ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ

Про матеріал
ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ. Діяльнісний підхід в освіті задовольняє потреби в саморозвитку й самореалізації учнів Нової Української Школи: Діяльнісний підхід сприяє умінню працювати в команді та самостійно Результатом реалізації діяльнісного підходу є розвиток креативного мислення Діяльнісний підхід дає можливість творчого застосування знань
Перегляд файлу

ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ

Автор: Савчук В.І.

image

        Діяльнісний підхід в освіті — це спрямованість освітнього    процесу на розвиток     ключових компетентностей і наскрізних умінь особистості, застосування     теоретичних    знань на практиці, формування здібностей до самоосвітита командної роботи.

imageДіяльнісний підхід в освіті задовольняє потреби в саморозвитку й самореалізації учнів Нової Української Школи:

                           Діяльнісний підхід сприяє умінню працювати в команді та самостійно

                           Результатом реалізації діяльнісного підходу є розвиток креативного мислення

                           Діяльнісний підхід дає можливість творчого застосування знань

                           Діяльнісний підхід залучає учнів до пошуку та досліджень

                           Діяльнісний підхід сприяє розвитку навичок мислення високого рівня

                           Діяльнісний підхід дає можливість відчути реальні результати своєї роботи

                           Діяльнісний підхід посилює інтерес до навчання

                           Діяльнісний підхід сприяє творчій самореалізації учнів і вчителів 

image       Компетентнісний підхід — це результативно-діяльнісна освіта, що формує компетентності на основі міжпредметних, життєвих (ключових) компетентностей в учнів знання, уміння, навички, досвід, ставлення, особистісні якості та здатність успішно діяти.

        Діяльнісний метод навчання — метод при якому дитина не отримує знання у готовому вигляді, а здобуває їх самостійно у процесі власної навчальнопізнавальної діяльності.

image

            Компетентнісний підхід — це вміння застосовувати знання на практиці, а діяльнісний підхід — це ми вчимо дитину правильно вчитися.

image

image

        Основним підходом до організації системи навчання в сучасній школі залишається класно-урочна система, за якої провідною формою організації навчальної роботи є урок.

image       У дидактиці під уроком розуміють основну одиницю освітнього процесу, чітко обмежену часовими рамками

(45 хвилин), планом роботи та складом учнів (класом). 

image

imageДля сучасного уроку характерними ознаками є:

                           Варіативність і гнучкість структури уроку;

                           Спрямованість уроку на особистість учня;

                           Оптимізація форм роботи на уроці;

                           Формування найважливіших компетентностей учнів;

                           Співпраця вчителя і учня;

                           Оновлення змісту навчання;

                           Демократизм;

                           Використання індивідуального підходу;

                           Самостійний творчий пошук;

                           Розвиток творчих здібностей;

                           Упровадження іноваційних технологій.

image

Основним постулатом уроку є: тема уроку повинна відповідати навчальній програмі.

Чітке визначення мети уроку — це завчасно запрограмований вчителем результат, який повинен бути досягнутим ним і учнем в кінці уроку.

Мета уроку визначає його тип, а тип — структуру заняття.

imageТипи уроків за дидактичною метою поділяються на:

                           Уроки вивчення нового матеріалу;

                           Уроки вдосконалення умінь та навичок;

                           Уроки закріплення та застосування знань, умінь та навичок;

                           Уроки узагальнення та систематизації знань;

                           Уроки контролю і корекції знань, умінь та навичок;

                           Комбіновані уроки.

Сучасний урок — це:

                           Це урок, на якому вчитель викладає зрозуміло і доступно;

                           Це веселий, пізнавальний, цікавий, неважкий урок, на якому вчитель і учні вільно спілкуються;

                           Це різноманітний урок;

                           Це урок, на якому враховують будь-яку твою думку, де людина вчиться бути людиною;

                           Це урок, на якому почувають себе впевнено;

                           Це урок без стресів;

                           Це урок, на якому раціонально і комплексно використовують ті чи  інші засоби навчання;

                           Це об’єктивне, справедливе оцінювання рівня навчальних досягнень учнів.

 Як же зробити урок цікавим для учнів і ефективним?

“Покажи мені — і я запам’ятаю. Дай мені діяти самому — і я навчуся”.(китайська мудрість)

Використовуючи діяльнісний підхід можна досягти цієї мети.

image

ЗРОБІТЬ УРОК БІЛЬШ ІНТЕРАКТИВНИМ

image

Інтерактивні технології кооперативного навчання:

                           Робота в парах (узяти інтерв’ю, сформувати підсумок уроку, розробити питання до вчителя або до інших учнів, проаналізувати разом проблему, дати відповіді на запитання вчителя, скласти разом сенкан);

                           Робота в малих групах (використовується для вирішення складних проблем, що потребують колективного розуму, коли завдання вимагає спільної, а не індивідуальної роботи); Тренінг — ефективний метод групової роботи.

image

Технології колективно-групового навчання:

                           Обговорення проблеми в загальному колі;

                           Технологія “асоціативний кущ”;

                           Технологія “мікрофон”;

                           Технологія “незакінчені речення”; Технологія “мозковий штурм”; Гра “розумний куб”.

Технології ситуативного моделювання (розігрування ситуацій за ролями)

image

Технології опрацювання дискусійних питань:

                           Дискусії; Дебати.

image

        Важливе місце належить організації диференціації самостійної роботи учнів на кожному етапі процесу навчання.

image

                           Самостійні думки виникають тільки з самостійно отриманих знань”. К. Ушинський 

ОБОВ’ЯЗКОВО!

                           Давайте учням можливість вибору.

                           Ставтеся простіше до навчального процесу, внесіть трохи гумору.

                           Пов’язуйте матеріал з життєвим досвідом учнів.

                           Створюйте ситуації успіху.

                           Розвивайте в учнів навички активного слухання (ефективне слухання: формула трьох “З”: Зосередитися. Зрозуміти. Запам’ятати).

                           Розвивайте в учнів навички ефективного читання (ефективне читання

“ПЗ три П”: Переглянь! Запитай! Прочитай! Перекажи! Повтори!) Пропонуйте виконати проект.    image

“Задоволення і навчання рухаються пліч-о-пліч, але задоволення йде попереду”

                              Вільям Уордсворт 

pdf
Пов’язані теми
Біологія, Презентації
Додано
12 січня
Переглядів
616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку