«Дія множення. Назви чисел при множенні. Таблиці множення чисел 2 і 3».

Про матеріал
Тип уроку: комбінований. Основні терміни і поняття: назви чисел при множенні. Міжпредметні зв’язки: природознавство, українська мова.. Обладнання: обчислювальні таблиці, картки для самостійної роботи; картки контролю; схеми; таблиця «математичні дії»; мультимедійне обладнання; підручник «Математика» (автор М.В.Богданович, Г. П. Лишенко с.18,19).
Перегляд файлу

Управління освіти адміністрації

Холодногірського району Харківської міської Ради

Харківська гімназія № 152

                    Харківської міської ради Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   Конспект уроку з математики в 3 класі

 

Тема. «Дія множення. Назви чисел при множенні. Таблиці множення чисел 2 і 3».

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       Підготувала

вчитель початкових класів

вищої категорії

методист

Бацула Наталія Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. «Дія множення. Назви чисел при множенні. Таблиці множення чисел 2 і 3. Розв’язування складеної задачі на дві дії.  Розв’язування задач».

Мета:

  • формування предметних компетентностей:

закріпити знання учнів про зміст дії множення, зв’язок додавання і множення; повторити назви компонентів при множенні; розглянути спосіб розв’язування задачі на дві дії; вдосконалювати обчислювальні навички;розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

  • формування ключових компетентностей:
  • уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;
  • комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
  • соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
  • інформаційної: розширити знання учнів про Всесвіт,Червону книгу України;
  • громадянської:виховувати бережливе ставлення до природи, розвивати здатність екологічно мислити.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни і поняття:  назви чисел при множенні.

Міжпредметні зв’язки: природознавство, українська мова..

Обладнання: обчислювальні таблиці,  картки для самостійної роботи; картки контролю; схеми; таблиця «математичні дії»; мультимедійне обладнання; підручник «Математика» (автор М.В.Богданович, Г. П. Лишенко с.18,19).

ХІД УРОКУ

І. Вступна частина

1. Організація класу.

 «Психологічна настанова» «Планета Земля»

   Я – планета. Я - донька великого Сонця. Сонечко любить та зігріває мене, а я радісно кружляю навколо нього цілий рік, не втомлюючись та не зупиняючись. Я сильна. Я дихаю вільно та спокійно. Мої легені-ліси наповнюють мене чистим повітрям.

   Живильною вологою напоюють моє тіло струмочки та річки, що кожного дня поспішають до морів та океанів.

   Я велика. Я всім дарую притулок. Але бережіть мене….

2. Актуалізація опорних знань

-Чому треба берегти нашу планету? (зникають деякі види рослин та тварин через недбале господарювання людини).

-Де ми можемо прочитати про це? (Червона книга України)

Інформаційна хвилинка. Робота зі словником.(або інформація з інтернету :Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.)

Червона книга України — перелік рідкісних видів рослин та тварин, що знаходяться під загрозою зникнення на території України, і підлягають охороні.

-Наскільки велика загроза?

1)Усна лічба(фронтально з використанням прийому «Мікрофон»).

75-46                      (29)      

 

53-25                      (28)

 

43-37             (6)

54-48                       (6)

73-69                       (4)

57-39              (18)

90-86                       (4)

80-62                       (18)

73-44            (29)       

50-22                       (28)

72-66                       (6)

52-48             (4)

36-18                       (18)

 80-51                     (29)              

61-33              (28)

 

2) Каліграфічна хвилинка.

-Яка закомірність між стовпчиками об’єднує ці числові вирази?

Відповідь.Сума відповідей-85, повторення чисел: 90,28, 6,4,18.

Варіант 1

-Розташуй та запиши числа у порядку спадання, збільшивши результати на 8.

98,36,26,14,12.

Варіант 1

-Розташуй та запиши числа у порядку зростання, збільшивши результати на 8.

12,14,26,36,98.

-Це не просто числа, а вражаючі факти з Червоної книги України.

Інформаційна хвилинка. Робота зі словником.(або інформація з інтернету :Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.)

 

-Число 8 також має велике значення до продовження наших космічних мандрів…..

-Ми відправляємось до восьмої планети нашої Сонячної системи.

-Перевіримо готовність до польоту.

3). Робота за індивідуальними картками(Самостійна робота з подальшою перевіркою вчителя)

Картка 1

1. Розв’яжіть приклади.

96 – 28

45 + 17

2. Розв’яжіть задачу.

В  Червону книгу України було занесено 85 видів тварин. Плазунів — на 67  менше, ніж всіх тварин, а ссавців — на 11 більше.  Скільки ссавців занесли до Червоної книги ?

Картка 2

1. Розв’яжіть приклади.

83 – 36

72 + 19

2. Розв’яжіть задачу.

В  Червону книгу України було занесено 85 видів тварин. Комах— на 79  менше, ніж всіх тварин, а ссавців — на 23 більше.  Скільки ссавців занесли до Червоної книги ?

ІІ. Основна частина

1.Повідомлення теми та мети уроку (з використанням прийому «Мозковий штурм»).

-Помилуємось перед стартом красою птахів, які нажаль занесені до книги…. нашої чудової планети…

-А хто із вас швидко,довго не роздумуючи дасть відповідь на запитання.

-Скільки лапок у пташок?

- Поясніть розв’язання прикладів. Який висновок можна зробити? (Відповіді дітей.)

2+2+2+2+2+2+2+2+2+2=20

Висновок. Знаходити значення виразу за допомогою додавання незручно. Замінити приклади на додавання прикладами на множення, якщо це можливо.

2+2+2+2+2+2=12

Висновок.Треба скласти і вивчити результати таблиці множення числа 2 на числа 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, тобто скласти таблицю множення числа 2.

2.Мотивація навчальної діяльності (з використанням методу «Синтез думок»)

- Де в реальному житті ми використовуємо знання таблиці множення? (Відповіді учнів.)

3.Вивчення нового матеріалу.

1) Усне опитування. з використанням прийому «Мікрофон»)

-Якою дією можна замінити дію додавання ( при повторенні однакових доданків) ?

-Як називаються компоненти при множенні?

-Замініть дію додавання дією множення.

8+8+3+3=8*2+3*2=22

8+8+3+3=2*8+2*3=22

2) Фізкультхвилинка. Рухлива гра "Ракета"

(Діти стають у коло і промовляють)

Ось швидка наша ракета,

Для польотів на планети,

П'ять, чотири, три, два, один-

Зараз всі ми полетим.

(діти бігають імітуючи політ ракет)

Раз, два, три, чотири-

За столи усі ми сіли.

Ми продовжимо політ,

Мчить нас далі зореліт,

В ілюмінатор виглядайте,

На планету ви чекайте!

3)Робота за підручником (с. 18).

а) Робота за табличкою с.18, № 110 (фронтально з використанням прийому «Карусель»)

-Полетіли. Вперед, до нових пригод! Щоб не нудьгувати, попрацюємо…

б) Самостійна робота с.16, № 111 (індивідуальна робота з подальшою взаємоперевіркою)

Варіант № 1.

     2*2 +7=                         3*3+26=                                  3*4+32=                                  3*5+16=

Варіант № 2.

   2*6-7=                             3*7-9=                                     2*8+16=                                  3*9+0=

-Ми підлетіли до планети Нептун.

Інформаційна хвилинка. Робота зі словником.(або інформація з інтернету :Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.

Нептун – восьма планета від Сонця і четверта за розмірами планета Сонячної системи. На Нептуні,як і на Урані,є надзвичайно холодні океани рідкого метану,що надають йому дивовижно блакитного кольору з білими хмарами.

На Нептуні дмуть найдужчі в Сонячній системі вітри. Як і Уран, Нептун має систему тонких кілець.Там дуже холодно ( температура на поверхні -210).

Neptune.jpg

в) Розв’язування задач  с.18, № 112 (робота у міні – групах з використанням прийому «Два – чотири – всі разом»)

-Ми ще більше з вами переконались, що кращої від нашої планети в Сонячній системі немає.

-Повертаємось …А щоб ви не сумували….для вас задачі-цікавинки.

Задача.

Планета Земля робить повний оберт навколо своєї осі за 24 годин,а планета Нептун –за 16 годин. На скільки годин Нептун обертається швидше за нашу планету.

- Діти, любіть і бережіть свою планету, дбайте про неї, бо це наш дім. Нехай вона завжди буде красивою.

ІІІ. Заключна частина

  1. Домашнє завдання

С. 18, № 114, 115, 116. (з використанням прийому «Вибери сам»)

  1. Рефлексія .

 

Земля

Блакитні простори, зелені ліси –

Ніде не знайдеш ти такої краси.

У космосі є ще багато планет

Немає лишень життя там прикмет.

Ти наша домівка, планета Земля

Ти гарна і зблизька, красива здаля.

Дивуються інші планети всі щиро:

«Яка ж ти, сестричко, блакитна, красива!»

 

doc
Додано
27 липня
Переглядів
81
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку