Дискусія «Сучасний вчитель – яким йому бути?»

Про матеріал

Дана дискусія вчить молодь висловлювати свою точку зору, відстоювати її та бути конкурентоспроможним у сучасному світі.

Перегляд файлу

ТЕМА. Сучасний вчитель – яким йому бути?

 

МЕТА. Ознайомити студентів із порядком проведення дискусії; вдосконалювати вміння обговорення певної проблеми за заздалегідь сформульованими темою та питаннями. Формувати вміння й навички готувати виступи, виголошувати їх під час дискусії, добираючи мовні засоби залежно від мети спілкування й адресата мовлення, використовуючи різні способи впливу на аудиторію; розвивати комунікативно-мовленнєві вміння, логічне й критичне мислення, творчі здібності. Виховувати у студентів морально-етичні якості.

 

ОБЛАДНАННЯ: роздоткові матеріали, «Правила дискусії», відеоматеріали, презентація, смайлики, сніжинки, портрети українських педагогів, гасла, вислови відомих людей, «Пам’ятки проведення дискусії».

 

ЛІТЕРАТУРА.

1.Навчання дебатів: Збірка матеріалів для керівників дебатних клубів та вчителів, які навчають дебатів і дискусій / Автор-укладач: І.Сущенко. — К.: 2003. — 32 с.

2.Організація та проведення дебатів для дітей і молоді: Навчально-методичний посібник / Упор. Д. Таран, А. Коновалов. — Х.: ХМЦДМ, 2008 — 58 с.

3.Державна національна програма «Освіта» («Україна XXI століття»)// Книга керівника навчально-виховного закладу: Довідково-методичне видання /Упоряд. Б. М. Терещук, В. В. Скиба. — Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2005. – С. 40-57.

4.Носенко Е.Л. До проблеми зміни освітньої парадигми // Педагогічний процес: теорія і практика. – К., 2002. – Вип.2. – С.77-80.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

 

I.ОРГАНІЗАЦІЯ СТУДЕНТІВ ДО ЗАНЯТТЯ (5хв)

 

1.Ранкове коло.

-Шановні студенти, давайте привітаємося та побажаємо один одному гарного дня, створивши ранкове коло.

-Доброго ранку, 123 група, у цей зимовий день бажаю, вам, гарного дня. (Далі студенти по черзі вітаються один з одним, бажаючи гарного дня.)

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ (10хв)

 

2.Гра «Сніжинки».

-Шановні студенти, сьогодні на занятті за правильні відповіді на запитання й за участь в обговоренні та висвітлені питань ви будете отримувати сніжинки. Якщо назбираєте три сніжинки, отримуєте оцінку «відмінно», дві сніжинки –  «добре» і одну – «задовільно».

-Отже, розпочинаємо заробляти перші сніжинки, відповідаючи на питання.

 

 

(Студенти виймають сніжинки із казкової торбинку, дають відповіді на питання, що написані на них).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Давайте поняття визначення «дискусія».

-Вкажіть переваги дискусії.

- Окреслить ознаки дискусії.

- Назвіть форми дискусії.

-З чого випливають теми дискусій?

-За яких умов можна проводити дискусію з учнями початкових класів?

-Вкажіть етапи роботи над дискусією.

-Чому під час проведення дискусії учасники мають сидіти обличчям один до одного?

3. Проблемне запитання.

-У нас залишилося ще одне питання, але відповідь на нього ми маємо дати в кінці нашого заняття.

- Поміркуйте: чи потрібно вчителю проводити дискусії з дітьми? Якщо так, то чому?

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ (9 хв)

-Шановні студенти, увага на екран.  Пропоную переглянути відеофрагмент уроку.

-Завдання після перегляду дати відповідь на запитання:

1) Чи правильно, на вашу думку, поводив себе вчитель.

2) Чи можемо ми назвати його сучасним вчителем з якого варто брати приклад.

-Чи можемо ми назвати даного вчителя сучасним?

- Так, я повністю підтримую ваші думки.

-Але тоді давайте з’ясуємо, то ж яким має бути сучасний вчитель?

 

IV. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ ЗАНЯТТЯ (1хв)

-Отже, сьогодні на занятті ми проведемо дискусію, тема якої «Сучасний вчитель – яким йому бути»?

 

V. ОБГОВОРЕННЯ ПРАКТИЧНИХ ЗАВДАНЬ (40 хв)

- Для початку пригадаємо правила проведення дискусії. Увага на екран.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-З правил дискусії випливають і критерії оцінювання ваших відповідей.

-Отже, буде враховуватися лаконічність, послідовність, емоційність, науковість, доказовість фактів вашої відповіді та повага і стриманість до відповідей співбесідника.

-Пригадаємо питання, які були запропоновані вам для проведення дискусії. Увага на екран.

 

 

 

 

 

 

4.Прийом Фішбоун.

- Розпочнемо ми нашу дискусію з досить цікавого прийму «Фішбоун», що дослівно перекладається, як «скелет риби» чи «рибна кістка». Даний метод запропонував японський професор Каору Ішікава, який  дозволяє розвивати в учнів навички роботи з інформацією й вміння ставити і вирішувати проблеми.

- Суть прийому полягає в тому, що працювати ми будемо за схемою, яка має форму скелета риби. Тема нашого заняття - це проблема, яку ми будемо вирішувати. Вона записується у «голові» скелету, на «верхніх кісточках» - основні поняття теми, причини, на «нижніх кісточках» - зміст понять, тобто факти і на «хвості» - відповідь на питання (висновки).

-Розгорніть, будь ласка, свої зошити, схематично запишіть до методичної скарбниці суть прийому «Фішбоун».

-Ваше завдання впродовж дискусії записувати причини і факти на кістках риби, щоб у кінці визначитися із висновком заняття.

-Після кожного висвітлення питання, порадившись між собою, ви маєте прикріпити до кісток риби, що зображена на дошці по одному факту і причині, які на вашу думку обов’язкова мають бути притаманні сучасному вчителю.

-Отже, до кінця нашого заняття ми маємо нашу рибку гарно нафарширувати.

1). Позиція команд, щодо сучасного вчителя.

- Розпочинаємо дискусію. Запрошуємо відстоювати свою точку зору, щодо сучасного вчителя першу команду.

-Зустрічаємо оплесками.

(Дві команди розпочинають суперечку, щодо сучасного вчителя. Одна команда вважає, що сучасний вчитель має бути авторитарним, вимогливим, суворим, строгим, а інша – добрим, милосердним, врівноваженим, тощо).

2). Поетичний діалог.

- Шановні студенти, послухайте, будь ласка, цитату українського письменника Василя Симоненка, поміркуйте та дайте відповідь на запитання, яке він поставив.

«Він актор, але його глядачі і слухачі не аплодують йому. Він скульптор, але його роботи ніхто не бачить. Він лікар, але його пацієнти рідко дякують за лікування та не завжди хочуть лікуватися. Де ж йому взяти сили для щоденного натхнення?»

(Студенти по черзі дають відповідь на запитання письменника).

-Дякую за ваші міркування.

-Послухайте, як же продовжив свій вислів Василь Симоненко.

Лише в самому собі, тільки в усвідомленні величі своєї справи».

3). Відеодайджест.

-Шановні студенти, подивіться, будь ласка, відеоматеріал про роботу вчителя.

-Поміркуйте й скажіть, вчитель – це професія чи стиль життя.

-Дякую, за влучні висловлювання.

4). У гостях у народної мудрості «Я тобі – ти мені».

-Наступним завданням вам було підготувати актуальне прислів’я або приказку про сучасного вчителя.

-Запрошуємо до виступу першу команду.

-Дякую за влучно підготовлені прислів’я.

5). Ранжування «Риси характеру вчителя».

-Зараз ви маєте продемонструвати риси характеру, які на вашу думку повинен мати сучасний вчитель. Ви підготували десять рис характеру вчителя і розташували їх від більш важливих до менш важливих.

-Розпочне свою відповідь друга команда.

-Дякую, шановні студенти.

-Увага на дошку. Давайте з’ясуємо, якими ж фактами і причинами ми нафарширували нашу дискусійну рибку.

-А чому ви не згадали про медіограмотність? Адже соціум потребує не лише від вчителя, але й від усіх людей даної риси. У сучасному світі дуже багато інформації, а вчитель має вміти й знати, як її використовувати й обробляти. Тому давайте додамо до нашого «рибного скелету» і цей факт.

-То ж який висновок ми запишемо на «хвості» у рибки?

-Цілком з вами погоджуюся. Дійсно, щоб бути сучасним вчителем, тобі обов’язково мають бути притаманні такі риси, як толерантність, медіограмотність, любов до дітей, ввічливість, уважність. Адже лише тоді ми зможемо гордо називатися конкурентоспроможним  вчителем XXI століття.

 

VI. ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ (15 хв)

5. Гра «Сердечко для вчителя».

- Шановні, у кожного з вас на парті лежить сердечко. Вам потрібно написати на ньому, яку риси характеру ви хотіли б взяти з собою у подальше професійне життя. Прикріпіть сердечко до вчителя, який зображений на дошці.

-А зараз пригадайте, на початку заняття ми отримали завдання дати відповідь на проблемне запитання: чи потрібно вчителю проводити дискусії з дітьми? Якщо так, то чому?

- То ж поміркуйте і висловіть свої думки.

-Правильно. Адже завдяки дискусії учні збагачують словниковий запас, вчяться відстоювати свою точку зору, шукати інформацію та вибирати з неї головне. А найголовніше готує дітей до дорослого життя вчить свободі слова та бути конкурентоспроможнім у нашому світі.

6.Рефлексія.

-У кожного із вас на парті лежить прищіпка, а на дошці ви бачите три смайлика: перший – сміється, другий – посміхається, третій – сумний.

-Якщо вам сподобалося наше заняття, то прикріплюєте прищіпку до першого смайлика, не дуже – до другої, не сподобалося – до третього. Свій вибір пояснити.

-Шановні студенти, підрахуйте, будь ласка, свої сніжки та скажіть, які оцінки ви отримали.

- Дякую вам за співпрацю. До побачення.

doc
Пов’язані теми
Етика, Сценарії
Додано
30 січня 2019
Переглядів
2391
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку