Управління освіти адміністрації
Холодногірського району Харківської міської Ради
Харківська гімназія № 152
Харківської міської ради Харківської області
Конспект уроку з математики в 3 класі
Тема. «Дія множення. Назви чисел при множенні. Таблиці множення чисел 2 і 3».
Підготувала
вчитель початкових класів
вищої категорії
методист
Бацула Наталія Володимирівна
Тема. «Дія множення. Назви чисел при множенні. Таблиці множення чисел 2 і 3. Розв’язування складеної задачі на дві дії. Розв’язування задач».
Мета:
закріпити знання учнів про зміст дії множення, зв’язок додавання і множення; повторити назви компонентів при множенні; розглянути спосіб розв’язування задачі на дві дії; вдосконалювати обчислювальні навички;розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;
Тип уроку: комбінований.
Основні терміни і поняття: назви чисел при множенні.
Міжпредметні зв’язки: природознавство, українська мова..
Обладнання: обчислювальні таблиці, картки для самостійної роботи; картки контролю; схеми; таблиця «математичні дії»; мультимедійне обладнання; підручник «Математика» (автор М.В.Богданович, Г. П. Лишенко с.18,19).
ХІД УРОКУ
І. Вступна частина
1. Організація класу.
«Психологічна настанова» «Планета Земля»
Я – планета. Я - донька великого Сонця. Сонечко любить та зігріває мене, а я радісно кружляю навколо нього цілий рік, не втомлюючись та не зупиняючись. Я сильна. Я дихаю вільно та спокійно. Мої легені-ліси наповнюють мене чистим повітрям.
Живильною вологою напоюють моє тіло струмочки та річки, що кожного дня поспішають до морів та океанів.
Я велика. Я всім дарую притулок. Але бережіть мене….
2. Актуалізація опорних знань
-Чому треба берегти нашу планету? (зникають деякі види рослин та тварин через недбале господарювання людини).
-Де ми можемо прочитати про це? (Червона книга України)
Інформаційна хвилинка. Робота зі словником.(або інформація з інтернету :Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.)
Червона книга України — перелік рідкісних видів рослин та тварин, що знаходяться під загрозою зникнення на території України, і підлягають охороні.
-Наскільки велика загроза?
1)Усна лічба(фронтально з використанням прийому «Мікрофон»).
75-46 (29) |
|
53-25 (28) |
|
43-37 (6) |
54-48 (6) |
73-69 (4) |
57-39 (18) |
||
90-86 (4) |
80-62 (18) |
73-44 (29) |
||
50-22 (28) |
72-66 (6) |
52-48 (4) |
||
36-18 (18) |
80-51 (29) |
61-33 (28) |
2) Каліграфічна хвилинка.
-Яка закомірність між стовпчиками об’єднує ці числові вирази?
Відповідь.Сума відповідей-85, повторення чисел: 90,28, 6,4,18.
Варіант 1
-Розташуй та запиши числа у порядку спадання, збільшивши результати на 8.
98,36,26,14,12.
Варіант 1
-Розташуй та запиши числа у порядку зростання, збільшивши результати на 8.
12,14,26,36,98.
-Це не просто числа, а вражаючі факти з Червоної книги України.
Інформаційна хвилинка. Робота зі словником.(або інформація з інтернету :Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.)
-Число 8 також має велике значення до продовження наших космічних мандрів…..
-Ми відправляємось до восьмої планети нашої Сонячної системи.
-Перевіримо готовність до польоту.
3). Робота за індивідуальними картками(Самостійна робота з подальшою перевіркою вчителя)
Картка 1
1. Розв’яжіть приклади.
96 – 28
45 + 17
2. Розв’яжіть задачу.
В Червону книгу України було занесено 85 видів тварин. Плазунів — на 67 менше, ніж всіх тварин, а ссавців — на 11 більше. Скільки ссавців занесли до Червоної книги ?
Картка 2
1. Розв’яжіть приклади.
83 – 36
72 + 19
2. Розв’яжіть задачу.
В Червону книгу України було занесено 85 видів тварин. Комах— на 79 менше, ніж всіх тварин, а ссавців — на 23 більше. Скільки ссавців занесли до Червоної книги ?
ІІ. Основна частина
1.Повідомлення теми та мети уроку (з використанням прийому «Мозковий штурм»).
-Помилуємось перед стартом красою птахів, які нажаль занесені до книги…. нашої чудової планети…
-А хто із вас швидко,довго не роздумуючи дасть відповідь на запитання.
-Скільки лапок у пташок?
- Поясніть розв’язання прикладів. Який висновок можна зробити? (Відповіді дітей.)
2+2+2+2+2+2+2+2+2+2=20
Висновок. Знаходити значення виразу за допомогою додавання незручно. Замінити приклади на додавання прикладами на множення, якщо це можливо.
2+2+2+2+2+2=12
Висновок.Треба скласти і вивчити результати таблиці множення числа 2 на числа 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, тобто скласти таблицю множення числа 2.
2.Мотивація навчальної діяльності (з використанням методу «Синтез думок»)
- Де в реальному житті ми використовуємо знання таблиці множення? (Відповіді учнів.)
3.Вивчення нового матеріалу.
1) Усне опитування. з використанням прийому «Мікрофон»)
-Якою дією можна замінити дію додавання ( при повторенні однакових доданків) ?
-Як називаються компоненти при множенні?
-Замініть дію додавання дією множення.
8+8+3+3=8*2+3*2=22
8+8+3+3=2*8+2*3=22
2) Фізкультхвилинка. Рухлива гра "Ракета"
(Діти стають у коло і промовляють)
Ось швидка наша ракета,
Для польотів на планети,
П'ять, чотири, три, два, один-
Зараз всі ми полетим.
(діти бігають імітуючи політ ракет)
Раз, два, три, чотири-
За столи усі ми сіли.
Ми продовжимо політ,
Мчить нас далі зореліт,
В ілюмінатор виглядайте,
На планету ви чекайте!
3)Робота за підручником (с. 18).
а) Робота за табличкою с.18, № 110 (фронтально з використанням прийому «Карусель»)
-Полетіли. Вперед, до нових пригод! Щоб не нудьгувати, попрацюємо…
б) Самостійна робота с.16, № 111 (індивідуальна робота з подальшою взаємоперевіркою)
Варіант № 1.
2*2 +7= 3*3+26= 3*4+32= 3*5+16=
Варіант № 2.
2*6-7= 3*7-9= 2*8+16= 3*9+0=
-Ми підлетіли до планети Нептун.
Інформаційна хвилинка. Робота зі словником.(або інформація з інтернету :Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Нептун – восьма планета від Сонця і четверта за розмірами планета Сонячної системи. На Нептуні,як і на Урані,є надзвичайно холодні океани рідкого метану,що надають йому дивовижно блакитного кольору з білими хмарами.
На Нептуні дмуть найдужчі в Сонячній системі вітри. Як і Уран, Нептун має систему тонких кілець.Там дуже холодно ( температура на поверхні -210).
в) Розв’язування задач с.18, № 112 (робота у міні – групах з використанням прийому «Два – чотири – всі разом»)
-Ми ще більше з вами переконались, що кращої від нашої планети в Сонячній системі немає.
-Повертаємось …А щоб ви не сумували….для вас задачі-цікавинки.
Задача.
Планета Земля робить повний оберт навколо своєї осі за 24 годин,а планета Нептун –за 16 годин. На скільки годин Нептун обертається швидше за нашу планету.
- Діти, любіть і бережіть свою планету, дбайте про неї, бо це наш дім. Нехай вона завжди буде красивою.
ІІІ. Заключна частина
С. 18, № 114, 115, 116. (з використанням прийому «Вибери сам»)
Земля
Блакитні простори, зелені ліси –
Ніде не знайдеш ти такої краси.
У космосі є ще багато планет
Немає лишень життя там прикмет.
Ти наша домівка, планета Земля
Ти гарна і зблизька, красива здаля.
Дивуються інші планети всі щиро:
«Яка ж ти, сестричко, блакитна, красива!»