27 квітня о 18:00Вебінар: Кольоротерапія: використання технології в роботі з учнями початкової школи

Дискусія "Відкрий у собі талант"

Про матеріал
Дана дискусія має на меті допомогти учням осмислити сутність свого «Я», не боятися виявляти свої здібності, розвивати вміння аналізувати ситуацію і робити висновки; виховувати прагнення до самоствердження, реалізації здібностей і талантів.
Перегляд файлу

Відкрий у собі талант

Дискусія

Мета: допомогти учням осмислити сутність свого «Я», не боятися виявляти свої здібності, розвивати вміння аналізувати ситуацію і робити висновки; вихо­вувати прагнення до самоствер­дження, реалізації здібностей і та­лантів.             

І. Підготовча робота

Учні попередньо дізнаються про захоплення своїх батьків у дитинстві та юності.

II. Хід дискусії

            1. «Щоб щось створити, треба чимось бути» (Й.Гете). 

Кожна людина мріє стати ве­ликою. Бути знаменитим — ось чого, насамперед, прагнемо прак­тично всі ми. Як же досягти виз­нання? Із чого розпочати? Де шукати свою родзинку, свій талант?

  2. Із чого починається творчість?

Як правило, вона «починаєть­ся із проблеми або запитання, із позитиву, здивування». Це вини­кає у процесі пізнання, коли лю­дина дивується: «Я вважав, що це так, а виявляється не зовсім так».

Відомий російський учений Верткий писав, що індивідуальне, творче життя людини починаєть­ся «із зустрічі, з дивом».

  3. Як розвивати творчі здібності? 

Пишуть, що Лев Толстой ре­гулярно щоранку робив гімнасти­ку розуму наступним чином. Брав звичайний предмет: стіл, стілець, книжку, подушку і описував його словами людини, яка ніколи цьо­го раніше не бачила і не знає, що це таке і навіщо.

Вправа 1. Вільне фантазуван­ня. Пофантазуйте на тему «Рос­лини і тварини». Придумайте фан­тастичну рослину. (Приміром, на одній рослині одночасно ростуть усі фрукти.)

Вправа 2. Придумайте новий вид транспорту. Поясніть його переваги і скажіть, із якою метою ви його винайшли.

Вправа 3. Зараз ви можете пе­ревтілитись у будь-кого з минуло­го, сьогодення чи майбутнього. Ким би ви хотіли стати на день, на рік, на все життя? Поясніть свій вибір.

4. Чому я схожий(а) / не схожий(а) на своїх батьків?

Порівняйте свої захоплення із захопленнями батьків у дитинстві та юності. У чому подібність? У чому відмінність? Як ви вважає­те, чому ваші здібності й захоп­лення збігаються (не збігаються)?

Багато людей переконані, що здатність творити вроджена, і її неможливо розвинути. Іронія долі в тому, що кожен природжений поет, художник, музикант, науко­вець, але вже з першого класу зму­шені стримувати свої бажання, ми маємо підкорятися багатьом правилам: учити, зубрити, іноді  навіть не замислюючись навіщо.

5.Що ж підтримує вогонь творчості? Насамперед, цікавість.
Гра «Стати дитиною».

Спробуйте стати маленькими дітьми й вигадати «дитяче» запи­тання. (Приміром, «Звідки бе­реться вітер?», «Чому сонце жов­те?».)             

6. Творчість пробуджує талант.
«Є десятеро людей, упевнених, що цього бути не може. І напев­но знають це. Потім приходить один, хто цього не знає... от він і робить відкриття» (А.Ейнштейн).

Чи знаєте ви, що видатний уче­ний почав розмовляти: у 3 роки? На які думки вас наштовхує цей факт?

III. Висновки

Кожна людина талановита по-своєму. Варто лише зуміти відшу­кати цей талант у собі й реалізу­вати його в житті.

 

doc
Додано
27 серпня 2019
Переглядів
296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку