Конспект уроку для дистанційного навчання
Підготувала Шляхта Тетяна Олексіївна, вчитель початкових класів Комунального закладу “Таранівська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів імені Героїв-широнінців Зміївського району Харківської області»
Тема. Дієслова, що виражають завершену і незавершену дію
Посилання на презентацію до уроку
https://docs.google.com/presentation/d/1jKIxooZvryeE6hVCeLzfzTjwrpTIwqoP/edit#slide=id.p1
Мета. Повторити і поглибити знання учнів за темою «Дієслово»; ознайомити з новою граматичною ознакою дієслова (незавершена і завершена дія); розвивати у школярів мислення, увагу, спостережливість, мовне чуття, творчі здібності; збагачувати словниковий запас; вдосконалювати навички каліграфічного грамотного письма; виховувати інтерес до професій та любов до праці.
Хід уроку
І. Привітання. Психологічна настанова
- Доброго ранку! Доброго дня!
Вітаю тебе, дитино моя!
Щоб робота закипіла
Працюй швидко і уміло!
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Гра «Ти питання прочитай – все, що знаєш, пригадай!»
- Яка частина мови називається дієсловом?
- З якою частиною мови зв’язані дієслова?
- Яким членом речення є дієслово?
- Які часові форми має дієслово?
- Які дії описують дієслова минулого часу?
- Які дії описують дієслова теперішнього часу?
- Які дії описують дієслова майбутнього часу?
2. Каліграфічна хвилинка
Б б ББ бб Бб дж бдж ол ла бджола
Бджола маленька, а й та працює.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
- Ти, дитинко, молодчинка! Он як багато вже знаєш про цю частину мови!
Але багато важливих відкриттів ще попереду! Ось і сьогодні у тебе є чудова можливість поглибити знання про дієслово. Ти дізнаєшся про незавершену і завершену дії дієслів, навчишся розпізнавати дієслова завершеної і незавершеної дії за допомогою запитань.
IV. Робота за темою уроку
1. Перегляд відеоролику за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=SXkvqhzPqnw
2. Теоретичний матеріал
- Отже, закріпимо!
Дієслова можуть означати завершену та незавершену дію. Дієслова, які означають незавершену дію, відповідають на запитання що робить? (малює), що робив?( що робила? )(малював, малювала), що робило ? (малювало), що робимо? (малюємо), що робитимемо? (малюватимемо). Дієслова, які означають завершену дію, відповідають на питання що зробить? (намалює), що зробив?(що зробила?) (намалював, намалювала), що зробило? (намалювало), що зробить? (намалює), що зробимо? (намалюємо). Такі дієслова утворюються за допомогою префіксів.
(Маленький секрет: зверни увагу, що питання, які ми ставимо до дієслів завершеної дії, починаються на префікс з-)
3. Тренувальні вправи.
3.1. Робота з прислів’ями
- Прочитай прислів’я. Як ти їх розумієш?
■ Землю сонце прикрашає, а людину - праця.
■ Про людину судять по його праці.
■ З майстерністю люди не народяться, але здобутим майстерністю пишаються.
■ Пташку пізнають у польоті, а людину-в роботі.
■ Щоб в пошані бути, треба працю свій полюбити.
- Спиши, підкресли дієслова, укажи дію, яку вони означають (завершену чи незавершену).
3.2. Словникова робота
1. Відгадування ребусів
2. Спишіть слова, вставляючи пропущені букви.
Агр. .ном, комба..н, комб..йнер, ферм..р.
виробництва
збору врожаю
3.3. Гра «Знайди пару». Поєднай слова. Що означають завершену і незавершену дію.
Косити вилікувати
Лікувати пошити
Вчити скосити
Шити побудувати
Будувати навчити
3.4. Творча робота.
1. Прочитай віршик і заверши його потрібними словами.
Геть усе-усе на світі…
Геть усе-усе на світі Діти звісно вчаться в …
Переплутав хлопчик Вітя. А комбайн працює в …
Каже: «Діти вчаться в полі, Ми лікуємся в…
А комбайн працює в школі. А стрежемось в …
Всіх людей стрижуть в лікарні, Ліки беремо в …
А лікують в перукарні. А книжки в … !
Ми книжки берем в аптеці,
Ліки — у бібліотеці».
Ой, який Вітьок дивак!
Ти ж бо знаєш — це не так!
Галина Малик
2. Випиши дієслова. Від дієслів незавершеної дії у твори і запиши дієслова завершеної дії.
V. Рефлексія
- Які нові знання тобі вдалося сьогодні здобути на уроці?
- Які дієслова виражають завершену, а які незавершену дію?
- Як визначити дію (завершену, незавершену) дієслова?
- Що на уроці було цікавим? Що – головним?
VI. Домашнє завдання
Розподілити дієслова, що виражають незавершену і завершену дію в два стовпчики за посиланням https://learningapps.org/display?v=p6550a42k20