Динаміка розвитку сили та швидкісно-силових якостей учнів підліткового шкільного віку

Про матеріал
Динаміка розвитку сили та швидкісно-силових якостей учнів підліткового шкільного віку. Вчитель фізичної культури Котелевець Володимир Валерійович
Перегляд файлу

1

 

 

 Динаміка розвитку сили та швидкісно-силових якостей учнів  підліткового шкільного віку

Актуальність вивчення проблеми силової підготовки визначається інтересом, попитом фізкультурної практики.

Створення вірної системи силової підготовки може бути вирішальним фактором в підвищенні спортивних досягнень у більшості видів спорту. Силова підготовка стимулює дієздатність м'язів, систем організмів в цілому, сприяє проявленню інших фізичних якостей, удосконаленню координації рухів та формуванню правильної осанки.

Метою роботи - зробити аналіз ступеню розвитку силових якостей у школярів підліткового шкільного віку.

Для розкриття мети в роботі були поставлені такі завдання:

1. Проаналізувати дані літератури і виявити найбільш сенситивні періоди розвитку силових якостей.

2. Зробити зріз  силових і швидкісно-силових показників школярів підліткового шкільного віку за 5-ть років.

4. Розробити практичні рекомендації для розвитку силових якостей.

Дослідження проводилося у Тавежнянській ЗОШ, Харківської обл. Дослідженні проводилося з 2017 року в якому прийняли участь учні 5класу які сьогодні займаються у 9 класі. На протязі п’яти років регіструвалися показники рівня фізичного розвитку. Прийняття контрольних нормативів проводилося на початку 1-го семестру і в кінці 2-го семестру кожного навчального року. Отримані в ході дослідження результати фіксувалися в журналі контролю. Рівень фізичної підготовленості визначався такими тестами: підтягування на поперечині, вправи для м’язів живота ( з положення лежачи на спині, ноги зігнуті в колінах, руки за головою, піднімання тулуба та опускання у вихідне положення за 30 сек.), згинання рук в упорі лежачи, присідання за 30 сек., стрибки у довжину з місця, біг 30м. Нами також регіструвалися на початку і в кінці навчального року антропометричні показники: зріст, вага, об’єм талії.

Аналізуючи антропометричні дані, приведені в таблиці 1, можна сказати наступне, що зріст учнів змінювався в сторону збільшення з класу в клас в межах 5см.; вага збільшувалася в межах 2кг. в 5 і 6 класах, в 7 і 8 класах цей показник був стабільний, а в 9 класі спостерігається збільшення ваги в межах 1-2кг. З цього можна зробити висновок, що при стабільному збільшенні зросту, вага має незначні зміни, рухлива активність учнів значно більша, особливо у 7,8-х класах.

Об’єм талії у 5-му класі збільшився на 1см., у 6-му на 2 см., у 7,8,9-му класах залишилися практично без змін. Можна передбачити, що з віком об’єм талії дітей шкільного віку стабілізується.

Аналіз результатів отриманих у таблиці 2 показують, що силові та швидкісно-силові якості можна розвивати з 5 класу. З таблиці 2 видно, що результат з підтягування в 5-му і 6-му класах від початку навчального року до кінця виріс в на 4 рази. У цьому віці розвивається сила як у хлопчиків так і в дівчаток. У 7-му класі результат в підтягуванні збільшився у 2 рази, так як у цьому віці краще розвивати витривалість. У 8-му класі спостерігається приріст результату теж в 4 рази. У 9 класі спостерігається збільшення середньо групового результату в підтягуванні в 3 рази. У цьому віці добре розвивати і швидкісно-силові якості.

По даним таблиці 2 в якій приводяться результати по згинанню  і розгинанню рук в упорі лежачи, свідчить про збільшення результатів на 4 рази тільки у 8 класі.

Наступним тестом була вправа для м’язів живота – піднімання і опускання тулубу за 30 сек. Ця вправа виконувалася із положення лежачи, ноги зігнуті в колінах, руки за головою. Аналізуючи дані, можна сказати, що з 5 по 7 класи результати зростали в середньому в 2 рази, тобто були стабільними. У 8 класі результати збільшилися в 6 разів і були самими високими. Ми припускаємо, що в цьому віці м’язи живота легко піддаються найбільшому розвитку і укріпленню. У 9 класі результати стали стабільними, але їх рівень нижчий ніж у 8 класі.

Присідання на швидкість – одна із підготовлених вправ для розвитку швидкісно-силових якостей. Аналізуючи тест на присідання за 30 сек., за яким можна визначити взривну силу ніг, ми встановили наступне: найвищий результат досягли учні в 6 класі, далі з віком цей результат погіршився. Можна провести паралель між результатами тесту на присідання і показниками бігу на 30м., так як швидкісні якості напряму залежать від взривної сили ніг, що і підтверджують дані.

Наступний тест – стрибок у довжину з місця теж залежить від швидкісно-силових якостей. Як видно з таблиці 2, то самий високий результат у учнів 8 класу. Напевно в цьому віці швидкісно-силові якості досягають свого піку.

 З таблиці 2 видно динаміку розвитку тих силових якостей, які мають фізіологічні предпосилки в кожній із вікових груп. У 5-6 класах – сила, швидкісні якості, у 7,8,9 класах – сила та швидкісно-силові якості. Виходячи з вище сказаного, можна зробити висновок, що самий оптимальний для розвитку рухливих якостей, до складу яких входять силові і швидкісно-силові якості – учні 5-8 класів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця 1

Середні показники антропометричних даних

 

Клас

Зріст

Вага

Об’єм     талії

Початок

Кінець

Початок

Кінець

Початок

Кінець

5

140,2

143,4

31,5

33,2

57,2

58,1

6

145,8

147,8

31,9

33,8

57,2

59

7

150,9

152,5

36,4

74,9

60,1

60,5

8

155,8

158,1

40,0

40,8

60,1

61,8

9

161,5

164,5

43,8

45,9

63,4

63,9

 

 

 

 

Таблиця 2

Середні показники результатів тестування

 

Клас

Підтягування

Згинання рук в

упорі лежачи

Вправи для м’язів

живота

Присідання

за 30 сек.

Стрибки в довжину

з місця

 

Біг, м

30

 

Поч.

Кінець

Поч.

Кінець

Поч.

Кінець

Поч.

Кінець

Поч.

Кінець

Поч.

Кінець

5

5,2

5,6

8,5

11,9

9

10,7

28,3

29,8

144,7

146

5,9

5,8

6

6,2

7,8

10,9

13,5

17,1

19,9

30,3

32,2

148,9

153

5,4

5,3

7

8,1

8,7

15,9

17,7

14,4

17,3

28,6

28,8

143,5

149,4

5,9

5.5

8

9,1

9,6

17,4

21,3

22,8

28,6

26,8

28,8

154,7

165,7

6,16

5,7

9

9,8

10,5

19

22,2

22,9

26,8

27,1

28,9

163

170,7

5.58

5,47

 

 

 

 

doc
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку