ОЛЕШКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ ВІДДІЛ ОСВІТИ
ОЛЕШКІВСЬКА РАЙОННА СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ
ДІЛОВА ГРА:
«У світі STEM - освіти»
|
Автори: Гордійчук Тетяна Вікторівна, методист Олешківської районної станції юних техніків Калашникова Вікторія Сергіївна, учитель вищої категорії Олешківської СЗОШ І-ІІІ ст. № 2 |
м. Олешки -2018
Мета: вивчення понять, які стосуються SТЕМ - освіти, засвоєння та поглиблення знань, відпрацювання професійних умінь.
Форма проведення: колективна та групова робота.
План підготовки та проведення:
1.Конструювання гри.
2.Організаційна підготовка.
3.Хід гри.
4. Підведення підсумків, рефлексія.
Обладнання: дошка, маркери, висловлювання відомих людей, малюнки із зображенням вольтметра для рефлексії, картки з питаннями та листи з педагогічними термінами, кольорові картки ( додатки).
Ділова гра «У світі STEM - освіти»
Вступ ведучого гри
І. Вправа «Обери мені літеру»
Мета: психологічно налаштуватися на діяльність, більше дізнатись один про одного.
Усі сидять по колу, кожному учаснику ділової гри ведучий по черзі, починаючи справа, називає літеру і просить дати характеристику колезі, який знаходиться теж справа, але за умови, що названі якості будуть починатися лише на ту букву, яку назвали. ( Наприклад: буква «т» – талановитий, творчий, тактичний, тихий і т.д., буква «а» – авторитетний, акуратний, активний, альтруїстичний, артистичний і т.д. ). І так до завершення кола.
ІІ. Вправа «Треба / не треба»
Мета: активізувати учасників ділової гри.
Ведучий роздає картки двох кольорів – зеленого та червоного. Кому дістався зелений колір, відповідає на питання «Чому мені треба вивчати питання SТЕМ – освіти?». Власники червоних карток мають дати відповідь на протилежне запитання «Чому мені не треба вивчати питання SТЕМ – освіти?».
ІІІ. Вправа «Викреслити зайве»
Мета: дізнатись більше нового про SТЕМ – освіту в Україні. Розширити знання щодо понять, які відносяться до SТЕМ – освіти.
Ведучий пропонує поділитися учасникам ділової гри на групи за кольором карток та пересісти на інші місця ( за потреби можна збільшувати кількість груп, відповідно додавши картки інших кольорів ).
Команди отримують листи з педагогічними термінами та зелений і червоний маркери. Треба викреслити червоним кольором на листі ті терміни, що не стосуються SТЕМ – освіти, а потрібне – виділити зеленим. На виконання цього завдання дається 10 хвилин.
Потім команди по черзі оголошують свій результат.
ІV. Вправа «Продовж думку»
Мета: сприяти засвоєнню нових понять та термінів.
Кожна команда отримує картки із питаннями. Треба продовжити висловлювання, які стосуються SТЕМ – освіти. На виконання дається 15 хвилин. Після завершення роботи по черзі оголошується результат.
V. Вправа «Практикуй»
Мета: формувати уміння та навички, необхідні для використання елементів SТЕМ – освіти у педагогічній діяльності.
Педагогам на групу пропонується скласти фрагмент заняття технічного гуртка з обов’язковим використанням SТЕМ – технологій. Для виконання завдання пропонується від 25 до 35 хвилин.
VІ. Вправа «Педагогічний вольтметр»
Ведучий пропонує на завершення ділової гри визначити результат роботи педагогів. Для цього кожному роздають зображення вольтметра без стрілки та інструкцію на зворотному боці, де саме цю стрілку намалювати, щоб таким чином провести рефлексію:
Інструкція
Якщо стрілка на 0 – заняття не дало ніякої користі, відчуваю глибоке
розчарування та даремно згаяв час;
Якщо стрілка на 100 – не зрозумів мети заняття, не бачу перспектив для
подальшого застосування у педагогічній діяльності;
Якщо стрілка на 200 – відчуваю певну користь від заняття, але цього не
достатньо для розуміння поняття SТЕМ – освіти, не
зацікавлений у подальшому поглибленні знань з
цієї проблеми;
Якщо стрілка на 300 – маю уявлення про поняття «SТЕМ – освіта»,
зацікавлений у подальшому розширенні знань з
питання;
Якщо стрілка на 400 – вважаю заняття корисним, буду глибоко вивчати
питання з метою подальшого застосування у
власній педагогічній діяльності;
Якщо стрілка на 500 – заняття дуже сподобалось, вже застосовуватиму
інновації найближчим часом.
Додаток 1
Зразки листів з педагогічними термінами
ЛИСТ 1
Виховання авторитарне — освітньо-виховна концепція, що передбачає беззастережне підкорення волі вихователя.
Виховання всебічне — виховання, яке передбачає формування в особистості певних якостей відповідно до вимог розумового, морального, трудового, фізичного й естетичного виховання.
Виховання гармонійне — виховання, яке передбачає, щоб якості складових виховання (розумового, морального, трудового, фізичного, естетичного) доповнювали одна одну, взаємно збагачували.
Компонент навчального плану (шкільний) — перелік навчальних дисциплін, які можуть бути включені до робочого навчального плану за рішенням ради школи (гімназії, ліцею).
Консиліум педагогічний (від лат. consilium — нарада, засідання) — нарада учителів-вихователів та психологів для з'ясування причин різних систематичних відхилень у поведінці вихованця й визначення науково обґрунтованих заходів його перевиховання .
Реінжиніринг (англ. еngineering, лат. ingenium – винахідливість, вигадка) – це важливий напрям інноваційної діяльності, який передбачає радикальне перепроектування бізнес-процесів підприємств і організацій за допомогою науково-практичного підходу групою однодумців з метою підвищення рівня конкурентоспроможності, а саме одержання істотних ефектів у зниженні вартості, підвищенні якості та зростання обсягів продажів продукції і послуг.
ОРТ – освітня робототехніка – міжпредметний напрям навчання дітей, інтеграція знань з фізики, технології, математики, кібернетики, мехатроніки й ІКТ, який дозволяє залучити до процесу інноваційної, наукового-технічної творчості учнів різного віку. Головні завдання ОРТ: популяризація науково-технічної творчості, підвищення престижу інженерних професій, вироблення навиків практичного рішення актуальних інженерно-технічних задач та роботи з технікою.
ЛИСТ 2
Задатки — генетично детерміновані анатомо-фізіологічні особливості мозку та нервової системи, які є індивідуально-природною передумовою процесу розвитку й формування особистості.
Мета виховання — ідеальне передбачення кінцевих результатів виховання.
Методи виховання (від гр. methodos — спосіб, шлях) способи впливу вихователя на свідомість, волю і поведінку вихованця з метою формування в нього стійких переконань і певних норм поведінки.
Методи дослідження — способи, прийоми та процедури емпіричного і теоретичного пізнання явищ та процесів педагогічної дійсності.
Методи навчання — упорядковані способи діяльності вчителя й учнів, спрямовані на ефективне розв'язання навчально-виховних завдань.
Креативна індустрія (англ. Creative industries) – сукупність поглядів, ідей, тенденцій і напрямів сучасного розвитку економіки, що характеризується органічним поєднанням та використанням знань, інформації та творчості (креативності). Деякі англомовні автори називають цей феномен «культурна індустрія» або «креативна економіка».
Фасилітація (англ. facilitate – допомати, полегшувати, сприяти) – це організація в групі процесу колективного розв’язання проблем, відповідно керує цим процесом – фасилітатор (ведучий, головуючий). Зауважимо, що “головуючий” – це назва формальної ролі, а “фасилітатор” – характеристика змісту діяльності. Головуючий не є фасилітатором, якщо не організовує ефективного обговорення проблеми і не сприяє її розв’язанню групою.
Проектна діяльність – одна з найперспективніших складових освітнього процесу, яка створює умови творчого саморозвитку та самореалізації учнів, формує всі необхідні життєві компетенції: полікультурні, мовленнєві, інформаційні, політичні та соціальні.
Самостійний пошук знань, їх систематизація, можливість орієнтуватися в інформаційному просторі, бачити проблему і приймати рішення відбувається саме через метод проектів (ефективну технологію навчання).
Додаток 2
Зразки карток
№1
№2
Додаток 3
Використані джерела:
уклад. О. Пометун, Л. Пиропенко. – К. : АПН, 2002. – 136с.
2. Освітній менеджмент: навч. посіб. / за ред. Л.І. Даниленко,
Л.М. Карамушки. – К. : Шкільний світ, 2003. – 400с.
3. STEM- освіта. «Навчання для майбутнього». Веб-сайт програми
( Електронний ресурс). - Режим доступу:
http://iteach.com.ua/news/mass-media/?pid=2621
1