Сценарій свята «Козацькому роду нема переводу»

Про матеріал
Мета: - ознайомити учнів з традиціями, звичаями українського козацтва; - виховувати повагу до героїки наших предків, любов до рідного краю; - розширити знання учнів про життя, обряди, звичаї козацтва; - розвивати творчий підхід до обраної пісні, якісне та образне виконання музичного твору, почуття єдності та дружніх стосунків між однокласниками
Перегляд файлу

Сценарій свята

«Козацькому роду нема переводу»

Мета: - ознайомити учнів з традиціями, звичаями українського козацтва;

- виховувати повагу до героїки наших предків, любов до рідного краю;

- розширити знання учнів про життя, обряди, звичаї козацтва;

- розвивати творчий підхід до обраної пісні, якісне та образне виконання музичного твору, почуття єдності та дружніх стосунків між однокласниками.

 

Ведучий 1:

Добрий день вам, люди добрі!

Щиро просим до господи!

Раді вас у нас вітати,

Щастя та добра бажати!

Ведуча 2:

Сьогодні свято всіх зустріне!

Сьогодні все козацтво тут!

Хай в цій залі радість лине

Козацькі пісні всіх нас ждуть!

 

Ведучий 1:

Улюблена Богом перлина,

Для всіх українців одна,

Козацька моя Україна

Хлібів золотих сторона.

Ведучий 2:

Негодами лютими бита,

Віками ти йшла до мети.

Тобі в небі зорею світити,

І волю, і долю знайти.

 

Ведучий 1: Розселив Господь людей по всьому світу і кожному народові дав землю. Богом дана земля є святою і рідною, тому її захист – це найперший обов’язок народів. 14 жовтня кожного року увесь християнський світ з глибокою любов'ю, вдячністю і надією славить Пресвяту Богородицю, Матір Спасителя світу Ісуса Христа.

Ведучий 2: Це свято віднині є не тільки як народно-релігійне, а й національне. Адже 14 жовтня оголошено Днем Українського козацтва та Днем захисника України!

Ведучий 1. Козацтво України вважало Пресвяту Богородицю своєю покровителькою і заступницею. Тому на Запорожжі була заснована церква Святої Покрови. І куди б не заносила доля козаків, завжди був з ними образ Пресвятої Покрови. Ця ікона супроводжувала і оберігала їх у далекій дорозі і у кривавих війнах за нашу Батьківщину.

Ведучий 2:Доброго та мирного неба над головою у цей святковий день.

Ведучий 1: Україна! Країна смутку і печалі, краси і радості, різних звичаїв і обрядів, гучної української пісні, швидкого танцю, звичайної красивої природи, а головне – добрих, щирих, гостинних людей.

 

 

Ведучий 2: Доброго дня,шановні вчителі, учні і гості нашої школи!

Ведучий 1: Ми раді вітати вас на щорічному святі учнівської творчості, присвяченої Дню українського козацтва та Дню захисника України!

Ведучий 2: Наше свято традиційно проводиться у формі конкурсу, в якому братимуть участь учні від першого по одинадцятий класи.

Ведучий 1: На нашому святі присутні почесні гості, які є нашими партнерами і друзями:

- директор СТОВ «Мрія» Головко Анатолій Миколайович;

- заступник директора СТОВ «Мрія» Головко Галина Степанівна;

- менеджер зі збуту та постачання СТОВ «Мрія» Вітченко Вікторія Анатоліївна;

- Глушківський сільский голова Пивоваров Микола Олександрович;

- директор Глушківського будинку культури Степанова Олена Володимирівна;

- художній керівник Боровець Ірина Федорівна;

- звукооператор Артюхов Олександр Володимирович;

- керівники гуртків Ківшар Любов Анатоліївна та Козачок Алла Вадимівна;

- художник-декоратор Сотнікова Світлана Леонідівна;

- директор Колісниківського будинку культури Іванова Ольга Анатоліївна;

- наші односельці – учасники антитерористичної операції на Сході України

Ведучий 2: Сьогоднішні фестиваль можна вважати досить символічними, адже учні будуть змагатися цілими колективами – класами, а це допоможе ще більше обєднатися і згуртуватися нашим класним родинам.

Ведучий 1: Адже головна мета нашого фестивалю – довести, що пісня обєднує український народ і надає йому неабиякої сили.

Ведучий 2: Оцінювати конкурсантів буде наше поважне журі:

-директор Глушківського будинку культури Степанова Олена Володимирівна;

-директор Колісниківського будинку культури Іванова Ольга Анатоліївна;

-вчитель музики Усов Олег Володимирович;

-директор школи Канцедал Ганна Вікторівна;

-голова журі фестивалю - заступник директора СТОВ «Мрія» Галина Степанівна Головко

Ведучий 1: Свято української пісні

Ми розпочинаємо!

-На сцені учні _____ класу з піснею «»

(номер)

Ведучий 2:У всьому світі – кожен знає :

Є Батьківщина лиш одна.

І в нас вона єдина –

Це наша славна Україна!

              Не забувай Шевченка слів

              Про горду славу козаків.

              Не забувай, що ти дитина

              Землі, що зветься Україна.

-Маленькі українці – другокласники заспівають пісню «»

(номер)

Ведучий 1: З давніх-давен так повелося

Сутужно жити довелося.

Й на тернах рідної країни

Зросло козацтво України!

Як промінь ясний с поміж неба

В захисниках була потреба.

І тут з’явився він – козак

Сталевих шабель він мастак!

Ведучий 2: Він вільним був і духом сильний,

Був мужнім, фацьким і кмітливим.

Народ в обіду не давав

Невпинно ворогів вбивав.

Не мало пройдених шляхів,

лягло й не мало ворогів.

Та лиш козак стоїть й понині

на нашій славній Україні!

-Зустрічайте ___ клас з піснею______________

(номер)

Ведучий 1: Козак – людина чесна і смілива,

Найдорожча йому Батьківщина!

Козак – слабкому захисник

Цінити побратимство звик.

Козак-усім народам друг,

Міцний і лицарський він має дух,

Козак це той, хто за освіту,

Хто прагне волі та блакиті!

Ведучий 2: У літописі українських земель є славний період козаччини, який тривав майже 300 років. (з 1550 по1828р). Козацтво стало організованою військовою силою, яка боронила наші землі від нападів турків і татар, а також від польських та московських колонізаторів. Козаки були сміливими,дисциплінованими, витривалими, гордими і вільними людьми.

Ведучий 1: Вважають, що слово козак походить від слова «коза». Козаки були спритні, як кози, вдягалися в козячі кожухи. В запорозьких козаків було 265 островів. Найбільший острів називався Січ. Там козаки жили постійно; вчилися військової справи, готувалися до воєнних походів. Посередині Січі стояла церква Святої Покрови, знадвору дуже скромна, а всередині повна золота і срібла. Частину своєї здобичі призначали на церкву і купували щороку нові ікони. Січчю командував кошовий, його всі називали батьком. До військової старшини належали ще військовий суддя і писар.

Ведучий 2: Козаки мали свої звичаї. Хто хотів стати козаком, мусив наперед служити 3 роки у старшого козака. Коли навчався від того козака орудувати зброєю й набував спритності у битвах, ставав справжнім козаком і діставав зброю: рушницю, спис, луки і стріли.

- А зараз на сцені лицарі _____ класу з піснею «»

(номер)

Ведучий 1: Козаки — галасливий народ. Коли їх збиралося більше одного, довкола всі звертали на них увагу. Здавна відомо, що козаки гострі на розум, їх байки, пісні та розповіді, сповнені доброго сміху.

Ведучий 2: Чи не найвище козаки цінували дружбу! Існував навіть звичай побратимства, коли два козаки, зовсім чужі один одному, браталися. Вони йшли до церкви й в присутності священика давали «заповідальне слово». В побратимів все було спільне: вони дарували одне одному коней, зброю. В походах вони не з’їдять один без одного шматка хліба. В боях билися поруч і рятували один одного від смерті. Коли траплялось, що когось з побратимів хтось кривдив чи ображав, то інший зараз же вставав на його захист.

-Зустрічаєм козачат ______ класу

(номер)

Ведучий 1: Щоб правильно орієнтуватися в житті, бути освіченою людиною, треба знати минуле свого народу та його історію, знати свою рідну мову, історію, пам’ятати про славу наших предків. Бо хто не пам’ятає свого минулого – той не має майбутнього. Тому зараз ми перевіримо, що ви знаєте про козаків. До вашої уваги вікторина «З історії козацтва».

А зараз ми перевіримо ваші знання з історії козацтва. Отож, розпочинаємо!

Історична вікторина

На якому острові розмістилася Січ? (на острові Хортиця)

На кого нападали козаки? (на турків і татар)

Де жили козаки? (у куренях)

Хто командував Січчю? (кошовий)

Український народний інструмент (кобза)

Символ влади (булава)

Головна козацька їжа (куліш)

Козацькі військові човни (чайки)

Козацькі прапори (хоругви)

Хто зруйнував Січ? (Катерина ІІ)

Як називали козацьку столицю, головну фортецю запорізьких козаків? (Запорозька Січ)

Як наші предки називали річку Дніпро? (Борисфен)

Де проходили зйомки фільму «Тарас Бульба», головну роль в якому зіграв Остап Ступка? (на території Кам’янець-Подільської фортеці)

Що означає слово «козак»? (Вершник, вільналюдина.)

Як називаються козацькі хати? (Курені)

 Яку зачіску носили козаки? (Оселедець)

Найвідомішийкозацькийтанок. (Гопак.)

Голова козацького уряду. (Гетьман.)

Про яку деталь козацькоговбрання казали: «широкі, як чорне море»? (Шаровари.)

Кому не дозволялосязаходити на територіюЗапорозькоїСічі? (Жінкам.)

Автор першоїукраїнськоїконституції. (Пилип Орлик.)

Яке церковне свято козакивважаютьсвоїм і коли воно відзначається? (Покрова, 14 жовтня.)

-Молодці! Добре знаєте історію козацтва. А ми продовжуємо фестиваль і запрошуємо на сцену учнів 7 класу з піснею «»

(номер)

Ведучий 2: Ну що ж…а ми продовжуємо. Ви вже знаєте, що до фортеці під страхом смерті заборонялося приводити жінок. Крім того запорожці вважали небажаним одружуватися. В основі цих звичаїв була необхідність мати регулярне військо з високою боєготовністю. У козака було дуже небезпечне життя, над ним повсякчас кружляла смерть, мати дружину та дітей за таких обставин – означало свідомо прирікати їх на сирітство. На одному з козацьких прапорів був зображений козак на коні, а під ними – напис «Козак куди хоче, туди й скаче, ніхто за ним не заплаче». Але, на жаль, дуже помилялися козаки, бо у кожного була мати, були й сестри, кохані, наречені, були й дружини з дітьми.

(номер)

Ведучий 1:Важкі часи для Батьківщини

На плечі кожного лягли,

Свої ж права жінки Вкраїни

В той час відстояти могли.

 

І наші нинішні дівчата

За себе вміють постояти.

А ще, крім того, солов’їні

Пісні вкраїнські заспівати.

Минуло з часів Козаччини більш як два сторіччя. За цей час доля української жінки пройшла тяжкі випробування: кріпацтво, війни, голод, репресії… Але не втратила вона такі риси духовної краси, як доброта, милосердя, щедрість, вірність, працелюбність, дотепність, веселість, співучість

-Юні україночки ______ класу порадують нас піснею «»

(номер)

Ведучий 2: А ви знаєте, що коли в курені з’являвся новачок, його піддавали випробуванням. Наприклад, давали завдання зварити куліш і ставили вимогу, щоб каша була гаряча, як повернуться козаки. А самі ховалися і спостерігали, як буде діяти новобранець. Траплялося так, що хтось із новобранців, приготувавши страву, починав нервувати, панікувати. Коли козаки бачили, що новачок впадав у розпач, то такого не приймали й відпускали додому. А інші не занепадали духом, а, гукнувши кілька разів, махали рукою й казали: «Ну, не хочете їсти, то я сам наїмся!». Такого відразу приймали до куреня. Це, звичайно, переказ-жарт, проте хто відає....

Ведучий 1: Славні українські козаки не лише воювали, але й уміли розважатися.

Гей, козак – козаченько,

Тай хоробре серденько,

Ой, міцні в нього руки –

Ворогам для науки!

Ведучий 2:Як козак засміється –

Ворог з страху трясеться,

Як козак заспіває –

Той чим дуж утікає!

Ведучий 1:Як козак затанцює –

Увесь світ його чує,

Зелен-дубе розвивайся,

Гей душа, розкриляйся!

-Душа кожного зрадіє від українського таночку учениць _____ класу

(номер)

Ведучий 2: Мій край чудовий — Україна!

Тут народились ти і я.

Тут над ставком верба й калина,

Чарівна пісня солов’я.

Ведучий 1: Усе найкраще і єдине,

І радощі усі, й жалі…

Мій рідний краю, Україно!

Найкраще місце на землі!

 

-Прославляємо свій край піснями так, як учні _______ класу піснею «»

(номер)

Ведучий 2: Козацька доба – то є світла епоха,

Коли українці орлами літали.

Нікого вони не боялись нітрохи,

Від них вороги у бою відступали.

Козацтво – то світла сторінка у книзі,

Що наші діди написали шаблями.

Хоч кров’ю скропилась, полита сльозами,

Та світлом Христа засіяла над нами.

- 8 клас пропонують вашій увазі пісню «».

(номер)

Ведучий 1:Україна! Не зміряти й віками

Вроду твою журавлину

Ти мені і любов, і пісенність,

Як ненька дала.

Я живу і співаю,

Бо живе і співає Вкраїна,

Бо припала вустами

До дзвінкого твого джерела.

- Зустрічаємо дзвіночків 1 класу

(номер)

Ведучий 2: Україно! Рідна моя, нене,

Розквітай, мов зоряний розмай,

Найдорожче, все, що є у мене –

Тільки ти, мій неповторний край.

Ведучий 1: Вишита колоссям і калиною,

Вигадана співом солов’я,

Звешся величаво – Україною,

Земле зачарована моя!

-На сцені учні ______ класу

(номер)

Ведучий 2: Конкурсні номери закінчилися. Дякуємо учасникам.

- Шановне журі, ми просимо вас підрахувати бали та підвести підсумки. А на згадку про наш фестиваль та з нагоди Дня українського козацтва і Дня Захисника України ми хочемо подарувати почесним гостям символічні подарунки. (дарують)

-Поки поважне журі радиться, пропонуємо вашій увазі пісню __________________ у виконанні учениць 6 класу.

-Зустрічайте хореографічний колектив з веселим українським таночком.

-Для оголошення підсумків фестивалю слово надається голові журі – заступнику СТОВ «Мрія» Галині Степанівні Головко.

 

Ведучий 1: Ось і закінчилося свято,

Хотілося б вам усім побажати

Добра і злагоди, й краси,

Щоб для України ви росли.

 

Ведучий 2:Розпускайте крила, сміливо злітайте,

Шлях до волі і єднання у серцях плекайте.

Про минуле славне своє пам’ятайте,

У добрі і праці сміло виростайте.

Ведучий 1:Всі візьмемося за руки, як одна родина,

Хай почує ці слова уся Україна.

Хай лунають понад степом, лісом, полем, гаєм –

На Купянщині вже козацька зміна підростає!

Пісня «Музика рідного дому», М. Поплавський  (всі учасники концерту).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Глушківська ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

Підготувала: педагог-організатор Носкова Н.С

docx
Додав(-ла)
Носкова Наталя
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
20 квітня 2019
Переглядів
556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку