ДОБУВАННЯ КИСНЮ. РЕАКЦІЯ РОЗКЛАДУ. ПРАКТИЧНА РОБОТА №4. ДОБУВАННЯ КИСНЮ З ГІДРОГЕН ПЕРОКСИДУ ЗВИКОРИСТАННЯМ БІОЛОГІЧНИХ КАТАЛІЗАТОРІВ, ДОВЕДЕННЯ ЙОГО НАЯВНОСТІПІДГОТУВАЛА: вчителька хімії Радивилівського НВК «Школа №1- гімнзія» Радивилівського району Рівненської області Савчук Ірина Петрівна
Дайте відповіді на запитання після перегляду відео: З якої речовини добували кисень? Які умови необхідні для протікання реакції? Каталізатори – це речовини, які………….. Яким способом зібрали кисень у пробірку? На яких фізичних властивостях кисню він ґрунтується? Як можна виявити кисень?
Добування кисню реакцією розкладу. Робота з схемою 5 (підручник с.122)Поясніть дослід Прістлі. Прістлі один із перших добув кисень провівши дослід. Через збільшувальне скло нагрів помаранчевий порошок Нg. O. Побачив якийсь газ і блискучі сріблясті кульки. Миша, яка дихала добутим газом почувала себе добре, а інша почала задихатися.
Домашня дослідницька лабораторія. Активність різних видів каталізаторів під час розкладу гідроген пероксиду. Домашній експеримент «Дія гідроген пероксиду на сирі та відварені овочі, м’ясо»Інструктивна картка. Перед виконанням експерименту треба приготувати собі на кухні робоче місце, заслати стіл клейонкою. Після закінчення роботи все прибрати та помити руки. До одноразових стаканчиків із невеличкими шматочками сирих і відварених овочів, м᾿яса або печінки,шматочок будь-якої кімнатної рослини додати по 5–10 мл гідроген пероксиду. Записати спостереження.
Завдання. Адрес в інтернеті https://learningapps.org/3053492або скористайтесь QR-кодом. В наслідок процесу фотосинтезу поглинається вуглекислий газ, а виділяється ____. Хімічний елемент _____входить до складу молекули води. ______ – проста речовина, утворена двома атомами_______ . Добувають ________ розкладом деяких складних оксигеновмісних сполук. _______входить до складу двох простих речовин:______ та _____. Молекула ______ складається з двох атомів _____. _______ є малорозчинним у воді. _______є найпоширенішим хімічним елементом на Землі. Назву елементу ______було дано А. Лавуазьє, хоча речовину _______, утворену цим елементом, було відкритодекількома роками раніше._______має більш складну будову, ніж _____._______- окиснює всі метали, за винятком золота, платини та її підгрупи.
Домашній експеримент «Досліди зі свічками»Інструктивна картка. Перед виконанням експерименту треба приготувати собі на кухні робоче місце, заслати стіл клейонкою. Після закінчення роботи все прибрати та помити руки. Дослід 1 Візьміть дві однакові свічки, поставте їх на металічну тацю, підпаліть їх і накрийте одну півлітровою банкою, другу — літровою банкою. Опишіть ваші спостереження й поясніть їх. Дослід 2 У глибоку стару тарілку налийте води, поставте у воду дві свічки, підпаліть їх і накрийте банками, що ви використовували в досліді № 1. Опишіть ваші спостереження й поясніть їх. Поясніть, чому саме на таку висоту піднялася вода в банках?
Домашнє завдання (за бажанням)1. Середній рівень. З якої причини міг статися вибух цистерни? 2. Достатній рівень. Чи варто турбуватися про нанесення природі істотної шкоди на місці аварії? 3. Високий рівень. Обчислити масу другої речовини, якщо маса рідини, яка утворилася, дорівнює 36000 кг. Ситуація. Токіо, 30 жовтня 1999 року. Кореспондент «Новин» Андрій Ілляшенко повідомляє: «Автоцистерна, що перевозила гідроген пероксид, вибухнула минулого вечора в центрі столиці Японії. Вибуховою хвилею були вибиті шибки в будівлях, яке опинилося в радіусі 100 метрів від місця вибуху. Близько 68000 кілограм гідроген пероксиду розлилося на місці аварії»