Дистанційне навчання: переваги та недоліки

Про матеріал
Стаття на заявлену тему подається з метою – звернути увагу педагогів на важливість дистанційного навчання, тому що воно є ключовим фактором, яке дало змогу продовжити навчання в загальних закладах середньої освіти; саме дистанційне навчання допомогло встановити зв‘язки між вчителями і учнями з батьками в умовах пандемії.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Дослідницька робота

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ:

ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

ВСТУП……………………………………………………………………………..

РОЗДІЛ І  Теоретична база

РОЗДІЛ ІІ Результати дослідження в навчальному закладі

2.1.Результати опитування учнів ліцею

2.2. Результати опитування вчителів ліцею

2.3. Результати опитування батьків

РОЗДІЛ ІІІ Практичні поради

3.1. Пам’ятка для учнів

3.2. Поради батькам

3.3. Прохання вчителям

ВИСНОВКИ………………………………………………………………………..

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………………….

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Освіта – це інструмент, який дає людям знання, вміння, інформацію, дозволяє їм знати свої права та обов'язки щодо своєї сім'ї, суспільства, нації. Освіта збагачує світогляд, розширює можливості боротьби  з несправедливістю, насильством, корупцією та багатьма іншими неприємними моментами в житті суспільства. Не одне покоління людей отримували якісні освітні послуги  в умовах більш менш стабільного становища в суспільстві… Але в останній рік-два весь світ зіштовхнувся з проблемами, викликаними пандемією.

Виклик сьогоденню, в тому числі і освіті, було зроблено.

В умовах пандемії навчання в школах відбувалося дистанційно. Вчителі та учні разом почали освоювати можливість навчатися онлайн за допомогою різних платформ:  Classroom, Viber, Zoom, Teams та інші. Особливо це питання турбувало вчителів та батьків. Карантин доволі хороший привід почати робити те, що вже давно потрібно було зробити. Якщо вчителі інформатики вже працювали з подібними платформами, електронною поштою, то інші вчителі були слабо підготовлені.

Актуальність нашої роботи полягає у дослідженні організації дистанційного навчання, як однієї з форм навчання. Адже і раніше школи закривали через сезонні ГРВІ та різні хвороби .

Задача такого навчання полягає в тому, щоб організувати роботу вчителя і надати інструкції дітям і батькам, як організувати самостійну роботу дома. Однією з проблем дистанційного навчання є віддаленість учнів один від одного, їхня опосередкована взаємодія.

Завдання нашої роботи:порівняти  умови навчання дітей очно і дистанційно.

Дистанційне навчання є незвичним варіантом для нашої країни, воно стало справжнім порятунком. Нам вдалося завершити навчальний рік та перейти до наступного класу, а учні 11 класу змогли закінчити навчання в загальних закладах середньої освіти  та отримати свідоцтва про повну середню освіту. В той же час є понаднормова завантаженість вчителів, їхні щоденні уроки в Classroom та Zoom, регулярне спілкування з батьками учнів. Але учням також не легше. В них безліч завдань та роботи, не завжди є можливість проконсультуватися з вчителем та просто перепитати, якщо щось не надто зрозуміло.

Дистанційне навчання для дітей стало складним, незрозумілим , адже всі були непідготовлені . Але сьогодні все інакше : вже майже всі  готові до цього виклику! Ми пройшли певні випробування часом, здобули знання, навчилися працювати за допомогою різних платформ, налагодили зв‘язок між вчителями та учнями з їх батьками.

Предмет дослідження: дистанційне навчання.

Досліджується саме дистанційне навчання, тому що воно є ключовим фактором, яке дало змогу продовжити навчання в загальних закладах середньої освіти. Саме дистанційне навчання допомогло встановити зв‘язки між вчителями і учнями з батьками в умовах пандемії.

Завдяки дистанційному навчанні не припинилася робота вчителів, які із більшою завзятістю продовжували займатися навчанням,  виховуванням та соціалізацією дітей, налаштуванням інтересу до предметів,  до формування здорового, цікавого учня, який здатний в будь-яких умовах залишатися  чемною, культурною, грамотною людиною нашого суспільства. 

Об‘єкт дослідження: учень.

Саме учень є основою роботи вчителя, тільки для нього сформовано і налаштовано весь освітній процес.

Від того, яким стане учень, буде залежати стан класу, школи, суспільства, нашої країни і в цілому всього світу.

Тільки зараз є можливість виховати та навчити дітей, дати їм знання, сформувати характер та інтерес до життя. Саме він впродовж багатьох років буде здатен створювати нові технології, нові джерела енергії, захищати природу та займатися її збереженням.

Учень сьогодення – це майбутнє нашої планети.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ І.

Форми та методи навчання.

Очна  форма здобуття освіти - це спосіб організації навчання здобувачів освіти, що передбачає їх безпосередню участь в освітньому процесі.

Найпоширеніша і звична жителям країни форма навчання. Передбачає під собою те, щодитина щодня відвідує навчальний заклад, дотримуючись суворого розкладу. Труднощі для багатьох батьків полягає в тому, що згідно з чиним законодавством школярі закріплюються за певним навчальним закладом в залежності від прописки.

Дистанційне навчання — сукупність сучасних технологій, що забезпечують доставку інформації в інтерактивному режимі за допомогою використання ІКТ (інформаційно-комунікаційних технологій) від тих, хто навчає, до тих, хто навчається. Застосовується під час підготовки у середніх загальноосвітніх школах та під час пандемії. Основними принципами дистанційного навчання є інтерактивна взаємодія у процесі роботи, надання учням можливості самостійного освоєння досліджуваного матеріалу, а також консультаційний супровід у процесі дослідницької діяльності. Дає змогу навчатися на відстані за відсутності викладача. Основну роль у здійсненні дистанційного навчання відіграють сучасні інформаційні технології.

Змішане навчання – це поєднання онлайн та офлайн-навчання у один ланцюжок, що творить «навчальний досвід» учня та самодостатній логічний курс чи предмет. При змішаному навчанні інструкції/теорія, яку учень опрацьовує онлайн (чи то у формі самостійного прочитання матеріалів, чи при перегляді демонстраційних відео, чи при перегляді відеозапису лекції вчителя, чи у формі гри), знаходять своє застосування офлайн (тобто у приміщенні школи під час занять). Всі активності та заняття, що відбуваються в школі мають поєднуватись та на практиці закріпляти знання, здобуті учнем при самостійній роботі онлайн.

 

 

 

 

 

 

 

Розділ ІІ.

2.1. Результати дослідження в навчальному закладі

 

В нашому ліцеї було проведено опитування серед  вчителів, учнів та їх батьків на предмет можливості навчатися дистанційно та проблем, які виникали при цьому.

Перше опитування відбувалося серед учнів по таким питанням.

  1. У скількох учні є можливість застосувати для навчання платформи Zoom, Classroom. Скільки учнів здійснювали вихід в Zoom, Classroom.
  2. Як ви відноситесь до Zoom, Classroom.
  3. Де зручніше вам працювати в Zoom, Classroom чи очно.
  4. Які виникали при цьому проблеми.
  5. Яким вбачаєте особисто ви навчання під час пандемії.
  6. Скільки часу витрачали на виконання домашнього завдання: під час очного навчання та на платформах Zoom, Classroom.
  7. Скільки часу проводили біля комп’ютера під час очного навчання і дистанційного.

В опитувані взяли участь  учні 7,8, 9 та 10 класів.

Кількість учнів по класам, що взяли участь в опитуванні

Таблиця 2.1

Клас

7

8

9

10

Всього учнів

Кількість

учнів

32

23

15

17

87

 

Результати опитування серед учнів школи.

Питання №1.

У скількох учні є можливість застосувати для навчання платформи Zoom, Classroom.

Таблиця 2.2

Клас

К-ть учнів

Так

Ні

 

 

Кількість

учнів

% від загальної кількості

Кількість

учнів

% від загальної кількості

7

32

25

78,1%

7

21,9%

8

23

21

91,3%

2

8,7%

9

15

9

60%

6

40%

10

17

14

82,4%

3

17,6 %

Всього учнів

87

69

79,3%

18

20,7%

 

Проаналізувавши відповіді учнів ліцею по першому питанню зрозуміло, що не всі школярі мають можливість навчатися  , використовуючи комп’ютерну техніку. Лише 79,3% від опитаних учнів мають можливість застосувати для навчання платформи Zoom, Classroom.

А 20,7% респондентів такої можливості не мають.

 

Скільки учнів здійснювали вихід в Zoom, Classroom.

Таблиця 2.3

Клас

К-ть учнів

Так

Ні

 

 

Кількість

учнів

% від загальної кількості

Кількість

учнів

% від загальної кількості

7

    32

12

37,5%

20

62,5%

8

23

14

60,9%

9

39,1%

9

15

7

46,7%

8

53,3%

10

17

12

70,6%

5

29,4%

Всього учнів

87

45

51,7%

42

48,3%

 

Дивлячись на результати відповідей по цьому питанню стає прикро, що не всі учні, які мають можливість застосувати для навчання платформи Zoom, Classroom, використали її. Лише 51,7% дітей здійснювали вихід в Zoom, Classroom, а 48,3% такою нагодою не скористалися.

Питання №2.

Як ви відноситесь до Zoom, Classroom.

Таблиця 2.4

Клас

К-ть учнів

Позитивно

Нейтрально

Негативно

 

 

Кількість

учнів

% від загальної кількості

Кількість

учнів

% від загальної кількості

Кількість

учнів

% від загальної кількості

7

32

14

43,7%

11

34,4%

7

21,9%

8

23

7

30,4%

5

21%

11

47,8%

9

15

7

46,7%

5

33,3%

3

20%

10

17

7

41,2%

7

41,2%

3

17,6%

Всього учнів

87

35

40,2%

28

32,2%

24

27,6%

 

Відповіді на це запитання розподілилися наступним чином:

40,2% учнів ставляться позитивно до Zoom, Classroom,

27,6%  - негативно і 32,2% учнів взагалі нейтрально. Тобто майже третина опитаних байдужі до навчання.

 

Питання №3.

Де зручніше вам працювати в Zoom, Classroom чи очно.

Таблиця 2.5

Клас

К-ть учнів

Zoom

Classroom

Очно

 

 

Кількість

учнів

% від загальної кількості

Кількість

учнів

% від загальної кількості

Кількість

учнів

% від загальної кількості

7

32

3

9,4%

7

21,9%

22

68,7%

8

23

1

4,4%

3

13,0%

19

82,6%

9

15

0

0%

5

33,3%

10

66,7%

10

17

0

0%

3

17,6%

14

82,4%

Всього учнів

87

4

4,6%

18

20,7%

65

74,7%

 

Із відповідей на це питання чітко видно, що 74,7%здобувачам освіти більш доступна і прийнятна очна форма навчання ,  20,7% учнів до вподоби навчатися з платформою Classroom і лише 4,6% -  комфортно з платформою Zoom.

Питання №4.

Які виникали при цьому проблеми.

Таблиця 2.6

Клас

К-ть учнів

Ніяких

Проблема з Інтернетом

Матеріал не зрозумілий

Проблеми з 

Classroom

 

 

К-ть

учнів

% від загальної к-ті

К-ть

учнів

% від загальної к-ті

К-ть

учнів

% від загальної к-ті

К-ть

учнів

% від загальної к-ті

7

32

21

65,6%

5

15,6%

1

3,2%

5

15,6%

8

23

7

30,4%

11

47,9%

4

17,4%

1

4,3%

9

15

8

53,3%

1

6,7%

4

26,7%

2

26,7%

10

17

2

11,8%

12

70,6%

3

17,6%

0

0%

Всього учнів

87

38

43,7%

29

33,3%

12

13,8%

8

9,2%

 

Під час дистанційного навчання 43,7% учнів не мали ніяких проблем з навчанням, що говорить про гарну підготовку та достатній рівень обізнаності цих учнів.

У 33,3% - виникали проблеми з Інтернетом: відсутній або слабкий сигнал операторів мобільного зв’язку, досить низька швидкість передачі даних, морально застаріла комп’ютерна техніка.

13,8% дітям було важко самостійно опрацьовувати навчальний матеріал, який виявився для них занадто незрозумілий. І тих пояснень, що надавали вчителі, використовуючи різноманітні платформи, недостатньо.

В9,2% опитаних взагалі були проблеми при завантаженні платформи Classroom. Це говорить про те, що техніка застаріла і не підтримували дану платформу.

 

Питання №5.

Яким вбачаєте особисто ви навчання під час пандемії.

Таблиця 2.7

Клас

К-ть учнів

Очне

Дистанційне

Ніяке

 

 

Кількість

учнів

% від загальної кількості

Кількість

учнів

% від загальної кількості

Кількість

учнів

% від загальної кількості

7

32

10

31,2%

14

43,8%

8

25%

8

23

19

82,6%

0

0%

4

17,4%

9

15

0

0%

15

100%

0

0%

10

17

3

17,6%

12

70,6%

2

11,8%

Всього учнів

87

32

36,8%

41

47,1%

14

16,1%

 

З огляду на дане питання,  47,1% учнів схиляються до дистанційного навчання, 36,8% -  вбачають все ж таки очне навчання і для 16,1% опитаних взагалі ніякого навчання не потрібно.

Питання №6.

Скільки часу витрачали на виконання домашнього завдання: під час очного навчання та на платформах Zoom, Classroom.

Таблиця 2.8

Клас

К-ть учнів

Очно

Classroom

Zoom

7

32

1,5 год

3 год

1,5 год

8

23

1,7 год

2 год

2,7 год

9

15

1,5 год

3 год

0,75 год

10

17

1,5 год

2 год

1,7 год

Всього учнів

87

1,55 год

2,5 год

1,66 год

 

Дивлячись на відповіді респондентів, стає зрозуміло, що під час очного навчання учні значно краще засвоюють навчальний матеріал і відповідно менше часу витрачають на виконання домашнього завдання ( в середньому 1,55 години). Під час навчання на платформі Zoom учням вдається швидше виконати домашнє завдання, витрачаючи при цьому 1,66 год. А от використовуючи платформу Classroom учням доводиться найтяжче, адже їм самим необхідно опрацювати навчальний матеріал, записати конспект, виконати вправу і на все це витратити приблизно 2,5 години.

Дане порівняння показує переваги очного навчання перед дистанційним. Яким би не було передовим та сучасним дистанційне навчання, які б не використовувалися технології, а очне навчання є найкращим та найрезультативнішим.

Питання №7.

Скільки часу проводили біля комп’ютера під час очного навчання і дистанційного.

Таблиця 2.9

Клас

К-ть учнів

Очне навчання

Дистанційне навчання

7

32

2 год

3 год

8

23

3 год

4 год

9

15

1 год

6 год

10

17

3 год

6 год

Всього учнів

87

2,25 год

4,75 год

 

Діти завжди використовували комп’ютер для навчання: пошук необхідних відомостей, написання рефератів чи повідомлень, створення навчальних презентацій. А під час дистанційного навчання необхідно ще переглядати завдання, приймати участь в уроках на платформі Zoom, переглядати та здійснювати пошук додаткової інформації і виконавши домашнє завдання , відправляти його вчителю. При очному навчанні учні проводили біля комп’ютера в середньому 2,25 години, а при дистанційному майже в два рази більше – 4,75 години.

А це в свою чергу накладає на дитячий організм додаткові навантаження. Якщо в ліцеї на уроках вчитель контролює кількість часу за комп’ютером, є перерви для відпочинку, то вдома не всі учні дотримуються цих норм.

 

 

2.2. Друге опитування проводилося серед вчителів по таким питанням.

  1. Як ви ставитеся до навчання на платформах Zoom, Classroom.
  2. Які проблеми виникали під час роботи.
  3. На якій платформі ви особисто працювали.
  4. При якій формі роботи результати були кращі.
  5. Ваші поради учням та їх батькам.
  6. Скільки часу витрачали на підготовку до уроків , працюючи очно, в Zoom, Classroom.

1.Як ви ставитеся до навчання на платформах Zoom, Classroom.

Таблиця 2.10

 

Всього вчителів

Позитивно

Негативно

 

Кількість

вчителів

% від загальної кількості

Кількість

вчителів

% від загальної кількості

32

29

90,6%

3

9,4%

Із даного опитування зрозуміло, що майже всі вчителі (90,6%) позитивно ставляться до навчання на платформах Classroom, Zoom адже розуміють, що в умовах пандемії лише так можливо продовжити навчання.

2. Які проблеми виникали під час роботи:

- тривала робота за комп’ютером;

- відсутність технічної бази серед вчителів та учнів;

- недостатній рівень володіння комп’ютерною технікою;

- зміни у формі проведенні занять та перевірці знань;

- відсутній контроль за виконанням завдань та оцінювання;

- батьки не мають достатньо знань, щоб допомогти дітям.

  1. На якій платформі Ви особисто працювали.

Таблиця 2.11

 

Всього вчителів

Classroom

Zoom

Мій клас

 

Кількість

вчителів

% від загальної кількості

Кількість

вчителів

% від загальної кількості

Кількість

вчителів

% від загальної кількості

32

20

62,5%

10

31,2%

2

6,3%

 

62,5% вчителів працювали на платформі Classroom, адже вона проста та зручна і  не потребує дотримання розкладу уроків. 31,2% педагогів працювали на платформіZoom, проводячи уроки згідно розкладу і мали достатню матеріальну і технічну базу.

6,3% вчителів  працювали з платформою Мій клас, який виявився для них найзручнішим у роботі. Це відповіді говорять про те, що вчителі хочуть і можуть працювати дистанційно тоді, коли виникає в цьому необхідність.

  1. При якій формі роботи результати були кращі.

Таблиця 2.12

 

Всього вчителів

Очна форма

Дистанційна форма

 

 

 

 

 

32

32

100%

0

0

 

Всі вчителі відповіли, що тільки очна форма навчання дає найкращий результат в навчанні. Дистанційну форму краще застосовувати в тих випадках, коли неможливо учням відвідувати заклади загальної середньої освіти.

  1. Скільки часу витрачали на підготовку до уроків , працюючи очно, в Zoom, Classroom.
  2. Таблиця 2.13

 

Всього вчителів

Очна форма

Дистанційна форма

32

1,5 год

3 год

 

Вчителі, як і учні, витрачали майже в два рази більше часу для підготовки до уроків. При очній формі навчання витрачали 1,5 години , а при дистанційній формі 3 години. Багато часу витрачалося на підготовку до уроку, розміщення на платформах та перевірці виконаних завдань.

  1. Ваші поради учням та їх батькам:

- скласти чіткий режим навчання;

- організувати робочу зону;

- забезпечити естетичний зовнішній вигляд під час Zoom уроків;

- робити перерви;

- більше уваги приділяти самостійній роботі учнів при підготовці до уроків;

- набратися терпіння та витримки;

-дотримуватися правил безпечної поведінки учнів при роботі за комп’ютером  та перебуваючи вдома;

- бути дбайливими до вчителів.

2.3. Третє  опитування проводилося серед батьків по таким питанням.

  1. Чи допомагаєте та контролюєте виконання дитиною домашнього завдання.
  2. Скільки часу витрачала дитина на виконання домашнього завдання під час навчання очно, в Zoom таClassroom.
  3. Скільки часу витрачали на спілкування з дитиною під час навчання очно, в Zoom таClassroom.

 

  1.      Чи допомагаєте та контролюєте виконання дитиною домашнього завдання.

Таблиця 2.14

 

Всього батьків

Так

Ні

 

Кількість

батьків

% від загальної кількості

Кількість

батьків

% від загальної кількості

52

18

34,6%

34

65,4%

 

Лише 34,6% батьків допомагають та контролюють виконання дитиною домашнього завдання, а 65,4% цим не переймаються. Відповідно тому маємо малий відсоток тих дітей, які систематично навчаються, регулярно виконують домашні завдання .

  1.      Скільки часу витрачала дитина на виконання домашнього завдання під час навчання очно, в Zoom та Classroom.

Таблиця 2.15

Всього батьків

Очна форма

Дистанційна форма

52

3 год

5год

 

Батьки відповіли так само, як і діти, що при дистанційному навчанні витрачали майже в два рази більше часу. Отже, існує тандем діти-батьки. Це дуже похвально, що батьки переймаються навчанням своїх дітей, не стоять осторонь тих проблем, що виникають .

 

  1.      Скільки часу витрачали на спілкування з дитиною під час навчання очно, в Zoom та Classroom.

 

Таблиця 2.16

Всього батьків

Очна форма

Дистанційна форма

52

1,5 год

3 год

 

Під час дистанційного навчання батьки витрачали на спілкування зі своїми дітьми в два рази більше часу, тому що на деякий час вони замінили їм вчителів. І тільки при такому спілкуванні діти та батьки об’єднуються навколо проблем, стають ближчими людьми, і разом досягають поставленої мети. Прикро, що таких батьків небагато.

 

 

Розділ 3. Практичні поради

  1.           Пам’ятка для учнів:
  •          навчаючись дистанційно, треба розуміти, що це не канікули. Режим дня повинен залишатися таким, як і в навчальний період;
  •          важливо мати чітко визначені робочі години для виконання завдань онлайн;
  •          важливо, аби ця робота відбувалася спринтами – проміжками у 20-25 хвилин із перервами;
  •          виконуйте завдання своєчасно, не відкладаючи на «потім»;
  •          слідкуйте за новою інформацією;
  •          не завантажуйте систему зайвими повідомленнями;
  •          допомагайте однокласникам знайти потрібну інформацію із завданнями.
    1.           Поради батькам:
  •          будьте дуже терплячими і обережними до себе і своїх дітей;
  •          день не має перетворюватися на суцільне виконання домашніх завдань;
  •          у дитини має бути свою окрема територія;
  •          слідкувати, щоб дитина робила перерви;
  •          відчиняйте вікна, провітрюйте, дбайте про свіже повітря;
  •          допомагати структурувати підхід до навчання;

 

  1.           Прохання вчителям:
  •          важливо, щоб платформа для навчання була єдиною для класу;
  •          щоб захопити увагу дітей, знайдіть собі супергероя-помічника;
  •          підтримуйте постійний контакт із батьками;
  •          знаходити спільну мову з онлайн-прогульниками;
  •          використовуйте різні канали подання інформації;
  •          зберігайте соціальну активність дітей;
  •          не перевантажуйте учнів завданнями.

Зараз непростий час і випробування для всіх - тож зичимо сил батькам, дітям і вчителям.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

Будь-яка людська діяльність повинна мати кінцевий результат. Завдання моєї роботи полягає в порівнянні навчання дітей в різних умовах: очному та дистанційному. Спостереження, опитування та аналіз результатів дають чітку картину щодо переваг та недоліків дистанційного навчання.

В роботі було використано такі  методи соціологічного дослідження: метод опитування, метод аналізу інформації, соціологічне спостереження, метод експертної оцінки.

Вибір теми був для мене очевидним: я вже навчаюся в 10 класі і розумію значення тих  знань, які зараз отримую. Адже в такому віці кожна людина набирає багаж  знань і навичок, з якими буде йти впродовж всього життя та людських цінностей, які будуть невід’ємною складовою успішного життя.

Спочатку мною було проведено опитування серед школярів 7-10 класів нашого ліцею, які є основними учасниками навчального процесу. І проаналізувавши всі отримані результати їх відповідей, можу з впевненістю дати позитивну оцінку дистанційному навчанню. Основна частина школярів розуміє значення знань в їхньому житті і мають велике бажання навчатися в будь який спосіб, за будь яких умов. В умовах пандемії лише ізолювавшись один від одного, ми можемо боротися з вірусною інфекційною хворобою, і в цей же час продовжувати здобувати знання.

Друге опитування проводилося серед вчителів ліцею, які також як і учні навчались та впроваджували  досить незвичну форму своєї роботи. Дехто із вчителів вперше створював свою електронну адресу, вперше надсилав завдання та їх перевіряв за допомогою гаджета, а інші пробували себе вперше в ролі «ведучого новин».

І останнє опитування було серед батьків. З нього ми бачимо, що не всі батьки допомагають та контролюють виконання своїми дітьми домашнього завдання. Але ті батьки, які постійно допомагають своїм дітям, проявили ще більшу  зацікавленість і включеність у навчання .

Переваги очевидні:ми продовжили навчання та здобуття знань, завершили навчальний рік та перейшли до наступного класу, освоїли нові форми та методи навчання. В нас є можливість використовувати велику кількість ресурсів та джерел для навчання, маємо постійний доступ до матеріалів, можемо навчатись в зручних умовах та в зручний час та маємо можливості для організації креативних завдань.

В той же час є і недоліки такого навчання: щоденна робота за комп’ютером на платформах Classroom та Zoom, відсутність соціальної взаємодії, ізольованість одного учня від іншого, відсутність можливості виконувати  колективні проекти, існування моменту відволікання уваги, низька  само вмотивованість дітей  на отримання знань, велике навантаження на зір. Значно збільшилося кількість часу, необхідного на виконання домашнього завдання та підготовки до уроків.

І висновки, які отримано, надалі даватимуть позитивні орієнтири в питаннях освіти, підбору методів виховання та навчання як для вчителів, так і для учнів з батьками.

Тільки разом ми маємо можливість отримати позитивний результат, який буде поштовхом до нових ідей, можливостей, звершень.

І ми спокійно продовжуємо процеси нашої організаційної трансформації навколо ключових питань, які поставила перед нами пандемія.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

 

 

 

Електронні джерела Конституція України: Закон України від 28.06.1996 No

 

254к/96-ВР // База даних «Законодавство

України»/Верховна Рада України. URL:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-

%D0%B2%D1%80/paran4202 (дата звернення: