Дитяча самосвідомість

Про матеріал
Методика спрямована на визначення рівня здатності до статевої та вікової ідентифікації.
Перегляд файлу

 Методика дослідження дитячої самосвідомості та статевовікової
ідентифікації, за Н.Л. Бєлопольською

Спрямованість. Методика спрямована на визначення рівня здатності до статевої та вікової ідентифікації.

Зміст методики. Методика містить набір з 12 карток, де зображені люди чоловічої та жіночої статі різного віку (немовля, дошкільник, школяр, юнак, дорослий, старий), но 6 карток для кожної статі, та набір запи

Хід проведення. Перед дитиною розкладається весь набір карток у випадковому порядку, та експериментатор дає інструкцію, що складається з 7 запитань, що відповідають 7 завданням. Після кожного запитання дається час на виконання завдання, і лише після цього дається наступне запитання. Результати відповідей заносяться до протоколу.

тань, на які дитина повинна відповісти за допомогою маніпулювання даними картками.

Примітка. Для -зручності опису виконання завдання на зворотному боці картки пронумеровані від 1 до 6 у віковій послідовності та позначені літерою «Ч» - чоловіча стать та «Ж» - жіноча стать.


Інструкція для дитини


Завдання

Інструкція

1.

Подивись на картки, що лежать перед тобою. Тут зображені різні люди. Як ти гадаєш, на кого з цих людей ти схожий зараз найбільше? Вибери картку та поклади її біля себе.

2.

А тепер знайди, яким ти був раніше? Вибери картку та поклади біля себе, попереду першої.

3.

А тепер знайди, яким ти будиш потім? Вибери картки та розклади їх за віком.

4.

А тепер розклади картки, що лишилися за віком для протилежної статі.

5.

Тепер знову подивись на всі картки, що лежать перед тобою. Покажи, на кого и більше всього схожий зараз?

Примітка: 5. Завдання запропоноване для перевірки ідентифікації дитини за віком та статтю, особливо це доречно, коли на перше питання дитина дала неправильну відповідь.


 


Типи допомоги:

Тип І. Заохочення-натяк - стимуляція відповіді дитини, непряме звернення її уваги на помилку (А далі яку картку треба поставити? Подивись, чи правильно ти виконав завдання, може щось необхідно змінити?);

Тип II. Пряма підказка - конкретна вказівка на помилку. (А що зображено на цій картонці і куди її необхідно покласти? А ця картонка підходить чи ні?).


Оцінювання результатів

Кількісна оцінка результатів: Бали визначаються окремо для 1 питань. Бали визначаються за рівнем виконання дитиною завдання:

- 4

Рівень виконання завдання

Бал

Дитина самостійно та правильно виконує завдання.

       3

Дитина виконує завдання, але потребує допомоги у виконанні завдання першого типу - заохочення-натяку. Навіть коли дитина робить помилку, вона при звертанні на неї уваги експериментатора самостійно виправляє помилку

2

Дитина потребує значної допомоги у виконанні завдання. На цьому рівні застосовується допомога другого типу.

1

Дитина має труднощі у виконанні завдання навіть з допомогою експериментатора.

0

Примітка: Якщо у 5 завданні дитина виправила свою помилку якої припустилася у першому, то нараховується додатково 0.5 бали.


Одержані бали складаються, та визначається рівень усвідомлення дитиною своєї  статі та віку:             


Бали

Рівень

12 10

Високий рівень

9 6

Середній рівень

5-2

Низький рівень

1 - 0

Дуже низький рівень

Якісна оцінка результатів'. При виконанні завдання варто відмічати характер помилок які робить дитина у ході діагностики. Помилки описуються у колонці «Примітки» бланку відповідей. Там важливо відмічати, які картки дитина плутає місцями або неадекватно вибирає. Під час якісної оцінки визначається: адекватність статевої та вікової ідентифікації, здатність адекватно ідентифікувати себе з минулим та майбутнім, здатність встановлювати вірну та повну вікову послідовність стосовно своєї та протилежної статі. Якісна оцінка представлена описово.


 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
14 грудня 2023
Переглядів
146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку