Консультація для батьків.
Діти на дорозі: чому важливо вчити правила дорожнього руху з наймолодшого віку.
Дитяча безпека на дорозі перш за все залежить від нас, дорослих: від того, наскільки якісно ми навчимо дітей правилам дорожнього руху і чи будуть вони уважно ставитися до всіх загроз, котрих так багато навколо.
Зрозуміло, що діти не вміють так, як дорослі, аналізувати рух транспортних засобів по рівню шуму, на око оцінювати відстань, швидкість і напрямок. Тому дуже важливо, щоб дитина знала базові правила поведінки на дорозі задовго до того моменту, коли вона починає гуляти по місцевим та міським вулицям без супроводу дорослих.
Покрокова інструкція:
В той же час наголосіть, що важливо не тільки покладатися лише на свій слух, оскільки багато сучасних транспортних засобів їздять дуже тихо. Варто використовувати і слух, і зір для перевірки безпеки.
Перевіряйте знання дитини: ставте питання, моделюйте ситуації, перевіряючи реакцію і дії дитини на них, корегуйте за потреби.
Будьте обережними на дорогах самі і не забувайте зайвий раз переконатися у безпеці своїх дітей! Береженого Бог береже!
Доповідь на тему:
«Ознайомлення дітей молодшого дошкільного віку з правилами дорожнього руху»
Відомо, що звички, закріплені в дитинстві, залишаються на все життя. Ось чому з самого раннього віку необхідно вчити дітей правилам дорожнього руху. У цьому повинні брати участь батьки, дошкільні установи, а також всі оточуючі дитини люди. Однією з важливих проблем у забезпеченні безпеки дорожнього руху є профілактика дитячого дорожнього транспортного травматизму в дошкільних установах.
Головне завдання вихователів: доступно роз’яснити правила дитині, а при виборі форми ознайомлення донести до дітей сенс небезпеки недотримання цих правил. Дітей необхідно знайомити не тільки правилам дорожнього руху, але і безпечній поведінці на вулицях, дорогах, у транспорті. Знайомити з цими правилами треба починати з раннього віку, так як знання, отримані в дитинстві, найбільш міцні, а правила, засвоєні в ці роки, згодом стають нормою поведінки, а їх дотримання – потребою людини. В дошкільних установах програма навчання безпечній поведінці на вулиці є складовою частиною основної загальноосвітньої програми дошкільної освіти Питання з тематики дорожньої безпеки рекомендується вивчати як окремі напрями у загальній Програмі розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» під редакцією О.П.Аксьонова, А.М.Аніщук, Л.В.Артемова, О.Л.Кононко. організація освітньої діяльності з ознайомлення дошкільнят з правилами дорожнього руху може бути включене в такі освітні лінії: «Особистість дитини»; «Дитина в соціумі»; «Дитина у природному довкіллі»; «Дитина у світі культури»; «Діяльність дитини»; «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»; «Мовлення дитини».
Виховуючи дошкільнят, педагог застосовує такі методи, як навіювання, переконання, приклад, вправи, заохочення. У цьому віці діти особливо добре піддаються навіюванню. Їх необхідно переконати, що самостійно виходити за межі дитячого садка не можна. На вулиці можна перебувати лише з дорослим і обов’язково тримати його за руку. Виховувати дітей треба постійно: в процесі ігор, прогулянок, спеціальних вправ, що розвивають рухові навички, безпосередньо освітньої діяльності з використанням дорожньої лексики, при розборі небезпечних і безпечних дорожніх ситуацій. Педагоги повинні пам’ятати, що в процесі ознайомлення дітей з правилами дорожнього руху не можна обмежуватися лише словесними поясненнями. Значне місце має бути відведено практичним формам ознайомлення: спостереження, екскурсії, цільових прогулянок, під час яких діти можуть вивчати на практиці правила для пішоходів, спостерігати дорожній рух, закріплювати раніше набуті знання по правильній поведінці на дорозі. Навчання дошкільнят дисциплінованої поведінки на вулиці необхідно здійснювати в системі. Заняття, прогулянки, екскурсії, спостереження важливо проводити з урахуванням віку дітей і очікуючих умов. Знання, що повідомляються дітям, необхідно поступово ускладнювати, уточнювати, доповнювати.
Вікторина для вихователів.
10.Для чого потрібен світлофор? (він регулює рух транспорту і пішоходів)
11. Що означають кольори світлофора?
Гра «Не плутай сторони»
Всі діти стоять. Вихователь подає такі команди: «Підняти праву (ліву) руку!», «Подивитись праворуч (ліворуч)». Хто помиляється, той сідає на місце. Перемагає той, хто не зробив помилок та залишився стояти.