Дистанційне навчання історії (з досвіду роботи)

Про матеріал
Досвід дистанційного навчання історії України та всесвітньої історії на першому курсі медичного коледжу.
Перегляд файлу

Олійник В. Г.

КЗ «Новгород-Сіверський фаховий медичний коледж» ЧОР

 

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ІСТОРІЇ

(З ДОСВІДУ РОБОТИ)

 

Вивчення історії України та всесвітньої історії на першому курсі медичного коледжу — це етап удосконалення й розвитку набутих навичок, вищий етап у формуванні цілісної картини суспільного розвитку. В навчальних програмах вміщено зміст навчального матеріалу, очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності студентів. Але організація дистанційного навчання потребує більш компактної, ефективної системи навчання. Замінити живе спілкування у навчальному процесі надзвичайно важко, однак дистанційне навчання – це нові можливості для самореалізації та прояву креативності як з боку викладача, так і зі сторони студентів.

Організовуючи дистанційне навчання історії, прагнемо синхронізувати вивчення історії України та всесвітньої історії. У студентів повинні сформуватися розуміння і вміння інтерпретувати історичний розвиток України та інших держав як цілісну систему світового культурного, економічного, соціального та політичного простору, пояснювати взаємодію української та світової історії, виокремлювати й аналізувати історичні виклики, з якими стикалися держави, народи, нації й люди впродовж XX і на початку XXI ст. Загалом курс історії України та всесвітньої історії спрямовано на реалізацію засад компетентнісно-орієнтованого навчання історії, зокрема розвиток критичного мислення і творчих здібностей студентів. Організація навчання історії на І курсі навчального закладу зорієнтована на усвідомлення студентами сутності змісту основних процесів, явищ та подій в обох курсах історії XX–ХХІ сторічь.

В ході дистанційного навчання прагнемо створити таку комунікаційну структуру, яка була б гнучкою. Дистанційне навчання історії передбачає кілька типів взаємодій з різними цілями: оперативне інформування; повідомлення нового матеріалу; уточнювальні запитання; коментарі до виконаних робіт тощо.

 Простір для організації дистанційного навчання забезпечує такі функції: проведення онлайн-занять; доступ до різноманітних електронних навчальних матеріалів; отримання робіт студентів (тести чи виконані практичні завдання); оцінювання та зворотний зв’язок щодо виконаних робіт.

Вивчення історії не може обійтися без звернення до історії рідного краю. Студенти  повинні розуміти не лише загальні історичні процеси, а й уміти аналізувати їх. Запропонована нами модель вивчення історії рідного краю має такий вигляд:

Історична доба

Головні події в історії України

Основні події в історії рідного краю

Історична топоніміка

Історичні персоналії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Це лише наше бачення ключових моментів у  розвитку людської цивілізації. Звичайно, можна змінювати, доповнювати, уніфікувати історичний контекст, але незмінним повинно стати формування у студентів цілісної усвідомленої уяви щодо суспільних процесів і явищ, які мали місце в історії людства.

Зворотний зв’язок в процесі оцінювання навчальних досягнень студентів - надважливий. Оцінювання - встановлення рівня навчальних досягнень  в оволодінні змістом предметів історія України чи всесвітня історія відповідно до вимог чинних програм. Оцінювання результатів навчання проводиться за допомогою дистанційних платформ. Отримання навчальних матеріалів та спілкування між викладачем та студентами під час дистанційного навчання забезпечується через передачу відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації у синхронному або асинхронному режимі. Це можуть бути письмові тестові роботи, заповнення таблиць, побудова схем, виконання творчих робіт, тем практичних занять, навчальних проектів, передбачених навчальною програмою.   Студенти опрацьовують параграфи підручника, пишуть конспекти, есе і надсилають на  електронну пошту викладача. Після закінчення певної теми проводимо тематичне оцінювання шляхом тестування. Тести складаються викладачем, або використовуються на платформі «На урок».

  Завдання студентів контролюються через будь-який месенджер, що має відеозв’язок (Zoom, Meet тощо). Студенти та їх батьки хочуть бачити результати своїх досягнень. Основною метою оцінювання студентів в умовах дистанційного навчання є перевірка, контроль та забезпечення зворотного зв’язку викладача з студентом. Результати самостійних робіт використовуються для відзначення успіхів, аналізу помилок, планування подальшої роботи з опанування навчального матеріалу в умовах дистанційного навчання. Поточне оцінювання здійснюється в усній та письмовій формах, застосовуючи такі його види: тестування, дослідницькі та творчі проекти, есе, усні співбесіди тощо. Більш традиційний підхід передбачає подання виконаних письмових робіт за допомогою електронних ресурсів Viber, Telegram, тощо. Усні завдання оцінюються викладачем безпосередньо через будь-який ресурс, що забезпечує відеозв’язок у синхронному режимі або перевірені опосередкованим способом через відео- або аудіофайли, надіслані на пошту викладача. Результати оцінювання навчальних досягнень повідомляємо студентам в  індивідуальному порядку шляхом використання одного із  засобів зв’язку: електронної пошти, sмs-повідомлень, повідомлень в одному з месенджерів. Не практикуємо оприлюднення списку оцінок для всієї навчальної групи. Під час контролю та оцінювання обов’язково зважаємо на загальний досвід дистанційного навчання, а також на технічні проблеми, які можуть виникати під час виконання завдань. Тому надаємо студентам більше спроб і часу на виконання контрольних завдань.

ВИСНОВКИ

Масове дистанційне навчання в умовах ізоляції стало викликом для всіх: освітян, студентів, дітей, батьків.

1. У викладачів частіше виникають труднощі з дистанційним навчанням. У цілому викладачі витрачають більше часу на підготовку та проведення дистанційних занять у порівнянні з аудиторними заняттями.

2. Батьки студентів залучаються до дистанційного навчання, контролюють виконання домашніх завдань.

3. В окремих випадках має місце відсутність технічного забезпечення, що є однією із основних проблем навчання на відстані.

 4. На думку більше половини викладачів та  батьків, ефективність дистанційного навчання є нижчою у порівнянні з традиційною формою. Студенти також надають перевагу очній формі навчання.

5. Викладачі мають неперервно підвищувати кваліфікацію, набувають нових компетентностей, відвідуючи професійні сайти, підвищуючи кваліфікацію онлайн.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

Воротникова І.П., Якубов С.В. Упровадження дистанційних технологій у  навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів: навч.-метод. посіб. К.: Київ. Ун-т ім. Б. Грінченка, 2017. 140 с.

Воротникова І. П., Чайковська Н. В. Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи. Навчально-методичний посібник. К.: Київський університет ім. Б. Грінченка, 2020, 456 с.

Організація середовища дистанційного навчання в  середніх загальноосвітніх навчальних закладах  : посіб.  / Ю.М. Богачков, В.О. Царенко, П.С. Ухань, І.В. Мушка; наук. ред. Ю.М. Богачков. К.: Педагогічна думка, 2012. 160 с. : іл.

Рекомендації щодо впровадження змішаного навчання у закладах фахової передвищої та вищої освіти. [Електронний ресурс]. URL: https://qrgo.page.link/QP7Cm

docx
Додано
5 листопада 2021
Переглядів
1600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку