10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

українська мова. контрольна робота

Про матеріал
Контрольна робота з української мови за темою "Текст. Речення". Робота тестова для двох варіантів
Перегляд файлу

І варіант

1. За метою висловлювання речення бувають:

А) розповідні, питальні, спонукальні;

Б) окличні, неокличні.

 

2. Вкажи правильну відповідь.

Слова, близькі за значенням – це

А) антоніми;

Б) синоніми.

 

3. Доповни речення.

Закінчення – це:

А) частина основи;

Б) змінна частина слова.

Префікс служить для

А) зв'язку слів у реченні;

Б) утворення нових слів.

Спільна частина споріднених слів називається:

А) основою;

Б) коренем;

В) закінченням.

 

4. Вкажи словосполучення, у якому слово горить вжите у переносному значенні:

А) горить вогонь;

Б) горять ягоди горобини;

В) горять свічки.

 

5. Визнач головні та другорядні члени речення. Встанови зв'язок слів у реченні.

Густий туман сідає на опале листя

 

6. Прочитай текст. Заміни виділені в реченнях слова антонімами. Запиши перероблений текст.

   Важкі чорні хмари пливли по небу. Сердитий вітер гойдав гілки дерев. Листя сумно тріпотіло від вітру.

 

7. Добери до кожного слова спільнокореневі слова, які б означали ознаку та дію предмета. Виділи корінь у дібраних словах.

Турбота – … ; заморозки – … ; ніч – … .

 

8. Розбери подані слова за будовою.

Зимонька, небо, заморський.

 

ІІ варіант

1. За інтонацією речення бувають:

А) питальні, розповідні. спонукальні;

Б) окличні, неокличні.

 

2. Вкажи правильну відповідь.

Антоніми – це слова :

А) близькі за значенням;

Б) протилежні за значенням.

 

3. Доповни речення.

Змінна частина слова називається:

А) основою;

Б) коренем;

В) закінченням.

Спільна частина споріднених слів – це:

А) основа;

Б) корінь;

В) закінчення.

Суфікс – це частина слова, яка стоїть:

А) перед закінченням;

Б) після кореня.

 

4. Вкажи словосполучення, у якому слово ллється вжите у переносному значенні:

А) ллється вода;

Б) ллється музика;

В) ллються сльози.

 

5. Визнач головні та другорядні члени речення. Встанови зв'язок слів у реченні.

Турботлива дівчинка знайшла під деревом совеня.

 

6. Прочитай текст. Заміни виділені в реченнях слова антонімами. Запиши перероблений текст.

   Розпочався урок. У класах і коридорах тиша. Замовк шкільний радіовузол, стихла музика. Школярі працюють.

 

7. Добери до кожного слова спільнокореневі слова, які б означали ознаку та дію предмета. Виділи корінь у дібраних словах.

Сіль – … ; зима – … ; холод – … .

 

8. Розбери подані слова за будовою.

Море, книжковий, вигадка.

docx
Додано
3 травня
Переглядів
1026
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку