Ділова гра«Від творчого педагога, до творчої дитини»

Про матеріал
Мета: розвиток креативних і комунікативних здібностей педагогів; створення сприятливого мікроклімату в колективі; розвиток мотивації вихователя до самовдосконалення у різних видах педагогічної діяльності.
Перегляд файлу

Ділова гра «Від творчого педагога, до творчої дитини»

 

Мета: розвиток креативних і комунікативних здібностей педагогів; створення сприятливого мікроклімату в колективі; розвиток мотивації вихователя до самовдосконалення у різних видах педагогічної діяльності.

Обладнання: ватмани, фломастери, скринька, музична композиція, метелики, фішки.

Хід  заходу:

1. Привітання

Методист: Доброго дня, шановні колеги, вихователі, друзі! Сьогодні ви будете подорожувати  країною Творчості. Тому давайте  привітаємося одне з одним дещо незвичайним способом: потрібно назвати своє ім’я і транспорт, на якому ви могли б приїхати на сьогоднішню зустріч. Транспортний засіб повинен  починатися на ту ж букву, що й ваше ім’я: Л – лада, ланос, ламборджині, ланкрузер,лімузин,літак. І – іссузу, ікарус. О – опель, октава, ока, олені. Ж – жигулі. С – сітроен, сузукі, скутер, самокат. Т – тайота, таврія, трактор. М – мерседес, метро, мазда, мітла. Н – ніссан, НЛО і т.п.

2.Вступне слово

Методист: Сьогодення ставить нові вимоги до дошкільної освіти й до кожного вихователя. Педагоги мають бути творчими особистостями, новаторами ідей, постійно підвищувати свою професійну майстерність. Сьогодні ми з вами поговоримо про те, що і загальнолюдські цінності, й педагогічна майстерність, і професійні переваги потенційно присутні в кожному з нас. Слід лише з’явитися тому, що вже чекає свого вивільнення.

3. Вправа «Двері таємниці»(гра з пальчиками)

4.Вправа «Самопрезентація»

Мета: допомогти учасникам краще пізнати одне одного; створити умови для ефективної співпраці.

Методист:Зараз кожен із вас продовжить таке речення: «Не хочу хвалитися, але я…»

5.Інформаційне повідомлення

Методист:Проблему творчості розглядали багато психологів-науковців і педагогів. Вони давали різне визначення поняттю «творчість». Проте не має тільки одного правильного визначення. У вузькому сенсі творчість – людська діяльність, яка породжує щось якісно нове, те, що має суспільно-історичну цінність. У широкому сенсі творчість – це практична або теоретична діяльність людини, під час якої з’являються нові результати: знання, рішення, способи діяльності, матеріальні цінності. Тобто творчі здібності так чи інакше притаманні кожній людині.

Методист:Для ефективної роботи пропоную поділитися на групи за допомогою лічилки «Крокус, мак, пролісок». Усі однакові квіти об’єднуються в одну групу. Так у нас утворилися три чудові команди.

6.Вправа «Моє бачення творчого вихователя»

Мета: визначити якості, що характеризують креативного вихователя сучасного дошкільного закладу.

Методист: Вправа називається «Моє бачення творчого вихователя». Ви повинні протягом п’яти хвилин до кожної літери слова «творчість» дібрати якості, які, на вашу думку, характеризують творчого вихователя дошкільного закладу.

(Після виконання творчого завдання один представник групи зачитує версію розшифровки слова «творчість».)

Т – толерантний, терплячий, трудолюбивий…

В –винахідливий, відкритий, впевнений, вольовий, відвертий, відповідальний…

О – охайний, організований, оригінальний…

Р – рішучий, розкутий, реактивний, романтичний, різний…

Ч – чутливий, чесний, чуйний, чарівний…

І – ініціативний, інтелігентний, інтелектуальний…

С – самостійний, свідомий, самодостатній, сумлінний, сміливий…

Т – товариський, турботливий, тактовний…  Ь .

7.Бліц – опитування «А я думаю…»

  • Що таке творчість?
  • Що спонукає вихователя творити?
  • Які риси притаманні творчому педагогу?
  • Як впливає творча діяльність вихователя на творчість дітей?
  • Педагогічна творчість – це право чи обов’язок вихователя?
  • В якій діяльності вихователь проявляє творчість?

Методист:Усі ми родом із дитинства. І завжди з ніжністю і любов’ю згадуємо казки, які чули вдома, в дитячому садку, в школі. Адже казка – не просто найпопулярніший фольклорний жанр, це джерело, що дає творчу наснагу кожній творчій людині. Казка дарує радість і дорослим, і дітям.

Тому зараз ми виконаємо вправу «Казковий вернісаж».

8.Вправа «Казковий вернісаж»

Мета: активізувати образну пам’ять і творчу уяву, розвивати швидкість та гнучкість думки, вміння міркувати нестереотипно.

Кожна група по черзі витягує згортки зі скриньки із описом знайомої всім казки. Група думає над відповіддю, потім зачитує опис казки і свій варіант відповіді. Отже, розпочинаємо.

1) В якій відомій казці сіра непривітна особистість здійснює підступний план убивства двох осіб, і лише завдяки своєчасному втручанню громадськості все закінчується добре? (Червона шапочка)

2) Назвіть казку, в якій різні за своїм соціальним статусом герої займали по черзі помешкання, створене в незвичайному архітектурному стилі. І все було б добре, якби до помешкання не повернувся його попередній власник зі своїм охоронцем. От героям казки й довелося залишити незаконно зайняту територію. (Рукавичка)

3) Герой якої казки постійно виконує забаганки своєї норовливої дружини? Проте, як би він не прагнув задовольнити амбіції супутниці, вона щоразу підвищує рівень вимог. Зрештою, подружжя опиняється на початковому етапі задоволення власних потреб. (Золота рибка; Про липку та зажерливу бабу)

4) В якій казці головна героїня постійно й нахабно обмовляла тих, хто робив їй добро? А коли вона, щоб уникнути покарання, незаконно оволоділа чужим помешканням, то різні впливові особи намагалися провести з нею роботу з подолання її асоціальної поведінки. Вдалося це лише найменшому з усіх учасників експерименту. (Коза-дереза)

5) Назвіть казку, в якій ідеться про спортсмена, котрий вирушає на змагання з бігу з перешкодами. Хитрість і витримка допомогли йому дуже близько підійти до фінішу, проте фінал – трагічний. Проявивши занадто велику самовпевненість, він гине. (Колобок)

6) Назвіть казку, в якій головна героїня могла перевтілюватися в різні образи задля свого нареченого. Проте одного разу його нерозсудливість та імпульсивність у поведінці призвели до довготривалої розлуки закоханих. Та, долаючи різні перешкоди, вони все ж таки єднають свої долі. (Царівна жаба)

9. Техніка «Мрії творчого вихователя»

Мета: розвивати оригінальність і гнучкість мислення, стимулювати творчу уяву та фантазію, згуртувати колектив.

Методист: Останнім завданням нашої ділової гри буде створення «Мрії творчого вихователя». Тут ви зможете проявити загальні здібності: пізнавальна активність, допитливість, свіжість і гострота сприймання, яскравість уяви, фантазії, здатність до пошуку тощо. За допомогою кольорових фломастерів вам потрібно створити образ на тему «Мрії творчого вихователя».

10. Презентація. Обговорення.

11. Історія для роздумів «Притча»

Методист: Колись давно у Стародавньому Китаї жив розумний, але дуже пихатий мандарин. Весь день він приміряв багате вбрання, розмовляв із підданими про власний розум … Минали дні, роки… Аж ось країною поширилась чутка, що неподалік від кордону з’явився найрозумніший у світі чернець. Дізнався про це і наш Мандарин. Дуже розлютився він: як можна називати якогось там ченця найрозумнішою людиною у світі?! Проте, тамуючи лють і не виказуючи своїх емоцій,  Мандарин запросив ченця до себе у палац. Сам же задумав обдурити його: «Я візьму у руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що у мене в руках: живе чи мертве? Якщо чернець скаже, що живе, я роздушу метелика, а якщо мертве, випущу його…» І ось настав день зустрічі.

  У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися двобій найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися, і до зали увійшов невисокий, худорлявий чоловік. Він підійшов до Мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, Мандарин запитав: «Скажи-но мені, що я тримаю у руках: живе чи мертве?» Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: «Усе у твоїх руках!» Збентежений Мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

 

12. Підсумок:

Отже, лише від вас, вашого розуміння дітей, як ви зможете виявити їх задатки, здібності, залежить наскільки творчими людьми виростуть наші вихованці. Тільки творчий педагог спроможний виховати творчу особистість і на згадку про нашу зустріч я дарую Вам цих метеликів, які нагадуватимуть, що все у Ваших руках!

13. Рефлексія «Мені сьогодні…»

Кожен учасник має завершити фразу: «Мені сьогодні…»

14. Прощання «Аплодисменти»

Ми з вами добре попрацювали. На завершення нашої роботи я пропоную уявити на одній долоні посмішку, на іншій – радість. А щоб вони не втекли від нас, їх треба міцно-преміцно поєднати в аплодисменти.

 

 

docx
Додано
15 листопада 2021
Переглядів
616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку