Соціальний розвиток дитини

Про матеріал
Визначення рівня соціальної поведінкової компетентності і комунікативних навичок як показників соціальної зрілості дитини дошкільного та молодшого шкільного віку.
Перегляд файлу

 


ДІАГНОСТИКА СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ


                     Методика «Профіль соціального розвитку дитини»

Мета: визначити рівень соціальної поведінкової компетентності і комунікативних навичок як показників соціальної зрілості дитини дошкільного віку.

Зміст методики. Методика виступає експертною оцінкою дитини вихователями та батьками. Методика побудована за принципом семантичного диференціалу. Вона являє собою перелік парних протилежних тверджень та містить шкалу оцінювання від +2 до - 2, які вказують на міру прояву певної характеристики у дитини.

Хід проведення. Експерту пропонується бланк з характеристиками та шкалою оцінювання прояву. Далі, пропонується уважно прочитати запропоновані характеристики та оцінити їх міру прояву у конкретної дитини, поставити галочку навпроти обраної оцінки. В якості експерта можуть виступати вихователі, батьки.

Інструкція для експерта. Прочитайте уважно запропоновані твердження, що представлені парою протилежних за змістом характеристик та оцініть який з полюсів точніше характеризує особливості дитини і на скільки. Поставте позначку напроти обраної міри прояву (+2; +1; 0; -1; -2).

Оцінювання результатів

Вираховується сума балів, визначається рівень соціально-комунікативної компетентності дитини, що виявляється у її поведінці, а також відповідний рівень готовності до шкільного навчання.


Бали

Рівень соціально- комунікативної К 0 м п ете н т Н 0 с т і д и т и н и

Рівень готовності до школи

42-21

Висока

Готовність до школи

20 -6

Середня

Недостатня готовність

Менше 0

Низька

Не готовність до школи


Діагностика психічного розвитку
молодших школярів

Виявлення соціометричного статусу  (метолом Дж. Морено)

Інструкція. Уявіть собі, що наш клас розформовується і ви отримали доручення набрати йото новий склад. Дайте відповіді на запитання:

Яких трьох учнів класу ти  взяв би з собою?

Яких трьох учнів класу  ти не втяв би з собою?

Хто, на твою думку, тебе взяв би з собою?

Хто. на твою думку, тебе не взяв би з собою?

Соціометричні дані про стосунки в групі можуть бути виражені графічно у вигляді соціограми. де будуть наочно показані переплетіння взаємних симпатій і антипатій, наявність і відносини між угруповуваннями,  наявність соціометричних «зірок» (вибраних більшістю опитуваних). «популярних» (вибраних кількома опитуваними), «ізольованих» (не вибраних ніким взагалі) і «відторгнених.-» (на кого при падали лише негативні вибори ).

Офіційних лідерів класу  виявляють шляхом постановки запитань: <<3 ким ти хотів би навчатися в класі'?». «Кого ти обрав би старостою'?» тощо. Неофіційних – через запитання: «З ким ти поїхав би на відпочинок?».


Дослідження самооцінки молодших школярів

Інструкція. Подивіться, перед вами 10 сходинок. Зараз кожен т вас має вирішити, де він стане на цих сходах. На найнижчій сходинці стоять неслухняні ДІТИ, нероЗумні і некрасиві. На другій -  трохи краЩі,  на ТРЕТІЙ - ше кращі, а ось на верхній сходинці стоять найкращі (добрі, розумні. красиві) діти. Як ви думаєте, на якій сходинці станете ви? Намалюйте т ам  чоловічка.



ПІБ дитини

Інструкція для експерта. Прочитайте уважно запропоновані твердження, що представлені парою протилежних за змістом характеристик та оцініть який з полюсів точніше характеризує особливості дитини і на скільки. Поставте позначку напроти обраної міри прояву (+2: +1: 0; -1: -2).


Твердження

+2

+ 1

0

-1

_2

Твердження

1.

Легко входить у контакт із дорослим

 

 

 

 

 

Уникає контакту з дорослим

 

Відгукується на прохання дорослих

 

 

 

 

 

Не реагує на прохання дорослих

 

3 радістю діє спільно з дорослими

 

 

 

 

 

Не любить діяти спільно 3 дорослими

4.

Успішно діє під керівництвом дорослого

 

 

 

 

 

Не вміє діяти під керівництвом дорослого

5.

Легко приймає допомогу дорослого

 

 

 

 

 

Не приймає допомогу дорослого

6.

Часто взаємодіє з однолітками

 

 

 

 

 

Уникає взаємодії з однолітками

7.

Легко встановлює дружні стосунки з однолітками

 

 

 

 

 

Важко встановлює дружні стосунки з однолітками

і 8.

Успішно діє в колективній грі

 

 

 

 

 

Не бере участі в колективній грі

9.

Виявляє якості лідера

 

 

 

 

 

Воліє підкорятися

10.

Добре відчуває себе у великій групі дітей

 

 

 

 

 

Не любить великі групи дітей

1 1.

Спокійно спостерігає за діями інших дітей

 

 

 

 

 

Заважає діям інших дітей

12.

Уміє зацікавити в чомусь інших дітей

 

 

 

 

 

Не вміє зацікавити інших дітей

13.

Бере активну участь у іграх і справах інших

 

 

 

 

 

Не бере участь у іграх, що пропонуються

14.

Успішно розв'язує конфлікти з однолітками

 

 

 

 

 

Не вміє розв'язувати конфлікти з однолітками

15.

Добре діє самостійно

 

 

 

 

 

Не вміє діяти самостійно

16.

Може себе розважити

 

 

 

 

 

Не може себе розважити

17.

Уміє стримуватись, контролювати свою поведінку

 

 

 

 

 

Не вміє стримуватись, к о н тр о л ю в ат и с в о ю поведінку

18.

Здатна жертвувати своїми інтересами заради інших

 

 

 

 

 

Орієнтована тільки на свої інтереси

19.

Не шкодить рослинам, тваринам, книгам, іграшкам

 

 

 

 

 

Часто шкодить рослинам, тваринам, книгам, іграшкам

20.

Добре знає і виконує розпорядок дня в дитячому садку (школі)

 

 

 

 

 

Не знає і не виконує розпорядок дня в дитячому садку (школі)

21.

Визнає правила, встановлені у групі

 

 

 

 

 

Не визнає правила, встановлені у групі

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
14 грудня 2023
Переглядів
136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку