Ділова гра " Вдосконалення професійної майстерності педагога як необхідна складова розвитку творчості учня"

Про матеріал
Ділова гра розрахована для педагогів різних навчальних предметів, педагогів-організаторів, заступників. Мета:вдосконалювати професійну майстерність педагога з розвитку творчості учня, формувати потребу в самовдосконаленні, креативності, нестандартності мислення; спонукати педагогів використовувати методи розвитку творчості в практичній роботі. У грі подано вправи для педагогів з розвитку творчості.
Перегляд файлу

 

Вдосконалення професійної майстерності педагога як необхідна складова розвитку творчості учня

 

Ділова гра

Мета:  вдосконалювати професійну майстерність педагога з розвитку творчості учня, формувати потребу в самовдосконаленні, креативності, нестандартності мислення; спонукати педагогів використовувати методи розвитку творчості в практичній роботі

 

Вед.1. Шановні колеги, сьогодні серед нас виключно творчі особистості. Тож давайте об’єднаємося у єдине велике коло однодумців

Об’єднуються у коло

Вед.2. Доброго дня шановні колеги!

 У школі  нашій, радо Вас вітаємо,

Як творчо працювати – ідей багато маємо.

Всі педагоги в нас – великі таланти:

Плекають учнів, наче діаманти.

До кожної дитини підхід є особливий –

Тому учень зростає і творчий і щасливий.

Вед.1. Сьогодні ми майстерність Вам хочем показати,

Про наші творчі будні, тут щиро розказати.

Звичайно, можна все зробити просто.

А як же творчий погляд? Методика де росту?

Колеги, всі – увага! Зараз починаємо –

Як наші вихованці, в ігри ми пограємо!

 

     Вед.1.   Раді  вітати  вас на  діловій грі на тему: «Вдосконалення професійної майстерності педагога як необхідна складова розвитку творчості учня».  Хочемо , щоб у всіх вас був гарний настрій, бажання проявити власну творчість і бажання розвиватися, сприймати нову інформацію. Послухаймо притчу

                                            Музика

Вед.2. Читання притчі  «Народження зірки»

В одному маленькому містечку жив собі ліхтарник. Він був такий старий, як і його ліхтар, що стояв у старому-престарому парку. Цей ліхтарник щовечора запалював ліхтар. Мешканці міста вважали цю роботу безглуздою і марною. А старий ліхтарник думав інакше. Він вважав, що його робота потрібна. І коли ввечері він запалює ліхтар, то начебто народжується ще одна зірка. Мандрівникові вона вказує шлях, винахідникові вона видається задачею з двома невідомими, творчих людей спонукає до роздумів і ідей.

Вед.2. Якщо зірку запалюють – значить це комусь потрібно. В усьому, що живе і що існує, є свій сенс, а отже, і своє призначення. У веселці і сонці, у заході і сході, у квітці і дереві.

Тому і у кожного з нас є призначення запалювати зірки  творчості кожного учня.

 

Вед.1. Оберіть будь ласка кожен собі зірку яку ви хочете запалити (візьміть зі столика).

 

Вед.2. А тепер подаруйте, по черзі, її своєму сусідові  зліва та зробіть йому комплімент.

Вед.1. Ось ви всі отримали порцію гарного настрою та зірочку в подарунок, можна і до роботи приступати. Ви, мабуть, помітили, що зірки, які ви один одному подарували різного кольору, а на столах у вас великі зірки. Займіть місця за столом з зіркою такого ж кольору, яку вам подарували, утворивши сузір’я.

 

Вед.1. Тема нашого заняття  – розвиток творчості. Як синоніми часто вживають такі слова - людина творча, обдарована, креативна, здібна, талановита, геніальна. Але ці поняття не тотожні.

Давайте з’ясуємо, що ж означають ці поняття.

  Здібності – це природний нахил до чого-небудь; індивідуально-психологічні особливості, що лежать в основі оволодіння будь-якою діяльністю.

Обдарованість – це своєрідне поєднання здібностей, яке забезпечує успішність виконання діяльності.

Талант – така обдарованість, яка дає змогу людині на високому рівні виконувати діяльність, отримувати значущі результати.

Творчість – це діяльність, результатом якої є створення цінностей з елементами нового, вдосконалення, збагачення, розвитку.

Креативність – творчий процес з елементами оригінального, нестандартного характеру.

 

Вед.2. Мабуть всі зі мною погодяться, що для розвитку творчої та креативної особистості важливим фактором є наявність творчого та креативного наставника. Тому ми сьогодні з вами будемо займатися різноманітною творчою діяльністю, для розвитку власних здібностей , будемо шукати нестандартні шляхи вирішення різноманітних ситуацій, тобто креативити.

 

Вед.1. Вправа  «Придумай девіз»

Ми всі з вами педагоги, і знаємо, що правильне налаштування на роботу – це майже половина справи, тому пропоную учасникам кожного столу придумати гасло або девіз до нашої з вами теми – ТВОРЧІСТЬ, який допоможе вам налаштуватися на роботу. Просимо по черзі озвучити ваші девізи

Озвучують девізи. Подяка

 

Вед.2. Вправа «Мозковий штурм» на тему: «Види прояву творчих здібностей»

 

Як ми з вами вже казали, творчість – це діяльність, результатом якої є створення цінностей; діяльність, пройнята елементами нового, вдосконалення, збагачення, розвитку.

Давайте з вами назвемо, в яких видах діяльності проявляється творчість(називають)

-        мовленнєва діяльність

-        розумова діяльність

-        театралізована діяльність

-        образотворча діяльність

-        музична діяльність тощо.

Зараз ми спробуємо розвинути власну творчість у найрозповсюдженіших видах діяльності.

 

Вед.1. Вправа «Перевертні»

 

Одним із найефективніших методів розвитку розумової діяльності є метод ТРВЗ (теорія розв’язання винахідницьких завдань). ТРВЗ – це методологія пошуку нових розв’язань, що дає стабільні позитивні результати. Одним із прийомів ТРВЗ є «перевертні», коли слова відомих виразів, прислів’їв, загадок, пісень тощо змінюють на протилежні або близькі за значенням. Спробуйте відгадати деякі з них. Увага на екран:

Пісня:Померли в дідуся три сумних котуся.(Жили у бабусі два веселих гуся)

Або назва казки: Чорносмолка без трьох тролів (Білосніжка і сім гномів)

Приказка: Дід на ноги – корові важче (Баба з возу – кобилі легше.)

 

А зараз кожна група  отримає завдання створити власний перевертень, і ми всі разом спробуємо його відгадати.

Роздати назви пісень

       Пісні :1 група : Розпрягайте хлопці коней,

                          Та лягайте спочивать.

          2 група: Несе Галя воду,

                         Коромисло гнеться.

          3 група:Чом ти не прийшов,

                        Як місяць зійшов.

          4 група : Горіла сосна, палала,

                         Під нею дівчина стояла.

Розгадують перевертні

 

  Вед.2.  Вправа «Намалюй пісню»

Свої образотворчі та музичні здібності ми зможемо проявити під час наступної вправи «Намалюй пісню». Від кожного столу потрібний представник, який на вашу думку найкраще володіє образотворчими здібностями. Оберіть його. За допомогою маркера учасник повинен зобразити слова пісні, щоб ваша група  могла її відгадати та заспівати.  Умова – слова і цифри не писати!Першим запрошую учасника групи…..

Роздати по черзі учасникам листки із назвою пісні.

Група відгадує та співає, усі аплодують

 

Пісні –  І стіл : «Ой на горі два дубки…»

               ІІ стіл: «Із сиром пироги…»

               ІІІ стіл: «Ой чий то кінь стоїть..»

               ІV стіл: «Ой у вишневому саду…»

 

Вед.1. Творчі люди діляться на «новаторів» і «адаптерів». І ті й інші здатні до творчості і відрізняються не продуктивністю, а стилем мислення.

«Адаптери»  - схильні вдосконалювати  та поліпшувати використовувані методи, дотримуючись загальноприйнятих поглядів.

Вед.2. «Новатори» - висувають ідеї, що передбачають радикальні зміни.

   Наприклад, трирічна дитина хоче доторкнутися до великого собаки, а мати забороняє їй це. Як діятимуть у цих обставинах «адаптер» і «новатор»? Дитина - «новатор» у відповідь на заборону торкатися собаки руками, робить це ногою, що не було заборонено. Якщо не дозволено й це, вона швиденько стає навкарачки і обережно тикається  у собаку головою.

А як у цій ситуації чинить маленький «адаптер»? Він методично ридає доти, доки знесилена мати не дозволить йому робити все, що заманеться.

Свого досягне і «новатор», і «адаптер», але  поведінка «новатора» більше схожа на те, що ми звикли вважати творчістю.

Вед.1. Тому ми пропонуємо вам, колеги,  виконати творче завдання , мислячи, як новатори - креативно, нестандартно.

 

Вед.2. Вправа «Випадковий герой»

Кожній групі ми пропонуємо відому казку. А також випадково героя, який діятиме у ній.  Ви повинні написати та розіграти на нашій сцені невеличкий уривок цієї креативної  казки . Час на підготовку- 10 хв.

 1 група : «Рукавичка», випадковий герой - Колобок

          2 група: «Ріпка»-  Поліцейський

          3 група: «Червона Шапочка» - Баба Яга

          4 група : «Курочка Ряба»- Буратіно

Розігрують уривки казок

Вед.1. Вправа «Створи колаж»

Останнім завданням нашої ділової гри буде створення колажу. Тут ви зможете проявити  яскравість уяви, фантазії, здатність до пошуку.

Учасникам кожного столу потрібно створити колаж з вирізок з журналу на задану тему:

І стіл: Якою повинна бути творча людина

ІІ стіл: Яким повинен бути творчий педагог

ІІІ стіл: Якою повинна бути творча дитина

ІV стіл: Якими мають бути творчі батьки

По закінченні кожна  група захищають власний колаж

Музика

Вед.2. А зараз візьміть із собою ваші зірочки та об’єднаймося знову у велике коло.

 

Вед.1. Існують в українського народу притчі, з яких ми черпаємо мудрість.

Бог зліпив людину з глини, і залишився у нього невикористаний шматок. «Що ще зліпити тобі? - запитав Бог. «Зліпи мені щастя», - попросив чоловік. Нічого не відповів Бог, і тільки поклав людині в долоню шматочок глини, що залишився.

    Вед.2.  Нескладно зрозуміти суть цієї притчі, все в наших руках.

Пам’ятайте, зірки у ваших руках - це діти, а ваше завдання їх запалити.

Ось на такій позитивній ноті і хотілося б завершити нашу зустріч.

     Вед.1. Удачі вам у всіх ваших справах, ліпіть творчих та талановитих дітей, запалюйте їх зірки. До побачення!

1

 

docx
Додано
18 березня
Переглядів
38
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку