18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Дивися на нас як на рівних

Про матеріал
Людина, проходячи той чи інший відрізок свого життя, зустрічається з проблемами та причинами, які призводять до проблем. А якщо уявити людину, яка має деякі фізичні вади, тобто людина з обмеженими можливостями. То як ви вважаєте, ці проблеми у таких людей також зустрічаються, чи ні? Чи є можливість у таких людей здолати такі проблеми? Отож, тема сьогоднішнього нашого заняття «Дивись на нас, як на рівних». В ході якої ми будемо намагатись розглянути проблеми таких людей, намагатись визначити яким чином спілкуватись з такими людьми?
Перегляд файлу

Привітання

Вступне слово.

Психолог: Сьогодні у нас буде трохи незвичайна бесіда, в тому плані що тему для спілкування ви будете намагатись вгадати.

 

Мозковий штурмНаші проблеми

Мета: з’ясувати усвідомлення власних проблем та спів ставити їх з проблемами людей з обмеженими можливостями.

  •                   Скажіть, будь – ласка, які проблеми є у  вас, називаємо ті проблеми з якими ми готові поділитись.
  •                   Які причини виникнення цих проблем, що заважає їм справдитись?

 

Висновок. Отже, людина проходячи той чи інший відрізок свого життя зустрічається з проблемами та причинами які призводять до проблем.

А якщо уявити людину  яка має деякі фізичні вади, тобто людина з обмеженими можливостями. То як ви вважаєте, ці проблеми у таких людей також  зустрічаються, чи ні? Чи є можливість у таких людей здолати такі проблеми?

Отож, тема сьогоднішнього нашого заняття «Дивись на нас, як на рівних». В ході якої ми будемо намагатись розглянути проблеми таких людей, намагатись визначити яким чином спілкуватись з такими людьми?

 

Вправа “Асоціації”

Мета: з’ясувати рівень обізнаності та початкове відношення до інвалідів.

Інструкція: Назвати один-два слова, які спадають вам на думку при слові “інвалід”.

Після цього асоціації обговорюються. Пояснюються причини виникнення таких асоціацій.

Визначення інвалідності

 

Інформаційний блок

Викладач: Слайд 1. 3 грудня українське суспільство разом зі світовим співтовариством відзначає Міжнародний день інвалідів. В світі живе більше п'ятисот мільйонів інвалідів, що складає 10 відсотків всього населення. Чисельність інвалідів в нашій державі становить 2,7 млн. осіб ( це близько 4 % населення країни). Слайд 2. Сьогодні ми тільки й чуємо такі слова, як “толерантнісь”, “рівні можливості”… Проте більшість людей в наш час ставиться до людей з обмеженими можливостями з насторогою, страхом, навіть вороже. Слайд 3.  Чому ми боїмося інвалідів? Існує величезна прірва між тим, на що ці люди здатні в житті, і тією роллю, яку їм підготувало суспільство.

  Студент

Є поміж нас багаті й бідні.

Кому що треба, доля не пита.

Та є дві речі всім нам необхідні:

У світі — мир, а в душах — доброта.

       Разом із зростанням населення на планеті продовжує зростати і число інвалідів. Дуже часто існуючі фізичні і соціальні бар'єри перешкоджають повноцінній участі інвалідів в житті суспільства. Це відбувається повсюдно і тому такі люди, позбавлені допомоги і вразливі до небезпек, часто страждають від самотності і незахищеності.

 Студент: Не дивно, що багато інвалідів є малозабезпеченими. Переважаюча більшість, близько 80 відсотків, живе в глухих сільських районах. Майже стільки ж проживає в місцях, де необхідні їм послуги недоступні. Слайд 4,.

 «Інвалідність — це не трагедія, а незручність», — каже жінка-інвалід, керівник однієї з неурядових організацій. Слайд 5.  Організація Об'єднаних Націй багато зробила для захисту прав всіх людей, у тому числі і інвалідів. Завдяки своїй діяльності, яка часто стимулювала прийняття національного законодавства і вироблення національної політики, ООН удалося зосередити центр уваги не на фізичних недоліках, а на фізичних можливостях людей.

Студент:  «Надто багато людей вважають нас не такими, як всі.                                 Слайд 6, 7, 8, 9.  Коли вони зустрічають нас на вулиці, то дивляться на нас так, як ніби ми якісь незвичайні істоти. Для мене інвалідність — це в'язниця, а моя коляска — це віконце, через яке я можу бачити сонце», — говорить подружня пара з Індонезії.

1981 рік, оголошений Міжнародним роком інвалідів, було ознаменовано багаточисельними програмами, дослідницькими проектами, рекомендаціями і політичними нововведеннями.

Студент: 3 грудня 1982 року була прийнята Всесвітня програма дій відносно інвалідів. Слайд 10, 11, 12. Програма передбачала розподіл політичних дій, направлених на підтримку інвалідів, по трьох головних напрямах: запобігання інвалідності, відновлення працездатності і створення рівних можливостей для інвалідів.   Слайд 14, 15, 16.

Проголошення Десятиліття інвалідів ООН в грудні 1982 року привело до підвищеної активності, спрямованої на поліпшення стану і суспільного положення інвалідів. Особлива увага приділялася залученню нових фінансових ресурсів, поліпшенню можливостей на здобування освіти і роботи та збільшенню активності інвалідів в житті суспільства і країни.

Студент: 17 грудня 1991 року Генеральна Асамблея затвердила Принципи захисту психічно хворих осіб і поліпшення психіатричної допомоги. Двадцять п'ять принципів визначають основні свободи і права. Окрім цього вони включають також право на життя в суспільстві, право діагностики психічного захворювання, права і умови утримання в психіатричних установах. Правила є керівними принципами для держав — членів ООН, спеціалізованих установ, регіональних і міжнародних організацій, допомагають їм глибше оцінити проблеми, що перешкоджають здійсненню основних свобод і прав психічно хворих осіб.

 

16 грудня 1992 року Генеральна Асамблея призвала держави — члени ООН проводити 3 грудня кожного року заходи в ознаменування Міжнародного дня інвалідів.

 

Що таке інвалідність?

Студент: Всесвітня організація охорони здоров'я в своїй Міжнародній класифікації розладів здоров'я дає наступні визначення: Слайд 17.

   Інвалідність: «обмеженість конкретного індивідуума, що витікає з дефекту, яка перешкоджає або позбавляє його можливості виконувати роль, що вважається для цього індивідуума нормальною залежно від вікових, статевих, соціальних і культурних чинників». У цьому визначенні розглядається функціональне обмеження або перешкода для нормальної діяльності, викликана дефектом. Приклади інвалідності включають: нездатність чути групову розмову, бачити друкарський текст, нездатність говорити, ясно висловлюватися, запам'ятовувати речі, пересувати нижні кінцівки, витягувати руки, стискувати що-небудь в руках, самостійно одягатися, приймати їжу, використовувати туалет, вставати з ліжка.

Студент: Інваліди не є однорідною групою. Наприклад, психічно хворі або розумово відсталі люди, інваліди з дефектами зору, слуху або мови, інваліди з обмеженою рухливістю або з так званою непрацездатністю за станом здоров'я стикаються з бар'єрами різного характеру, які вимагають різних шляхів для їх подолання.

Створення рівних можливостей означає процес, за допомогою якого такі загальні системи суспільства, як фізичне і культурне середовище, житлові умови і транспорт, соціальні служби і служби охорони здоров'я, доступ до освіти і роботи, культурного і соціального життя, включаючи спорт і створення умов для відпочинку, робляться доступними для всіх.

Студент: Проведення 3 грудня Міжнародного дня інвалідів направлено на звернення уваги до проблем інвалідів, захист їх гідності, прав і благополуччя, на звернення уваги суспільства на переваги які воно отримує, від участі інвалідів в політичному, соціальному, економічному і культурному житті.

Мета, заради якої цей день був проголошений, повне і рівне дотримання прав людини і участь інвалідів в житті суспільства. Ця мета була поставлена у Всесвітній програмі дій відносно інвалідів, прийнятою Генеральною Асамблеєю в 1982 році.

 

Серед людей з обмеженими можливостями є відомі імена не лище в минулому, а й в сьогоденні.

 

Інформаційний блок

Одним  з найяскравіших прикладів мужності, терпіння є наші параолімпійці. Всі ви знаєте, що під час Олімпійських ігор проводяться Параолімпійські ігри, в яких змагаються між собою  люди з обмеженими можливостями.

Студент: Параолімпійські Ігри – 2012 –Слайд 19,20,21 самі найуспішніші для  збірної України, яка зайняла четверте місце серед 160 країн – учасниць. Наші параолімпійці завоювали 84 медалі (34 золоті, 24 срібні та 28 бронзових). На попередніх іграх в Пекіні – 2008 наша збірна також ввійшла в четвірку кращих, але тоді в нашому активі було на 10 медалей менше (21, 22, 23).

Студент: Мешканець села Сокільники Пустомитівського району Роман Павлик, Слайд 24 який виборов золоту нагороду у стрибках в довжину на Параолімпіаді-2012 зізнався, що боротьба для нього була важкою. «Я добре готувався. Олімпіада дуже важка. Але я вірив в себе. Я був готовий боротись. Після стрибків я був дуже втомлений, мав тільки день відпочинку, тому зранку відчував себе дуже втомленим. Я знайшов у собі сили і боровся до кінця. Я відчував, що усі мене підтримують – тренер, друзі, рідні», – поділився враженнями заслужений майстер спорту України з легкої атлетики, який виборов 2 золоті медалі у змаганнях з бігу на дистанції 200 метрів та стрибках у довжину і 2 бронзові медалі в бігу на 100 і 400 метрів.

Студент.    Слайд 31 О́скар  Ле́онард  Пісто́ріус (1986 народження ) — відомий південноафриканський спринтер, у дитинстві йому було ампутовано обидві ноги нижче коліна, однак, це не завадило йому займатися різними видами спорту і навіть отримати золоту медаль з легкої атлетики на параолімпійських іграх в Афінах 2004 року.  На Олімпійських іграх 2012 року у Лондоні, хоча йому не вдалося пробитися у фінал з легкої атлетики, він став першим спортсменом-інвалідом, який змагався на олімпійських іграх на рівних із звичайними легкоатлетами.  

Студент:

Одними з чинників, що викликають зростання кількості інвалідів, є війни і інші форми насильства, недостатня медична допомога, стихійні та інші лиха. Сьогодні триває війна на Сході України. Багато українських родин зазнали горя, одні родини поховали своїх рідних і вічно тужитимуть за ними, а в  інші родини повернулись інваліди - живі, але душа їх завжди буде потребувати підтримки, любові, розуміння і милосердя. (Відеосюжет -20 річний десантник з Житомира) Це українські патріоти, це наша гордість і наша віра.  (Відеосюжет – бездомний сирота)

Студент:                                                                                                                             Хочу вам  розповісти  про одиноку жінку Пономарьову Ніну Василівну, вона проживає в нашому місті (Фото), в 3 річному віці перехворіла на поліомієліт  і   є інвалідом з дитинства. Студенти нашої групи познайомились з нею ще на 1 курсі. Спочатку відвідувала  її група милосердя, але спілкуватись з нею дуже цікаво, і поступово вся група її відвідала, вона кожного пам’ятає, ми систематично з нею спілкуємось, допомагаємо, чим можемо, вона цікавиться нашими проблемами. І знаєте, що вражає?  Вона надзвичайно оптимістична людина з високою мораллю, дуже організована,  не зважаючи на фізичну обмеженість, багато подорожувала, доброзичлива,  і  доброти її вистачає на всіх.

Перегляд відео «Он не имел ни рук ни ног»

 

Студент: Цю людину звати Нік Вуйчич. Він народився і живе в Австралії. Батько -  пастор. Мати – медсестра. Після такої трагедії сім’я довго не могла прийти до тями, але твердо вирішили хлопчика не покидати і виростити самим. Хлопчик протягом свого життя зустрів багато образ від інших дітей,  і вже хотів було покінчити життя самогубством, але уявивши свій похорон та страждання батьків зрозумів що він їх любить дуже сильно і не може заподіяти їм такої болі. І тоді він почав переосмислювати своє життя і шукати його сенс. Зараз Нік подорожує світом і розказує про будні свого життя. Він є оратором, і розказуючи про своє життя, як він справляється з власними проблемами, то люди розуміють, що їх проблеми є набагато меншими і це дає їм сили вирішувати їх.

Зараз Нік власними силами друкує книгу, займається серфінгом, рибалкою. Знайшов кохану людину, з якою збирається одружитись.

Студент:

Інваліда не важко розпізнати  за зовнішніми ознаками, та нажаль існує і таке поняття, як  моральний інвалід. Слайд 18. Цю категорію інвалідів не завжди вдається розпізнати.

Слід зазначити, що норм моралі достатньо багато: від найпростіших, вимагаючих делікатного поводження з оточуючими до норм-принципів – поважай старших, не убий, не кради і ін..

 Разом з мораллю існує шар вищих цінностей – життя, свобода, пошана честі і гідності кожної людини.

 Слід підкреслити, що саме Вищі Цінності наповнюють наше повсякденне життя повнотою і духовністю, особливим значенням. Перед мораллю, як перед Богом, всі рівні — і багатий, і бідний, і цар, і президент, і останній холоп.

 Проблема взаємодії релігії і моралі займала розум самих різних мислителів з глибокої старовини, і нині більшість достатньо категорично стверджують, що мораль не в змозі існувати без релігії, точно так, як і дерево без коріння.

Студент:  Історія знає немало випадків подолання стереотипів.                                                     Вони теж були інвалідами

1.Людвіг ван Бетховен - видатний німецький композитор і музикант Народився він в сімї придворного музиканта. Ще з ранньої юності залишився головною опорою в родині. Невдовзі почав поступово втрачати слух через хворобу (запалення внутрішнього вуха). Через свою глухоту Бетховен рідко виходив з дому, не сприймав звуків, поступово ставав замкненим і похмурим. Але саме тоді композитор одне за одним створює свої найвідоміші творіння. Він теж був інвалідом…Слайд

 

2.Луї Брайль – французький тифлопедагог. В 3річному віці Брайль поранив собі око ножем, через що невдовзі він осліп. В 1829 році Брайль розробив рельєфноточковий шрифт для сліпих – шрифт Брайля, яким користуються і понині. Він  теж був інвалідом…Слайд

 

3.Франклін Делано Рузвельт– 32й президент США. В 1921 году Рузвельт тяжко захворів поліомієлітом. Рузвельт залишився паралізованим і прикутим до інвалідного візка. Проте з його іменем пов’язані дуже важливі події в історії США, як то налагодження дипломатичних стосунків з СРСР та участь Америки в антигітлерівській коаліції. Він теж був інвалідом…Слайд

 

4.Ванга болгарська пророчиця. Народилась в Османській імперії в сім’ї бідного болгарського селянина. У віці 12 років Ванга втратила зір через ураган. Вітром її відкинуло на сотні метрів, а згодом її знайшли з забитими піском очима. Її родина була не в змозі вилікувати дівчину, і врешті Ванга осліпла. Згодом, після того, як у неї відкрився дар яснобачення, до неї зверталося багато відомих людей, а над подіями, які вона передрікала, й досі сперечається людство. Вона теж була інвалідом…Слайд

 

5.Григорій Журавльов – російський художник - іконописець, що не мав рук та ніг. Свої картини він малював тримаючи пензля у роті.  Він теж був інвалідом…Слайд

 

6.Ярослав Мудрий київський князь, що ввів перший збірник законів на Русі “Руську правду”. За допомогою вдалих і далекоглядних шлюбів своїх дітей Ярослав значно зміцнив політичне становище держави на міжнародній арені. У князя одна нога була коротшою за іншу, через що він дуже шкутильгав і був горбатим. Обличчя князя було спотворене. Він теж був інвалідом…Цей список можна ще довго продовжувати…Слайд

 

Перегляд відеоролика «Он без ноги, она без руки»

Лера: Як можна висловити підтримку і надати допомогу хворій людині (обговорення)

 


  • Привітайтеся
  • Сядьте поруч
  • Захистіть
  • Вислухайте
  • Зателефонуйте
  • Візьміть за руку
  • Поспілкуйтесь
  • Запевніть у своїй дружбі
  • Запитайте чим ви можете допомогти
  • Запросіть на свято
  • Прийдіть в гості
  • Відсвяткуйте якусь подію
  • Познайомте зі своїми друзями
  • Пограйте в гру
  • Поговоріть про майбутнє
  • Напишіть листа

 

Викладач. Висновок. Дуже зворушливо і оптимістично. На прикладах ми бачимо, що люди з обмеженими можливостями можуть вести повноцінне життя. Але для цього вони потребують нашої допомоги,  уваги, дбайливого, душевного ставлення. Співіснування з людьми з обмеженими можливостями для багатьох стає випробуванням справжніх людських якостей, щирості материнських, подружніх, дружніх відчуттів, фактично мірилом їхньої людяності.                                                                        

 

Психолог:

  • Скажіть, чи змінилось Ваше розуміння, усвідомлення поняття “інвалідність”?
  •  Чи є така людина “ пташкою в клітці ”?

Отже, люди з обмеженими можливостями також мають проблеми, і також вміють чи вчаться їх вирішувати. Головне, це усвідомлення того, що життя не закінчується, коли людина опиняється в інвалідній колясці. В своїй майбутній професійній діяльності ви будете зустрічатися з такими людьми, тому ви повинні вміти толерантно, тобто терпляче, з розумінням ставитися до них, одночасно сприймаючи їх як рівних.

 

Викладач: І на останок ми хочемо подякувати всім вам за увагу і за активну участь у нашому заході. А на пам’ять про цю зустріч ми хочемо подарувати вам Рецепт щастя:

 

 

(Студент)    РЕЦЕПТ ЩАСТЯ

Візьміть чашу терпіння,                                                                                                                        налийте туди повне серце любові,                                                                                              вкиньте дві пригорщі щедрості,                                                                                                                       хлюпніть туди гумору,                                                                                                                                                посипте добром,                                                                                                                        додайте якомога більше віри                                                                                                                               і все це добре ­перемішайте.                                                                                                                                Потім покладіть на шматочок відпущеного Вам життя                                                                         і пропонуйте всім, кого зустрінете на своєму шляху!!!

 

docx
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку