Директорія УНР:внутрішня та зовнішня політика.

Про матеріал
Урок розкриває особливості зовнішньої та внутрішньої політики Директорії УНР. Проблемний метод допомагає учням відповісти на головне питання: "Чи мав шанс уряд Директорії побудувати самостійну України?"
Перегляд файлу

Предмет: історія України

Тема уроку: Директорія УНР: внутрішня та зовнішня політика.

Клас: 10

Мета уроку: розкрити особливості зовнішньої та внутрішньої політики уряду Директорії; створити умови для розуміння причин поразки військ УНР та наростання внутрішньополітичної кризи в державі; простежити вплив політики Директорії на психологічний клімат у суспільстві; розвивати вміння працювати з історичною картою, аналізувати історичні джерела, аргументовано доводити свою точку зору; виховувати в учнів повагу до минулого історії своєї держави,  до загальнолюдських цінностей.

Тип уроку: урок  засвоєння нових знань.

Основні поняття: Директорія, Трудовий конгрес, УСРР, отаманщина

Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, відеоматеріали, підручник «О. Пометун «Історія України», 10 клас», роздатковий матеріал.

Випереджувальне завдання: «Життя і діяльність отамана Зеленого» (доповідь учня)

Очікувані результати:

Учні після даного уроку зможуть:

  • пояснювати та застосовувати поняття: «Директорія», «отаманщина», «Трудовий конгрес»».
  • характеризувати особливості зовнішньої та внутрішньої політики уряду Директорії; порівнюючи з попереднім урядом (уряд Гетьманату);
  • визначати причини поразки військ УНР та їх наслідки для держави;
  • показувати на карті основні військові події даного періоду;
  • описувати, використовуючи історичні джерела, повсякденне життя населення та психологічний клімат за добу правління Директорії.
  • давати оцінку діяльності Директорії, висловлювати власну думку про її роль в історії України.

Структура уроку:

1.

Організаційний момент

Перевірка готовності учнів до уроку

05-1 хв.

 

Підготовчий етап уроку:

2.

Етап евокації

Проблемний метод

3 хв.

3.

Повідомлення теми, плану уроку. Формулювання очікуваних результатів

Метод бесіди

4 хв.

Основна частина уроку

4.

Етап прийняття та осмислення

План уроку:

1. Утворення Директорії. Відновлення УНР.

2. Трудовий Конгрес. Отаманщина.

3.  Військові поразки УНР.

4. Психологічний клімат у суспільстві.

 

25 -30хв.

5

Узагальнення та систематизація знань

Методичний прийом: «Перевір себе сам»

4 хв.

6

Рефлексія

Метод Прес

5 хв.

7

Інструктаж з виконання домашнього завдання

Інструктування щодо виконання домашнього завдання.

3 хв.

 


Хід уроку:

 

 

 

Діяльність викладача

Діяльність учнів

 

 

1.

0,5-1 хв.

1.Організація робочого місця та роботи групи

Привітання викладача.

(перевірка готовності до уроку)

 

 

 Учні готують до роботи шкільне приладдя (підручник, зошит, олівець, ручку, атлас)

 

2

3 хв.

2. Етап евокації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступне слово викладача:

Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати період Української революції – добу Директорії. Ми разом з Вами повертаємося до тих, часів, коли українська нація намагалася побудувати свою українську державу, долаючи на своєму шляху всі перепони.

Тому в кінці уроку ми повинні дати відповідь на проблемне питання

 

Проблемний метод

 

Постановка проблемного питання:

 

«Чи  мав шанс уряд Директорії побудувати самостійну України? Обґрунтуйте свою відповідь.

 

У ході нашого уроку ми повинні сформувати власну думку щодо діяльності уряду Директорії і відповісти на ключове питання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Форма діяльності учнів: індивідуальна

 

Учні занотовують проблемне питання уроку.

 

 

 

 

 

 

 

3

 

4 - 5 хв.

 

3.Повідомлення теми, плану уроку. Формулювання очікуваних результатів

 

 

Методичний прийом: бесіда

Тема нашого уроку: «Директорія»

Я пропоную записати план нашого уроку:

  1. Утворення Директорії. Відновлення УНР.
  2. Трудовий Конгрес. Отаманщина.
  3.  Військові поразки УНР.
  4. Психологічний клімат у суспільстві.

Скажіть, що ви очікуєте від уроку?

  • пояснювати та застосовувати поняття: «Директорія», «отаманщина», «Трудовий конгрес», «продрозкладка», «військо-політичний союз радянських республік», «УСРР».
  • характеризувати особливості зовнішньої та внутрішньої політики уряду Директорії; порівнюючи з попереднім урядом (уряд Гетьманату);
  • визначати причини поразки військ УНР та їх наслідки для держави;
  • показувати на карті основні військові події….
  • описувати, використовуючи історичні джерела, повсякденне життя населення та психологічний клімат за добу правління Директорії.
  • давати оцінку діяльності Директорії, висловлювати власну думку про її роль в історії України.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Форма діяльності учнів: колективна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25-30

 

4. Етап прийняття та осмислення

4.1. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Утворення Директорії. Відновлення УНР

Методичний прийом «Доповни ланцюжок»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Форма діяльності учнів: Колективна

Травень 1918                 http://www.gifmania.com.ua/Animated-Gifs-Animovana-Abetka/Animations-Punctuation-Marks/Images-Question-mark/Question-mark-26281.gif

 

http://www.gifmania.com.ua/Animated-Gifs-Animovana-Abetka/Animations-Punctuation-Marks/Images-Question-mark/Question-mark-26281.gif

 

 

Утворення Директорії

http://notatka.at.ua/_pu/21/s24779593.jpg

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Метод Самостійна робота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Форма діяльності учнів: групова

Викладач пропонує учням  поділитися на 2 групи і опрацювати матеріал

ст. 115-117.

І група: напрями внутрішньої політики, порівнюючи з Гетьманатом (тема вивчалася на минулому уроці);

Внутрішня політика

Директорії

Гетьманату

 

ІІ група – напрями зовнішньої політики порівнюючи з Гетьманатом (тема вивчалася на минулому уроці)

Зовнішня політика

Директорії

Гетьманату

 

 

Висновок: Серед членів Директорії не було єдності в питаннях зовнішньої і внутрішньої політики. Непорозуміння і розрізненість думок лідерів уряду посилювало дестабілізацію в українському суспільстві.

4.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 хв.

 

 

 

  1. Трудовий конгрес. Отаманщина.

 

Метод Мозкова атака

Форма діяльності учнів: колективна

 

Які рішення прийняв Трудовий Конгрес?(відповіді учнів по черзі)

Висновок

Таким чином, отримавши на конгресі доручення на «владу і оборону краю», Директорія здобувала право на узаконену, нічим не обмежену державну діяльність. Однак їй не вдалося побудувати міцну державу

3 хв.

 

Випереджальне завдання:

«Життя і діяльність отамана Зеленого»

 

(на прикладі біографії отамана пояснює поняття отаманщина )

 

 

 

Доповідає учень з класу

 

Отже, реальна влада на місцях належала не міфічним «трудовим радам», як це планувалось Трудовим конгресом, а виборним місцевим отаманам і підпорядкованим їм озброєним групам.

 

4.3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Воєнні поразки УНР.

Метод робота в малих групах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Форма діяльності учнів: групова

І група – Робота з документом ст.176

(питання:

  • Кому адресований документ?
  • Без якої обставини радянські війська були поставлені в окупованих областях у неможливе становище?
  • Що сприяло воєнним перемогам більшовиків?
  •  

ІІ група: Робота з ілюстративним матеріалом:

  •  Чому радянські війська вступають до Києва з транспарантами?
  • Що на них написано? На кого вони розраховані?
  • Як ставиться до цього населення? Чому?

 

Які ж причини спричинили воєнну поразку УНР?

Таким чином, основними причинами воєнної поразки УНР стали:

  • непідготовлені українські військові підрозділи;
  • ефективна більшовицька агітація
  • непослідовність соціальних перетворень…

 

 

4.4 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв.

4. Психологічний клімат у суспільстві.

Ілюстративний метод

 

 

 

Метод критичне читання

Форма діяльності учнів: групова

І група: Розглянути карикатуру і відповісти на питання:

  • Від чого залежав психологічний клімат в українському суспільстві?
  • Які сили несли «мир» і «свободу?»

 

ІІ група:Робота з джерелом: «З мемуарів Денікіна» (ст. 181)

Таким чином, в суспільстві панували розчарування в національній демократії, людське життя поступово знецінилося. Це пояснювалося постійною зміною влади.

 

 

5

4 хв.

Узагальнення та систематизація знань

 

 

 

 

 

 

 

Методичний прийом: «Перевір себе сам»

 

 

Учні діляться на 2 групи:

Кожна група складає по 3 питання з даної теми. По черзі задають одна одній питання. (наприклад: За яких обставин було створено Директорію?)

6

5 хв.

Рефлексія

 

 

 

Метод ПРЕС

Форма діяльності учнів: індивідуальна

Учні відповідають на питання, яке було поставлено на початку уроку:

Постановка проблемного питання:

 «Чи  мав шанс уряд Директорії побудувати самостійну України? Обґрунтуйте свою відповідь.

7

3 хв.

Інструктаж з виконання домашнього завдання

 

 

Опрацювати:

 Підручник О.І. Пометун «Історія України, 10 клас», ст.171-182

Скласти політичний портрет С. Петлюри.

Скласти кросворд до теми уроку

 

Учні записують домашнє завдання

 

docx
Додано
26 жовтня 2019
Переглядів
1789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку