, інтернеті).
Добре, діти, а ми ж з вами українці? А наша Україна єдина?
У нас ще дуже багато красивих місць в Україні.
Звучить пісня «Діти України» (відеоролик 12)
— Діти, ми сьогодні багато говорили про Україну. Я пропоную кожному з вас скласти побажання для нашої рідної Батьківщини і приклеїти сердечко на карті. Ось як це зроблю я: «Я бажаю нашій Україні бути неподільною...».
(Діти виконують завдання.)
— Діти, подивіться на карту! Як прикрасили її ваші сердечка! І я впевнена, що вони будуть захищати нашу ріднуУкраїну від ворогів, від зла і різних негараздів.
Молодці! Ви всі добре попрацювали. Давайте подякуємо один одному і нашим гостям за плідну роботу.