4 грудня о 18:00Вебінар: Новий курс мистецтва в школі: теорія і практика

Диспут „ Краса і правда “

Про матеріал
З’ясувати уявлення учнів про красу людини; формувати правильне розуміння всебічно розвиненої особистості як поєднання у ній духовного багатства, моральної чистоти і фізичної досконалості; спонукати бажання правильного вибору естетичного ідеалу та до морального самовдосконалення
Перегляд файлу

Диспут на тему „ Краса і правда “

(для учнів 9-11 класів)

Леміх Т.І.- вчитель математики  Нижньосірогозької ЗОШ І-ІІІ ступенів Нижньосірогозького району Херсонської області

 

Мета: з’ясувати уявлення учнів про красу людини; формувати правильне розуміння всебічно розвиненої особистості як поєднання у ній духовного багатства, моральної чистоти і фізичної досконалості; спонукати бажання правильного вибору естетичного ідеалу та до морального самовдосконалення, самовиховання; виховувати вміння спілкуватися, слухати тих, хто говорить; працювати над формуванням у учнів мовленнєвих навичок: говорити лаконічно, аргументовано, врівноважено, тактовно;бути толерантними.

 

Хід підготовки

 

  1. Запропонувати учням виконати такі завдання:

а) Підготуйте виступ та зумійте аргументувати свою точку зору з таких питань:

- Видатні особистості про красу і правду.

- Яку людину можемо назвати красивою?

- Які вчинки людей можна оцінити як прекрасні?

- Чи повинна бути краса постійним супутником у житті людини?

- Від чого залежать наші уявлення про красу людини?

- Чи можна виключити з життя суспільства огидне?

- Чи може бути красивим кожний?

- Чи сумісні брехня і краса? Чи є правда обов’язковою умовою  прекрасного?

- Що таке гарний і поганий смак? Чи небезпечний поганий смак?

- Чи обов’язково наше прагнення до краси повинно бути пов’язане з великими матеріальними витратами?

б) Письмово закінчіть речення:

- „ Я хотів (хотіла) би бути схожим (схожою) на… “;

- „ Щоб стати красивим, треба…“;

- „ Хлопець (дівчина), з яким (якою) я хотіла б ( хотів би) дружити … “.

в) Прогляньте з друзями художній фільм (наприклад „ Бригада “ або

 „ Чучело “) і дайте естетичну оцінку його героям.

г) Підготуйте виразне читання  улюбленого вірша про красу людини у вашому розумінні.

 

2. Підібрати ситуації та фрагменти кінофільмів для розгляду у ході диспуту.

3. Використайте такі тексти для плакатів, виступів:

 

    Ніяка зовнішня краса не може бути повною, якщо вона не оживлена внутрішньою красою. Краса душі розливається подібно до потаємного світла по тілесній красі. “ (В.Гюго)

    Привітність і доброта роблять людину не тільки фізично здоровою, але й      красивою.  “ ( Д.С.Ліхачов)

   „ Краса, грація, зовнішність, приємний голос – капітал, як і розум та здоров’я, він полегшує життєвий шлях. Але не слід переоцінювати красу: не підкріплена іншими чеснотами, вона може принести шкоду. “ ( Я. Корчак)

  Якщо хочеш бути красивим – працюй до самопожертви, працюй так, щоб ти відчував себе творцем, майстром, паном в улюбленій справі. Працюй так, щоб очі твої виражали задоволення великим щастям – щастям творчості. (В.О. Сухомлинський)

 

4.Художньо оформити список  рекомендованої літератури і розмістити у класному куточку.( Наприклад)

 

  1. Е.В.Арова. „ Вчись бути красивим“.
  2. Б.В.Бушелєва. „ Поговоримо про виховання“.
  3. І.М.Земська. „ Свет мой, Зеркало, скажи!: Книга о девочках. Книга для девочек “.
  4. К.Смолка . „ Правила хорошего тона “.
  5. В.О.Сухомлинський. Листи до сина.
  6. Ю.М.Юрьєв „ Разговор о важном“.

 

5. Клас розділити на три  групи з умовними назвами  „ Вона “, „ Він “,  

   „ Доброзичливці “. Також заздалегідь вибирається ведучий, який збирає, аналізує письмові роботи учнів та сортує їх за питаннями диспуту і спірністю відповідей.

 

6. Зал, де проводиться диспут, обладнати плакатами, памятками, виставкою літератури, мультимедійною дошкою. Підготувати фрагменти кінофільмів, які можна використати під час диспуту, оформити виставку репродукцій картин, які розкривають красу людини. 

 

Хід диспуту

 

Увесь сценарій диспуту можна розділити на два блоки:

 

1.Наші уявлення про красу людини.

2. Як стати красивим?

 

1. Наші уявлення про красу людини.

 

Ведучий. Хочу запропонувати вам для обговорення такі ситуації і надаю слово „ Їй “. Що Вона думає про Нього?

Вона. Часто мені здається, що непитущий хлопець, який поважає дівчину, не нагрубить їй, що хлопець, який має хоч би одну з якостей, притаманних  казковому Івану Царевичу, і справді, буває тільки у казках добрим, розумним, сміливим, піклується про дівчину.

Ведучий. А Він про Неї?

Він. Де ж вона, ніжна і прекрасна Джульєтта? Дівиці палять, п’ють, матюкаються… „ Чоловікоподібні “ жінки виявляються нездатними завести сім’ю, зберегти її, виховати дітей.

Ведучий. Що скажуть доброзичливці з цього приводу?

Доброзичливці. Чого це, скажіть на милість, зараз накинулися на жінок? Правильно: палять, б’ються, матюкаються. І одяг чоловічий, і хода, і зачіска…Так, але  і  роботу, якщо чесно зважити, тягне наша сучасниця частенько вище власних сил. Де вже там – за п’яльцями та спіднички з воланами. Тут саме раз – брюки та кросівки, і у спортивному темпі: робота – магазини – хімчистка - дитячий садок – кухня – плитка.

Ведучий. Наведу приклади відповідей на питання диспуту, які дали ви. (Зачитує спірні відповіді)

Вчитель. Хочу запропонувати вам ситуацію. Учня прозвали у класі „Дурником“, бо він не може просто так віддати нову річ („ Сподобалася? Візьми!“), всі гроші, які є у кишені („ Не вистачає? Візьми!“) або з декількома такими ж „ дурниками “, як сам, прибирає шкільну територію, у той час, як інші, розбіглися хто куди. „ Ненормальний якийся “,- сказав Вітьок. І ніхто з учнів йому не заперечив.

 

Питання учням:

 

1.У чому „ ненормальність “ хлопця?

2.Чому у класі ніхто не  відреагував на репліку Вітька?

3.Як ви думаєте, у чому причина різної поведінки хлопця і учнів класу?

4.Чи можна, нічого не знаючи про зовнішність хлопця, назвати його красивим?

 

Ведучий. Ще одна ситуація. Дівчина боїться виходити у коридор, бо стидається своїх немодних туфель. Зі школи теж швиденько тікає, бо у неї несучасний, на думку інших, одяг. У дівчини сформувався своєрідний комплекс неповноцінності.

Ведучий. Обговорюємо питання.

  1. Що б ви порекомендували дівчині? Чи варто таку велику увагу приділяти одягу? Чого треба стидатися і боятися людині перш за все?
  2. Чи права дівчина, що вважає себе „ неповноцінною “? Коли може виникнути у людини комплекс неповноцінності?
  3. Що, по-вашому, цінується у людині перш за все? Які норми оцінок особистості прийняті серед ваших друзів?

 

Далі учні читають вірші про красу людини, які вони приготували.

2. Як стати красивим?

Ведучий. Мистецтво дає нам багато прикладів багатогранності людської краси. Воно допомагає нам глибше і уважніше вдивлятися у людину, розуміти її красу. У Олеся Гончара є новела „ Соняшники “. У ній розповідається про скульптора, якому доручили зліпити погруддя дівчини –

майстра високих врожаїв соняшнику. На думку скульптора, обличчя дівчини

було негарним. Воно не надихало, і він відмовився від роботи. Дорогою на станцію йому довелося їхати повз поля квітучих соняшників. Тут він побачив свою героїню – вона працювала. Але зараз її обличчя було освітлене красою праці, у зовнішніх рисах світилася краса внутрішня. „ Вона прекрасна! “ – вигукнув художник. У своїй уяві він уже ліпив риси обличчя дівчини.

А чи доводилося вам при більш близькому знайомстві з людиною змінити своє ставлення до неї, розгледіти її красу і шарм? Розкажіть про цих людей.

 

Ведучий. Прокоментуйте такі відповіді дітей на питання: чи можна стати красивим?

 

- Яким народився, таким і залишишся!

- Стати красивим можна, якщо порозумнішати.

- Красивим духовно можна стати, а зовнішньо – ні.

- Дехто вважає, що коли натягнув на себе всілякі брязкальця та „ фірмові “ речі, то вже й красивий. Головне, щоб у голові щось було.

 

Заключне слово ведучого. Природна краса – краса фігури, обличчя, кольору волосся, шкіри – багато в чому залежить від способу життя, фізичного самовиховання, від змісту нашої діяльності. Естетично привабливим можна стати, якщо оволодіти мистецтвом красиво ходити, сидіти, спілкуватися з людьми, природно і невимушено вести себе у громаді, вдома, виявляючи піклування і увагу до людей. А найголовніше – навчитися сміливо дивитися людям у вічі!

 

1

 

doc
Додано
29 березня 2019
Переглядів
761
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку