Динаміка у країні музики, А. Рубінштейн «Мелодія», українська народна пісня «Як діждемо літа».

Про матеріал
В конспекті до уроку музичного мистецтва в 2 класі додані ноти (для розучування), коротка біографія та таблиця динамічних позначень.Нехай щастить!
Перегляд файлу

 

Міністерство освіти і науки України

Вищий комунальний навчальний заклад

«Коростишівський педагогічний коледж імені І.Я. Франка»

Житомирської обласної ради

 

 

 

 

 

 

План-конспект

з уроку музичного мистецтва,

проведеного під час педагогічної практики

«Пробні уроки та заняття»

16.04.2019 року

в 2-В класі гуманітарної гімназії №5

м. Коростишева

студенткою 132 групи

відділення «Початкова освіта»

Карпчук надією Андріївною

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коростишів 2019

 

 

До уроку допускають:

учитель                                                                                       М. К. Чижевський

методист                                                                                       М. Л. Мегедь

 

Оцінка за урок

 

 

Зауваження і пропозиції

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Динаміка у країні музики, А. Рубінштейн «Мелодія», українська народна пісня «Як діждемо літа».

Мета. Навчити учнів визначати життєвий та емоційний зміст музичних творів; продовжувати

формувати вміння виражати характер музичних творів пластичними рухами та виконанням;

Розвивати в учнів уміння сприймати музику та визначати засоби її виразності; розвивати вокально-хорові виконавські навички.

Виховувати музичну культуру та ціннісне відношення до класичної музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики.

Музичний матеріал: А. Рубінштейн «Мелодія», поспівка, українська народна пісня «Як діждемо літа».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрет А. Рубінштейна.

Обладнання: ноутбук, баян,  роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

                                                                                   Хід уроку

І.  Організаційний момент.(1 хв)

- Мене звати Надія Андріївна, і сьогодні я проведу у вас урок музичного мистецтва.

1.Перевірка готовності класу до уроку

-Сядьте рівненько, покладіть руки на парту і розпочинаємо наш урок.

2. Музичне вітання

-Так як у нас урок музики, нам потрібно привітатись по-музичному. Станьте всі рівненько, руки опустіть і підійміть голівки. Під супровід музичного інструменту разом зі мною вітаємось. Спочатку граю  і співаю я, а за кивком голови співаєте ви.

 

Добрий день вам діти.

Добрий день учитель.

- Молодці !  Сідайте тихенько на свої місця.

 

3.Оголошення теми і мети уроку                                                                                                                            Наша сьогоднішня тема звучить так - «Динаміка в країні музики». Сьогодні ми ознайомимося з композицією «Мелодія» видатного російського композитора Антона Рубінштейна , який увійшов в історію музичної культури як засновник першої в країні консерваторії. А для того щоб ми відчули себе в країні музики вам потрібно слухати мене уважно, не перебивати своїх співрозмовників і поводитися тихо, якщо я вас не запитала,тому давайте разом створимо цю казкову атмосферу.

ІІ. Пояснення нового матеріалу. Актуалізація опорних знань.

-Діти як ви вважаєте, що таке динаміка? Динаміка (від грецького dynamis – сила) в музиці – це сила звучання музичного твору.

Під час виконання музичного твору сила звучання змінюється, і ця зміна сили звучання зветься динамічними відтінками, або нюансами.У вас на партах є таблиця з динамічними позначеннями, розгляньте  її уважно, ті слова,які я виділила вам потрібно запам’ятати.

              Таблиця динамічних позначень

Повне італійське
позначення

 

Вимова

Значення

pianissimo

 

п’яніссімо

дуже тихо

piano

 

п’яно

тихо

mezzo piano

 

меццо-п’яно

не дуже тихо

mezzo forte

 

меццо-форте

не дуже голосно

forte

 

форте

голосно

fortissimo

 

фортіссімо

дуже голосно

      IІІ. Основна частина.

3.1. Розкриття теми.

Для позначення поступової зміни гучності використовуються такі терміни:

  • креще́ндо (італ. crescendo), поступове посилення звучання,

димінуе́ндо (італ. diminuendo), або декреше́ндо (італ. decrescendo) — поступове ослаблення. У нотах вони позначаються скорочено як cresc. і dim. 

Динаміка є важливим виражальним засобом, здатним впливати на сприймання музики, викликати у слухачів різноманітні асоціації. Використання динаміки зумовлюється змістом і характером музики, особливостями її структури та стилю. Логіка співвідношення музичних звучань — одна з основних умов художнього виконання.

- Музика, як і людська мова наповнена  безліччю звукових відтінків. Чим більше таких відтінків, тим вона більш виразніша. Ці звукові відтінки називаються динамічними - це своєрідні фарби, які розфарбовують мову або музику в різні кольори.

3.2. Вокально-хорова робота

- Для того щоб красиво співати нам потрібно провести розспівку, але перед цим давайте пограємо в гру пригадай правило. Я буду зачитуватиму початок правила, а ви продовжуйте

  • Руки мають лежати… (на колінах).
  • Сидіти рівненько, щоб спинки були… (випрямлені, а голівки підняті)
  • Співати виразно… (дзвінко, чітко, не кричати)
  • Набирати повітря… (спокійно не піднімаючи плечей).
  • Співати… (спокійно)
  • Слухати один одного, підлаштовуючи свій голос до… (голосу товаришів).
  • Голосні звуки… (тягнути), а приголосні вимовляти…( чітко та швидко)

Діти послухайте нашу розспівку. А після прослуховування розспівки дайте відповіді на такі питання: який темп, характер, про що розповідається в даній розспівці?(Співаю і граю на інструменті)

Розучування розспівки «Котилася торба»

3.3. Розучування та виконання народної пісні «Як діждемо літа»

 

-Ви вже розспівались, тож розучимо нову пісню. Але перед цим вам потрібно прослухати її і дати відповіді на такі запитання: про що розповідається в даній пісні, який характер та темп.

  • Отже, діти, про що ця пісня? (Про те, що влітку починаються  жнива; якщо люди будуть працювати на полі, то вони зможуть зробити борошно і напекти гарних паляниць, щоб пригощати інших)
  • Який характер мелодії? (пісенний)
  • Яка динаміка твору: голосно чи тихо? (голосно)
  • Який темп цієї пісні? (швидкий)
  • Який настрій у вас викликає ця пісня? (бадьорий, радісний, веселий, жвавий, піднесений)

- У кожного на партах є картки зі словами цієї пісні прочитайте їх уважно мовчки та скажіть чи є для вас незнайомі слова?

- Отже, переходимо до розучування. На минулому занятті ви вивчили 2 перших стовпчика української народної пісні «Як діждемо літа»,сьогодні ми вивчатимемо 3 і 4 куплет.

Я граю третій куплет, а ви уважно слухаєте. Будемо вивчати пісню по музичних фразах.

- Слухаємо першу музичну фразу.

Їжте, молодці,з медом паляниці.

IMG_20190402_170719.jpg

  • А тепер всі разом повторимо по складах першу фразу.
  • Спочатку граю і співаю я. Потім за кивком моєї голови  співаємо разом зі мною.
  • Молодці. Вивчаємо другу фразу.

Хлопцям та дівчатам пиріжечки з маком.

IMG_20190402_170719.jpg

  • Повторимо фразу по складах.
  • За кивком моєї голови виконуємо другу музичну фразу. Увага!
  • Вивчаємо третю фразу.

Ой, гоп, гопака,пиріжечки з маком.

IMG_20190402_170719.jpg

  • Читаємо третю фразу по складах. Зверніть увагу, слова «Ой, гоп» виконуємо відривно, чітко. Цю музичну фразу повторюємо двічі.
  • За кивком моєї голови виконуємо третю музичну фразу двічі. Увага!
  • Об’єднаємо три музичні фрази і заспіваємо куплет.

Їжте, молодці,з медом паляниці.

Хлопцям та дівчатам пиріжечки з маком.

Ой, гоп, гопака,пиріжечки з маком.(2)

- Аналогічно виконуємо четвертий куплет. Давайте прочитаємо його по складах.

А старій Тетянці ще й млинці в сметанці.

Весело гуляйте,нас не забувайте!

Ой гоп, гопака,нас не забувайте!(2)

- Виконуємо лише четвертий куплет.

- Об’єднуємо ці два куплети і виконуємо другу частину пісні. А зараз виконуємо всю пісню з початку.

IMG_20190402_170719.jpg

IV. Фізкультхвилинка (відео) (2 хв)

  • Діти, ви вже стомились. Встаньте всі рівненько, і виконуємо з вами фізкультхвилинку. Уважно слідкуємо і повторюємо рухи.
  • Тихенько сідайте на свої місця.

VI. Слухання музики (6 хв)                                                                                                                                                             - Сьогодні ми також познайомимося з відомим  російським композитором –Антоном Рубінштейном та його виконанням під назвою мелодія.

- Навчався музиці спершу у матері, потім у Олександра Віллуана. З дев'яти років Рубінштейн вже виступав публічно в Москві, а з 1840 р. концертував за кордоном, справивши своїми виступами в Парижі сильне враження на Шопена і Ліста. У БреславліРубінштейн виконав свій перший твір для фортепіано «Ундіна». З 1844 до 1849 року жив за кордоном, де наставниками його були знаменитий контрапунктист Зігфрід Ден і композитор Мейєрбер.

Повернувшись до Петербургу в 1849 році, Рубінштейн заснував Російське музичне товариство і «Музичну школу», перетворену потім в Санкт-Петербурзьку консерваторію; багато років був її директором, професором. 4 роки  провів за кордоном, концертуючи в Голландії, Німеччині, Франції, Англії, Італії. Його поїздка до Америки в 1872 році супроводжувалася особливо блискучим успіхом. З 1887 до 1891 року знову був директором Санкт-Петербурзької консерваторії.

Помер в 1894 в Петергофі. Був похований на Нікольському кладовищі Олександро-Невської лаври, пізніше перепохований в Некрополі майстрів мистецтв.

Ім'ям Рубінштейна названа вулиця в Петербурзі, на якій композитор жив з 1887 по 1891 рр. На будинку № 38 встановлена меморіальна дошка.

-Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «Мелодія»?Давайте разом створимо асоціативний кущ! Отже,які у вас припущення?

 

  • Пропоную вам переглянути відеоролик театрального показу витвору мистецтва А.Рубінштейна під назвою «Мелодія». Дивіться уважно і зверніть увагу на те,
  • Який характер твору? (ліричний)
  • Який характер мелодії? (танцювальний)
  • Який темп? (повільний)
  • Які інструменти виконують дану мелодію? (Труба, рояль)
  • Який  інструмент солірує? (труба)

(ПОВТОРНЕ СЛУХАННЯ)

VII. Підсумок (5 хв)

1.Що таке динаміка?

2.Які темпи музики ми почули на уроці?

3.З творчістю якого композитора ми познайомились?

4.Що вам найбільше сподобалось на уроці?

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 травня 2019
Переглядів
2611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку